Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+7
Sophie
Nekotaku
T
Pyonta-kun
Urameshiya
Pshycho Maniac
kyr2005
11 plaatsers

    Naar personages verwijzen als touhou's.

    Enquête

    Naar personages verwijzen als touhou's.

    [ 5 ]
    Naar personages verwijzen als touhou's. Voteba1026%Naar personages verwijzen als touhou's. Voteba12 [26%] 
    [ 14 ]
    Naar personages verwijzen als touhou's. Voteba1074%Naar personages verwijzen als touhou's. Voteba12 [74%] 

    Totaal aantal stemmen: 19
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Naar personages verwijzen als touhou's. Empty Naar personages verwijzen als touhou's.

    Bericht van kyr2005 zo mei 27, 2012 10:32 pm

    Ik heb gemerkt dat sommige mensen dit doen, en snap persoonlijk niet echt waarom men dit doet. Ik vind het nogal raar, het klinkt gewoon raar in mijn oren. ^^;
    Als je naar iemands lievelings touhou vraagt, denk ik eerder aan welke touhou game je lievelings is, niet welk personage.・3・
    Weet iemand waar dit vandaan komt? En wat vinden jullie hiervan?
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Naar personages verwijzen als touhou's. Empty Re: Naar personages verwijzen als touhou's.

    Bericht van Pshycho Maniac zo mei 27, 2012 10:54 pm

    Ik gebruik het best vaak.

    "Rainbow Dash is best Touhou."

    Maar geen idee waar het vandaan komt.
    Ik denk dat het is omdat het makkelijk is om te vragen dan: "Wat is je favoriete Touhou Karakter?"
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Naar personages verwijzen als touhou's. Empty Re: Naar personages verwijzen als touhou's.

    Bericht van Urameshiya ma mei 28, 2012 2:17 am

    ^Pshycho, volgens mij is dat weer anders... Anders zou je moeten zeggen 'Rainbow Dash is best wel een Touhou' 'Rainbow Dash lijkt wel een Touhou'.

    Ik ben het met Kyr eens. Ik vind het een raar gebruik. Het klinkt net alsof 'een Touhou' net zoiets is als een Pokemon, maar in tegenstelling tot Bulbasaur en Charmander zijn Marisa en Reimu geen soortnamen, het zijn individuen.
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    Naar personages verwijzen als touhou's. Empty Re: Naar personages verwijzen als touhou's.

    Bericht van Pyonta-kun ma mei 28, 2012 3:04 am

    Ik snapte eerst niet wat je bedoelde, maar terwijl ik het aan he typen was schoot het te binnen.

    Ik dacht altijd dat het begon met onwetende mensen. Ze weten niet dat als we het over touhou hebben dat het over het spel gaat en niet het character. Net als dat mensen "Cirno's perfect math class" kijken, besluiten fan te zijn maar er pas veel later achter komen dat het van een spel is. Dan zien ze overal touhou staan en denken ze dat Cirno een touhou is ofzo.

    Behalve dat zie ik het wel eens voor de lol gebruikt worden op bijvoorbeeld /jp/. Mensen die doen alsof ze het niet weten. Als ik het mensen zie gebruiken beschouw ik het als een grap of een soort van meme.
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    Naar personages verwijzen als touhou's. Empty Re: Naar personages verwijzen als touhou's.

    Bericht van T ma mei 28, 2012 8:15 am

    Ik refereer zelf meestal met Touhou-personage of gewoon de naam van het personage, bij Touhou's denk ik eerder aan meerdere Touhou-games. XD

    Pyonta-kun schreef:Behalve dat zie ik het wel eens voor de lol gebruikt worden op bijvoorbeeld /jp/. Mensen die doen alsof ze het niet weten. Als ik het mensen zie gebruiken beschouw ik het als een grap of een soort van meme.
    /jp/ is geen goed voorbeeld van de 'Touhou-gemeenschap', het blijft immers 4chan (neemt niet weg dat er soms best amusante draden staan). XD
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Naar personages verwijzen als touhou's. Empty Re: Naar personages verwijzen als touhou's.

    Bericht van Nekotaku ma mei 28, 2012 9:19 am

    Het klinkt inderdaad raar, en zelf gebruik ik het liever niet. Net zoals anderen hier denk ik bij "een Touhou" aan een spel uit de reeks.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Naar personages verwijzen als touhou's. Empty Re: Naar personages verwijzen als touhou's.

    Bericht van Sophie ma mei 28, 2012 12:14 pm


    Het ligt maar net aan hoe je de vraag stelt, het verschil tussen
    "Wie is je lievelings Touhou?" en "Wat is je lievelings Touhou?" lijkt me duidelijk.

    Zelf zeg ik soms ook wel eens Touhou als ik Touhou personage bedoel, denk dat ik het toch onbewust heb overgenomen van /jp/ en vrienden. ^^;
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Naar personages verwijzen als touhou's. Empty Re: Naar personages verwijzen als touhou's.

    Bericht van UNOwen ma mei 28, 2012 12:50 pm

    Als je zegt "een Touhou" klinkt het alsof je naar ze refereert als een soort object, en niet een personage. Een beetje zoals Ura zegt, een pokémon ofzo. Maar ze zijn geen objecten, het zijn personages. Daarbij denk ik bij Touhou direct aan een spel en niet aan een personage.
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    Naar personages verwijzen als touhou's. Empty Re: Naar personages verwijzen als touhou's.

    Bericht van Pyonta-kun ma mei 28, 2012 1:14 pm

    T schreef:
    /jp/ is geen goed voorbeeld van de 'Touhou-gemeenschap', het blijft immers 4chan (neemt niet weg dat er soms best amusante draden staan). XD

    Ik ben het natuurlijk 100% met deze zin eens.
    paracetamol
    paracetamol
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Speciale vermogens : Pijn stillen en koorts genezen.

    Naar personages verwijzen als touhou's. Empty Re: Naar personages verwijzen als touhou's.

    Bericht van paracetamol ma mei 28, 2012 1:40 pm

    Ganse thread gezellig samengevat!

    Ik vind dat, zolang het in de context oerduidelijk is wat je bedoelt, het een beetje mierenneuken is om mensen op zulkiets triviaal te verbeteren. Hoewel het in se niet juist is wordt het wel courant gebruikt, en het feit dat mensen je al meteen verbeteren me "*character" erachter te plakken bewijst maar dat ze wel weten waar het over gaat! Dan lijkt die verbetering me gewoon om moeilijk te doen.
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Naar personages verwijzen als touhou's. Empty Re: Naar personages verwijzen als touhou's.

    Bericht van kyr2005 ma mei 28, 2012 2:11 pm

    paracetamol schreef:Ganse thread gezellig samengevat!
    Touhou Nirvana
    De plaats waar je naar hartelust kunt discussiëren over de personages, muziek en verhalen achter de kogelregens.
    ・3・
    paracetamol schreef: Ik vind dat, zolang het in de context oerduidelijk is wat je bedoelt, het een beetje mierenneuken is om mensen op zulkiets triviaal te verbeteren. Hoewel het in se niet juist is wordt het wel courant gebruikt, en het feit dat mensen je al meteen verbeteren me "*character" erachter te plakken bewijst maar dat ze wel weten waar het over gaat! Dan lijkt die verbetering me gewoon om moeilijk te doen.
    Dit topic is niet om moeilijk te doen, ik vraag het me gewoon al een hele tijd af. En ik weet ook wel wat mensen bedoelen als ze dat zeggen, context en zo, maar zoals ik zei het klinkt me gewoon enorm raar in de oren. Dat komt denk ik, zoals al een paar keer gezegd is, omdat het klinkt alsof je het over een ding hebt. Ura z'n vergelijking met pokemon vind ik enorm goed.

    In touhoumon bv. worden de "puppets" touhou's genoemd, als ik me goed herinner, en daar past het ook. Maar als je de personages zelf touhou's gaat noemen klinkt het echt alsof het dingen zijn, het klinkt enorm neerbuigend en respectloos. Ik weet dat het maar fictieve figuren zijn, maar we hebben allemaal toch wel een enorme band met deze personages? Ik vind dit ongeveer hetzelfde als dudebro's de hele tijd naar vrouwen verwijzen als "chicks" en dat soort razzledazzle.

    Elk touhou personage is uniek, en daarom vind ik ook dat ze zo behandeld moeten worden, apart, niet als een grote groep.

    Maar goed, dit is zeker niet aanvallend bedoeld of persoonlijk :3
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Naar personages verwijzen als touhou's. Empty Re: Naar personages verwijzen als touhou's.

    Bericht van Pshycho Maniac ma mei 28, 2012 2:32 pm

    Zoals al gezegd is, het is meestal de context.

    En ik denk als ik ooit echt met iemand spreek dat ik dan wel Touhou Karakter en Touhou Spel zeg.
    Typen is anders.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Naar personages verwijzen als touhou's. Empty Re: Naar personages verwijzen als touhou's.

    Bericht van Urameshiya ma mei 28, 2012 2:35 pm

    paracetamol schreef:Ganse thread gezellig samengevat!
    De thread vraagt naar je mening, en meningen uitwisselen is een van de doelen van een forum als dit. Dat filmpje vat de thread niet samen, het vermoordt de ganse thread. ^^;

    paracetamol schreef:Ik vind dat, zolang het in de context oerduidelijk is wat je bedoelt, het een beetje mierenneuken is om mensen op zulkiets triviaal te verbeteren. Hoewel het in se niet juist is wordt het wel courant gebruikt, en het feit dat mensen je al meteen verbeteren me "*character" erachter te plakken bewijst maar dat ze wel weten waar het over gaat! Dan lijkt die verbetering me gewoon om moeilijk te doen.
    Ik ben het met je eens dat verbeteren irritant kan worden. Maar waar het hier om gaat is niet of je mensen verbetert of niet, want de meeste mensen die zich eraan ergeren houden netjes hun mond als iemand het voor hun gevoel 'verkeerd' zegt. Op dezelfde manier verbeter ik ook geen mensen die 'als' en 'dan' niet correct kunnen gebruiken, of mensen die 'mits' gebruiken zonder te weten wat het betekent, want ik begrijp best wat ze bedoelen. Dat neemt echter niet weg dat ik het lelijk vind, en het van invloed kan zijn op de indruk die ik van mensen heb. Zo gaat dat nu eenmaal: als je in een sollicitatiebrief grammaticafouten maakt wordt de kans dat je aangenomen wordt ook kleiner (maar je krijgt nooit een verbeterde brief terug).

    Hoe dan ook, dat mensen elkaar normaal gesproken niet verbeteren is nu precies de reden dat een thread als dit zinnig is, want hier kunnen we het er eindelijk eens vrijuit over hebben. :)


    Laatst aangepast door Urameshiya op ma mei 28, 2012 2:56 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Naar personages verwijzen als touhou's. Empty Re: Naar personages verwijzen als touhou's.

    Bericht van UNOwen ma mei 28, 2012 2:54 pm

    Precies wat Ura zegt. Verder herhaal je steeds hetzelfde: "men weet waar het over gaat". Dat was bij mij zeker niet het geval toen ik eerst las "je kiest je favoriete touhou". Toen ik verder las moest je zelf verduidelijken wat je bedoelde iirc. Ik dacht namelijk het favoriete Touhou spel.

    Dat mensen uiteindelijk begrijpen wat je bedoeld doet niks weg van het feit dat velen het vervelend vinden zo naar ze te verwijzen. Normaal gezien heb ik een mentaliteit van "laat de mensen maar doen", maar hierover heb ik dat niet. Ik vind het enorm neerbuigend om de persoonlijk van die personages weg te laten door ze in de categorie "touhou's" te zetten, alsof je charmander in de categorie "pokémon" zet. Touhou personages zijn geen pets. Het gaat voor mij niet om het verkeerd gebruiken van woorden (zoals noemen en heten), maar het verwerpen van de individualiteit.

    En dat filmpje houdt geen steek hier. De mening van iemand horen is nu net het punt van een discussie als deze.


    Laatst aangepast door UNOwen op ma mei 28, 2012 3:00 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Naar personages verwijzen als touhou's. Empty Re: Naar personages verwijzen als touhou's.

    Bericht van Urameshiya ma mei 28, 2012 2:59 pm

    UNOwen schreef:Precies wat Ura zegt. Verder herhaal je steeds hetzelfde: "men weet waar het over gaat". Dat was bij mij zeker niet het geval toen ik eerst las "je kiest je favoriete touhou".
    Huh, gaat dit over in de chat ofzo? Ik hoorde van Kyr dat er meer achter deze discussie zit dan dit topic alleen, maar laten we er met z'n allen wel voor zorgen dat de sfeer vriendschappelijk blijft. We willen Parac niet van dit forum wegjagen om een onbenullig meningsverschil als dit. ^^; (Dit zeg ik niet per se tegen Uno hoor. Het is meer uit voorzorg.)

    Gesponsorde inhoud


    Naar personages verwijzen als touhou's. Empty Re: Naar personages verwijzen als touhou's.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 06, 2024 7:23 pm