Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+9
Faolinn
Nekotaku
Pshycho Maniac
Reym
Deviljho
Toumyon
TH-chen
Shiro
Remilia~
13 plaatsers

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 14 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Toumyon za jul 05, 2014 1:30 pm

    Niet dat het mijn zaken zijn ofzo maar cupcake heeft het de laatste paar dagen druk gehad, ik ben nu bij haar thuis en ze is werken.
    Ik denk dat ze er deze avond ook nog niet aan kan komen maar ik zal haar er aan herinneren.

    Please wait patiently~
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 14 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Faolinn za jul 05, 2014 1:34 pm

    In dat geval wil ik vragen aan Remilia of ze haar rol en wellicht haar vooraf opgegeven kogelongvang(st)er bekend kan maken zodat wij tenminste verder kunnen. Veel succes Cupcake
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 14 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Remilia~ za jul 05, 2014 3:49 pm

    Homemadecupcake  en Faolinn zijn dood. Jullie mogen je rollen bekend maken.
    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 14 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Lyari za jul 05, 2014 5:14 pm

    Wacht... WAT!!! Fao dood :$ hoe dan?

    Maar dan spelen wr nu nog maar met vier mensen toch?
    Olga, Psycho, Shiro en ikke?!

    Daar zit dus nog een wolf tuseen :( dan moeten we een wolf ophangen morgen anders hebben we verloren o:
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 14 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Faolinn za jul 05, 2014 10:56 pm

    Cupcake, je bent een uberdoos als je mij hebt neergeschoten. Ongelofelijk, het hele potje lang heb ik zulke OVERDUIDELIJKE hints gedropt:
    Ik was de fluisteraar
    Nu hebben we geen ruk aan zowel jou als mij gehad. Thanks!
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 14 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Pshycho Maniac zo jul 06, 2014 12:53 am

    Faolinn schreef:Cupcake, je bent een uberdoos als je mij hebt neergeschoten. Ongelofelijk, het hele potje lang heb ik zulke OVERDUIDELIJKE hints gedropt:
    Ik was de fluisteraar
    Nu hebben we geen ruk aan zowel jou als mij gehad. Thanks!


    ...Uggghhh.

    En de zandman(en) mag ook nog eens iemand in slaap laten vallen deze nacht.

    Edit: En ik verwacht dat dat de burgemeester zal zijn.

    Ik moet zeggen dat ik Lyari ietsje meer vertrouw dan Shiro, en dat is dan omdat ze nieuw is.
    Er zullen dan drie inwoners over zijn, dus als we samenspannen, dan winnen we.
    ...Behalve als Shiro EN Lyari zandmannen zijn. Maar dat zal hopelijk niet zo zijn.


    Laatst aangepast door Pshycho Maniac op zo jul 06, 2014 1:09 am; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : Edited)
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 14 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Shiro zo jul 06, 2014 2:52 am

    Faolinn schreef:Cupcake, je bent een uberdoos als je mij hebt neergeschoten. [...] Nu hebben we geen ruk aan zowel jou als mij gehad. Thanks!
    Sinds wanneer is het nodig om mensen af te zeiken als ze een foutje maken in het weerwolven?
    Nee, het was niet de goede keuze. Dat weten we allemaal, zij ook. Niemand heeft daar vervelende opmerkingen bij nodig. Zeggen dat we geen ruk aan lieke gehad hebben is onnodig, en het klopt niet eens.

    En eerlijk is eerlijk, als ik de jager was zou ik je ook neer willen schieten, al is het maar zodat ik geen posts met zo'n neerbuigende toon meer hoef te lezen. Sorry, maar dingen als "Oh jaaaaaa natuurlijk want [...] is een logische conclusie om te trekken." en "Drukke avond gehad, kom je thuis, lees je dit soort gekkigheid" werken niet echt motiverend.
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 14 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Remilia~ zo jul 06, 2014 5:04 pm

    24 uur zijn er verstreken en ik maak Homemadecupcake haar rol bekend.
    Zij was de jager.


    En met dit bericht beeïndig ik het 22e potje weerwolven op dit forum met als winnnaars :

    De Zandmannen!

    Met Shiro als de Zandman en Lyari als Zandelfje.

    Dit was een kort maar een zeer vermakelijk potje. Net als in ronde 19 waren er 11 deelnemers, waarvan 4 wolven. In die ronde wonnen echter de burgers en in  deze ronde de weerwolven.  Ten eerste, allemaal van harte gefeliciteerd, jullie hebben geweldig gespeeld. Dit is dan ook weer de eerste ronde sinds een lange tijd waarin ik niet achter inactieve spelers heb moeten  aankakken en over heb moeten opwinden. Jullie hebben allemaal een bijdrage geleverd en dus verdienen jullie mijn eeuwige en innige liefde <3

    However, was het jammer dat de rollen al zo snel verklapt werden.
    In de 2e dag wisten de Zandmannen al bijna van alle spelers hun rollen en wisten de burgers al bijna alle namen van de Zandmannen op te noemen. Dit is in andere rondes eigenlijk altijd wel goed gegaan dus ik heb geen zin hier een maffe regel over op te stellen, maar onthoud gewoon goed dat het openbaren van je rol écht in uiterste gevallen toegestaan is. Ik kan niet vaak genoeg zeggen dat dit een spel is dat je moet spelen d.m.v. discussie. Als iedereen rollen gaan openbaren, is het spel al snel gespeeld.  Bluffen mag uiteraard wel gewoon altijd.  

    Daarnaast, vond ik het zelf ook een beetje chaotisch worden met al die skype gesprekken buiten het spel om.  Ik weet nog niet precies wat we hier aan kunnen gaan doen, want ik vind het zelf namelijk wel leuk, als er buiten het spel om gesproken kan worden MITS er dus aan de regels wordt gehouden, geen samenwerkingen sluiten bla.

    Ik wil ook nog even mijn excuses aanbieden vanwege het gebrek aan verhaaltjes. Ik had er vaak dan geen tijd voor of ik was gemakzuchtig. De volgende keer zal ik mij extra inzetten! Deze ronde heb ik ook een kort logboekje bijgehouden. Hierin kan je lezen wat er de afgelopen dagen precies is gebeurd, welke gedachten er achter bepaalde acties zaten en hoe ik er als spelleider tussen zat.
    De volgende spelleider is zoals jullie wellicht al weten Skip.  Als jullie ook een keertje willen leiden, pm me dan even dan zet ik je op het lijstje.  

    Oh, nog één laatste punt over het einde van dit spel. Niet met vingertjes wijzen, dit potje had kunnen eindigen met OF geluk voor de Zandmannen OF geluk voor de Burgers. Niemand heeft fout gedaan.



    logboek:
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 14 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Pshycho Maniac zo jul 06, 2014 6:06 pm

    Jammer.

    Het was een leuk potje, ja!
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 14 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Nekotaku zo jul 06, 2014 7:52 pm

    Goed gespeeld, iedereen! Deze ronde was erg vermakelijk. Vooral die ene vrijdagavond waar ik het laatste kwartier nog met Fao en Olly aan de lijn hing om de stand van zaken door te geven en hun mening te horen was erg interessant.

    Jammer genoeg werd m'n steek richting Cupcake, die vooral bedoeld was om haar een laatste keer uit te lokken en haar reactie te peilen, te serieus genomen. Mensen gingen echt op haar stemmen, ervan uitgaand dat ze wel op Lyari of Shiro zou vuren als ze jager was.
    Dat ze dit niet deed is wel een grote schok. Naar mijn mening heeft dit zowat alle inspanningen van de burgers in één beweging teniet gedaan en ons de overwinning gekost. Ik zou graag van haar willen weten of ze Faolinn echt verdacht (in dat geval moet ze nog wat inzicht in het spel verkrijgen, want dit was zo goed als ondenkbaar gezien de situatie) of dit een soort van wraakactie was. Dat laatste zou ook niet echt fijn zijn... Je zet je in voor de kant waar je bij hoort, zelfs als het een ondankbare taak blijkt en je er ten onrechte wordt uitgestemd. Proberen te team de overwinning te bezorgen hoort te primeren over persoonlijke zaken.

    Dat gezegd zijnde wil ik als mod toch even opmerken dat Shiro wel een punt heeft inzake de reactie van Faolinn. In het wolven mag je bedriegen, manipuleren en scherp uit de hoek komen. Je mag anderen proberen emotioneel te manipuleren. Maar daarbij mag het wel niet persoonlijk of ongepast worden, en na de feiten woorden gebruiken als "uberdoos" en "geen ruk aan zowel jou als mij gehad" zijn een stapje te ver. Ik heb er niets tegen dat je je ongenoegen uit, maar doe dat beschaafd en luister eerst eens wat het verhaal van de andere partij is.

    Dan wil ik ook even een opmerking maken over een Skype gesprek dat Cupcake met me had vlak voor ik dood werd verklaard (ik wilde haar eerst wat verder uithoren en peilen voor ik het hier bekend maakte, maar ik was te laat). Ze zei dat Toumyon wel eens z'n mond voorbij praat en hij meldde "[hun] geheim wapen dat [ze] aan het begin van het potje hebben afgesproken doet het goed". Ik wist nog niet of dit een bluf was van haar of niet, maar in retrospect is dit vermoedelijk waar. Ik wil er op wijzen dat als je dood bent, je niet langer opmerkingen dient te maken die impact hebben op het spel of de mening van spelers die er nog inzitten. Ik verwacht dat Myon als voormalige spelleider beter zou weten.

    Tot slot was het idee van de zandman bijzonder geslaagd. Een wolf die door de ziener als burger wordt gezien is een bijzonder eenvoudig concept, zonder veel mogelijke complicaties inzake spelregels, dat toch een treffend effect heeft. We konden nooit weten of Pshycho's getuigenissen nu waarheid waren of niet. Dit was goed gevonden van Remilia en volgens mij een spelmechaniek om te onthouden voor toekomstige rondes.
    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 14 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van TH-chen zo jul 06, 2014 7:58 pm

    Dit was mijn eerste weerwolven potje die ik mee deed. En vond het zeer leuk om mee te maken ondanks ik de eerste dag vermoord werd. Ik was beetje te enthousiast vanafh het begin en heb er van geleerd .

    Maar hoe plezierig ik het ook vond er zaten wel wat mindere dingen aan. Wat ik beetje jammer vond.

    - Contact buiten het topic over weerwolven is no go.
    Heb daar wel veel van gemerkt toen ik de vorige ronde mee las maar natuurlijk zelf ben ik daar schuldig aan wegens de boven genoemde reden dat ik te enthousias was. Maar het bleef voor mij nog steeds raar dat ik voor Devil verdacht overkwam terwijl de andere het zagen als hoe ik altijd ben. Tuurlijk het blijft lastig om op sommige dingen te letten als het eromheen gebeurd. Heb soms het gevoel gehad dat de discussie buiten de topic meer invloed had naar het spel in de topic.

    - De toon in sommige reacties.
    Soms kreeg ik geen lekker gevoel bij het lezen van bepaalde reacties. Soms kwam Neko boos over en Faolinn in zijn reactie over dat Cupcake hem dood schoot was ook niet echt plezierig om te lezen tbh.

    - Sterken spelers zijn sterk.
    duh maar Het kan zijn dat het gwn de ervaring is die de spelers hebben opgedaan tijdens de zoveel weerwolven. Maar zelf heb ik mijn eigen tekst soms geschreven op sommige posts. Om toch over de content na te denken. Vaak kwam ik tot de conclusie dat ik hier verders niks op in te voegen heb. En dus gwn stil zou blijven als actie.

    Tuurlijk op sommige punten kan het zijn omdat het een spelletje is maar een plezierige tekst en inhoud zou wel leuker zijn omdat het juist een spelletje is.

    Ik heb mijn twijfels over of ik mee doe met een volgende ronde omdat ik toch gemerkt heb een IRL weerwolven leuker vind dan een forum vorm ervan.

    Toch mooi gespeeld en vond wolf Toumyon met zijn claim actie een leuke actie en heb er uiteindelijk toch een smile kunnen krijgen in het lezen van de reacties.

    Groetjes
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 14 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Shiro zo jul 06, 2014 9:38 pm

    De ronde was wel oke, al vond ik de toon van sommige mensen naarmate het einde wat vervelend overkomen. Maar daar heb ik al genoeg over geklaagd, dus ik ga me er niet verder mee bezig houden.

    Wat ik wel een probleem vond was de overvloed aan communicatie buiten het topic. Of eigenlijk, dat we daar geen logs van mogen delen. Als er argumenten gehaald worden uit communicatie buiten het topic, en andere mensen dat gesprek niet te zien krijgen, kunnen ze geen goed beeld krijgen van de situatie. Ik denk dat we dat allemaal wel gezien hebben in de eerste week, toen TH-Chen gedood werd om wat vage informatie uit een of andere skypechat. Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet waarom, maar goed. ^^;
    Ik denk dus dat het helpt als het toegestaan wordt om chatlogs te delen. (Dat gezegd hebbende, als chatlogs toegestaan worden lijkt het me wel handig om alleen tekst toe te staan, geen screenshots. Het is te makkelijk om daar extra informatie uit te halen, of er juist misleidende informatie in te stoppen.)
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 14 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Nekotaku zo jul 06, 2014 9:54 pm

    Misschien iets om in het meta-topic te bespreken? Al denk ik dat het uiteindelijk toch wat zal afhangen van de spelleider. Dat elke spelleider er andere regels op nahoudt zorgt ook wel voor variatie en houdt het interessant.

    Overigens ben ik ook schuldig aan een te sarcastische toon erop nahouden tegen het einde, al vond ik dat de facepalm factor van sommige posts daar om vroeg (niet het geval bij Shiro, want als wolf wat het natuurlijk in haar voordeel twijfel te zaaien). Ik zal erop letten voortaan dit in te perken. Maar onthoudt wel dat weerwolven gebaseerd is op manipulatie en misleiding. Proberen mensen hun geduld te laten verliezen of ze uit te lokken maakt deel uit van de tactieken. Zelf vind ik dat je de grens moet trekken als het iets persoonlijk aanbelangt (bijvoorbeeld zaken uit iemand's leven erbij halen om ze te doen wankelen) of beledigend wordt, maar als je te gevoelig bent of al snel je aangevallen voelt is dit spel niet voor jou. We hebben talloze rondes gespeeld waarin het soms erg vurig kon worden ZONDER dat mensen hier problemen mee hadden.
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 14 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Shiro zo jul 06, 2014 10:52 pm

    Ik begrijp wel dat reacties uitlokken een tactiek is, en als iemand een beetje sarcasme gebruikt is dat ook helemaal niet erg, maar als je een kleine opmerking maakt over dat je mensen niet helemaal safe vindt en je in eerste instantie alleen maar sarcasme over je heen krijgt, en één persoon die het met je eens is die vervolgens ook sarcasme over zich heen krijgt, wordt het een beetje veel. Maar misschien voelde het gewoon extra irritant omdat je mijn geduld al opgemaakt had, met je "Ik had waarschijnlijk op Faolinn gestemd zonder dat telefoontje" of hoe je het ook verwoord hebt. Plus nog het feit dat Faolinn alsnog dood was gegaan zonder dat telefoontje van jullie, omdat Fao zijn stem dan niet had veranderd.

    Maar dat terzijde, ik begrijp eigenlijk niet waarom jullie er zo'n vertrouwen in hadden dat Lieke mij of Lyari dood zou maken. Het was een logische keuze geweest, al geldt dat vooral voor de mensen die weten wat er in dat telefoontje gezegd is, maar ze heeft al snel gezegd dat ze jou en Fao ook niet 100% safe vond. En na die reacties vol met sarcasme heeft niemand geprobeerd haar te overtuigen, voor zover ik zie. Was het geen beter idee geweest om een van de personen die jullie al langer verdachten te doden?
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 14 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Nekotaku zo jul 06, 2014 11:04 pm

    Ja, het zou oneindig veel beter zijn geweest te stemmen op jou of Lyari, maar daar kon ik niet meer in meestemmen of over meepraten. Anders had ik zeker bezwaar gemaakt.

    Shiro schreef:Maar misschien voelde het gewoon extra irritant omdat je mijn geduld al opgemaakt had, met je "Ik had waarschijnlijk op Faolinn gestemd zonder dat telefoontje" of hoe je het ook verwoord hebt.
    Pro-tip voor je latere leven, en iets waar wolven erg nuttig voor is als oefening: de eerste die z'n geduld verliest is doorgaans de verliezer. Het maakt niet uit hoeveel gelijk je hebt, als je je geduld verliest kan de ander dat ALTIJD tegen je uitspelen, en zal je altijd de slechte lijken voor toeschouwers. Mensen die goed zijn in anderen emotioneel manipuleren zijn daar vaak meester in. Leer het herkennen en je er tegen beschermen.

    Gesponsorde inhoud


    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 14 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 12:45 am