Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+5
AseliaNL
Patchouli
kyr2005
Quwanti
Urameshiya
9 plaatsers

    Touhou-personages maken hun opwachting in commerciële game

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Touhou-personages maken hun opwachting in commerciële game Empty Touhou-personages maken hun opwachting in commerciële game

    Bericht van Urameshiya wo sep 07, 2011 8:17 pm

    (Nieuwtje is al een week oud ofzo, maar voor wie er interesse in heeft.)

    Touhou-personages maken hun opwachting in commerciële game 39367c10

    Zoals in een recent artikel van de Japanse gameswebsite Famitsu.com te lezen viel, zullen in een aankomende PSP-game een aantal Touhou-personages voorkomen. In Nendoroid Generation, een spel gebaseerd op de plastic Nendoroid-figuurtjes van Good Smile Company, zullen de plastic beeltenissen van Reimu Hakurei, Marisa Kirisame en Remilia Scarlet het in RPG-stijl opnemen tegen hun mede-Nendoroids uit Black Rock Shooter, Fate/stay night, Mahou Shoujo Lyrical Nanoha The MOVIE 1st, Suzumiya Haruhi no Yuuutsu, Zero no Tsukaima en STEINS;GATE.

    Naar verluidt zullen de Nendoroids behalve vechten in het spel ook in staat zijn om te dansen, zich te verkleden en te socializen met de speler. Nendoroid Generation wordt op 23 Februari 2012 in de winkels verwacht.

    Klik hier en vervolgens op ムービー om de trailer (inclusief Touhou) te bekijken.





    Volgens mij is het voor het eerst dat Touhou-personages zo duidelijk gebruikt worden om een game voor de gewone, commerciële markt te promoten... Maar ze zullen het wel netjes aan ZUN gevraagd hebben. Het spel zelf ziet er wat mij betreft niet heel boeiend uit, maar ik ga wel wat gameplay-filmpjes bekijken als het eenmaal uit is.


    Laatst aangepast door Urameshiya op do sep 08, 2011 11:56 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Touhou-personages maken hun opwachting in commerciële game Empty Re: Touhou-personages maken hun opwachting in commerciële game

    Bericht van Quwanti wo sep 07, 2011 8:31 pm

    Het is volgens mij ook de eerste echt commerciële. Er is wel in een spel een cameo van Reimu, maar toenertijd werkte ZUN daar ook.

    Ik vind het in ieder geval wel grappig om te zien.
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Touhou-personages maken hun opwachting in commerciële game Empty Re: Touhou-personages maken hun opwachting in commerciële game

    Bericht van kyr2005 wo sep 07, 2011 10:49 pm

    nu nog hopen op een westerse release... niet dat ik er echt op reken ^^'
    Patchouli
    Patchouli
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Magie. Lol.

    Touhou-personages maken hun opwachting in commerciële game Empty Re: Touhou-personages maken hun opwachting in commerciële game

    Bericht van Patchouli wo sep 07, 2011 10:55 pm

    Wrm geen patchouli? :(
    AseliaNL
    AseliaNL
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 36
    Speciale vermogens : stare right into your soul

    Touhou-personages maken hun opwachting in commerciële game Empty Re: Touhou-personages maken hun opwachting in commerciële game

    Bericht van AseliaNL do sep 08, 2011 9:02 am

    waarom geen youmu/cirno/flandre ?
    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Touhou-personages maken hun opwachting in commerciële game Empty Re: Touhou-personages maken hun opwachting in commerciële game

    Bericht van Helepolis do sep 08, 2011 11:20 am

    Hoofdrol spelers hè. Sinds Th01
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Touhou-personages maken hun opwachting in commerciële game Empty Re: Touhou-personages maken hun opwachting in commerciële game

    Bericht van Urameshiya do sep 08, 2011 12:36 pm

    ^^...misschien hadden ze gewoon behoefte aan Remilia's charisma. Ik zou het echt niet weten, maar het kan er in elk geval mee te maken hebben dat Remilia eerder als Nendoroid uitgebracht werd dan Youmu/Cirno/Flandre.
    Jesse
    Jesse
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Goed meetrommelen op muziek

    Touhou-personages maken hun opwachting in commerciële game Empty Re: Touhou-personages maken hun opwachting in commerciële game

    Bericht van Jesse do sep 08, 2011 7:28 pm

    Ik had wel eens die poppetjes in die vorm gezien, maar wist echt niet dat z'n bedrijf letterlijk een spel met die style heeft weten te maken :D
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Touhou-personages maken hun opwachting in commerciële game Empty Re: Touhou-personages maken hun opwachting in commerciële game

    Bericht van Princess Sylvysprit do sep 22, 2011 10:31 pm

    *importeert japanse psp*
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Touhou-personages maken hun opwachting in commerciële game Empty Re: Touhou-personages maken hun opwachting in commerciële game

    Bericht van RemiliaxScarlet za jun 16, 2012 1:39 pm

    Remilia vs. Saber. xD
    Reimu vs. Haruhi

    Ja, ik kan zoal duels verzinnen. xP

    Gesponsorde inhoud


    Touhou-personages maken hun opwachting in commerciële game Empty Re: Touhou-personages maken hun opwachting in commerciële game

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 7:29 pm