Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+7
Sophie
Nekotaku
T
Pyonta-kun
Urameshiya
Pshycho Maniac
kyr2005
11 plaatsers

    Naar personages verwijzen als touhou's.

    Enquête

    Naar personages verwijzen als touhou's.

    [ 5 ]
    Naar personages verwijzen als touhou's. - Pagina 2 Voteba1026%Naar personages verwijzen als touhou's. - Pagina 2 Voteba12 [26%] 
    [ 14 ]
    Naar personages verwijzen als touhou's. - Pagina 2 Voteba1074%Naar personages verwijzen als touhou's. - Pagina 2 Voteba12 [74%] 

    Totaal aantal stemmen: 19
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Naar personages verwijzen als touhou's. - Pagina 2 Empty Re: Naar personages verwijzen als touhou's.

    Bericht van UNOwen ma mei 28, 2012 3:02 pm

    Urameshiya schreef:
    UNOwen schreef:Precies wat Ura zegt. Verder herhaal je steeds hetzelfde: "men weet waar het over gaat". Dat was bij mij zeker niet het geval toen ik eerst las "je kiest je favoriete touhou".
    Huh, gaat dit over in de chat ofzo? Ik hoorde van Kyr dat er meer achter deze discussie zit dan dit topic alleen, maar laten we er met z'n allen wel voor zorgen dat de sfeer vriendschappelijk blijft. We willen Parac niet van dit forum wegjagen om een onbenullig meningsverschil als dit. ^^; (Dit zeg ik niet per se tegen Uno hoor. Het is meer uit voorzorg.)
    Uh ja, dat voorbeeld was in de chat. Maar ik had zeker niet de bedoeling om aanvallend/agressief te klinken, het spijt me daarvoor. (Ik las eens na en ik kwam tot de colclusie dat het wel eens zo opgevat zou kunnen worden ^^;)
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Naar personages verwijzen als touhou's. - Pagina 2 Empty Re: Naar personages verwijzen als touhou's.

    Bericht van Hakurei Ninja ma mei 28, 2012 3:12 pm

    Ik heb niet heel veel toe te voegen hier naast wat er al gezegd is. Ik ben er ook zo eentje die het raar vindt klinken en eerder aan de spellen denkt met zo'n uitdrukking, maar er niet moeilijk over doet.

    Alleen moet ik wel zeggen dat de eerste paar keer dat ik het zag ik soms niet goed uit de context op kon maken wat er bedoeld werd tot verder in de post/het gesprek. Dus hoewel het inderdaad vaak uit de context op te maken is wat er bedoeld wordt met "een Touhou", is dat lang niet altijd het geval als je de term niet vaak op deze manier gebruikt hebt zien worden.

    ...zoals UNO ook nu net heeft gezegd.

    ...

    Ik weet echt niks hier toe te voegen aan het gesprek, hè? XD [/waarschijnlijkniethelemaalwaar]
    paracetamol
    paracetamol
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Speciale vermogens : Pijn stillen en koorts genezen.

    Naar personages verwijzen als touhou's. - Pagina 2 Empty Re: Naar personages verwijzen als touhou's.

    Bericht van paracetamol ma mei 28, 2012 7:36 pm

    Filmpje is pertinenter dan jullie denken. Gewoon omdat een personage een Touhou noemen voor jullie disrespect betuigt betekent het nog niet dat ik dat zo bedoel, en hoewel ik niet wil zeggen dat jullie dat dan niet zo mogen interpreteren, ligt dat dan niet aan mij en dan vind ik eigenlijk ook niet dat we daar dan zo grof over moeten doen, en twintig minuten erover kafferen op chat, en er nog achteraf een publiek gedoe van maken.

    Als ik nu bijvoorbeeld -- puur bijvoorbeeld, trouwens -- UNOwen zijn avatar niet kan uitstaan dan ligt dat aan mij en moet Owen daarvoor niet veranderen. Het is uiteraard maar een avatar als een andere, en wat ik daarachter zoek is mijn zorg. Zo ook is "een touhou" maar een manier als een andere voor naar Touhoupersonages te verwijzen (inderdaad overgewaaid uit /jp/) en zit er niets inherent slechts in behalve dan eventuele verwarring. Wat voor bijbetekenis van gebrek aan respect jullie er dan opkieperen heb ik niets mee te maken gehad.

    (Die verwarring is trouwens ook totale quatsch want Neko wist me in luttele seconden te verbeteren. Als het dan zo varwarrend was...)

    Als eender wie een Touhou noemen op iemand z'n tenen heeft getrapt, excuses dan daarvoor, maar zo overdrijven vind ik allereest totààl niet nodig, dan ook nog inconstructief, onaangenaam en pietluttig.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Naar personages verwijzen als touhou's. - Pagina 2 Empty Re: Naar personages verwijzen als touhou's.

    Bericht van Urameshiya ma mei 28, 2012 7:48 pm

    ^Ik denk dat je dit topic verkeerd opvat. Kyr is dit topic niet begonnen als een publieke terechtstelling voor jou, maar omdat het een interessant onderwerp is om over te discussieren. En dat ben ik met hem eens - kijk maar eens wat een reacties het oproept!

    Het gaat hier niet om goed of fout, of wie er excuses verschuldigt is en wie terechtgewezen verdient te worden. Het gaat puur om de inhoudelijke discussie. Je hoeft het niet als een persoonlijke aanval op te vatten, want zo is het niet bedoeld.(Geloof me, ik ken Kyr goed genoeg om te weten dat dat niet is waar hij dit topic voor gemaakt heeft.)

    Als je de discussie in dit topic pietluttig, onaangenaam en overbodig vindt, dan ben je volledig vrij om je buiten de discussie te houden.
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Naar personages verwijzen als touhou's. - Pagina 2 Empty Re: Naar personages verwijzen als touhou's.

    Bericht van kyr2005 ma mei 28, 2012 8:25 pm

    Mag ik ook even zeggen dat dit topic bestond VOOR de chat discussie begon =/
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Naar personages verwijzen als touhou's. - Pagina 2 Empty Re: Naar personages verwijzen als touhou's.

    Bericht van UNOwen ma mei 28, 2012 10:49 pm

    Dit is helemaal geen terechtwijzing of iets dat daar op lijkt, er is geen reden om je aangevallen te voelen. Dit is allesbehalve een persoonlijke aanval.

    Verder gaat het juist om meningen, dat is waar het voor gemaakt is (dit topic, en vele andere topics). Er wordt ook niet gezegd dat je het zo bedoelt, er wordt enkel gezegd wat hun standpunt is tegenover het feit dat er mensen zijn die zo ernaar verwijzen. Jou heb ik als voorbeeld genomen omdat er geen enkel ander concreet voorbeeld was. Dat het jouw mening is wil niet zeggen dat we er niet over kunnen praten. Het spijt me dat je dit overbodig, aanvallend en overdreven vindt.

    /ontopic heb ik nog weinig te zeggen eigenlijk. Ik vind het geen goede manier om over individuen te praten.

    Voor het geval je het nog steeds aanvallend enzo vindt, buiten dit topic gaan we er natuurlijk geen heibel over maken ・3・ Een discussie in de chat ofzo is zinloos als er een topic is.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Naar personages verwijzen als touhou's. - Pagina 2 Empty Re: Naar personages verwijzen als touhou's.

    Bericht van Hakurei Ninja di mei 29, 2012 12:49 pm

    Urameshiya schreef:Als je de discussie in dit topic pietluttig, onaangenaam en overbodig vindt, dan ben je volledig vrij om je buiten de discussie te houden.
    Helemaal omdat, ondanks dat jij toevallig als voorbeeld genoemd werd, je niet de reden bent dat wij hier nu deze discussie houden, en dat naar het schijnt helemaal niets persoonlijk op jou gericht is, direct of indirect. Je kan als je je in deze topic ongemakkelijk voelt daarom gerust de discussie verlaten zonder genoodzaakt te voelen terug te komen om jezelf te verdedigen. Maar uiteraard ben je ook van harte welkom om te blijven, want we stellen je bijdrage aan de discussie zeker op prijs.

    Zelf heb ik ook liever een beetje drama zodat een misverstand vervolgens op een goede manier uit de weg kan worden geruimd, dan dat het opgekropt wordt en iemand van ons vanwege het misverstand zichzelf van binnen opeet zonder dat dat nodig is.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Naar personages verwijzen als touhou's. - Pagina 2 Empty Re: Naar personages verwijzen als touhou's.

    Bericht van Olly wo mei 30, 2012 7:57 pm

    Ik heb mij hier wel eens schuldig aan gemaakt, ik heb een poosje heel veel touhoumon gespeeld. (Good ol'times eh, Ranfox?) en sindsdien zeg ik het nog wel eens. Desalniettemin -zo, gebruik ik dat woord ook weer eens- ben ik het er mee eens dat het eigenlijk best ongemakkelijk klinkt.

    Gesponsorde inhoud


    Naar personages verwijzen als touhou's. - Pagina 2 Empty Re: Naar personages verwijzen als touhou's.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 4:26 am