Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+7
Lyari
Yuki Kuro
RemiliaxScarlet
Faolinn
TH-chen
Deviljho
Sophie
11 plaatsers

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 8 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van TH-chen wo nov 12, 2014 1:20 am

    kort samengevat de enige die profiteren van reym's rolbekendmaking zijn de wolven.

    Jouw theorie is niet verkeerd en als ik het goed begrijp:

    Zoals ik ook al eerder aangaf weten de wolven wie de slet is dus hoeven ze niet te concenteren in de nacht op die persoon. Indien ze de Nitori claimde zouden wij weer bij af zijn omdat een burgelijke rol bevestigd is indien niemand het ook claimt.

    Wolven hebben hier dus 2 opties:
    - Val iemand anders aan dan de Slet of Nitori. Kans op dubbelkill of aanval gemist.
    - Val Nitori aan. Als ze de mantel zelf heeft gaat die kapot maar is ze wel veilig waarop we nog 1 dag extra leven en kansen hebben. Of ze beschermd iemand anders en dan gaat ze dood en geen mantel meer. Aka de mantel gaat hier kapot.

    Met de theorie van Lyari ben ik ook tegen het openbaren van rollen tenzij in noodgevallen.
    Tevens is er nog een Yukari in het spel dus zelfs als we op Reym stemmen is er nog het oordeel en kunnen we net als de eerste dag allemaal onze hersen pannen weer gaan kraken.

    Verder's wacht ik nog op posts van Yuki.

    Algemene status
    Chen - onbekend
    Devil - onbekend
    Eevee - Slet
    Lyari - onbekend
    Reym - burger hint (vaagjes)
    Shiro - burger hint (vaagjes)
    Yuki - onbekend

    En met de post van Lyari daarnet blijft ze nog steeds in Groep C zitten. Die ik inmiddels onpartijdig noem.

    Verders laat ik het hier bij! Ben net terug van werken + heb stage erop zitten en morgen ochtend weer om 6 uur opstaan voor neiuwe dag stage! Bam chicawawaw~
    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 8 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Lyari wo nov 12, 2014 9:48 am

    Waar komt Shiro-burger hint vandaan?
    Heb ik iets gemist?
    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 8 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van TH-chen wo nov 12, 2014 12:59 pm

    Shiro schreef:Ik vind persoonlijk niet dat ik aan het manipuleren ben, omdat ik een onschuldige burger ben die zelf ook niet weet hoe de vork in de steel zit.

    Chen schreef:Algemene status
    Chen - onbekend
    Devil - onbekend
    Eevee - Slet
    Lyari - onbekend
    Reym - burger hint
    Shiro - burger hint (vaagjes)
    Yuki - onbekend

    Reym moet niet vaagjes zijn want ze hint meer dan Shiro.

    Maar dit is een algemene status op basis van wat er gezegd of bekend gemaakt is. Niemand anders heeft iets richting "Ik ben burger" "Mijn rol heeft tot nu toe geen nut gehad"  op Reym en Shiro na.

    Tuurlijk kunnen er bluffs inzitten maar meer is er niet.
    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 8 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Lyari wo nov 12, 2014 1:19 pm

    Na sorry, maar waar schrijfr Shiro dat ze een rol heeft dan? Natuurlijk claimt iedereen burger te zijn.
    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 8 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van TH-chen wo nov 12, 2014 3:37 pm

    Lyari schreef:Na sorry, maar waar schrijfr Shiro dat ze een rol heeft dan? Natuurlijk claimt iedereen burger te zijn.

    Zoals ik al eerder aangaf

    Chen schreef:Maar dit is een algemene status op basis van wat er gezegd of bekend gemaakt is.

    De tabel is mijn eigen indruk op basis wat er gezegd is door iedereen. Beiden zeggen (in de trend van) "Ik ben burger". Bluffen is mogelijk maar hiermee komen ook niet echt verder.

    Reym begint me te overtuigen van haar positie als een "bepaalde" burger. En shiro vertrouwde ik al.

    Lyari, je blijft in Groep C zitten ondanks alles wat je met ons deelt.
    Je posts zijn super informatief en laten ons denken over de huidige situatie!
    Maar verder geef je geen mening over de positie van de overige spelers. Gezien het feit dat je je stem van dag 1 niet kon veranderen wegens tijdsnood heb je tot nu toe alleen nog maar geprobeerd te stemmen op Remix met een reden (inactieviteit).
    Je positie momenteel staart me niet en je lijkt me te vaak te wachten tot iets gebeurd.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 8 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Reym wo nov 12, 2014 5:41 pm

    Jullie hebben goed gedacht waarom ik mijn rol niet meteen wil verklappen. Stel je voor dat ik mijn rol vertel, dan kan een wolf een van de andere overgebleven rollen claimen.

    En Lyari, Shiro schreef niet zwart op wit "Ik heb een speciale rol" maar ze zei dat ze in ieder geval bij de burgers hoorde.

    Als we het even omdraaien en kijken naar welke rollen er mogelijk in het spel zitten:
    Rollen in het spel:
    - wolven/youkai: ---------- hoeveel? 3?
    - gewone burgers: -------- Faolinn, Sophie
    - Sanae ---------------------Eeveesprit
    - Satori ---------------------Remix
    - Yukari -------------------- moet in het spel zitten, want boodschappen uit de onderwereld
    - Hatate
    - Nitori
    Omdat we boodschappen uit de onderwereld ontvangen, moet er in ieder geval een Yukari in het spel zitten.


    Ik stem voor de Gemu op Princess Sylvysprit.
    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 8 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Lyari wo nov 12, 2014 10:11 pm

    TH-chen schreef:
    Lyari schreef:Na sorry, maar waar schrijfr Shiro dat ze een rol heeft dan? Natuurlijk claimt iedereen burger te zijn.

    Zoals ik al eerder aangaf

    Chen schreef:Maar dit is een algemene status op basis van wat er gezegd of bekend gemaakt is.

    Oeps, sorry. Ik las t' op me mobiel tijdens hoorcollege :p Helemaal overheen gekeken.

    TH-chen schreef:Lyari, je blijft in Groep C zitten ondanks alles wat je met ons deelt.
    Je posts zijn super informatief en laten ons denken over de huidige situatie!
    Maar verder geef je geen mening over de positie van de overige spelers. Gezien het feit dat je je stem van dag 1 niet kon veranderen wegens tijdsnood heb je tot nu toe alleen nog maar geprobeerd te stemmen op Remix met een reden (inactieviteit).
    Je positie momenteel staart me niet en je lijkt me te vaak te wachten tot iets gebeurd.

    Ik kies geen duidelijke 'kant' omdat ik het niet weet. Ik weet dat ik een burger ben en dat Princess ook een burger is.
    Dan houd ik Yuki, Shiro, Reym, Devil en Chen over om te verdenken. Maar verder dan deze stap kom ik niet. Ik probeer morgen wel nog een keertje alles objectief te lezen en mijn persoonlijke verdenkingen en gedachtes over deze spelers te posten. (zal morgen avond zijn, want morgen is een drukke school dag)


    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 8 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Princess Sylvysprit do nov 13, 2014 10:13 am

    TH-chen, ik stem voor nu op TH-chen, ik wil graag horen wat Shigan hier over denkt
    Ik vind TH-chen en Shiro de meest verdacht kwa wolven, ze lijken elkaar ook erg goed te vertrouwen, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik Reym niet verdacht vind, maar voor nu denk ik dat ik beet zal hebben met TH-chen, vooral omdat, zoals ik al eerder heb uigelegd over naratieven omdraaien, hij veel informatie probeert over te brengen
    TH-chen schreef:Reym - burger hint
    Shiro - burger hint (vaagjes)
    Ik snap wat je hiermee probeert te zeggen, maar het feit dat je dit speccifiek naar voren probeert te halen brengt bij mij teveel vragen op, als Shigan nee zegt dan zal ik gaan kijken of er nog wat te veranderen valt
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 8 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Shiro do nov 13, 2014 11:04 am

    Princess Sylvysprit schreef:
    Ik vind TH-chen en Shiro de meest verdacht kwa wolven, ze lijken elkaar ook erg goed te vertrouwen
    Dat is waarschijnlijk deels omdat we erg vaak met elkaar praten (nee, niet in de wolvenchat~) en we het vaak met elkaar eens zijn. Al kan ik niet ontkennen dat het waarschijnlijk raar overkomt voor anderen.

    Ik zelf ga op Reym stemmen.
    Een beetje door het poken en niet reageren op reactie, maar voornamelijk door die claim.
    Ze heeft nu gezegd dat ze een speciale rol heeft (en om geen reden, het was vroeg en ze was niet eens heel verdacht), maar die wil ze niet vertellen omdat de wolven dan meer informatie hebben. Dit voorkomt echter dat mensen die de rol echt hebben haar zouden kunnen betrappen als ze een wolf is, en het bevalt me niet. Als de informatie nu te vertrouwelijk is om naar buiten te brengen, waarom maak je dan in de eerste plaats zo duidelijk dat je een speciale rol hebt?
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 8 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Reym do nov 13, 2014 1:41 pm

    Ik ben de Hatate.

    Er is nog geen krantenbericht geweest omdat ik in de eerste nacht Faolinn had gekozen en in de tweede nacht had ik niemand gekozen omdat ik het heel druk had met mijn werk, en dus vergeten was om een berichtje te sturen aan Nekotaku.


    Ik stem op SHIRO (ik kan ff geen rood doen, sorry. op mn telefoon flipt deze webpagina
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 8 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Princess Sylvysprit do nov 13, 2014 4:42 pm

    Reym schreef:Ik ben de Hatate.

    Er is nog geen krantenbericht geweest omdat ik in de eerste nacht Faolinn had gekozen en in de tweede nacht had ik niemand gekozen omdat ik het heel druk had met mijn werk, en dus vergeten was om een berichtje te sturen aan Nekotaku.
    ...Dit is of heel riskant, of een wel doordachte tactiek
    Maar ik geloof je voor nu, en ik hoop dat Nitori je het voordeel van de twijfel zal geven

    Wat ik wel graag wil weten is waarom je speccifiek op Shiro stemt
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 8 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Reym do nov 13, 2014 5:23 pm

    Princess Sylvysprit schreef:
    Reym schreef:Ik ben de Hatate.

    Er is nog geen krantenbericht geweest omdat ik in de eerste nacht Faolinn had gekozen en in de tweede nacht had ik niemand gekozen omdat ik het heel druk had met mijn werk, en dus vergeten was om een berichtje te sturen aan Nekotaku.
    ...Dit is of heel riskant, of een wel doordachte tactiek
    Maar ik geloof je voor nu, en ik hoop dat Nitori je het voordeel van de twijfel zal geven

    Wat ik wel graag wil weten is waarom je speccifiek op Shiro stemt

    (Ik ben weer thuis, en ik kan weer een lange post maken, eindelijk.)

    Ik ben Hatate. Eerder hier in deze post van mij heb ik uitgelegd in reactie op Shiro en Deviljho hoe de rol werkt, en ook gehint dat ik Faolinn heb gekozen in de eerste nacht.
    Ik kan de volgende speldag pas weer een krantenartikel schrijven, omdat ik vorig weekend door drukte was vergeten om Neko een bericht te sturen.

    Ik verdenk Shiro er niet zwart-op-wit van dat ze een wolf is. Maar ik verdenk haar wel een klein beetje. Toen ik in de eerste dag op Sophie stemde uit inactiviteit, gingen Shiro en Deviljho daarna mee op Sophie. (Daar kunnen veel redenen voor zijn, maar ze hebben het allebei gedaan in het laatste uur voor de deadline, dus ik zou kunnen denken dat ze allebei wolven zijn, en samen hebben overlegd in een skypechat dat ze expres een kort tijdje tussen hun stemmen laten.)

    En ook omdat Shiro blijft doorgaan over dit:
    Shiro schreef:Een beetje door het poken en niet reageren op reactie,
    Terwijl ik eerder heb uitgelegd dat ik het erg druk heb met mijn studie, en dus geen tijd heb om elk uurtje even dit topic te checken en vervolgens uitgebreid een reactie te maken. Shiro noemt dit "poken en niet reageren", terwijl ik wél reageer, als ik tijd heb. Dus dat vind ik een beetje stemmingmakerij. Ook was ik een benieuwd wat Shigan dacht over Shiro.

    Shiro heeft wel gelijk in haar punt dat ik misschien beter éérst mijn rol bekend had kunnen maken in plaats van zeggen dat ik een speciale rol had. Maar ik wilde voorkomen dat een wolf dan misschien een van de andere rollen zou claimen. Dit is eens eerder gebeurd in een ronde waar wolf!Faolinn de engel claimde, en mensen geloofden hem toen.

    Misschien is Shiro wel een burger, en ben ik te skeptisch. Dat zou ook kunnen.

    Lyari had een beetje door waarom ik mijn rol als Hatate niet meteen wilde openbaren. Dus dat vond ik goed gezien van haar. Voor de rest weet ik niet echt of ze bij de burgers of wolven hoort.
    Van de rest van de spelers weet ik ook niet echt wat ik van ze moet denken. Behalve Eevee, want hij is de Sanae, dus hij is sowieso goed.

    (edit: storende spelfout gemaakt)



    edit:
    Dus m'n stem staat voor nu nog op Shiro. (ik had het al eerder gezegd, maar dan nu nog een keertje in kleur.)
    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 8 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Lyari do nov 13, 2014 11:46 pm

    Waarom zeg je dan toch je rol, Reym?
    Je kunt er niets mee bewijzen, het is geen uiterste nood en alleen de wolven hebben er wat aan.

    Je geeft zelf aan dat mijn denkwijze correct is en dat alleen de wolven er profijt van gaan hebben als je je rol openbaart..... Is dit niet een beetje heel erg tegenstrijdig dan?

    Dat je de rol van papparazi claimt is op geen enkele manier te bewijzen. Je verhaal klinkt logisch, maar kan net zo goed bedacht zijn door een wolven team.

    Dus mijn vraag: Waarom heb je je rol verteld? Wat wil je er mee bereiken?
    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 8 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van TH-chen vr nov 14, 2014 12:03 am

    Brrr koud buiten!
    lyari schreef: Dus mijn vraag: Waarom heb je je rol verteld? Wat wil je er mee bereiken?


    Weet even niet waarom maar ze kan er iets mee bereiken door het shigan oordeel.
    Stemmen we haar en shigan zegt slecht dan stemt faolinn in met haar verhaal en bevestigd de rol.

    maar momenteel is er verspreid gestemd.
    Chen - 1 (eevee)
    Shiro - 1 (Reym)
    Reym - 1 (shiro)

    Kan nu niet kijke maar hoe luid het orseel van shigan met een gelijke status?
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 8 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Nekotaku vr nov 14, 2014 6:30 am

    Het oordeel uit Shigan gaat over hoe ze de stand van zaken beoordelen. Dus als er voor niemand een overwicht is mogen ze nog altijd oordelen over hoe het er op dat moment bijstaat. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat volgens hen al de keuzes slecht of goed zijn. Hoe verspreider er is gestemd, hoe groter de kans op "neutraal", natuurlijk.

    Gesponsorde inhoud


    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 8 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 1:35 am