Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+13
Shiro
Pyonta-kun
Theedoekje
UNOwen
Nekotaku
Remilia~
Toumyon
TheEternalMokou
Urameshiya
Olly
Suuschuu
Mitch
Faolinn
17 plaatsers

    Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn)

    Enquête

    Piratenthema ja of nee?

    [ 11 ]
    Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn) - Pagina 3 Voteba1069%Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn) - Pagina 3 Voteba12 [69%] 
    [ 4 ]
    Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn) - Pagina 3 Voteba1025%Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn) - Pagina 3 Voteba12 [25%] 
    [ 1 ]
    Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn) - Pagina 3 Voteba106%Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn) - Pagina 3 Voteba12 [6%] 

    Totaal aantal stemmen: 16
    Enquête gesloten
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn)

    Bericht van Faolinn ma okt 01, 2012 4:58 pm

    Rumpelkombo
    Het was geen prettige avond geweest voor Blindfold en Pyonta-kun. De achterstand die ze zo wanhopig in wilden halen op de Mephistopheles werd nog eens vergroot toen ze erachter kwamen dat het niet bevorderend werkt om een blinde piraat te laten navigeren. ‘Maar je laat een dame toch niet roeien!?’ Riep Blindfold tijdens een verhitte discussie die was ontstaan toen Pyonta voor de zoveelste keer het probleem aan de kaak wilde stellen. ‘Als dat betekent dat we dan wél voortgang maken wel ja!’ Blindfold was even stil maar schikte zich toen zuchtend in haar lot. Pyonta nam het roer van haar over en richtte zich op de sterren voor navigatie, het was al bijna geheel nacht geworden en het zou nog zeker tot na middernacht duren voor ze de Mephistopheles hadden ingehaald.
    Toen ze het schip eindelijk hadden bereikt en over de reling klommen zagen ze al wat ze verwacht hadden te zien: Piraten!
    'En veel ook...' Mompelde Pyonta, 'Zo te zien heeft de bemanning weinig weerstand geboden. Kom op!' Pyonta trok Blindfold achter zich aan het feestgedruis in waar ze hartelijk werden ontvangen. Snikkend van het lachen hoorde Olga en de anderen het verhaal van de twee aan. 'Oh god, heb in geen tijden meer zo moeten lachen. Geef ze wat te drinken, iemand, ze hebben het verdiend!'
    Terwijl de bemanning laveloos en zich van geen kwaad bewust door slaap werd overmand dreef het schip verder de duistere nacht in. Niemand had kunnen voorspellen dat er die nacht iets onvoorstelbaar zou gebeuren. Die nacht, de nacht van 30 Januari 1648... Ondertekenden Nederland en Spanje het verdrag van Münster, daarmee een einde makend aan de tachtigjarige oorlog die al zo lang tussen de landen woedde!

    Een hartstochtelijke kreet wekte iedereen die zich niet in coma had gezopen. Rechtop zittend, zich omdraaiend of hard uit de hangmat vallend, iedereen keek verschrikt naar waar het geluid vandaan kwam. Het kwam uit Remilia's hangmat!
    'Ooooh god, mijn HOOFD! HET BARST UIT ELKAAR!!!'
    UNOwen duwde iedereen aan de kant met een emmer vol water en een medicijnkoffer. 'Geen paniek, die is gewoon aangevallen door de inhoudt van een fles rum.'
    Kreunend begaf de menigte zich weer naar bed. De rest van de dag zou bestaan uit slapen, braken, pijn lijden en elkaar uitlachen om alle excessen die die nacht hadden plaatsgevonden.



    Yep, het mocht dan wel een zeer onrustige nacht zijn geweest, er zijn in ieder geval geen doden gevallen! Dat betekent dat jullie nog wat werk te verzetten hebben willen jullie wat te stemmen hebben op vrijdag!

    Alle stemmen die vóór vrijdag 23:59 uur gedaan zijn tellen mee. Het resultaat kunnen jullie zaterdagmiddag van me verwachten wegens een verjaardag.

    Happy hunting~
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn)

    Bericht van Toumyon ma okt 01, 2012 5:46 pm

    Oké.
    Geen doden, wat tof...maar tegelijkertijd, hebben we dus zoals gewoonlijk, geen mogelijk leads.
    Yoepie, laten we maar weer lekker iemand random van het schip gooien. :(

    Iemand die een gevoel heeft wie mogelijke muiter kan zijn?
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn)

    Bericht van Pyonta-kun ma okt 01, 2012 5:48 pm

    Yay, blij dat we het toch nog hebben gehaald. Larder Of Liquor is ook zo verslavend!



    Goh, niemand dood. Wat een verassing. Ura, heb jij nog een briljant idee om op het eerste gezicht nutteloze discussies te starten?
    TheEternalMokou
    TheEternalMokou
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Professioneel lurker

    Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn)

    Bericht van TheEternalMokou ma okt 01, 2012 5:53 pm

    Nice, geen doden :3

    Dan zijn er 3 opties:

    1. De heks heeft haar levensdrankje gebruikt
    2. De grafdelver heeft een lijk gemaakt
    3. Het slachtoffer heeft de aanval overleefd

    Ik wilde eigenlijk eerst ook zeggen dat de slet het target kon zijn, maar die zit er niet in of zie ik die nu over het hoofd?
    Echt veel verder komen we hier niet mee en mijn gevoel zegt op het moment helemaal niks. Ik zal wat rondkijken in de hoop dat me iets opvalt.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn)

    Bericht van Nekotaku ma okt 01, 2012 10:04 pm

    Nekotaku kijkt naar z'n mooie Excel file met allemaal lege vakjes.
    Nou, hier kan ik nog niet bepaald iets uit concluderen. Dat wordt tricky.

    Stel dat Mokou's derde suggestie klopt en dat de muiters hebben geprobeerd de corrupt bastard te doden... Dan zou het dus kunnen dat die alsnog de muiters verraadt? Want dat is het enige dat nog extra informatie zou kunnen leveren, lijkt me.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn)

    Bericht van Olly ma okt 01, 2012 11:16 pm

    Nekotaku schreef:Nekotaku kijkt naar z'n mooie Excel file met allemaal lege vakjes.
    Nou, hier kan ik nog niet bepaald iets uit concluderen. Dat wordt tricky.

    Stel dat Mokou's derde suggestie klopt en dat de muiters hebben geprobeerd de corrupt bastard te doden... Dan zou het dus kunnen dat die alsnog de muiters verraadt? Want dat is het enige dat nog extra informatie zou kunnen leveren, lijkt me.

    Je laatste stelling klopt niet. De corrupt bastard bestaat nog niet, totdat iemand gedood wordt door de muiters en het dan in een 1 op x kans overleeft. Dan is het een corrupt bastard geworden en zullen we moeten wachten of die persoon alsnog voor de good guys kiest of niet. Maar ja, het is nu een beetje wachten tot er iemand met een geniale ingeving naar voren komt. Of er zelf een krijgen en delen natuurlijk!
    Ik vind het wel heel leuk dat er niemand dood ging in nacht 1, dat maakt het voor iedereen wat leuker.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn)

    Bericht van Urameshiya di okt 02, 2012 12:06 am

    Toumyon schreef:Oké.
    Geen doden, wat tof...maar tegelijkertijd, hebben we dus zoals gewoonlijk, geen mogelijk leads.
    Yoepie, laten we maar weer lekker iemand random van het schip gooien. :(

    Iemand die een gevoel heeft wie mogelijke muiter kan zijn?
    ...huh? Je bent de eerste die op Fao's verhaal reageert, Myon. De enige over wiens reactie we enig gevoel zouden kunnen hebben ben jij, op dat moment. En dat je ervoor pleit om random iemand van het schip te gooien, dat spreekt niet bepaald voor je.

    Pyonta schreef:Wat een verassing. Ura, heb jij nog een briljant idee om op het eerste gezicht nutteloze discussies te starten?
    Ik doe m'n best, maar dat soort zaken zijn ook een kwestie van inspiratie. k;P
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn)

    Bericht van UNOwen di okt 02, 2012 12:07 am

    Pyonta-kun schreef:Yay, blij dat we het toch nog hebben gehaald. Larder Of Liquor is ook zo verslavend!



    Goh, niemand dood. Wat een verassing. Ura, heb jij nog een briljant idee om op het eerste gezicht nutteloze discussies te starten?

    Misschien heb je dat zelf al gedaan. Waarom spreek je nu al direct iemand zo rechtsreeks aan? Ben je soms nog op je tenen getrapt van het vorige potje? :P
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn)

    Bericht van Pyonta-kun di okt 02, 2012 1:32 am

    Haha, doe maar zo!

    Nah, wat binnen weerwolven gebeurt blijft binnen weerwolven. Daarnaast was het leuk dat ik mijn eigen draai aan het verhaal kon geven wat alles een stuk beter maakte. Ik maakte de opmerking om misschien het een en ander uit te lokken wat nu dus ook gebeurt doordat ik deze reactie geef.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn)

    Bericht van Pshycho Maniac di okt 02, 2012 12:45 pm

    Nou, het is tenminste een goed begin met niemand dood.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn)

    Bericht van Nekotaku di okt 02, 2012 2:10 pm

    Olly schreef:Je laatste stelling klopt niet. De corrupt bastard bestaat nog niet, totdat iemand gedood wordt door de muiters en het dan in een 1 op x kans overleeft. Dan is het een corrupt bastard geworden en zullen we moeten wachten of die persoon alsnog voor de good guys kiest of niet. Maar ja, het is nu een beetje wachten tot er iemand met een geniale ingeving naar voren komt. Of er zelf een krijgen en delen natuurlijk!
    Ah, ik dacht dat de corrupt bastard een rol was die iemand al van het begin kreeg en dat die persoon dan een 20% kans had aanvallen te overleven. Maar iedereen heeft dus die kans en kan bij overleving alsnog kiezen om te spreken of muiter te worden?
    Maar zelfs als dat zo is, dan zouden we toch al een corrupt bastard kunnen hebben? Aangezien niemand is gestorven de eerste nacht, maar de muiters wel moeten hebben geprobeerd iemand te doden, zou het toch kunnen dat die persoon toevallig de 20% overlevingskans heeft benut en nu dus corrupt bastard is?
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn)

    Bericht van Olly di okt 02, 2012 3:39 pm

    Ja Neko, dat zou kunnen, maar ook dan kunnen we alleen maar wachten... (en tactisch gezien lijkt het me nu echt niet slim te zeggen dat je corrupt bastard bent, het muitersteam zou best sterk zijn met een extra muiter, dus ja, welke kant kies je dan?)
    Tenzij het een heel lief nobel persoon is dat voor ons kiest *kijkt lief naar iedereen*
    Maar inderdaad, die rol heb je niet vanaf het begin, maar later pas.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn)

    Bericht van Nekotaku di okt 02, 2012 5:03 pm

    De corrupt bastard zou eigenlijk enkel pas na enige tijd voordeel kunnen halen. Het hangt af van de situatie en hoe ver we in het spel zitten. Als na enige tijd de muiters sterker staan, zou hij/zij zich daar bij kunnen aansluiten. Maar als we tegen het eind van het spel zitten en de niet-muiters in de meerderheid zijn, zou hij het best verraad plegen. Want dan bestaat de kans dat dit de laatste muiter ontmaskert.
    Maar nu, na nog maar één nacht, lijkt het dus inderdaad heel onwaarschijnlijk dat we er iets van zouden horen als er een corrupt bastard was.

    Wat is eigenlijk de exacte volgorde waarin alles zich afspeelt? Bijvoorbeeld Flyin' Dutchman versus surgeon of wanneer exact wordt bepaald of je een aanval overleeft of niet?
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn)

    Bericht van Olly di okt 02, 2012 6:12 pm

    Neko, laat me je even de rol van corrupt bastard uitleggen.
    Stel, je gaat dood in de nacht. Dan gaat ons aller Kapitein Faolinn naar random.org en kiest een getal tussen 1 en 100. Als daar 20 of lager uitkomt, dan ben je een corrupt bastard, zo niet, dan ben je morsdood. Tenzij een extra rol je red.
    Stel, je bent de corrupt bastard, dan krijg je contact met één van de muiters. Je hebt dan één dag (de volgende dag) om je team te kiezen. Kies je voor burgers, dan kun je natuurlijk die muiter veraden, maar kies je voor muiters, dan houdt je wijselijk je mond en ben je NA die dag een muiter.

    De nachtvolgorde is de volgende (als alle rollen erinzitten)

    Mermaid (cupido)
    Nightwatch (ziener)
    Siren (fluitspeler)
    Lackey (zandmannetje)
    Mutineers (wolven)
    Surgeon (heks)
    Willem van der Decken (grafdelver)

    LET OP! Is er een lijk in het spel EN zijn alle mutineers dood, dan gaat het lijk moorden ipv de mutineers.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn)

    Bericht van Faolinn di okt 02, 2012 6:17 pm

    Olly, heel lief dat je de rollen uitlegt, maar zorg en dan wel voor dat je alle details goed hebt. De corrupt bastard krijgt helemaal geen contact met één van de muiters. De Corrupt bastard krijgt de identiteit van de muiters te weten. Het is dan nog niet toegestaan aan hem/haar om contact te zoeken.

    Carry on~

    Gesponsorde inhoud


    Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn) - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuroh (Ronde 13 -- Spelleider Faolinn)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 10:19 am