Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+11
Olly
XavC
Sophie
Princess Sylvysprit
Nekotaku
Shiro
UltimateAction
Urameshiya
Reym
Deviljho
Remilia~
15 plaatsers

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Lyari ma feb 10, 2014 4:00 pm

    Jeej geen doden vandaag ^.^

    Ik ben een beetje laat maar veel plezier iedereen & mogen de burgers winnen. :D
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Urameshiya ma feb 10, 2014 4:06 pm

    Oh, hoera, weer zo'n start zonder doden. Ik weet dat ik er blij om zou moeten zijn dat we allemaal nog leven, maar het betekent wel meteen dat er een goeie kans is dat er nu een zombie onder ons is. En het betekent ook dat we maar bar weinig gaan hebben om over te praten deze week. =/

    EDIT op 14 februari, 28 minuten over 21! Het koppel is Eevee en Reym.


    Laatst aangepast door Urameshiya op vr feb 14, 2014 9:28 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Olly ma feb 10, 2014 4:13 pm

    Een zombie is makkelijk te elimineren lijkt me. De heks zou de zombie dan niet gered hebben, waarna deze het toch heeft overleefd. Of zelfs bij het gebruik van twee drankjes (dus leven en dood) zou er niemand sterven. Dit betekent dat de heks, als deze in het spel zit (wat me even waarschijnlijk lijkt als de grafdelver), voor ons weet wat er gebeurd is vannacht. De zombie kunnen we later elimineren, dus daar hoeven we ons geen zorgen over te maken zolang de heks in de nabije toekomst maar een hint laat vallen. In het geval van geen zombie, heeft de heks waarschijnlijk haar levensdrankje gebruikt en heeft dus een vertrouweling (tenzij de heks het slachtoffer was).

    Wat ook kan is dat de beschermengel goed heeft gekozen, waarbij de beschermengel nu een vertrouweling zou hebben.

    Deze vier opties (Heks weet wie lijk is, heks heeft een vertrouweling, heks heeft zichzelf gered, beschermengel), pakken toch alle vier positief of op zijn minst neutraal uit voor ons. Omdat er toch vier mogelijkheden zijn, waarbij bij alle vier de wolven geen informatie hebben, en goede teamleden toch wel, denk ik dat we een mooie start hebben! Succes!
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Nekotaku ma feb 10, 2014 4:26 pm

    Goede opsomming van de mogelijke scenario's, Olly. Alleen verwarren die eerste twee zinnen me een beetje. Waarom zou het onwaarschijnlijk zijn dat er een lijk is?
    Stel dat de heks (aangenomen dat er een is) niet heeft ingegrepen. Vaak gebeurt dat wel de eerste nacht, maar het is altijd mogelijk dat iemand eens wat anders wil proberen en het levenselixir bij houden voor later, of om zichzelf desnoods te redden. Voor een grafdelver is het daarentegen zeker geen nadeel om reeds de eerste nacht al z'n lijk te maken. Er zijn nog geen mogelijkheden geëlimineerd dus het maakt het lastiger om in te schatten of er een lijk is of niet. En veel kans gaan de wolven al van het begin achter ervaren spelers aan, dus het zit er dik in dat het een goede kandidaat was voor lijk.

    Flowchart tijd?
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Olly ma feb 10, 2014 4:37 pm

    Nekotaku schreef:Goede opsomming van de mogelijke scenario's, Olly. Alleen verwarren die eerste twee zinnen me een beetje. Waarom zou het onwaarschijnlijk zijn dat er een lijk is?
    Stel dat de heks (aangenomen dat er een is) niet heeft ingegrepen. Vaak gebeurt dat wel de eerste nacht, maar het is altijd mogelijk dat iemand eens wat anders wil proberen en het levenselixir bij houden voor later, of om zichzelf desnoods te redden. Voor een grafdelver is het daarentegen zeker geen nadeel om reeds de eerste nacht al z'n lijk te maken. Er zijn nog geen mogelijkheden geëlimineerd dus het maakt het lastiger om in te schatten of er een lijk is of niet. En veel kans gaan de wolven al van het begin achter ervaren spelers aan, dus het zit er dik in dat het een goede kandidaat was voor lijk.

    Flowchart tijd?

    Als de grafdelver(als die er is) een lijk maakt wanneer de heks (als die er is) haar drankjes niet of tegelijkertijd gebruikt, weet de heks wie het lijk is, want de uitkomst die de heks zal hebben doorgekregen klopt dan niet met de hier doorgegeven uitkomst. De heks kan op een moment dat er geen verdachten zijn voor een wolvenrol haar mond opentrekken over het lijk, wat we er immers toch alleen maar via de stemming uit kunnen krijgen. Daar valt het plannetje van de grafdelver mooi in het water. Bovendien lijkt het me als grafdelver ook een beter plan om een persoon wiens "onschuld" op de een of andere manier bewezen is te converteren tot een lijk, als dekmantel.

    Daarbij meteen een vraag aan Antonelli: Ziet de ziener de grafdelver en het lijk als burgers, want het lijk is toch eigenlijk niet een burger? En als er door omstandigheden een wolf het lijk wordt, zie de ziener deze dan als wolf of burger?
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Nekotaku ma feb 10, 2014 4:51 pm

    Goede deductie. Had ik eigenlijk aan moeten denken omdat ik ooit in het verleden eens heks was en eigenhandig de grafdelver een lijk in de handen had gespeeld met het doodselixir.

    Ik weet niet of Remi die vragen gaat beantwoorden, aangezien ze volgens mij voorkeur heeft om details die zich in de achtergrond afspelen niet noodzakelijk openbaar te maken.
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Remilia~ ma feb 10, 2014 5:04 pm

    Laat ik beginnen met de makkelijkste vraag:
    -Zolang ik het spel ken, speel en herinner kan een wolf op geen enkele wijze het lijk worden.

    -De ziener ziet zowel het lijk als de grafdelver als burgers. Het zijn neutrale rollen en 'burger' zit daar het dichtst bij in de buurt van.
    Zodra de lijk mag beginnen met moorden, zal de ziener hem zien als een wolf.  (Goeie vraag! Hier is nooit echt duidelijk over nagedacht)  





    @Neko
    Oh ja? Bij het spelen van een potje meld ik er altijd bij dat vragen welkom zijn.
    En ik zal uiteraard m'n best doen om die zo goed mogelijk te kunnen beantwoorden. Als ik een vraag niet beantwoord (waarvan ik mij dat niet kan herinneren??) dan zal dat vast wel een goed reden hebben. Ik negeer geen vragen of ik moet het over het hoofd gezien hebben.  
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Nekotaku ma feb 10, 2014 5:16 pm

    Remilia~ schreef:@Neko
    Oh ja? Bij het spelen van een potje meld ik er altijd bij dat vragen welkom zijn.
    En ik zal uiteraard m'n best doen om die zo goed mogelijk te kunnen beantwoorden. Als ik een vraag niet beantwoord (waarvan ik mij dat niet kan herinneren??) dan zal dat vast wel een goed reden hebben. Ik negeer geen vragen of ik moet het over het hoofd gezien hebben.  
    Ik dacht terug aan deze post. Vragen beantwoord je uiteraard altijd, maar ik meende me te herinneren dat je soms graag bepaalde zaken, zoals volgordes van acties, niet expliciet wil openbaar maken.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Reym ma feb 10, 2014 5:32 pm

    Olly schreef:
    Als de grafdelver(als die er is) een lijk maakt wanneer de heks (als die er is) haar drankjes niet of tegelijkertijd gebruikt, weet de heks wie het lijk is, want de uitkomst die de heks zal hebben doorgekregen klopt dan niet met de hier doorgegeven uitkomst. De heks kan op een moment dat er geen verdachten zijn voor een wolvenrol haar mond opentrekken over het lijk, wat we er immers toch alleen maar via de stemming uit kunnen krijgen. Daar valt het plannetje van de grafdelver mooi in het water. Bovendien lijkt het me als grafdelver ook een beter plan om een persoon wiens "onschuld" op de een of andere manier bewezen is te converteren tot een lijk, als dekmantel.

    Maar zou de heks haar mond wel opendoen over het lijk? Verraadt ze dan niet haar eigen rol?
    Misschien wil ze voor de wolven geheimhouden dat ze de heks is, omdat de heks iemand kan doden (dus ze zou iemand kunnen vermoorden die ze verdenkt een wolf te zijn).

    Er zijn veel mogelijkheden voor deze nacht, dus ik weet niet heel precies wat er gebeurd is.
    In ieder geval leeft iemand nog die dood had moeten zijn, dus in ieder geval zit de heks, beschermengel of grafdelver in het spel.


    Laatst aangepast door Reym op ma feb 10, 2014 6:04 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Lyari ma feb 10, 2014 5:37 pm

    Nekotaku schreef:
    Remilia~ schreef:@Neko
    Oh ja? Bij het spelen van een potje meld ik er altijd bij dat vragen welkom zijn.
    En ik zal uiteraard m'n best doen om die zo goed mogelijk te kunnen beantwoorden. Als ik een vraag niet beantwoord (waarvan ik mij dat niet kan herinneren??) dan zal dat vast wel een goed reden hebben. Ik negeer geen vragen of ik moet het over het hoofd gezien hebben.
    Ik dacht terug aan deze post. Vragen beantwoord je uiteraard altijd, maar ik meende me te herinneren dat je soms graag bepaalde zaken, zoals volgordes van acties, niet expliciet wil openbaar maken.

    Ik dacht dus ook aan dit potje bij Olly's post.
    Olly schreef:Een zombie is makkelijk te elimineren lijkt me. De heks zou de zombie dan niet gered hebben, waarna deze het toch heeft overleefd. Of zelfs bij het gebruik van twee drankjes (dus leven en dood) zou er niemand sterven. Dit betekent dat de heks, als deze in het spel zit (wat me even waarschijnlijk lijkt als de grafdelver), voor ons weet wat er gebeurd is vannacht.

    De heks weet toch alleen wie het lijk is als hij/zij één of beide drankjes heeft gebruikt?
    Ik dacht dat de volgorde van de nachtelijke rollen niet vast stond namelijk. Misschien heeft de heks helemaal geen dode door gekregen omdat de beschermengel of grafdelver deze persoon al had gered. Of werkt het niet zo ;S #confused
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Nekotaku ma feb 10, 2014 5:40 pm

    Ik denk dat het doorslaande argument voor de grafdelver vooral zou zijn dat deze liever niet heeft dat iemand weet wie z'n lijk is, zelfs al zegt die persoon een tijd lang niets.

    Nu ik echter die post terug linkte van een vorige ronde, viel me op dat het daar ook over de verhouding tussen grafdelver, heks en beschermengel ging. Het punt toen was dat we uitgingen van een vaste volgorde, terwijl de nachtelijke volgorde niet bekend was gemaakt. Olly's deductie is gestoeld op het principe dat de heks een kans zou krijgen om iemand te redden vóór een grafdelver z'n kans krijgt om te kiezen. Puur voor het verhaal is dat natuurlijk logisch, omdat de heks een stervende kan helpen, en de grafdelver een overledene terug tot leven wekt. Maar er is geen explicitie nachtelijke volgorde opgegeven dus misschien maken we verkeerde aannames.

    Dit is trouwens waar ik op doelde... Remilia maakte doorgaans geen volgordes bekend. Er is in deze ronde ook geen volgorde voor nachtelijke rollen opgegeven, dus misschien moeten we niet zomaar uitgaan van de standaard volgorde?
    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Lyari ma feb 10, 2014 5:46 pm

    Nekotaku schreef:Ik denk dat het doorslaande argument voor de grafdelver vooral zou zijn dat deze liever niet heeft dat iemand weet wie z'n lijk is, zelfs al zegt die persoon een tijd lang niets.

    Nu ik echter die post terug linkte van een vorige ronde, viel me op dat het daar ook over de verhouding tussen grafdelver, heks en beschermengel ging. Het punt toen was dat we uitgingen van een vaste volgorde, terwijl de nachtelijke volgorde niet bekend was gemaakt. Olly's deductie is gestoeld op het principe dat de heks een kans zou krijgen om iemand te redden vóór een grafdelver z'n kans krijgt om te kiezen. Puur voor het verhaal is dat natuurlijk logisch, omdat de heks een stervende kan helpen, en de grafdelver een overledene terug tot leven wekt. Maar er is geen explicitie nachtelijke volgorde opgegeven dus misschien maken we verkeerde aannames.

    Dit is trouwens waar ik op doelde... Remilia maakte doorgaans geen volgordes bekend. Er is in deze ronde ook geen volgorde voor nachtelijke rollen opgegeven, dus misschien moeten we niet zomaar uitgaan van de standaard volgorde?

    Dit bedoelde ik dus ook inmijn vorige post. De heks weet alleen wie het lijk is, als er een lijk is, in de volgende omstandigheden:
    1. als ze haar levensdrankje heeft gebruikt weet ze dat er geen lijk is
    2. als ze beide drankjes heeft gebruikt weet ze wie het lijk is. De persoon is dan namelijk niet dood.

    Meer weet ze eigenlijk niet.
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Shiro ma feb 10, 2014 8:26 pm

    Hoera voor geen doden! Denk ik.

    Olly schreef:Wat ook kan is dat de beschermengel goed heeft gekozen, waarbij de beschermengel nu een vertrouweling zou hebben.
    Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Als er niemand doodgaat kan de engel niet weten door welke rol dat was. De heks of grafdelver weten wie ze gered hebben omdat ze moeten kiezen of de betreffende persoon gered wordt, maar de beschermengel moet maar op iemand gokken, en hopen dat diegene aangevallen wordt. Als er niemand doodgaat heeft de beschermengel geen manier om te weten wie er is aangevallen, en dus geen manier om te weten of degene die hij/zij beschermd heeft te vertrouwen is.

    Dat verandert zo goed als niets aan je conclusie, maar het leek me toch belangrijk, mocht er later nog iets mee gedaan worden.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Reym ma feb 10, 2014 8:49 pm

    Shiro schreef:Hoera voor geen doden! Denk ik.

    Olly schreef:Wat ook kan is dat de beschermengel goed heeft gekozen, waarbij de beschermengel nu een vertrouweling zou hebben.
    Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Als er niemand doodgaat kan de engel niet weten door welke rol dat was. De heks of grafdelver weten wie ze gered hebben omdat ze moeten kiezen of de betreffende persoon gered wordt, maar de beschermengel moet maar op iemand gokken, en hopen dat diegene aangevallen wordt. Als er niemand doodgaat heeft de beschermengel geen manier om te weten wie er is aangevallen, en dus geen manier om te weten of degene die hij/zij beschermd heeft te vertrouwen is.

    Dat verandert zo goed als niets aan je conclusie, maar het leek me toch belangrijk, mocht er later nog iets mee gedaan worden.

    Maar als de beschermengel een persoon, laten we hem Burger Piet noemen, beschermt, en vervolgens zijn er geen doden.
    Dan lijkt het mij toch dat de wolven Burger Piet hadden uitgekozen als slachtoffer.
    Voor de rest zijn er geen slachtoffers. De wolven vallen geen andere wolven aan, dus Piet is dan een burger. De engel weet dan dat Piet geen wolf is.
    Tenzij er andere rollen mensen gedood en tot leven hebben gebracht deze nacht, de heks en de grafdelver. Voor de grafdelver zou het wel lekker zijn om een Levend Lijk te hebben nu, want dan heeft ie iemand om mee samen te werken, en dus heeft hij meer overlevingskansen.
    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Lyari ma feb 10, 2014 9:09 pm

    Reym schreef:
    Shiro schreef:Hoera voor geen doden! Denk ik.

    Olly schreef:Wat ook kan is dat de beschermengel goed heeft gekozen, waarbij de beschermengel nu een vertrouweling zou hebben.
    Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Als er niemand doodgaat kan de engel niet weten door welke rol dat was. De heks of grafdelver weten wie ze gered hebben omdat ze moeten kiezen of de betreffende persoon gered wordt, maar de beschermengel moet maar op iemand gokken, en hopen dat diegene aangevallen wordt. Als er niemand doodgaat heeft de beschermengel geen manier om te weten wie er is aangevallen, en dus geen manier om te weten of degene die hij/zij beschermd heeft te vertrouwen is.

    Dat verandert zo goed als niets aan je conclusie, maar het leek me toch belangrijk, mocht er later nog iets mee gedaan worden.

    Maar als de beschermengel een persoon, laten we hem Burger Piet noemen, beschermt, en vervolgens zijn er geen doden.
    Dan lijkt het mij toch dat de wolven Burger Piet hadden uitgekozen als slachtoffer.
    Voor de rest zijn er geen slachtoffers. De wolven vallen geen andere wolven aan, dus Piet is dan een burger. De engel weet dan dat Piet geen wolf is.
    Tenzij er andere rollen mensen gedood en tot leven hebben gebracht deze nacht, de heks en de grafdelver. Voor de grafdelver zou het wel lekker zijn om een Levend Lijk te hebben nu, want dan heeft ie iemand om mee samen te werken, en dus heeft hij meer overlevingskansen.

    Shiro heeft wel gelijk.
    De beschermengel redt een bepaalde persoon. Als er aan het einde van de nacht geen doden zijn betekent dat dus dat of de heks of de grafdelver of de engel zelf hem/haar heeft gerred. De beschermengel weet dus niet zeker dat zijn beschermeling 'een burger' is, want hij/zij weet niet eens of de beschermeling een target was van de wolven.


    Laatst aangepast door Lyari op ma feb 10, 2014 9:14 pm; in totaal 2 keer bewerkt

    Gesponsorde inhoud


    Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)  - Pagina 3 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Weerwolven ronde 19 - Spelleider Remilia~)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 6:17 am