Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+11
Olly
XavC
Sophie
Princess Sylvysprit
Nekotaku
Shiro
UltimateAction
Urameshiya
Reym
Deviljho
Remilia~
15 plaatsers

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Nekotaku ma feb 10, 2014 9:11 pm

    De beschermengel zou daar niets concreet door leren. Het is namelijk mogelijk dat de persoon die aangevallen werd niet beschermd was en achteraf door de heks gered, of als lijk is opgegraven. Of iemand door zijn toedoen is gered of niet valt in dit stadium niet te zeggen.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Olly ma feb 10, 2014 9:21 pm

    In het scenario GEEN heks/grafdelver WEL beschermengel, zou de beschermengel een vertrouweling hebben.

    Als de nachtelijke volgorde cupido>ziener>wolven>heks>grafdelver is, dan kan er wel een wolf het lijk worden. Heks vermoord met haar drankje een wolf. De grafdelver kiest de wolf uit als lijk. Er is nu een wolf-lijk. Dit hypothetische wolflijk zou de spelbalans enorm verzieken naar mijn mening, maar de kans op dit scenario is zeer klein en zelfs onmogelijk als mijn aanname over de nachtelijke volgorde niet klopt.
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Shiro ma feb 10, 2014 9:25 pm

    Maar de beschermengel kan niet weten of er een grafdelver of heks in het spel is. Zonder deze informatie weet hij/zij nog niets.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Olly ma feb 10, 2014 9:42 pm

    Shiro schreef:Maar de beschermengel kan niet weten of er een grafdelver of heks in het spel is. Zonder deze informatie weet hij/zij nog niets.

    Nee, maar het lijkt me nu dat de beschermengel vandaag liever niet zal willen stemmen op de persoon die hij/zij beschermt heeft, want als later in het spel blijkt dat er rollen niet inzitten zijn deze informatie en persoon waardevol.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Urameshiya ma feb 10, 2014 9:44 pm

    Déjà vu's alom!

    Olly schreef:In het scenario GEEN heks/grafdelver WEL beschermengel, zou de beschermengel een vertrouweling hebben.

    Als de nachtelijke volgorde cupido>ziener>wolven>heks>grafdelver is, dan kan er wel een wolf het lijk worden. Heks vermoord met haar drankje een wolf. De grafdelver kiest de wolf uit als lijk. Er is nu een wolf-lijk. Dit hypothetische wolflijk zou de spelbalans enorm verzieken naar mijn mening, maar de kans op dit scenario is zeer klein en zelfs onmogelijk als mijn aanname over de nachtelijke volgorde niet klopt.
    Gezien wat Remilia gezegd heeft, kunnen we er denk ik van uit gaan dat, ongeacht wat de volgorde is, ze er een stokje voor zou steken voordat dat wolf-lijk tot stand zou kunnen komen. Wat ik daar mee wil zeggen is dat zelfs als de volgorde wolven > heks > grafdelver is, Remilia de grafdelver simpelweg geen bericht zou sturen over de dode als de heks een wolf doodt. We kunnen op basis van het feit dat er geen wolf-lijk mogelijk is volgens Remilia dus niets concluderen over de volgorde, ben ik bang.
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Remilia~ ma feb 10, 2014 9:54 pm

    Urameshiya schreef:Déjà vu's alom!

    Olly schreef:In het scenario GEEN heks/grafdelver WEL beschermengel, zou de beschermengel een vertrouweling hebben.

    Als de nachtelijke volgorde cupido>ziener>wolven>heks>grafdelver is, dan kan er wel een wolf het lijk worden. Heks vermoord met haar drankje een wolf. De grafdelver kiest de wolf uit als lijk. Er is nu een wolf-lijk. Dit hypothetische wolflijk zou de spelbalans enorm verzieken naar mijn mening, maar de kans op dit scenario is zeer klein en zelfs onmogelijk als mijn aanname over de nachtelijke volgorde niet klopt.
    Gezien wat Remilia gezegd heeft, kunnen we er denk ik van uit gaan dat, ongeacht wat de volgorde is, ze er een stokje voor zou steken voordat dat wolf-lijk tot stand zou kunnen komen. Wat ik daar mee wil zeggen is dat zelfs als de volgorde wolven > heks > grafdelver is, Remilia de grafdelver simpelweg geen bericht zou sturen over de dode als de heks een wolf doodt. We kunnen op basis van het feit dat er geen wolf-lijk mogelijk is volgens Remilia dus niets concluderen over de volgorde, ben ik bang.

    Ik wist wel dat iemand, in dit geval Olly, met deze scenario zou komen. Sowieso zou dat het spel ook een beetje in de war gooien, naar mijn mening. De heks zal weten wie er het lijk is en het lijk weet wie alle andere wolven zijn. Dikke kans dat dit (vooral) voor het lijk uiteindelijk zal leiden tot een dood lopend pad. Dus nee, ik zie het niet zitten en nee het is naar mijn mening nog steeds niet mogelijk.  
    Er bestaan geen wolf-lijken in mijn potjes.   


    @Nekotaku
    Zoals in de post aangegeven doe ik het melden van de nachtelijke volgorde liever niet.
    Maar toen er naar gevraagd werd in de vorige ronde, had ik het wel opgegeven. Als jullie wensen de nachtelijke volgorde te weten, dan ben ik bereid dat te geven. Maar het liefst dus niet.  


    Laatst aangepast door Remilia~ op ma feb 10, 2014 10:06 pm; in totaal 4 keer bewerkt
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Deviljho ma feb 10, 2014 9:59 pm

    Bij al deze mogelijkheden, is het dan wel waard om deze acties zo vroeg in het spel te doen? Ik bedoel, de heks kan maar een keer haar kracht gebruiken, en de beschermengel lijkt al aardig onlogisch. Zelf weet ik niet zeker wat er met deze informatie gedaan kan worden, maar ik moest toch even hieraan denken.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Olly ma feb 10, 2014 10:12 pm

    Deviljho schreef:Bij al deze mogelijkheden, is het dan wel waard om deze acties zo vroeg in het spel te doen? Ik bedoel, de heks kan maar een keer haar kracht gebruiken, en de beschermengel lijkt al aardig onlogisch. Zelf weet ik niet zeker wat er met deze informatie gedaan kan worden, maar ik moest toch even hieraan denken.

    De beschermengel kan natuurlijk elke nacht iemand beschermen. Ze heeft de keuze uit 10 andere spelers. Dus een kans van 10% om iemand te beschermen. (Ingewikkelide wiskunde met x wolven die zelf niet gepakt kunnen worden daar gelaten). Dit kan zomaar gebeuren.
    Het is een welbekende tactiek dat de heks het eerste slachtoffer standaard redt. Ranfox is hier bijvoorbeeld erg fan van. Je hebt zo langer iemand in het spel die je kunt vertrouwen.
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Shiro ma feb 10, 2014 10:17 pm

    Olly schreef:
    Shiro schreef:Maar de beschermengel kan niet weten of er een grafdelver of heks in het spel is. Zonder deze informatie weet hij/zij nog niets.

    Nee, maar het lijkt me nu dat de beschermengel vandaag liever niet zal willen stemmen op de persoon die hij/zij beschermt heeft, want als later in het spel blijkt dat er rollen niet inzitten zijn deze informatie en persoon waardevol.
    Dat is waar, maar is het niet nog te vroeg om daar op te letten? We wisten toen de speciale rollen moesten kiezen nog niets van elkaar, dus het was gewoon gokken op mensen die een grote kans hebben om aangevallen te worden door wolven, en hopen dat het een goede keuze was.
    De beschermde persoon heeft op dit punt een even grote kans om een wolf te zijn als iedere andere speler, dus waarom zou je diegene niet willen lynchen als hij/zij zich verdacht gedraagt?
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Olly ma feb 10, 2014 10:23 pm

    Shiro schreef:
    Olly schreef:
    Shiro schreef:Maar de beschermengel kan niet weten of er een grafdelver of heks in het spel is. Zonder deze informatie weet hij/zij nog niets.

    Nee, maar het lijkt me nu dat de beschermengel vandaag liever niet zal willen stemmen op de persoon die hij/zij beschermt heeft, want als later in het spel blijkt dat er rollen niet inzitten zijn deze informatie en persoon waardevol.
    Dat is waar, maar is het niet nog te vroeg om daar op te letten? We wisten toen de speciale rollen moesten kiezen nog niets van elkaar, dus het was gewoon gokken op mensen die een grote kans hebben om aangevallen te worden door wolven, en hopen dat het een goede keuze was.
    De beschermde persoon heeft op dit punt een even grote kans om een wolf te zijn als iedere andere speler, dus waarom zou je diegene niet willen lynchen als hij/zij zich verdacht gedraagt?

    Er is altijd een betere optie. Het kan onmogelijk dat er maar één wolf is met dit aantal personen. De persoon die beschermd is door de engel heeft een redelijke kans om geen wolf te zijn, omdat er niemand dood is. Er is dus altijd een speler met een grotere kans om wolf te zijn. De beschermengel is een goede speler en wil de wolven uitschakelen, dus het zou zonde zijn om voor de slechtste optie te gaan.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Reym ma feb 10, 2014 10:26 pm

    Deviljho schreef:Bij al deze mogelijkheden, is het dan wel waard om deze acties zo vroeg in het spel te doen? Ik bedoel, de heks kan maar een keer haar kracht gebruiken, en de beschermengel lijkt al aardig onlogisch. Zelf weet ik niet zeker wat er met deze informatie gedaan kan worden, maar ik moest toch even hieraan denken.

    Ja, ik denk dat de heks haar 'kill' krachten liever later in het spel gebruikt. Hoe verder je in het spel komt, hoe kleiner de kans dat je zelf zal overleven, omdat er minder mensen zijn. Het heeft volgens mij niet zoveel zin om iemand te vermoorden in de eerste nacht.
    Als de heks vermoord wordt in de eerste nacht is het wel logisch dat ze haar 'life' kracht gebruikt op zichzelf, anders ligt ze meteen uit het spel en kan ze niks meer doen.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Sophie ma feb 10, 2014 11:43 pm

    Hoera, geen doden! En wow, meteen al veel gepost hier, ik kan het amper bijhouden terwijl ik dit schrijf.
    Ik was pas om half 8 uit, dus vandaar mijn late reactie (en heb nu even gewacht totdat iedereen uitgepost was).

    Ten eerste ben ik blij dat er geen dode is. We hebben vrijwel áltijd geen uitgangspunt in de eerste week, zelfs als er een dode is. Dit heeft volgens mij meer te maken met het feit dat we in het begin altijd even op gang moeten komen en een stuk stiller zijn, iets wat nu al een stuk beter gaat! Zolang we maar blijven praten.

    Als de grafdelver een lijk gemaakt heeft dan is dat voor ons op zich voordelig, want de grafdelver moet het langer volhouden met zijn lijk (hij moet hem langer beschermen) voordat ze kunnen winnen. Voor het lijk maakt het weinig uit, die kan in zijn eentje winnen.

    Echter, als de heks nu al iemand gered zou hebben dan zou dat zonde zijn denk ik. Ik weet dat een aantal mensen dat idd standaard zouden doen, Pyonta zou dat ook altijd doen, maar dan ben je wel meteen je potion kwijt die je later had kunnen gebruiken om een ziener nog een nacht te redden bijvoorbeeld (of jezelf).

    Ik heb verder nog niet zoveel te zeggen, behalve dat ik hoop dat iedereen nog binnekort wat van zich laten horen.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Nekotaku di feb 11, 2014 1:24 pm

    Olly schreef:De beschermengel kan natuurlijk elke nacht iemand beschermen. Ze heeft de keuze uit 10 andere spelers. Dus een kans van 10% om iemand te beschermen. (Ingewikkelide wiskunde met x wolven die zelf niet gepakt kunnen worden daar gelaten).
    Ik ben niet zo geweldig goed in statistiek, maar ik ga het eens proberen. Gewoon effe voor de lol uitgedacht, dus het is niet bijzonder nuttig, maar bij deze...

    We zijn met 11 spelers. Laten we er voor het gemak van uit gaan dat we 2 wolven hebben, of 1 wolf en een ketter. Dit is de meest waarschijnlijke distributie voor een gebalanceerd spel. Om iemand succesvol te hebben beschermd dient de keuze van de beschermengel aan de volgende criteria te voldoen:
    1) Geen wolf/ketter gekozen.
    2) Gekozen persoon werd aangevallen.

    De engel kan zichzelf niet beschermen, dus zijn er 10 personen om uit te kiezen. Indien een wolf/ketter gekozen is de kans op succes 0. Voor succes moet dus eerst aan criterium 1 voldaan zijn en de kans daarop is 8/10. Dan zou vervolgens de gekozen persoon aangevallen moeten worden. Met 2 slechterikken en de engel als mogelijk doelwit is de kans 1/9. Aangezien de keuze van de engel en die van de wolven volledig onafhankelijk is, moet voor het bepalen van de kans op succes voor de engel dus gewoon het product van deze kansen worden genomen.
    8/10 * 1/9 = 8/90 = 0,089
    Dus ruwweg 9% kans op succes voor de engel.

    Als iemand die beter is in kansberekening dan ik een fout ziet, graag effe melden.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Urameshiya di feb 11, 2014 3:11 pm

    Of het nu 9 of 10% is maakt niet zo gek veel uit, want het gaat in die berekening alleen maar om de kans van voordat we wisten dat er geen dode gevallen was. De kans dat nu, achteraf gezien, de beschermengel de juiste verklaring voor dat feit is, is uiteraard aanmerkelijk hoger dan die 9%.

    Ik denk overigens dat 2 wolven te optimistisch is. Ik zou uit willen gaan van 3.
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Deviljho di feb 11, 2014 3:16 pm

    Als de verhouding van wolven en burgers ongeveer hetzelfde is als vorige rondes, dan zou 3 wolven het meest logisch zijn. 4 wolven lijkt een beetje overpowered en 2 Is ook een beetje weinig, nietwaar?

    Gesponsorde inhoud


    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 4 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 2:28 pm