Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+9
Faolinn
Nekotaku
Pshycho Maniac
Reym
Deviljho
Toumyon
TH-chen
Shiro
Remilia~
13 plaatsers

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 10 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Lyari wo jun 25, 2014 9:41 pm

    Faolinn schreef:Dat is bullcrap, er zijn zat situaties te bedenken waarom het nuttig is om achteraf nog te bluffen. Zoals Neko dit potje al in grove lijnen (niet precies) zei: Als dat niet zo was zou iedereen per direct op dag één z'n rol uitkotsen en was weerwolven allang te gronde gegaan.

    In dit geval had Psycho net zo goed een wolf kunnen zijn die de ziener claimt om stemmen weg te houden van buddy Chen. Het was niet te laat, iedereen zat op het puntje van z'n stoel mee te kijken naar het wegtikken van de minuten. Het idee had een kans gehad.

    Daar ben ik het niet mee eens. Je mag stemmen tot 12.00, Psycho vertelde het om 11.53, no way dat je dan in 7 minuten alles kan omgooien.
    Daarnaast zou het nogal onnodig zijn. Als Toumyon de echte ziener was geweest was het in mijn ogen veel zinniger geweest als de wolven niks hadden gezegd en gewoon Toumyon hadden vermoord die nacht. Dan had Deviljho ook niet zijn drankje kunnen gebruiken want dat zouden we nog steeds geen idee hebben wie de wolven zouden zijn.
    Ook was Psycho's post heel chaotisch. Wat precies in zijn profiel past. Als je als speler nog eventjes gaat kijken voordat de stemming voorbij is, en je dan ineens merkt dat er een nep ziener is opgestaan, en er nog maar 10 minuten of minder zijn zou ik als eerste reactie ook zo snel mogelijk dat uit de lucht willen halen en zo vlug mogelijk willen posten. Niet iedereen kan zijn gedachtes meteen in een nette post formuleren <3 en als er haast bij is al helemaal niet.
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 10 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Shiro wo jun 25, 2014 9:45 pm

    Lyari schreef:Of gaat het spelletje zo ver dat de tweede ziener rol ook door een wolf is geclaimd waardoor we blind af gaan op een wolf? Dat gaat wel heel ver... Maar waarom zouden de wolven anders voor de heks zijn gegaan.
    Het is mogelijk, maar ik betwijfel sterk dat de wolven op de eerste dag al even iemand op zouden offeren. Omdat de ziener vrijwel altijd in het spel zit zou de eerste wolf sowieso dood zijn tegen de tweede nacht, en als je later nog een wolf ziener laat claimen kan je er makkelijk twee kwijt zijn. (Al moet ik toegeven, Pshycho was wel de laatste. Dat vermindert het risico.) Bovendien denk ik dat als er zo'n diepgaand complot bezig was, de wolven wel wat beter bezig geweest waren wat betreft het per ongeluk laten vallen van informatie. (Tenminste, ik ga er vanuit dat ze het dan wel wat beter besproken hadden, en dat tenminste één van de wolven zou weten hoe de ziener werkt.)

    Lyari schreef:Misschien is het een idee als mensen een screenshot posten? Als ik de regels goed begrijp mag je namelijk WEL screenshots posten van andere gesprekken maar niet van je berichtje van Remillia wanneer ze je rol door geeft. Misschien kan Nelli dit zelf even bevestigen?
    Remilia~ schreef:@Pshycho Maniac
    Geen printscreens, geen copy paste
    Ik ben natuurlijk niet de spelleider, dus ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen, maar als ik op de eerste pagina kijk denk ik niet dat we er te snel vanuit moeten gaan dat het mag.

    Faolinn schreef:
    Lyari schreef:Dus nu zijn er twee ziener claims. Waarvan ik die van Psycho vele malen geloof waardiger vind.
    Willen alle mensen die het hiermee eens zijn toen Psycho destijds zijn rol onthulde hun hand omhoog steken alstublieft? Ik kan mezelf hier namelijk totaal niet in vinden.
    *Steekt hand op.*
    Ik kan mezelf best in die redenering vinden.

    Pshycho kwam ontzettend laat, en ik weet niet wat een wolf er aan zou hebben om zeven minuten voor de deadline nog met een gevaarlijke zienerclaim te komen, het is immers niet alsof je iets kan veranderen in die tijd. Als het besproken was met de wolven denk ik dat die post er wel wat eerder zou zijn, en ik geloof niet dat hij zelf met zo'n idee gekomen zou zijn. Zijn post was ontzettend chaotisch, het komt in ieder geval niet echt op me over alsof er heel lang over nagedacht is(Niet lullig bedoeld, maar ik kan even niet op een betere verwoording komen), en eerlijk gezegd denk ik niet dat iemand overtuigd zou zijn geweest als de timing anders was.

    Tegenover Myon, die eerder hartstikke verdacht was, durf ik dan wel aan te nemen dat Pshycho de waarheid spreekt.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 10 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Nekotaku wo jun 25, 2014 10:04 pm

    Ik moet zeggen dat ik op dat moment ook niet meteen meer geloof hechte aan Pshycho's claim. Misschien als het iemand anders was geweest, maar Pshycho's speelstijl is vaak chaotisch en hij is een van de moeilijkst in te schatten spelers. Je weet nooit waar je het met hem hebt. Ik zou hem in staat hebben gezien om op dat moment inderdaad te durven bluffen. Uiteindelijk wist ik niet wie van de twee ik moest geloven. Pshycho deed er ook langer over om met concrete informatie naar voren te komen.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 10 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Faolinn vr jun 27, 2014 11:04 am

    Het is vrijdag en straks duik ik de stroomversnelling in die tentamen, sociale- en huiselijke verplichtingen heet. De kans dat ik dan nog voor de deadline daaruit klim is vrij gering, wat vervelend is want ik heb zo onderhand geen goede verdachte meer over. Lyari pareert mijn jabs op meesterlijke wijze en vertoont simpelweg geen wolventrekjes voor zover ik het in mijn eerste readthrough kan zien.

    Shiro zal dan helaas de ontvanger van mijn stem moeten worden daar ik Reym niet zo zie spelen als ze het vorige potje speelde. Ze treed meer op de voorgrond en komt met eigen stukken informatie.

    Ben ik zeker van mijn zaak? Verre van. Als er iets heel bijzonders gebeurd zoals vorige dag zou iemand mij dat dan per sms bijvoorbeeld in kunnen fluisteren? Bij voorbaat dank!
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 10 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Olly vr jun 27, 2014 5:06 pm

    Nu zal de burgemeester ook nog even iets over iedereen zeggen, waarna ze samen met Faolinn verdwijnt om lieve ouders te bezoeken.

    De minst verdachte persoon in de hele situatie vind ik Pschycho Maniac. Ik had nooit gedacht dat ik dit over hem zou zeggen. Ik zie Pschycho als een lastig in te schatten speler, die veel chaos veroorzaakt, bewust of onbewust. Om eerlijk te zijn geloofde ik zijn claim eerst niet, maar nu de situatie zich zo ontwikkelt heeft natuurlijk wel. Pschycho zegt meer tussen de regels door dan we denken.

    Hierom vertrouw ik HomeMadeCupcake voor nu ook. Ze zal wel een burger zijn. Echter is er een kleine kans dat Toumyon specifiek haar noemde om de aandacht van de echte ziener op haar te vestigen en zo de zandman veilig te stellen als burger. Het lijkt me toch meer waarschijnlijk dat Toumyon Lieke noemde, omdat elke geliefde zijn wederhelft wil zien en dit geloofwaardigheid aan zijn claim toe zou voegen. Verder lijken Lieke's reacties me wel oprecht.

    Faolinn vind ik deze ronde ook niet zo verdacht. Ik lijk iets vertrouwds te lezen in zijn posts. Nu is het wel zo dat Faolinn een meester is in het voor de gek houden van mensen, zelfs zijn eigen vriendinnetje. Echter ken ik hem zo goed dat ik wel zeker weet dat hij Toumyon's bluf nooit goedgekeurd had. (Al moet ik wel zeggen dat op het moment dat gebeurde Faolinn en ik bij elkaar waren en hij dus niets tegen Toumyon had kunnen zeggen). Wat ik opvallender vindt is de keuze van de wolven voor Deviljho, en niet voor de ziener. Ik denk dat Faolinn voor de ziener zou gaan. (Tenzij er automatisch van uit werd gegaan dat Pschycho Lieke zou bekijken, maar met zo'n onvoorspelbare persoon als pschycho...) Helemaal omdat de wolven met Faolinn in het team zeker WEL zouden weten hoe de regel met de heks gaat.

    Hierna Lyari. Ze was er lang niet, maar nu ze er is, is ze meteen scherp en actief. Je kan zeggen dat ze een voordeel heeft door achteraf te reageren, maar ik vind haar voor nu heel oprecht.
    lyari schreef:neko heeft in een eerdere ronde ook als wolf een ziener claim gedaan. Daarna kwam er een tweede ziener claim maar iedereen geloofde Neko omdat hij nu eenmaal heel mooi dingen kan onderbouwen... en geloofwaardig is en goed kan spelen ;( (jah... dat potje had je me echt Neko) Maar Nelli zei dat wij allemaal iets over het hoofd zagen. Nelli was toen dood en mocht niets zeggen maar we hebben het er later nogh over gehad. Haar mening: Je gaat geen nep ziener oproepen als de echte ziener zijn rol heeft geopenbaard... Als ik het goed heb heeft ze dit ook in het topic uitgelegd waarop meerdere mensen ( waarvan ik alleen XavC bij name kan noemen) ingestemd hebben dat ze dit inderdaad niet hadden gezien maar dat dit wel waar was.

    Dat is toch precies het zelfde als wat er nu is gebeurd? Waarom zou Psycho liegen als hij NA de echte ziener kwam... waarom dat risico nemen als het zo laat is dat niemand zijn stem kan veranderen.
    Dit vond ik heel erg sterk, helemaal met het zoekwerk erbij. Een goede, nieuwe blik.

    Dan komt voor mij Nekotaku. Ik...ik kan Neko niet pijlen deze ronde...Ik weet het niet zo goed. Hij doet precies als altijd. Wel heb ik een vraag aan Neko, de grote voorstander van het opbiechten van speciale rollen: Heb jij ook een speciale rol?

    Nekotaku schreef:Vergeet niet dat Toumyon niet alleen speelde maar een team achter zich had. Mogelijk mensen die erg scherp kunnen spelen.
    Je bent zelf net zo'n sterke speler Neko. Maar Neko claimt een burger, wat me eigenlijk nog niet eens zo verdacht lijkt, met de grote regen aan speciale rollen die al zijn geopenbaard.

    Dan komt Shiro. Faolinn zei dat ze TH-Chen verdedigde, dit kan een goede wolvenstrategie zijn, dat ben ik met hem eens. Ik vind het ook gek dat je ervan uitgaat dat de ziener altijd wel een wolf ziet tegen de tweede nacht, waar baseer je dat op?

    Ik vind Reym nog steeds het verdachtst, daarom krijgt ze nu ook mijn stem. Ze draagt weinig bij (Is ze misschien bang om iets prijs te geven?) en bleef erg hangen op het "animecon gebeuren", wat erg goed uitkomt voor de zandmannetjes (als mislukt slachtoffer sta ik immers bovenaan de hitlijst.) Verder brabbelt ze nog door over dingen die al geweest zijn, het rolonthul-plan, waar wolven in deze fase natuurlijk tegen zijn. Reym is voor mij met haar geringe bijdrage, die ik niet van haar gewend ben, de meest verdachte persoon.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 10 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Nekotaku vr jun 27, 2014 5:28 pm

    Olly schreef:Dan komt voor mij Nekotaku. Ik...ik kan Neko niet pijlen deze ronde...Ik weet het niet zo goed. Hij doet precies als altijd. Wel heb ik een vraag aan Neko, de grote voorstander van het opbiechten van speciale rollen: Heb jij ook een speciale rol?
    Zoals je had gezien, claimde ik burger. Dat bedoelde ik ook letterlijk: een burger zonder speciale rol. Vandaar dat ik niet anders kan dan met theorieën afkomen, analyses doen en suggesties maken. Misschien niet altijd de beste, maar goed.
    Ik blijf bij mijn voornemen om m'n geloofwaardigheid aan te tonen door de enige betrouwbare persoon te volgen in haar stem. Ik stem dus ook op Reym. Wel ben ik blij dat ook jij het eigenaardig vindt dat de tweede nacht de ziener niet is gedood, al kan ik dat misschien wel begrijpen omdat deze nu eenmaal een logischere keuze was voor een mogelijke beschermengel. Deviljho kon niemand meer redden, maar nog wel steeds iemand doden zelfs als hij ten onder ging. Overigens wil ik ook niet mezelf blindstaren op m'n eigen theorie over Cupcake als zandman; het is nogal makkelijk om je vast te klampen aan iets wanneer je het goed bedacht vindt en enkel nog te zien wat je geloof mogelijk bevestigt.
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 10 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Remilia~ vr jun 27, 2014 6:20 pm

    Hai guys xoxoxoixxioix
    Lyari en ik hebben vanavond onze diploma uitreiking. Vanavond dus opnieuw geen verhaaltje (sorry!) en degene die vandaag sterft door de stemming, mag zichzelf direct bekend maken zonder op een bevestiging van mij te wachten. Lyari heeft net een stuk geschreven met daarin haar keuzes voor de stemming, maar haar internet ligt er uit.

    Zij kiest Faolinn voor de galg en Olly voor burgemeester.

    Succes!  
    homemadecupcake
    homemadecupcake
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : PUDDING~<3

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 10 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van homemadecupcake vr jun 27, 2014 6:27 pm

    Ik vind het om eerlijk te zijn heel moeilijk om deze ronde te stemmen, maar omdat ik zometeen ook weg moet en optijd naar bed moet vanavond, zal ik toch mijn stem moeten uitbrengen. Ik breng mijn stem uit op Reym. Mijn argumenten zijn eigenlijk exact dezelfde als die van Olly, namelijk dat Reym weinig nieuws bijdraagt en ze heeft daadwerkelijk niks gezegd over het hele incident over mijn rol of de discussies die deze week gaande waren. Ze geeft nergens haar mening ofzow en blijft inderdaag wat lang hangen in iets wat vorige week gebeurde (een onderwerp waar we allang alle informatie uit hadden gehaald en volgens mij afgesloten leek)
    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 10 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Lyari vr jun 27, 2014 6:40 pm

    Blub

    Owkeey, Remillia en ik krijgen vandaag ons Diploma. Zoals vele van jullie weten is dat een feestelijke gelegenheid en ik verwacht dan ook niet dat ik heel erg actief ga zijn vanavond. Bij voorbaat sorry. Ik weet dat ik weinig input in dit spel geef, en dat vind ik super jammer. Ik hoop dat ik met het weinige dat ik heb gezegd wel heb geholpen deze dag. <3

    Dan nu over op mijn stemmen.
    Als burgermeester stem ik op onze Olly. Waarom? Nu Deviljo de echte heks bleek, was Olga dus het eerste slachtoffer van de wolven. Zij is dus een burger. (of de wolven moesten er van uit gaan dat de heks het eerste slachtoffer redt en iemand van henzelf doden. Maar dat is heeeeeeeel onlogisch.) Mijn vertrouwen gaat uit naar onze lieve jeukerige Olga <3 Daarnaast komt ze heel erg betrouwbaar en eerlijk over in haar posts.
    Dan het stemmen voor de galg.
    Deze is een stukkie lastiger voor mij. Mijn gevoel gaat uit naar Faolinn. Ik ben van mening dat Fao niet echt zijn best doet om heel erg op te vallen. Hij post zeker mee, en komt ook met argumenten, maar laat zich wel weer snel ompraten. Wat ik niet van onze slimme Jasper gewend ben. Is dat genoeg reden voor mij om iemand vol overtuiging naar de galg te sturen? Waarschijnlijk niet. Maar wie anders? Ik kan mee stemmen op Reym en blindelings op de intuïtie van Olga af gaan... maar ik wil zelf mijn verdenkingen trekken. Ik snap niet zo goed waarom Reym een wolf zou moeten zijn. In mijn ogen valt ze helemaal niet op. Ik ken Reym dan ook niet echt goed ofso, misschien ligt het daaraan. Neko en Shiro zijn onpeilbaar as Always. Ik durf ze niet te vertrouwen maar ik durf ze ook niet echt te wantrouwen. Beide zijn ze sterke spelers en ik zou niet graag willen dat we ze ophangen als ze burgers zijn O.o
    Psycho is save for me. Ik geloof gewoon niet dat de wolven zo ver gaan dat ze op de eerste dag al een andere wolf opofferen.  Dan spelen de wolven wel heel sneaky en onpeilbaar....
    Homemadecupcake weet ik niet. Ze claimt Jager, maar dat kan ze natuurlijk met niks bewijzen. Ze kan net zo goed zandman zijn! Maar ik kan dat niet bewijzen en weet het ook niet zeker, kan er alleen over speculeren en aanmoedigen om haar niet blindelings te vertrouwen. Niet genoeg redenen om haar op te hangen.
    Nog mensen vergeten? Neej ik geloof dat ik iedereen heb gehad.


    Internet doet het wel maar de site is te druk ofso. Misschien lukt het nu. X
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 10 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Reym vr jun 27, 2014 8:07 pm

    Olly stemt op mij omdat ze vindt dat ik weinig bijdraag. Ik moet elke dag werken, en ik heb daarom minder tijd om elke dag wat te posten. Vorige ronde bijvoorbeeld, was ik wolf, en toen postte ik meer. Als ik thuiskom, zijn vaak alle zinnige dingen al gezegd. Anders krijg ik zoals een paar ronden eerder het argument naar mijn hoofd dat ik "anderen napraat".

    Olly schreef:"ik vind Reym nog steeds het verdachtst, daarom krijgt ze nu ook mijn stem. Ze draagt weinig bij (Is ze misschien bang om iets prijs te geven?) en bleef erg hangen op het "animecon gebeuren""
    Dat was bij het stemmen vorige nacht. Vandaag is dat niet meer. (Ik heb het deze dag maar 1 keer gezegd om mijn stem de vorige dag uit te leggen, voor Nekotaku's argument.)
    Dat ik volgens Cupcake "lang blijf hangen" op een onderwerp was ook omdat ik Nekotaku's argument wilde ontkrachten, omdat hij mijn Olly-stem van de vorige dag nog steeds verdacht vond.

    Ik geloof Cupcakes jagerclaim. Het lijkt me een grotere kans dat ze een jager is dan de zandman. Toumyon was een wolf, dus hij wist ook wie er geen wolf was, daarom zei hij waarschijnlijk dat Cupcake een burger was. Het zou een groot risico zijn als mensen de zandman al gelijk vermoorden.

    Ik denk niet dat Olly #1 is op de hitlijst is bij de wolven.
    Vooral niet na de laatste alinea van deze post.
    Vlieg alsjeblieft niet als een bosje vlooien tegen me op omdat ik weinig tijd heb om een post te maken elke dag. Als ik geweten had dat dit baantje zoveel tijd opslokte, had ik me waarschijnlijk niet opgegeven voor het spel.

    Ik stem op Nekotaku. Hij vond het verdacht dat ik op dag 1 bewijs wilde dat wolf!Toumyon echt de ziener was. Ik denk dat je niet zomaar klakkeloos moet aannemen dat iemand de ziener/etc. is, daarom vind ik het raar dat hij dit wantrouwde. Hij zou best onder een hoedje kunnen spelen met nepziener Toumyon.

    Ik vertrouw Olly, Psycho Maniac, en Cupcake vertrouw ik een beetje. Van de rest weet ik niet wat ik van ze moet denken.


    Ik vond het raar dat de wolven heks-Deviljho aanvielen en niet ziener-Psycho.
    Een ziener kan voor de wolven gevaarlijker zijn dan de heks. De heks kan iemand vermoorden ongeacht ze zelf doodgaat die nacht of niet. Als een ziener doodgaat, kan hij de volgende dag geen geziene rol meer vertellen aan de spelers. Daarom heb ik Psycho Maniac beschermd vannacht.

    Ik ben namelijk de beschermengel.
    In nacht 1 heb ik Faolinn beschermd. Ik verwachtte dat de wolven Olly, Fao of Nekotaku zouden vermoordden. Ze hebben veel ervaring, analyseren veel, etc. Ik gokte op Faolinn, maar de wolven hadden blijkbaar Olly als target. Gelukkig redde Deviljho Olly.

    In nacht 2 heb ik Psycho Maniac beschermd, omdat ik verwachtte dat de wolven eerder de ziener zouden doden dan de heks, omdat de ziener heel mooi iedereens rolletje kan vertellen. Maar de wolven deden iets onverwachts: ze doodden Deviljho.


    Ik verwacht voor de komende nacht dat de wolven niet Cupcake vermoorden uit angst van represailles van de jager. Olly hintte in deze post dat ze waarschijnlijk het vlooienkind is, dus ik denk dat de wolven haar ook niet gaan aanvallen vannacht, omdat ze de volgende dag dan een wolf minder hebben in de chat. Bij de andere spelers heb je het risico op de fluisteraar, die met één woord iemand kan hinten. (Dit kan volgens mij erg makkelijk met hints naar avatars/cosplays/hobby's).

    Ik denk dat de wolven deze nacht wél Psycho Maniac gaan vermoordden, omdat ze zijn rol zeker weten. Ik kan Psycho ook niet beschermen, omdat ik hem de vorige nacht al beschermd heb. We hebben ook geen heks meer die Psycho evt tot leven kan brengen. Als de wolven PM vermoorden hoeven ze niet te vrezen voor negatieve acties van jager/vlooienkind/fluisteraar.

    Ik ben de engel, de wolven kunnen mij dus ook doden vannacht. Maar als ze de ziener vannacht vermoorden, zal dit waarschijnlijk meer opleveren voor hen, omdat de ziener kan zeggen wie de wolven zijn! Ik kan alleen één iemand per dag beschermen, dus de kans is groot dat ik de persoon kies die de wolven niet gaan vermoorden.


    Als ik doodga:
    Sorry dat ik zo weinig actief ben geweest. Ik wist vantevoren niet dat mijn vakantiebaan zoveel tijd ging innemen. Bij het volgende spel zal ik hier beter overnadenken.
    Sorry dat ik Psycho Maniac niet meer kan beschermen vannacht.

    Olly is weg, dus die kan niet zo 123 haar stem aanpassen. Ik hoop dat ik wat langer kan blijven leven, dan kan ik vannacht misschien nog iemand beschermen, tenzij ik word vermoord door de wolven vannacht.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 10 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Pshycho Maniac vr jun 27, 2014 8:23 pm

    Remilia en Lyari, gefeliciteerd met jullie uitreiking!

    Ik heb niet echt een verdachte.
    Nou, ik vind Neko en Fao verdacht, maar dat vind ik elke ronde. Ook als ze gewoon burger zijn.

    Ik stem daarom ook op Reym.
    De argumenten die gezegd zijn, daar kan ik me wel in vinden.
    Zeker met dat animecon gebeuren. (Voor mijn gevoel dan.)

    Ik zie dat iedereen vroeg naar bed probeert te gaan vanavond.
    Ik zal gewoon tot twaalf om het uur ofzo de thread checken.
    Misschien heeft Reym nog wat te zeggen over onze stemmen.


    Weet je, het gebeurd heel vaak dat er een post is met informatie als ik iets typ.

    *leest Reym's post*

    Als je de beschermengel bent, dan snap ik niet dat je mij beschermde de tweede nacht.
    Het leek mij vrij logisch dat ze achter de heks aan zouden gaan. (Maar dat is mijn mening.)

    Er is een kans dat je bluft, want, als je de beschermengel bent, dan heb je het ongeluk gehad dat je niemand beschermt hebt.
    Dus kan het zijn dat er gewoon geen beschermengel is.
    Of het is zoals met mij en Myon en iemand anders is de beschermengel en heeft dat gewoon nog niet gezegd?

    Ik wacht nog even voordat ik stem, dan.
    Ik heb mijn voorlopige stem op Reym geannuleerd.


    Ik vind trouwens wel leuk dat iedereen me als een chaotische speler omschrijft, terwijl ik zelf vind dat al mijn keuzes en argumenten logisch en doordacht zijn. (Behalve als ik enorm in tijdnood ben, zoals in de eerste dag van deze ronde.)
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 10 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Reym vr jun 27, 2014 8:33 pm

    Psycho Maniac schreef:Als je de beschermengel bent, dan snap ik niet dat je mij beschermde de tweede nacht.
    Het leek mij vrij logisch dat ze achter de heks aan zouden gaan. (Maar dat is mijn mening.)

    Het leek mij logischer dat ze jou zouden vermoorden.
    Als de heks doodgaat, kan de heks die nacht nog steeds het doodsdrankje gebruiken. Deviljho had al beloofd aan jou dat hij het doodsdrankje op Toumyon zou gebruiken. Natuurlijk heb je dan als engel geen zekerheid dat hij het echt zal doen.

    Als Deviljho zijn doodsdrank gebruikte op Toumyon, had hij voor de rest geen doods/levenskrachten meer. Hij zou dan een soort van gewone burger zijn, omdat zijn twee dranken dan op zijn.

    Het leek me dus waarschijnlijker dat ze de ziener zouden vermoorden, omdat een ziener meer useful is voor de burgers dan een heks die zijn twee dranken kwijt is.

    Er zijn al 3 of 4 stemmen op mij. (Olly (2), Nekotaku(1), Cupcake(1)). Olly kan waarschijnlijk haar stem niet meer aanpassen omdat ze vanavond weg is. Ik weet niet zeker of Olly vandaag al de burgemeesterstatus heeft, of die morgen pas krijgt. Maar het zou stom zijn als door een misverstand en een baantje dat veel tijd inneemt de engel doodgaat.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 10 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Pshycho Maniac vr jun 27, 2014 9:00 pm

    Ah, nu je het zo uitleg, snap ik het.

    En ja, als je de beschermengel bent, dan is het echt zonde als je doodgaat.
    Als jij wordt opgehangen en je bent de engel, dan wordt ik waarschijnlijk deze nacht gepakt.
    Ook als je van zand ben.

    Ugh.

    Ik heb nog geen stem.
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 10 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Shiro vr jun 27, 2014 10:25 pm

    Olly schreef:Ik vind het ook gek dat je ervan uitgaat dat de ziener altijd wel een wolf ziet tegen de tweede nacht, waar baseer je dat op?
    Niet helemaal wat ik bedoelde. Ik ging in op wat er gebeurt als een wolf op de eerste dag een ziener claimt. Over het algemeen zal een van de twee wel het loodje leggen, ervan uitgaande dat er geen rare dingen gebeuren zoals dat de ziener zich nog geen tien minuten voor de deadline meldt. Als de wolf meteen dood gaat lijkt het me duidelijk. Als de ziener als eerste gelynched wordt, weten de andere spelers echter dat de andere 'ziener' een wolf is, en deze gaat in de tweede week dood. Ik beide situaties zal de wolf snel overleden zijn.
    (En als je dan twee wolven ziener laat claimen ben je om de zelfde redenen nog een wolf kwijt in de week daarna. Daarom leek dat me geen hele slimme actie, en leek het me onwaarschijnlijk dat Pshycho ook een wolf was.)
    Maakt dit de situatie duidelijker? Ik hoop dat ik niet te vaag ben. ^^;

    En er wordt een rol geclaimed door Reym. Ik weet niet of ik het meteen wil vertrouwen, omdat er tegenwoordig wel vaker rollen geclaimed worden, zoals we allemaal al gemerkt hebben, maar als ze wel een speciale rol heeft willen we haar niet kwijt zijn, ze kan nog best nuttig blijken als we lang genoeg overleven. Ik durf dus eigenlijk nog niet op haar te stemmen, en dan rest de vraag op wie ik wel zou willen stemmen.

    Op Pshycho en Olga stemmen gaat niet gebeuren, om redenen die me duidelijk lijken. (Behalve de burgemeestersstem op Olga natuurlijk~)

    Homemadecupcake heeft argumenten tegen zich door Neko, maar het klinkt net iets te vergezocht. Ik vind het te risicovol om te stemmen op iemand die waarschijnlijk een speciale rol heeft, dus dat wordt hem ook niet.

    Nekotaku vind ik op het moment niet verdacht overkomen. Niet dat ik hem zo goed kan inschatten, maar hij lijkt niet zo actief en manipulatief als wanneer hij een wolf is. Aan de andere kant heeft hij het de vorige dag erg druk gehad, dat kan hem wel wat milder laten lijken.

    Faolinn vind ik een beetje vreemd na zijn stem op mij, vooral omdat hij eerder gezegd heeft dat ik niet zo snel zou instemmen met de zienerclaim van Myon, en hij daarna zonder argument op me stemde. Aan de andere kant kan ik het wel begrijpen, omdat er op het moment nou eenmaal geen mensen echt verdacht zijn.

    Lyari is pas een paar dagen actief, dus ik durf eigenlijk geen mening over haar te vormen. Ik heb ook geen argumenten om op haar te stemmen.

    Maar ik denk dat ik nog even met mijn stem ga wachten. Tot nu toe heeft alleen de ziener gereageerd, en ik wil nog even kijken of iemand anders de beschermengel claimt. Na de zienerclaim op de eerste dag zou het me niet meer verbazen.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 10 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Reym vr jun 27, 2014 10:31 pm

    Tot nu toe was ik de enige die op Nekotaku stemde. Als de stemmen nu zo blijven staan, ben ik vanavond dood en is jullie beschermengel weg uit het spel.

    Maar ik heb iets bedacht.

    Ik vind het een tijdje opmerkelijk dat Faolinn blijkbaar het vertrouwen gewonnen heeft van Deviljho, en beetje van Olly. Ik weet nog niks van Faolinns rol af. Hij steunt Deviljho een beetje, vindt hem het pareltje van de dag. Misschien zit er iets achter. (Misschien ook niet, en is hij een normale burger?) Het kan zijn dat hij Olly voor de gek houdt, en een wolf is.

    We kunnen proberen om op Faolinn te stemmen, en zo een meerderheid te vormen. Als Faolinn een wolf is, dan hebben we geluk. Als Faolinn een burger blijkt, hebben we pech, maar dan is in ieder geval de beschermengel nog in leven!

    Daarom stem ik op Faolinn.


    Ik zal zo moeten afsluiten, omdat ik morgen weer vroeg uit de (engelen)veren moet.
    Het spijt me als Faolinn een burger blijkt, maar dan is de engel nog in leven, volgens mijn plan.

    Ik hoop dat het gaat werken. Het zou stom zijn als de engel wordt weggestemd als ze te weinig posts heeft.

    Gesponsorde inhoud


    De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)   - Pagina 10 Empty Re: De Zandman van Hakuro (Weerwolven ronde 22 - spelleider Remilia~)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 5:42 pm