Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+18
Neko21
Yukari
Banana
fzeromaster
Kogasa54
Nekotaku
Bakuhatsu
Princess Sylvysprit
Scarlet
draakedan
Sophie
Reym
211nafsimreK
XavC
RemiliaxScarlet
Urameshiya
rockpad
homemadecupcake
22 plaatsers

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    fzeromaster
    fzeromaster
    Doodgewone heks (m/v)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : H.A.N.A.: Hyper-Accelerated Neuron Activity

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 4 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van fzeromaster do apr 17, 2014 1:40 pm

    eeveesprit schreef:
    Sophie schreef:Ik heb geen idee, hoe werken de rollers van projectorschermen? Dat zou mijn eerste vraag zijn.

    Maar zelf zou ik het gewoon handmatig steeds oprollen. ^^; 
    Nou, als je ze niet ergens aan vastmaakt rollen ze vanzelf weer op, zoiets wil ik dan doen met die scroll, dan rek je hem zo uit, en dan gaat het weet terug als je geen kracht zet ofzo

    Hm, mss kan je gebruik maken van een veer zoals je in speelgoedautos terug vindt? Je weet wel, je trekt het autotje achteruit en als je m loslaat rijdt die vooruit. Dit is normaal een spiraalvormige veer die in het midden van de spiraal vast zit aan een as, en het einde van de spiraal zit vast in een vaste behuizing.

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 4 Spiraalveer

    Door de as te draaien zet je de veer in een gespannen positie. Misschien kan je je "papier" van je scroll rond zo n as bevestigen? Als je je scroll dan open trekt, ontwikkel je je scroll en span je de veer op. Als je dan je scroll loslaat, zal de veer in rusttoestand terug keren. Je moet alleen zien dat je scroll stevig genoeg is, dat je deze niet gaat kapottrekken, en dat je "papier" flexibel genoeg is, dat die weer in positie terug rolt.


    Laatst aangepast door fzeromaster op vr apr 18, 2014 7:00 pm; in totaal 2 keer bewerkt
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 4 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Princess Sylvysprit do apr 17, 2014 2:00 pm

    fzeromaster schreef:
    eeveesprit schreef:
    Sophie schreef:
    eeveesprit schreef:Hai hai, ik heb een beetje hulp nodig

    Zoals de meesten al weten ga ik Byakuren cosplayen bij Anime 2014, ik heb alles al behalve haar Sorcerrer's Sutra Scroll
    Nou wou ik dat ding zelf maken, alleen ik heb geen idee hoe
    Als ik hem zou maken wil ik dat het zegmaar in en uit kan rollen, een beetje als bij de lamellen van een raam of een projectorscherm, dat het zegmaar terugrolt als je er niet aanzit, als ik aan zoiets kan komen dan zou ik het papier wel met plastic en stickers kunnen maken
    Zou iemand me misschien kunnen helpen daarmee?

    Ik heb geen idee, hoe werken de rollers van projectorschermen? Dat zou mijn eerste vraag zijn.

    Maar zelf zou ik het gewoon handmatig steeds oprollen. m^^; 
    Nou, als je ze niet ergens aan vastmaakt rollen ze vanzelf weer op, zoiets wil ik dan doen met die scroll, dan rek je hem zo uit, en dan gaat het weet terug als je geen kracht zet ofzo

    Hm, mss kan je gebruik maken van een veer zoals je in speelgoedautos terug vindt? Je weet wel, je trekt het autotje achteruit en als je m loslaat rijdt die vooruit. Dit is normaal een spiraalvormige veer die in het midden van de spiraal vast zit aan een as, en het einde van de spiraal zit vast in een vaste behuizing.

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 4 Spiraalveer

    Door de as te draaien zet je de veer in een gespannen positie. Misschien kan je je "papier" van je scroll rond zo n as bevestigen? Als je je scroll dan open trekt, ontwikkel je je scroll en span je de veer op. Als je dan je scroll loslaat, zal de veer in rusttoestand terug keren. Je moet alleen zien dat je scroll stevig genoeg is, dat je deze niet gaat kapottrekken, en dat je "papier" flexibel genoeg is, dat die weer in positie terug rolt.
    Dit klinkt precies als wat ik nodig zou hebben, alleen ik heb geen idee hoe ik eraan kom
    fzeromaster
    fzeromaster
    Doodgewone heks (m/v)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : H.A.N.A.: Hyper-Accelerated Neuron Activity

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 4 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van fzeromaster do apr 17, 2014 9:47 pm

    eeveesprit schreef:Hai hai, ik heb een beetje hulp nodig

    Zoals de meesten al weten ga ik Byakuren cosplayen bij Anime 2014, ik heb alles al behalve haar Sorcerrer's Sutra Scroll
    Nou wou ik dat ding zelf maken, alleen ik heb geen idee hoe
    Als ik hem zou maken wil ik dat het zegmaar in en uit kan rollen, een beetje als bij de lamellen van een raam of een projectorscherm, dat het zegmaar terugrolt als je er niet aanzit, als ik aan zoiets kan komen dan zou ik het papier wel met plastic en stickers kunnen maken
    Zou iemand me misschien kunnen helpen daarmee?

    Eevee heeft dit al, mr om het toch even met iedereen te delen:

    Maak je eigen zelf-oprollende Byakuren-scroll:
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 4 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Reym ma apr 21, 2014 3:12 pm

    Ewa, dit is een tips en tutorial-topic, maar ja ik vraag het gewoon.

    Heeft iemand een idee waar je analoog een piepschuim pruikenhoofd kan kopen? (voor niet al teveel centjes.)



    Op der internetz had ik wel een tutorial gevonden om een pruikenhoofd te maken van een plastic zak met oude kranten erin, maar dat lijkt me niet praktisch. Er was ook iemand die uit een groot blok piepschuim een hoofd ging zagen, maar dat is een gedoe.

    De twee korte pruiken die ik heb staan nu op geïmproviseerde dingetjes bestaande uit een kleine rubberen fitnessbal op een oude pringleskoker (maar dan kan ik er natuurlijk geen spelden insteken). Mijn Benbenpruik ligt ingevlochten in het zakje.

    Anders zat ik te denken om misschien mbv een ballon een papier maché balletje te maken ter grootte van mijn hoofd, en er dan een laag spul opdoen waar ik die spelden in kan jassen.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 4 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Reym di jul 15, 2014 6:15 pm

    Ergens op internet vond ik een gratis patroon voor een Zun-petje. Zunhat tutorial Als je ZUN wil cosplayen is het wel een leuk dingetje.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 4 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Reym vr nov 28, 2014 10:03 pm

    snorry voor de dubbelpost, maar de vorige post komt uit de tijd van Platvoet en z'n matties dus yolo. (hahaha nu zijn er 3 posts achter elkaar van mij, met zoveel maanden ertussen.)



    Ik hoorde dat iemand (was het Banaan?) een Ran-cosplay wilde maken. Ik zag deze tutorial langskomen op de sushi times, misschien heeft ie er wat aan? (er zijn volgens mij veel staarten tutorials maar eyyy je weet maar nooit of iemand er wat aan heeft.)

    Vossenstaart tutorial
    Banana
    Banana
    Verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Ability to sleep only once a week. yay?

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 4 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Banana za nov 29, 2014 1:46 am

    Reym schreef:snorry voor de dubbelpost, maar de vorige post komt uit de tijd van Platvoet en z'n matties dus yolo. (hahaha nu zijn er 3 posts achter elkaar van mij, met zoveel maanden ertussen.)



    Ik hoorde dat iemand (was het Banaan?) een Ran-cosplay wilde maken. Ik zag deze tutorial langskomen op de sushi times, misschien heeft ie er wat aan? (er zijn volgens mij veel staarten tutorials maar eyyy je weet maar nooit of iemand er wat aan heeft.)

    Vossenstaart tutorial

    Ontzettend bedankt Reym! zal er eens ff goed naar kijken :)
    Yukari
    Yukari
    Maker van Voedsel Dat Eruit Ziet Alsof Je Er Dood Van Gaat, Aldus UNOwen


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : (Matcha)baksels.

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 4 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Yukari ma dec 01, 2014 7:04 pm

    Reym schreef:Heeft iemand een idee waar je analoog een piepschuim pruikenhoofd kan kopen? (voor niet al teveel centjes.)
    Misschien kun je een willekeurige kapper of haarspeciaalzaak proberen, ik heb die van mij allebei voor een tientje bij de een kapper/winkel voor haarproducten kunnen scoren.
    (Het is een oude post, ik weet het, maar misschien heb je er alsnog iets aan.)
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 4 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Reym ma dec 01, 2014 10:05 pm

    Yukari schreef:
    Reym schreef:Heeft iemand een idee waar je analoog een piepschuim pruikenhoofd kan kopen? (voor niet al teveel centjes.)
    Misschien kun je een willekeurige kapper of haarspeciaalzaak proberen, ik heb die van mij allebei voor een tientje bij de een kapper/winkel voor haarproducten kunnen scoren.
    (Het is een oude post, ik weet het, maar misschien heb je er alsnog iets aan.)

    Das ook een goed idee, ik zal kijken of er eentje zit waar ik woon.

    Nu heb ik een zak ter grootte van mijn hoofd met oude kranten erin, dat werkt ook goed :3
    Neko21
    Neko21
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Speciale vermogens : het uitstellen van van alles en nog wat

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 4 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Neko21 zo maa 29, 2015 3:17 pm

    Woah super handige thread dit!

    Ik ben van plan Utsuho te cosplayen en het enige waarmee ik nu zit is die armcannon ;w;
    Hoe kan ik die het beste maken (en het liefst ook een beetje goedkoop..)
    Ik zat zelf te denken aan een kartonnen basis en dan iets erover heen maar ik heb nog nooit eerder props gemaakt dus geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen! ^^
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 4 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Olly di maa 31, 2015 9:33 am

    Neko21 schreef:Woah super handige thread dit!

    Ik ben van plan Utsuho te cosplayen en het enige waarmee ik nu zit is die armcannon ;w;
    Hoe kan ik die het beste maken (en het liefst ook een beetje goedkoop..)
    Ik zat zelf te denken aan een kartonnen basis en dan iets erover heen maar ik heb nog nooit eerder props gemaakt dus geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen! ^^

    Craftfoam is een goede basis voor amor-type props. Het is niet duur, verkrijgbaar in veel kleuren en makkelijk te vormen. Ik kan je voor echte tutorials daarmee doorverwijzen naar Faolinn, die is echt een held met craft foam!
    Als je wat meer te besteden hebt zou je ook voor bijvoorbeeld worbla, wonderflex of hitteplastic kunnen gaan. Voordelen hiervan zijn meer stevigheid en betere vormbaarheid en mogelijkheid tot schilderen ten opzichte van craftfoam, maar daar betaal je ook voor.
    Ik zou dus voor craftfoam gaan, en dan in combinatie met vernis, een oude lap stof voor de stevigheid en een ruime hoeveelheid verf om extra dimensie aan je prop te geven.
    Neko21
    Neko21
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Speciale vermogens : het uitstellen van van alles en nog wat

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 4 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Neko21 di maa 31, 2015 2:46 pm

    Woah ontzettend bedankt ^^
    Ik heb wel eerder over craftfoam gehoord maar ik wist niet dat je zoveel kanten ermee op kan. Ik zal kijken waar ik het kan halen en dan kan ik er in de vakantie ermee experimenteren/oefenen. Worbla kende ik ook al maar das idd best een prijzige keuze. Enne mocht ik weer vast komen te zitten dan val ik Faolinnn wel lastig :3
    redtails
    redtails
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Dagelijks het woord "Pruts" gebruiken

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 4 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van redtails di maa 31, 2015 8:28 pm

    Neko21 schreef:Woah super handige thread dit!

    Ik ben van plan Utsuho te cosplayen en het enige waarmee ik nu zit is die armcannon ;w;
    Hoe kan ik die het beste maken (en het liefst ook een beetje goedkoop..)
    Ik zat zelf te denken aan een kartonnen basis en dan iets erover heen maar ik heb nog nooit eerder props gemaakt dus geen idee hoe ik dit moet aanpakken. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen! ^^

    Ipv craftfoam of worbla kun je misschien eens een poging wagen met karton, kost namelijk niks. Of je gebruikt karton als basis, waar je vervolgens worbla versieringen op aanbrengt

    Utsuho cannon:

    Mijn eigen Utsuho kanon was een plat stuk karton van 36cm × 60cm (lengte). Het hexagon heeft dus 6cm per kant. Het karton is te vouwen na een (ondiepe) insnede. Wordt bij elkaar gehouden door (ten minste twee) hexagons die met lijm aan de buis vast worden gemaakt. Ik heb zelf een vierkant gaatje gemaakt in een hexagon (zie plaatje), zodat ik het vast kan houden met m'n vinger. Lijm is sterk genoeg om niet los te laten (geen pritt gebruiken, kunt beter velpon gebruiken). Aan de buitenkant van de tube heb ik goud-papier geplakt (waar je schoolboeken mee bekaft). Uiteindelijk ziet het dan zo uit:

    Utsuho kanon:

    Het ziet er dus niet heel goed uit. Ik heb ontzettend mooie cannons gezien, en als je iets gaat maken wil ik het ook graag zien. Omdat Okuu m'n fav toho is wil ik eigenlijk een heel fancy kanon hebben, maar het lukt me steeds niet om iets moois te maken. Ah, hoop dat dit je iets verder helpt.
    Neko21
    Neko21
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Speciale vermogens : het uitstellen van van alles en nog wat

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 4 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Neko21 di maa 31, 2015 9:42 pm

    Ah wow die is best mooi, voor mij hoeft het al herkenbaar te zijn en het is goed genoeg ^^
    Ik denk dat ik dan een kartonnen basis ga gebruiken met daar overheen de foam (tenzij worbla plotst spotgoedkoop wordt). Ik ga Utsuho cosplayen omdat ik al het haar ervoor hebt en dus geen pruik hoeft te kopen, het overgrote deel van de cosplay zit ik nu zelf te haken, yeah haken want ik heb geen idee hoe de naaimachine werkt... maar hopelijk krijg ik hem voor animecon af dan zal ik hem ook meteen aan jou laten zien :3

    Mag ik trouwens weten waar jij die plushie vandaan hebt? Ik vind hem echt TE leuk ;A;
    En ironisch genoeg is Orin mijn favo personage
    Graan
    Graan
    Graan


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Groeien

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 4 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Graan di maa 31, 2015 10:01 pm

    Neko21 schreef:En ironisch genoeg is Orin mijn favo personage

    Spoiler:

    Gesponsorde inhoud


    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 4 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 7:04 pm