Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

5 plaatsers

    Niet-Touhou themes voor Touhou personages

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Niet-Touhou themes voor Touhou personages Empty Niet-Touhou themes voor Touhou personages

    Bericht van Nekotaku ma mei 05, 2014 5:15 pm

    Bende Touhou-geobsedeerden als wij zijn, zien we vaak Touhou in allerlei zaken die er op zich eigenlijk niets mee te maken hebben. Zo is er bijvoorbeeld een Chinees restaurant genaamd Mei Ling in Eindhoven; toen ik dat zag moest ik natuurlijk meteen aan EoSD denken.

    Als ik naar muziek luister zijn er nu en dan stukjes bij die me aan een Touhou personage herinneren. Of het nu door de titel, lyrics of ritme/melodie komt, eenmaal dat idee zich in m'n brein heeft genesteld krijg ik het er niet meer uit. Welke muziek is in jouw geest een onofficiële theme voor een Touhou personage? Het mag natuurlijk ook iets abstracter zijn, zoals iets dat je aan een bepaalde stage doet denken.

    Hier heb je de mijne, met een woordje uitleg.



    Artist: Cloud Control
    Song: Moonrabbit
    Doet me denken aan: Reisen Udongein Inaba
    Waarom: In de wereld van Touhou leven er konijnen op de maan. Dit is afkomstig van oude legenden; in Japan ziet men in de geologie van de maan de vorm van een konijn dat mochi maakt. Een nummer genaamd "Moonrabbit" zou hier uiteraard wel eens een verwijzing naar kunnen zijn. Bovendien bevat het de lyrics "You're the one that's crazy", wat doet denken aan Reisen's vermogens in het manipuleren van waanzin.

    Soundcloud link: https://soundcloud.com/cloud-control/moonrabbit
    YouTube clip:




    Artist: IT'S A BIRD! IT'S A PLANE!
    Song: Crow Hill
    Doet me denken aan: Kraai tengu (zoals Aya)
    Waarom: Kraaien zijn één van de soorten tengu in Touhou. Ze leven bovendien op de Youkaiberg. Een heuvel is natuurlijk niet hetzelfde als een berg, maar de associatie is er wel. Op zich zou dat niet genoeg zijn, maar in de lyrics komt het zinnetje "We’ll praise the lord that all his bullets only graced us" voor. Ik had het eerst als "grazed" verstaan, en sindsdien kan ik het niet meer anders horen :/

    Grooveshark link: http://grooveshark.com/s/Crow+Hill/4MW5xk?src=5
    YouTube clip:




    Artist: The Shins
    Song: Girl Sailor
    Doet me denken aan: Murasa Minamitsu
    Waarom: Deze is gewoon omwille van de titel. Ik leerde de muziek van The Shins kennen rond dezelfde tijd als m'n kennis van Touhou personages zich uitbreidde tot UFO.

    Grooveshark link: http://grooveshark.com/s/Girl+Sailor/2CP1Ml?src=5
    YouTube clip:
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Niet-Touhou themes voor Touhou personages Empty Re: Niet-Touhou themes voor Touhou personages

    Bericht van Princess Sylvysprit ma mei 05, 2014 10:16 pm

    Deze doet me altijd heel erg denken aan stage 4 van Perfect Cherry Blossom
    En even offtopic; ik vind Jake Kaufmann echt een geweldige composer
    youtube:
    Snakke
    Snakke
    Shmupping and Skiing


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Discipel zijn van de grote god Marsupilcoatl

    Niet-Touhou themes voor Touhou personages Empty Re: Niet-Touhou themes voor Touhou personages

    Bericht van Snakke wo feb 24, 2016 10:48 pm

    Personage: Clownpiece
    Song:
    'Merica:

    5 Maand te laat maar toch k:D
    Tritium
    Tritium
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : The power to offend everyone while trying to be funny

    Niet-Touhou themes voor Touhou personages Empty Re: Niet-Touhou themes voor Touhou personages

    Bericht van Tritium do feb 25, 2016 2:34 pm

    Artist: Korpiklaani
    Song: Happy Little Boozer
    Doet me denken aan: su;p
    Waarom: Blije kleine zuiplap, volgens mij is dat wel een simpele beschrijving van Suika  Niet-Touhou themes voor Touhou personages 4212518959

    Suika, the Happy Little Boozer~:
    Maribel Hearn
    Maribel Hearn
    Red Spider Lily


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : 3,475,825,090 in TD

    Niet-Touhou themes voor Touhou personages Empty Re: Niet-Touhou themes voor Touhou personages

    Bericht van Maribel Hearn vr maa 18, 2016 3:54 pm

    Componist: Saitama Saisyu Heiki
    Theme: Intersect Thunderbolt
    Doet me denken aan: Remilia Scarlet
    Ik kan niet precies zeggen waarom maar delen van dit theme geven me een Remilia-gevoel. XD


    Gesponsorde inhoud


    Niet-Touhou themes voor Touhou personages Empty Re: Niet-Touhou themes voor Touhou personages

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 4:19 pm