Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+7
Lyari
Yuki Kuro
RemiliaxScarlet
Faolinn
TH-chen
Deviljho
Sophie
11 plaatsers

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 7 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Nekotaku ma nov 10, 2014 5:52 pm

    Enkelen durven het aan om te gaan kijken wat er in een plas bloed op een paar meters van RemiliaxScarlet ligt. Als ze er bij staan kunnen ze amper geloven wat ze zien. Het is… een oog. Een groot oog, losgerukt van de aders waarmee het vast zat aan z’n drager. De oogleden zijn bijna dicht. Het kleine stukje dat nog te zien is van de oogbol zelf is dof, niet langer in staat om de waarheid te ontwaren die het ooit zonder moeite in de harten van mensen en yōkai kon zien.
    “Remix… was een Satori!”
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 7 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Reym ma nov 10, 2014 7:51 pm

    Hmm, het gaat niet echt goed dit potje :/

    En wat Lyari zei, als er echt 3 wolven in het spelletje zitten, dan moeten we een goede beslissing maken vandaag.

    Laten we even kijken naar de stemmen van gisteren, nu met de tijden en volgorde van vrijdagavond:

    eerder die week: Lyari stemt op Remix
    vr 5:28 pm: Remix stemt op Sylvysprit                   (Remix was Satori)
    vr 7:50 pm: Sylvy stemt op Shiro                          (Sylvy is Sanae)
    vr 7:55 pm: Reym (ik) stemt op Sophie
    vr 8:05 pm: Yuki Kuro stemt op Shiro
    vr 8:13 pm: THChen stemt op Lyari
    vr 8:23 pm: Shiro stemt op Sophie
    vr 8:41 pm: Deviljho stemt ook op Sophie

    Het valt me op dat Shiro en Deviljho als laatsten nog op Sophie stemmen. Deviljho heeft eerder in een post hier aangegeven dat hij Shiro vertrouwt.



    Princess Sylvysprit schreef:
    Yuki schreef:Wat me wel opviel is dat ze echt overal op reageert. Ik krijg een beetje het gevoel alsof je de gesprekken aan het sturen bent naar een bepaalde kant. Je brengt toch steeds weer Devil naar voren, terwijl hij me helemaal niet zo verdacht lijkt.
    Dit is een betere versie van wat ik probeerde te zeggen, Shiro lijkt alles aan te vallen en te verdediggen, dit was waar ik het over had toen ik het had over het manipuleren van de conversatie een paar posts geleden (waarom ik Lyrai nog steeds verdacht vind ook)

    Yuki Kuro schreef:
    Edit: Reym, ik zie dat je net nog hebt gepost voor mij. Dat Shiro meedoet met de discussie is niet erg, maar wel als ze dus bijvoorbeeld een yokai is die ons een andere kant op stuurt.

    Een stille tactiek voor wolven kan werken, maar het werkt ook heel goed als de wolven diegenen zijn die de discussie voeren, leiden en een kant op sturen naar andere mensen. Shiro is sowieso al het tweede aan het doen en ik denk dat ze dat als wolf aan het doen is.
    Vrijdagavond heb ik niet zoveel meer op het forum gekeken omdat ik huiswerk aan het doen was. Maar nu ik het zo lees denk ik dat Eevee/Sylvysprit en Yuki Kuro toch wel gelijk hadden.

    Wat denken jullie hierover?
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 7 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Shiro ma nov 10, 2014 8:21 pm

    Dat we nu al dood kunnen zijn is dus waarom ik denk dat er twee wolven zijn.

    Reym schreef:Het valt me op dat Shiro en Deviljho als laatsten nog op Sophie stemmen. Deviljho heeft eerder in een post hier aangegeven dat hij Shiro vertrouwt.
    Wat is daar onlogisch aan?
    Als ik niet op Sophie stemde was het de slet of ik eruit, Devil had daarna de beslissende stem tussen mij en Sophie. En sinds hij al eerder gezegd had dat hij me niet wantrouwde lijkt Sophie me geen vreemde keuze?

    En wat ik over die posts denk...
    Princess Sylvysprit schreef:Shiro lijkt alles aan te vallen en te verdediggen, dit was waar ik het over had toen ik het had over het manipuleren van de conversatie een paar posts geleden
    Yuki Kuro schreef:Dat Shiro meedoet met de discussie is niet erg, maar wel als ze dus bijvoorbeeld een yokai is die ons een andere kant op stuurt.

    Een stille tactiek voor wolven kan werken, maar het werkt ook heel goed als de wolven diegenen zijn die de discussie voeren, leiden en een kant op sturen naar andere mensen. Shiro is sowieso al het tweede aan het doen en ik denk dat ze dat als wolf aan het doen is.
    Wat ik hier mooi aan vind is dat ze me hier verdacht vinden met als enige argument dat ik veel praat. Ja, ik wil meer discussie dan "Laten we op inactieven stemmen." "K."
    Want laten we eerlijk zijn, dat brengt ons ook niet verder. En reageren op mensen met als doel informatie verkrijgen wel.
    Manipuleren is zeker erg voor jullie als ik een wolf zou zijn, maar dat ik veel praat maakt me niet meteen manipulerend, en gezien ik wel vaker actief meedoe is het misschien niet de beste indicatie voor of ik wel of geen wolf ben.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 7 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Princess Sylvysprit ma nov 10, 2014 9:50 pm

    Shiro schreef:
    Wat ik hier mooi aan vind is dat ze me hier verdacht vinden met als enige argument dat ik veel praat. Ja, ik wil meer discussie dan "Laten we op inactieven stemmen." "K."
    Want laten we eerlijk zijn, dat brengt ons ook niet verder. En reageren op mensen met als doel informatie verkrijgen wel.
    Manipuleren is zeker erg voor jullie als ik een wolf zou zijn, maar dat ik veel praat maakt me niet meteen manipulerend, en gezien ik wel vaker actief meedoe is het misschien niet de beste indicatie voor of ik wel of geen wolf ben.
    Eigenlijk vind ik dit juist wel een mooie indicatie, niet specifiek voor jou, maar bij een spel als dit bouw je natuurlijk wel een reputatie op, iedereen weet al dat jij veel discuseert, volgens mij is iedereen dat wel van jouw speelstijl een beetje gewend, wat daar opvallend aan is is vooral hoe je nu ontkent dat dit je niet manipulerend maakt, eigenlijk is elke zin die hier in dit topic getypt word belangrijk, dus kan het ook lichtelijk manipluerend zijn, als jij nu niks getypt had waren we ook op het "K." oordeel bij jou uitgekomen
    Ik manipuleer ook mensen, dat is gewoon een ding in weerwolven, ik als confirmed Sanae wil inderdaad mensen manipuleren zodat ze op mij als burgermeester stemmen ja, simpelweg omdat dat mij de meest veiligste keuze lijkt en er mensen mee verder help aan de burgerkant
    Maar door veel door te gaan over elk woord in elke zin manipuleer je ook lichtelijk, de andere persoon (of jij) lijkt dan verdacht
    Zo ontsaat verwarring, en zo gaan de burgers voor de bijl

    En jammer, Satori weg
    Shiro schreef:Dat we nu al dood kunnen zijn is dus waarom ik denk dat er twee wolven zijn.
    Mag ik je trouwens er op wijzen dat dit de zin is waarom ik dit zeg?
    Als je echt wilt dat we dit geloven wil ik dat je dit iets beter uitecht
    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 7 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van TH-chen ma nov 10, 2014 10:03 pm

    Ok dit is niet goed! Dorpeling en Ziener!

    Na een analyse gemaakt te hebben zijn er een aantal dingen die ik heb kunnen vinden.

    1. Lyari wilde Remix dood en Remix is nu dood! Ze had geen tijd om bij te lezen en haar stem te veranderen en om te vragen op wie ze zou stemmen kan ook niet echt omdat we nu dus al weten dat er 2 gensokians dood zijn.

    B. Als ik zo zie zijn er 3 groepen ontstaan met de overige 7 mensen
    Groep A: Eevee, Yuki, en Reym
    Groep B: Shiro, Devil, Chen
    Groep C: Lyari (Ik kan niet echt ergens lezen waar Lyari bij hoort momenteel)

    Groep A is een eenheid op het feit dat ze Shiro heel erg actief en verdacht vinden.
    Groep B bestaat uit mensen die Shiro behoorlijk normaal vinden spelen tot zo ver. (Devil en Chen (ik))

    Mag ik erop wijzen dat momenteel Groep A een dorpeling heeft! Namelijk de "Slet".
    Eevee heeft de slet geclaimed en er is verders niemand opgestaan op die rol te claimen dus ik twijfel er niet meer aan.

    Groep A heeft dus 1 bevestigde rol die compleet veilig is voor de dag en een redelijk goede kans heeft om de nacht te overleven. De wolven hoeven hierdoor zich niet te concentreren op Eevee. De kans dat hij overdag dood gaat is 0% als bevestigd dorpeling.
    Oftewel de yokai's kunnen besluiten zich aan te sluiten bij de enige rol die overdag blijft leven.

    Reym schreef:eerder die week: Lyari stemt op Remix
    vr 5:28 pm: Remix stemt op Sylvysprit                   (Remix was Satori)
    vr 7:50 pm: Sylvy stemt op Shiro                          (Sylvy is Sanae)
    vr 7:55 pm: Reym (ik) stemt op Sophie
    vr 8:05 pm: Yuki Kuro stemt op Shiro
    vr 8:13 pm: THChen stemt op Lyari
    vr 8:23 pm: Shiro stemt op Sophie
    vr 8:41 pm: Deviljho stemt ook op Sophie

    Kijkende naar Groep A nadat Eevee zijn rol bevestigd had ging zijn stem naar Shiro. Reym ging naar Sophie (wegens inactieviteit) en Yuki naar Shiro (volgt Eevee). Nu met Reym's laatste post gaat ze nu ook op Shiro af.

    Ik hou (op Eevee na) Groep A deze week in de gaten!
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 7 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Shiro ma nov 10, 2014 10:35 pm

    Princess Sylvysprit schreef:
    Shiro schreef:
    Wat ik hier mooi aan vind is dat ze me hier verdacht vinden met als enige argument dat ik veel praat. Ja, ik wil meer discussie dan "Laten we op inactieven stemmen." "K."
    Want laten we eerlijk zijn, dat brengt ons ook niet verder. En reageren op mensen met als doel informatie verkrijgen wel.
    Manipuleren is zeker erg voor jullie als ik een wolf zou zijn, maar dat ik veel praat maakt me niet meteen manipulerend, en gezien ik wel vaker actief meedoe is het misschien niet de beste indicatie voor of ik wel of geen wolf ben.
    Eigenlijk vind ik dit juist wel een mooie indicatie, niet specifiek voor jou, maar bij een spel als dit bouw je natuurlijk wel een reputatie op, iedereen weet al dat jij veel discuseert, volgens mij is iedereen dat wel van jouw speelstijl een beetje gewend, wat daar opvallend aan is is vooral hoe je nu ontkent dat dit je niet manipulerend maakt, eigenlijk is elke zin die hier in dit topic getypt word belangrijk, dus kan het ook lichtelijk manipluerend zijn, als jij nu niks getypt had waren we ook op het "K." oordeel bij jou uitgekomen
    Ik manipuleer ook mensen, dat is gewoon een ding in weerwolven, ik als confirmed Sanae wil inderdaad mensen manipuleren zodat ze op mij als burgermeester stemmen ja, simpelweg omdat dat mij de meest veiligste keuze lijkt en er mensen mee verder help aan de burgerkant
    Maar door veel door te gaan over elk woord in elke zin manipuleer je ook lichtelijk, de andere persoon (of jij) lijkt dan verdacht
    Zo ontsaat verwarring, en zo gaan de burgers voor de bijl
    Ik vind persoonlijk niet dat ik aan het manipuleren ben, omdat ik een onschuldige burger ben die zelf ook niet weet hoe de vork in de steel zit. Ik probeer niemand doelbewust op het verkeerde pad te zetten, ik probeer alleen wat informatie te krijgen en die naar voren te brengen. Is dat manipulatie? Als je vindt van wel manipuleer ik, maar anders toch echt niet.

    Princess Sylvysprit schreef:
    Shiro schreef:Dat we nu al dood kunnen zijn is dus waarom ik denk dat er twee wolven zijn.
    Mag ik je trouwens er op wijzen dat dit de zin is waarom ik dit zeg?
    Als je echt wilt dat we dit geloven wil ik dat je dit iets beter uitecht
    Misschien niet zo duidelijk geformuleerd. Ik heb al eerder aangegeven te twijfelen over of er wel drie wolven zijn, omdat we dan tegen de tweede lynch dood kunnen zijn. Dat probeerde ik even kort te herhalen omdat mensen hier meteen weer uitgaan van drie.

    Dan, wat die groepen van Chen betreft. Ik kan me vinden in zijn theorie, en als het aan mij ligt zoeken we wolven tussen Yuki, Reym en Lyari.

    Eevee claimt de slet, dus die wordt het overduidelijk niet.
    Devil durf ik wel te vertrouwen omdat hij vorige vrijdag een prachtige kans om de irritante overactieve burger om zeep te helpen heeft laten vallen. Met een beslissende stem was ik als wolf niet voor inactieve Sophie gegaan.
    Chen vertrouw ik wel omdat ik niets vreemds aan hem opmerk, en hij vooral zijn eigen ding lijkt te doen, zoals bij de stem op Lyari.

    Van Lyari weet ik het gewoon niet, die is zo ondoorgrondelijk als altijd. Niet verdacht, maar ik heb ook geen reden om haar te vertrouwen.
    Yuki en Reym vind ik dan weer erg snel meegaan met eevee's verdenking. En dan niet eens reageren op antwoorden. Komt me een beetje over als poken maar geen aandacht willen.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 7 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Princess Sylvysprit ma nov 10, 2014 11:59 pm

    TH-chen schreef:Groep A heeft dus 1 bevestigde rol die compleet veilig is voor de dag en een redelijk goede kans heeft om de nacht te overleven. De wolven hoeven hierdoor zich niet te concentreren op Eevee. De kans dat hij overdag dood gaat is 0% als bevestigd dorpeling.
    Oftewel de yokai's kunnen besluiten zich aan te sluiten bij de enige rol die overdag blijft leven.
    Dit is een interessante observatie waar ik eigenlijk niet aan gedacht heb, ik zal dit onthouden, bedankt

    Maar nu even serieus, ik vind ons in groepen opdelen een beetje een slecht idee, de kans bestaat al te goed dat we 3 wolven hebben en dat wil ik niet laten vallen, beter paranoide dan dood zeg ik altijd maar.
    Maar nog even verder over de groepen, we horen hier wel samen te werken vind ik, Nitori, als je dit leest, ik wens je veel succes deze nacht, ik weet net zo slecht als alle andere burgers wie nou wie is dus ik hoop dat je hier de juiste beslissing gaat maken, dat zeg ik eigenlijk voor iedereen behalve de wolven

    Shiro schreef:Ik vind persoonlijk niet dat ik aan het manipuleren ben, omdat ik een onschuldige burger ben die zelf ook niet weet hoe de vork in de steel zit. Ik probeer niemand doelbewust op het verkeerde pad te zetten, ik probeer alleen wat informatie te krijgen en die naar voren te brengen. Is dat manipulatie? Als je vindt van wel manipuleer ik, maar anders toch echt niet.
    Zoals ik al zei, het is lichtelijk manipulatie, kijk goed naar deze zin:
    Shiro schreef:ik een onschuldige burger ben die zelf ook niet weet hoe de vork in de steel zit. Ik probeer niemand doelbewust op het verkeerde pad te zetten, ik probeer alleen wat informatie te krijgen en die naar voren te brengen.
    Het is manipulatie, logische, lichtelijke manipulatie, maar nog steeds manipulatie, door mensen te laten denken dat je een onschuldige burger bent en gewoon mensen "op het rechte pad probeert te zetten" geef je eigenlijk toe dat je het naratief naar jouw zin wilt hebben
    Maar dat wil iedereen bij weerwolven, dus eigenlijk is dit niet echt een topkwaliteit observatie van me

    Maar TH-chen doet het ook, door ons in "groepen" op te delen komt er een klein naratief naar boven, ookal geef ik eerlijk toe dat ik sommige punten daadwerkelijk wel gelooof
    TH-chen schreef: Lyari wilde Remix dood en Remix is nu dood!
    Dit, dit is belangrijk (of een slimme truuk, maar ik geloof er voor nu wel even in)
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 7 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Reym di nov 11, 2014 8:15 am

    THChen, ik denk je in de verkeerde hoek zoekt. Eevee is de slet, en ik heb ook een rol die bij de kant van de burgers staat. Ik weet alleen niet wat Yuki Kuro's rol is, maar ik vertrouw hem ietsje meer dan Lyari. Mn rol is nog niet zo useful geweest helaas :/

    Het lijkt alsof Shiro probeert een beetje te stoken. Dat ik geeneens zou antwoorden op berichten hier. Lol ja, wat denk je? Ik heb een drukke studie, zeg? Dus dan kan ik niet 24/7 dit draadje checken. En "komt op mij over als een beetje poken en geen aandacht willen." Dit klinkt alsof je de publieke opinie over mij wil bijsturen, alsof ik iets roep, en de rest het dan maar moet uitzoeken.

    TH Chen heeft wel een punt over Lyari en Remix, maar de wolven zouden ook expres Remix hebben kunnen uitgezocht om Lyari verdacht te maken, dus die theorie kan ook andersom werken. Ik kan de positie van Lyari in dit spel nog niet zo goed inschatten.

    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 7 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Shiro di nov 11, 2014 10:27 am

    Reym schreef:Het lijkt alsof Shiro probeert een beetje te stoken. Dat ik geeneens zou antwoorden op berichten hier. Lol ja, wat denk je? Ik heb een drukke studie, zeg? Dus dan kan ik niet 24/7 dit draadje checken.
    Waar ik op doel is niet dat het lang duurt voordat ik antwoord krijg, want ik heb echt wel begrip voor drukke mensen (dus de 'Lol ja, wat denk je?' is nogal overbodig en irritant), maar dat als ik antwoord geef, jullie daar niet op ingaan, maar dat ik alleen "ben het wel met eevee/yuki eens" krijg. Kan ik niets mee.

    Reym schreef:
    En "komt op mij over als een beetje poken en geen aandacht willen." Dit klinkt alsof je de publieke opinie over mij wil bijsturen, alsof ik iets roep, en de rest het dan maar moet uitzoeken.
    Kan ik ook nog iets zeggen dat voor jullie niet als manipulatie/opinies bijsturen klinkt? Jullie komen zo wel een beetje tunnelvisie-achtig over. Ik durf overigens ook wel te stellen dat je de publieke opinie zelf zou willen bijsturen als mensen je verdenken. Of is dat niet wat je wilt proberen door te impliceren dat je een speciale rol hebt?


    Laatst aangepast door Shiro op di nov 11, 2014 1:50 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 7 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Princess Sylvysprit di nov 11, 2014 11:08 am

    Shiro schreef:Kan ik ook nog iets zeggen dat voor jullie niet als manipulatie/opinies bijsturen klinkt? Jullie komen zo wel een beetje tunnelvisie-achtig over zo. Ik durf overigens ook wel te stellen dat je de publieke opinie zelf zou willen bijsturen als mensen je verdenken. Of is dat niet wat je wilt proberen door te impliceren dat je een speciale rol hebt?
    Wees gerust Shiro, ik denk hier precies hetzelfde over
    Tsja Reym, je teast ons nu wel met je rol, je kan het maar beter gelijk zeggen weet je? (voor confirmation) Als je het zegt kan de "echte" ook naar boven komen.
    Besides, we kunnen (hoop ik!) Nitori nog gebruiken voor een bescherming als de soep uit de pan loopt
    (Volgens mij ga ik hier later spijt van krijgen, maar ik wil zien wat de reacties hier op zijn)

    Het is eigenlijk best jammer dat we geen jager of heks rol hebben
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 7 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Deviljho di nov 11, 2014 2:31 pm

    Princess Sylvysprit schreef:
    Besides, we kunnen (hoop ik!) Nitori nog gebruiken voor een bescherming als de soep uit de pan loopt

    Ehm, dat is gedeeltelijk gebaseerd op geluk. Daar moeten we niet te veel op vertrouwen.

    Op basis van Reym's post denk ik dat ze beweert een nitori te zijn? Dat is denk ik het meest logische in de context "Ik ben nog niet nuttig geweest"
    De enige andere rollen die ze kan hebben zijn Hatate en Yukari.

    Ik denk niet dat hatate in het spel zit, tenzij iemand weigerde iets te schrijven voor de krant, of als ze de doden heeft getarget.
    Yukari valt bijna helemaal niet te bewijzen, en doet zo ver ik weet verder niet veel om "nog niet" nuttig te zijn. (tenzij Yukari het shigan oordeel post voordat neko het post, dan is het volgens mij mogelijk, maar dat wil ik nog even navragen.)

    Heeft iemand toevallig de mantel gehad afgelopen nacht? Dan kunnen we misschien haar rol bewijzen.

    Ik vind de aanvallen tegen Shiro erg verdacht, dus eigenlijk wil ik wel bewijs zien van Reym over haar rol.
    Eigenlijk moeten we ergens in die hoek gaan zoeken naar wolven, vind ik.
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 7 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Shiro di nov 11, 2014 3:18 pm

    Deviljho schreef:Yukari valt bijna helemaal niet te bewijzen, en doet zo ver ik weet verder niet veel om "nog niet" nuttig te zijn. (tenzij Yukari het shigan oordeel post voordat neko het post, dan is het volgens mij mogelijk, maar dat wil ik nog even navragen.)
    Was het niet zo dat er alleen een Shigan-oordeel gegeven kan worden als Yukari in leven is, en dat er dus sowieso een in zit? Dus die is niet vals te claimen, omdat er iemand anders zou opstaan. Of is dat niet wat je bedoelt?
    Je hebt wel gelijk over dat ze niet veel doet om 'nog niet' nuttig te zijn, dus ze past niet echt bij de claim.

    Ik ben het eigenlijk ook wel met Devil en eevee eens over dat ik wel geïnteresseerd ben in je rol, Reym.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 7 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Nekotaku di nov 11, 2014 4:33 pm

    Deviljho schreef:(tenzij Yukari het shigan oordeel post voordat neko het post, dan is het volgens mij mogelijk, maar dat wil ik nog even navragen.)
    Het Shigan oordeel wordt door mij in de thread gezet, omdat anders een Yukari rol uiteraard geen anonimiteit zou kunnen bewaren. Yukari wordt vlak daarvoor als eerste op de hoogte gebracht. Als die speler me voor zou zijn om het in de thread te posten, zou dat kunnen bewijzen dat deze Yukari is. Ik ben geneigd om dit te verbieden aangezien het "bewijs" is dat niet te vervalsen is en dus enigzins oneerlijk. Maar, een youkai zou dit ook kunnen bluffen door om 16:00 me proberen voor te zijn en te hopen dat deze van de 3 opties de juiste kiest. Ik laat dit dus nog in het midden. Op zich denk ik dat ik het niet zou verbieden. Als een Yukari of youkai denkt sneller dan me te zijn...
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 7 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Princess Sylvysprit di nov 11, 2014 6:16 pm

    Dev schreef:Ik vind de aanvallen tegen Shiro erg verdacht, dus eigenlijk wil ik wel bewijs zien van Reym over haar rol.
    Eigenlijk moeten we ergens in die hoek gaan zoeken naar wolven, vind ik.
    Shiro schreef:Ik ben het eigenlijk ook wel met Devil en eevee eens over dat ik wel geïnteresseerd ben in je rol, Reym.
    Argh, ik ben in een circlejerk beland zo te zien, maar ik kan absoluut niet het feit negeren dat ik inderdaad interesse heb in Reym's rol
    Still, ik hoop dat Shiro en Dev geen wolven zijn, dan ben ik zelf de klos van mijn eigen woorden, ik hou jullie in de gaten
    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 7 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Lyari di nov 11, 2014 11:58 pm

    Om heel eerlijk te zijn ben ik tegen het openbaren van rollen, behalve in uiterste nood. Het is, vind ik, een slappe manier om een spelletje te winnen, en vaak helemaal niet zo voordelig voor de burgers als het in eerste instantie lijkt. Maar owkeey, stel dat Reym haar rol openbaart.

    Ik neem voor het gemak even aan dat Reym de waarheid spreekt. Ze kan deze rollen hebben in het spel: Ziener, Slet, Paparazzi, Beschermmantel en Yukari. Slet en ziener zijn al geclaimed en/of confirmed. Dus dan houd je Paparazzi, beschermmantel en Yukari over.

    Haar opmerking dat haar rol nog niet zo veel betekenis heeft gehad slaat blijkbaar niet op Yukari als rol. Yukari heeft er namelijk voor gezorgd dat Jasper ons vorige dag advies kon geven. Deze valt dus ook af.

    De rollen die Reym kan hebben zijn dus Paparazzi of beschermmantel. Beide rollen kloppen namelijk bij de opmerking dat we er tot nu toe weinig aan hebben gehad. De beschermmantel heeft nog niemand gered en de Paparazzi heeft nog geen stukje geschreven.

    Er wordt door verschillende mensen getwijfeld of er überhaupt wel een paparazzi in het spel zit. Als Reym zegt dat ze dit is heeft ze geen enkele manier om dat te bewijzen. Alleen de wolven zullen zeker weten dat ze de waarheid spreekt, wat nadelig is voor ons want dan is de kans groter dat de wolven de beschermmantel te pakken krijgt.

    Als Reym de beschermmantel zegt te zijn kan ze dit in theorie maar op 1 manier bewijzen. Ze zou dan moeten zeggen wie ze beschermt heeft vannacht, en de persoon zou dit moeten bevestigen. Maar deze manier biedt ook geen zekerheid want wanneer Reym vannacht zichzelf of een wolf heeft beschermt, kan er niets bewezen worden. Alleen de wolven zullen zeker weten dat ze de beschermmantel is waardoor ze gedwongen wordt om zichzelf te beschermen en de wolven dus eigenlijk een 'free kill' krijgen.
    Dus Reym vertelt haar rol, en wij als burgers komen er weinig verder mee... Terwijl de wolven toch wel degelijk wat extra kennis krijgen.

    Daarnaast bestaat er ook nog de kans dat Reym bluft. Waardoor de wolven nog meer in het voordeel komen.

    (het is laat en heb een drukke dag gehad. Sorry als ik mijn mening niet zo goed onder woorden heb gebracht. Morgen avond na mijn college's kan ik weer wat typen. Ben benieuwd wat jullie van mn denkwijze denken. x good night)

    Gesponsorde inhoud


    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 7 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 10:20 am