Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+4
Quwanti
Chrono
Graan
Reym
8 plaatsers

    Welke personages moeten terugkomen in volgende Touhou games?

    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Welke personages moeten terugkomen in volgende Touhou games? Empty Welke personages moeten terugkomen in volgende Touhou games?

    Bericht van Reym zo okt 06, 2013 10:54 pm

    Je weet maar nooit bij Touhou wat de volgende game in de reeks gaat worden. Is het een Phantasmagoria game, moet je foto's nemen van onschuldige meisjes of bullets bevriezen? Of misschien is het wel een fighting game. Of een normale game, dat kan natuurlijk ook.
    In veel van deze spellen maken personages een comeback. Je komt ze ergens tegen als midboss, je moet ze fotograferen of tegen ze vechten. Bijvoorbeeld Cirno, die komt voor in een heleboel spellen en is zelfs als enige playable in Fairy Wars. Of Aya. Of Sanae. Ga zo maar door.

    Welke personages zou jij graag terug willen zien in een volgende Touhou-game? Waarom? En wat voor soort game zou dit zijn?

    Ik zie Yatsuhashi, Benben en Raiko helemaal voor me op een stage in een volgende fotografie-game. En Kogasa en Sekibanki, omdat ze mensen (willen) laten schrikken en vaak in het mensendorpje zijn.
    Kogasa wil ik ook wel terugzien omdat ik haar tof vind, maar misschien ook voor het verrassingselement. Het zou alleen geen verrassing meer zijn als ze in elke game voor zou komen.
    Een phantasmagoria zou ook tof zijn, ik zou Futo wel een keer in een phantasmagoria game willen zien.
    Sekibanki zou ook tof zijn in een phantasmagoria, bij haar speciale aanval gaat ze dan hoofden afschieten.
    Graan
    Graan
    Graan


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Groeien

    Welke personages moeten terugkomen in volgende Touhou games? Empty Re: Welke personages moeten terugkomen in volgende Touhou games?

    Bericht van Graan zo okt 06, 2013 10:55 pm

    Chen en Orin. Omdat kat.
    Chrono
    Chrono
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Psychic noodling and transcendental meditation

    Welke personages moeten terugkomen in volgende Touhou games? Empty Re: Welke personages moeten terugkomen in volgende Touhou games?

    Bericht van Chrono zo okt 06, 2013 10:58 pm

    Seija als onverwachte tegenstandster voor nog meer
    gravity shenanigans.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Welke personages moeten terugkomen in volgende Touhou games? Empty Re: Welke personages moeten terugkomen in volgende Touhou games?

    Bericht van Quwanti zo okt 06, 2013 11:31 pm

    Futo en Ichirin. De "bediende"-traditie zou zich dan voortzetten!
    Bakuhatsu
    Bakuhatsu
    Zilveren Bloemenkijker


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik ben sterker dan Cirno

    Welke personages moeten terugkomen in volgende Touhou games? Empty Re: Welke personages moeten terugkomen in volgende Touhou games?

    Bericht van Bakuhatsu zo okt 06, 2013 11:45 pm

    Ik wil Reisen wel eens zien in een normale shoot 'em up game. Sakuya is een beetje uit bij mij eerlijk gezegd, maar Youmu en Sanae mogen zeker ook terugkomen. Op de een of andere manier denk ik dat Rin, Shou of Futo niet goed zouden passen als playable character...
    En als het een phantasmagoria wordt, wil ik pretty please Kogasa en Nitori zien~ Maar het liefst heb ik een heel nieuwe cast. Als het daar niet van komt lijkt dit me een leuke lijst van characters:
    Kogasa (omdat daarom)
    Nitori
    Keine (waar is Keine buiten IN? :'o)
    Sekibanki
    Seija
    Nazrin
    Shou
    Seiga
    Futo
    Rin
    En dan natuurlijk de 8+9 stage bosses.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Welke personages moeten terugkomen in volgende Touhou games? Empty Re: Welke personages moeten terugkomen in volgende Touhou games?

    Bericht van Nekotaku ma okt 07, 2013 10:47 am

    Nu ik er zo over nadenk, vind ik eigenlijk dat veel personages zo goed passen in hun specifieke spel inzake setting en verhaal, dat je ze moeilijk er uit kan tillen. Degene die wel lijken te werken buiten die context, zijn vaak al door ZUN in latere spellen teruggebracht. Kijk maar:

    Om te beginnen, bosses van de eerste level lijken nooit terug te keren. Dit lijken altijd one-off personages, and meestal past het hen ook wel. Uitzondering is Yuyuko in TD.
    EoSD: Cirno is al in veel spellen geweest. Vanaf Meiling is het de Scarlet Devil Mansion cast en die zijn, buiten Flandre, al herhaaldelijk herbruikt.
    PCB: Chen en Ran horen bij Yukari. Yukari is ook al geregeld opgedaagd. Alice zat in de fighters (en min of meer in SA), de Prismrivers in PoFV, Youmu en Yuyuko keren ook geregeld terug.
    IN: Mystia kwam terug in PoFV. Keine is inderdaad wel redelijk spoorloos in alles wat volgt! Afgezien van een cameo in een achtergrond van HM. Tewi zat in PoFV, Reisen in SWR/Soku. Eirin, Kaguya en Mokou vind ik eigenlijk zo sterk aan het verhaal van IN hangen dat ik niet zeker ben of ze er buiten wel zouden werken.
    PoFV: Komachi zat ik SWR/Soku. Van Shiki vind ook dat ze te PoFV-gebonden is.
    MoF: De Aki zusjes en Hina passen zo goed bij het herfstige thema van het spel, dat ze daarbuiten wat aan impact zouden verliezen. Nitori was er in SA en HM. Momiji is te veel een minor boss om terug te halen. Aya komt geregeld terug. Sanae is herhaaldelijk speelbaar geweest. Kanako is te specifiek voor dit verhaal en meer iemand die achter de schermen handelt. Suwako zat in Soku.
    SA: Iedereen in dit spel past zo goed bij de ondergrond (buiten Koishi) dat ik niet zou weten wat je er mee moet in andere games. Utsuho zat in Soku, Koishi in HM.
    UFO: Iedereen hier buiten Kogasa hoort bij Myourenji. Kogasa kwam terug in TD. Myourenji werd in HM vertegenwoordigd door Byakuren en Ichirin. Nue kwam terug voor in TD.
    TD: Kyouko zou eigenlijk best wel eens mogen terugkomen. De rest (behalve Mamizou) horen allemaal bij de taoïsten. Miko, Futo en Mamizou waren terug in HM.
    DDC: Deze is een vreemde eend in de bijt, aangezien de bosses van de eerste drie levels niets met het verhaal te maken hebben, en ook niet specifiek bij de setting lijken te horen. In feite leek de demo op een westerse hoek te wijzen, tot het volledige spel in level 4 een 180° draai maakt. Daarom dat Sekibanki en Kagerou eigenlijk best algemeen inzetbaar zijn, lijkt me.

    Dus, m'n eindconclusie: Kyouko, Sekibanki en Kagerou lijken me personages die best zouden werken in een nieuwe game. Keine zou eigenlijk ook best eens terug mogen komen.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Welke personages moeten terugkomen in volgende Touhou games? Empty Re: Welke personages moeten terugkomen in volgende Touhou games?

    Bericht van Princess Sylvysprit ma okt 07, 2013 10:48 am

    Touhou 15

    Het is stage 6, net als je denkt dat je bij de laatste eindbaas bent...
    Welke personages moeten terugkomen in volgende Touhou games? L5ft
    draakedan
    draakedan
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : het fourm spammen met Kanako en iets met internet connecties...

    Welke personages moeten terugkomen in volgende Touhou games? Empty Re: Welke personages moeten terugkomen in volgende Touhou games?

    Bericht van draakedan ma okt 28, 2013 7:01 pm

    ik will kanako in een fighter speelbaar zien, en niet weer in de achtergrond
    en stiekem will ik een neuwe cirno spinoff zien waar je net zoals StB en DS veel bazen hebt om tegen te vechten

    Gesponsorde inhoud


    Welke personages moeten terugkomen in volgende Touhou games? Empty Re: Welke personages moeten terugkomen in volgende Touhou games?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 1:22 am