Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

4 plaatsers

    Interessante feitjes over Touhou die niet iedereen weet

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Interessante feitjes over Touhou die niet iedereen weet Empty Interessante feitjes over Touhou die niet iedereen weet

    Bericht van Urameshiya wo nov 09, 2011 6:33 pm

    Wat een vreselijk slechte titel. Maar ja, post hier grappige, interessante of nutteloze feiten of semi-feiten over Touhou, over Touhoufans, of over ZUN, waarvan je denkt dat veel mensen ze niet weten. Zo leren we hopelijk allemaal iets nieuws!

    Het hoeven geen heel wetenschappelijk verantwoorde feiten te zijn, maar het is uiteraard niet de bedoeling om dingen uit je duim te zuigen.

    Als voorbeeld zal ik als eerste een nutteloos feit posten:




    Op basis van het aantal bezoekers van Reitaisai en gegevens uit enquetes van de Japanse Touhouwiki valt in te schatten dat de omzet van de verkoop van Touhou doujinshi jaarlijks ruim twee miljard yen is.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Interessante feitjes over Touhou die niet iedereen weet Empty Re: Interessante feitjes over Touhou die niet iedereen weet

    Bericht van Quwanti wo nov 09, 2011 6:52 pm

    Oeh! Random feitjes zijn altijd leuk.

    En twee miljard? Dat is aardig wat. ^^; Volgens mijn berekeningen zou dat ongeveer 18941401,64 euro zijn (als je de koers via google mag geloven ・3・)
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Interessante feitjes over Touhou die niet iedereen weet Empty Re: Interessante feitjes over Touhou die niet iedereen weet

    Bericht van Pshycho Maniac wo nov 09, 2011 8:55 pm

    Quwanti schreef:Oeh! Random feitjes zijn altijd leuk.

    En twee miljard? Dat is aardig wat. ^^; Volgens mijn berekeningen zou dat ongeveer 18941401,64 euro zijn (als je de koers via google mag geloven r:P)
    Man, de yen koers is altijd zo slecht.
    Ik vraag me af wanneer ze het gewoon opgeven en een nieuwe munt gaan gebruiken. Of gewoon dan de bestaande munt meer waarde te geven. Dat is makkelijker.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Interessante feitjes over Touhou die niet iedereen weet Empty Re: Interessante feitjes over Touhou die niet iedereen weet

    Bericht van Urameshiya do nov 10, 2011 3:17 am

    Nog een random feit van mij dan: Touhou viert deze maand z'n 15e verjaardag! Het is deze maand precies 15 jaar geleden dat ZUN het eerste deel presenteerde op het universiteitsfestival van zijn universiteit. Lust er iemand taart?

    Pshycho Maniac schreef:Man, de yen koers is altijd zo slecht.

    Ik vraag me af wanneer ze het gewoon opgeven en een nieuwe munt gaan gebruiken. Of gewoon dan de bestaande munt meer waarde te geven. Dat is makkelijker.
    Volgens mij haal je twee heel verschillende kwesties door elkaar. Als er iets is dat ze hier niet willen is het wel dat de yen meer waard wordt. De koers is werkelijk torenhoog. :o Alleen omdat waardes in yen in meer cijfertjes worden uitgedrukt dan bij ons, betekent dat nog niet dat er iets mis is met de koers. Het mooie van de yen is namelijk dat je geen 'centen' nodig hebt. Als je het mij vraagt is een prijs van 4 cijfertjes handiger dan een prijs van 2 cijfertjes, een komma en dan weer 2 cijfertjes, als je begrijpt wat ik bedoel. [/rant]
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Interessante feitjes over Touhou die niet iedereen weet Empty Re: Interessante feitjes over Touhou die niet iedereen weet

    Bericht van Pshycho Maniac do nov 10, 2011 7:31 am

    Urameshiya schreef:Nog een random feit van mij dan: Touhou viert deze maand z'n 15e verjaardag! Het is deze maand precies 15 jaar geleden dat ZUN het eerste deel presenteerde op het universiteitsfestival van zijn universiteit. Lust er iemand taart?

    Pshycho Maniac schreef:Man, de yen koers is altijd zo slecht.

    Ik vraag me af wanneer ze het gewoon opgeven en een nieuwe munt gaan gebruiken. Of gewoon dan de bestaande munt meer waarde te geven. Dat is makkelijker.
    Volgens mij haal je twee heel verschillende kwesties door elkaar. Als er iets is dat ze hier niet willen is het wel dat de yen meer waard wordt. De koers is werkelijk torenhoog. r:o Alleen omdat waardes in yen in meer cijfertjes worden uitgedrukt dan bij ons, betekent dat nog niet dat er iets mis is met de koers. Het mooie van de yen is namelijk dat je geen 'centen' nodig hebt. Als je het mij vraagt is een prijs van 4 cijfertjes handiger dan een prijs van 2 cijfertjes, een komma en dan weer 2 cijfertjes, als je begrijpt wat ik bedoel. [/rant]
    ...Oke.
    Maar een paar jaar geleden was de yen veel duurder dan nu.

    Maar ik ga helemaal offtopic.
    Jammer dat ik geen feitjes heb.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Interessante feitjes over Touhou die niet iedereen weet Empty Re: Interessante feitjes over Touhou die niet iedereen weet

    Bericht van Urameshiya za nov 12, 2011 6:54 pm

    ^Maar als je geen feitjes bij de hand hebt kun je ook zelf op zoek gaan naar iets wat je nu altijd al wilde weten, en als je erachter komt het hier posten.

    ZUNs verjaardag is op 18 maart.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Interessante feitjes over Touhou die niet iedereen weet Empty Re: Interessante feitjes over Touhou die niet iedereen weet

    Bericht van Pshycho Maniac za nov 12, 2011 7:06 pm

    "Cirno can light a fire by rubbing two ice cubes together."

    The Embodiment of Scarlet Devil:

    "There is an unused boss that was found in the data. It may have been a default Rumia, or Rin Satsuki sprite. It seems that it may have been used for stage 1. No one really knows more about it."

    Info
    Info
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 19
    Speciale vermogens : datwiljewelwetenhe

    Interessante feitjes over Touhou die niet iedereen weet Empty Re: Interessante feitjes over Touhou die niet iedereen weet

    Bericht van Info do mei 17, 2012 6:13 pm

    http://en.touhouwiki.net/wiki/Kyouko_Kasodani

    "she has formed a punk rock band with Mystia Lorelei called Choujuu Gigaku"
    wauw.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Interessante feitjes over Touhou die niet iedereen weet Empty Re: Interessante feitjes over Touhou die niet iedereen weet

    Bericht van Quwanti do mei 17, 2012 6:41 pm

    De sprites van personages die je ziet tijdens conversaties zijn van hogere kwaliteit dan die je ziet wanneer er een Spell Card word gebruikt. Die zijn wat minder kleurrijk en van lagere kwaliteit.

    Gesponsorde inhoud


    Interessante feitjes over Touhou die niet iedereen weet Empty Re: Interessante feitjes over Touhou die niet iedereen weet

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 9:53 am