Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+18
Neko21
Yukari
Banana
fzeromaster
Kogasa54
Nekotaku
Bakuhatsu
Princess Sylvysprit
Scarlet
draakedan
Sophie
Reym
211nafsimreK
XavC
RemiliaxScarlet
Urameshiya
rockpad
homemadecupcake
22 plaatsers

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    homemadecupcake
    homemadecupcake
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : PUDDING~<3

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 3 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van homemadecupcake wo jan 08, 2014 10:22 pm

    Nummer 1 is ook wel mooi, maar je moet er rekening mee houden dat wigs soms wat korter uit vallen (mijn remi wig lijkt ook veel te lang als hij gekamt is en op de wighead staat) als je het gaat dragen. Als het gaat klitten veren de krullen iets meer op. daarnaast komt erbij dat het ook nog mogelijk moet kunnen zijn om er vlechtjes/staartje (wat het ook is xD)  in te maken en mijn gevoel zegt dat wig 1 daar net iets te kort voor zal zijn.
    wig 3 heeft geen pony en die kan je bij deze pruik er ook niett bij knippen/stylen. Wig 2 heeft ook geen echte "parsee" pony, maar het is bij deze pruik wel mogelijk het erbij te knippen + het is bij deze pruik niet storend dat de pony mist.

    Ik heb ook nog een vraagje, is er hier iemand die toevallig zo'n wit ding dat in marisa's hoed heeft die ik kan overkopen of lenen op tsunacon?
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 3 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Nekotaku wo jan 08, 2014 11:38 pm

    Waarom lijkt iedereen ervan overtuigd dat Parsee een pony heeft?
    Voor zover ik weet komt ze op 5 plaatsen voor in officiële werken: haar character portrait in SA, een tekening in Symposium of Post-Mysticism, Wild and Horned Hermit, Oriental Sacred Place en in Hopeless Masquerade op de achtergrond. In geen enkel van deze werken zie je een pony. In feite, in SoPM zie je zelfs vrij duidelijk dat 'r haar los hangt.
    Dat gezegd zijnde lijkt het me wel leuk om ze een staartje te geven bij cosplay. Je ziet het zo ook vaak in fanart. Pruik #2 lijkt van iedereen de voorkeur te krijgen, al vraag ik me toch af of die niet wat te lang is. Doorgaans zie je ze niet met haar tot op haar schouders.

    EDIT: Okay, blijkbaar een taalverschil. Ik heb "pony" altijd gekend als een staart achterop je hoofd (ook wel paardenstaart genoemd). Maar blijkbaar slaagt het op wat ik in het Engels ken als "fringes" of "bangs". Nu snap ik eindelijk waar het over gaat! Dit was echt wel verwarrend, ik begon te denken dat ik gestoord was.
    En ja, in dat geval is die typische Parsee pony wel wenselijk. Maar het ziet er bij een pruik al snel idioot uit. Ik probeerde het met m'n vorige en het trok nergens op. Al heeft dat waarschijnlijk te maken met mijn niet-bestaande styling skills.

    EDIT 2: In Vlaanderen is het blijkbaar een froufrou. Uitgesproken als "froefroe" (op z'n Frans).
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 3 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Sophie do jan 09, 2014 1:54 pm

    Nekotaku schreef:Waarom lijkt iedereen ervan overtuigd dat Parsee een pony heeft?
    Voor zover ik weet komt ze op 5 plaatsen voor in officiële werken: haar character portrait in SA, een tekening in Symposium of Post-Mysticism, Wild and Horned Hermit, Oriental Sacred Place en in Hopeless Masquerade op de achtergrond. In geen enkel van deze werken zie je een pony. In feite, in SoPM zie je zelfs vrij duidelijk dat 'r haar los hangt.
    Dat gezegd zijnde lijkt het me wel leuk om ze een staartje te geven bij cosplay. Je ziet het zo ook vaak in fanart. Pruik #2 lijkt van iedereen de voorkeur te krijgen, al vraag ik me toch af of die niet wat te lang is. Doorgaans zie je ze niet met haar tot op haar schouders.

    EDIT: Okay, blijkbaar een taalverschil. Ik heb "pony" altijd gekend als een staart achterop je hoofd (ook wel paardenstaart genoemd). Maar blijkbaar slaagt het op wat ik in het Engels ken als "fringes" of "bangs". Nu snap ik eindelijk waar het over gaat! Dit was echt wel verwarrend, ik begon te denken dat ik gestoord was.
    En ja, in dat geval is die typische Parsee pony wel wenselijk. Maar het ziet er bij een pruik al snel idioot uit. Ik probeerde het met m'n vorige en het trok nergens op. Al heeft dat waarschijnlijk te maken met mijn niet-bestaande styling skills.

    EDIT 2: In Vlaanderen is het blijkbaar een froufrou. Uitgesproken als "froefroe" (op z'n Frans).

    Yeah, het is een Nederlands iets denk ik. Wat een schattig woord froufrou! Ik wist wel dat het iets betekende! Ik had mijn furfrou (pokemon) zo genoemd.

    Ahem, on-topic. Nu ik niet meer mobiel post zal ik mijn redenen per pruik posten.

    1. Is het raar om een pruik te natuurlijk te vinden voor cosplay? Hoewel het model van deze pruik prima is vind ik hem te realistisch blond voor Parsee, en hij ziet er ook wat dun uit.
    2. De beste van de lijst naar mijn mening. De kleur komt het dichtste in de buurt van Parsee, alleen moet je de bangs wel zelf bijknippen (of je laat het mij of iemand anders doen). De kleur is niet perfect voor Parsee, maar persoonlijk vind ik dat cosplay een keuze is tussen flatteusheid en trouw zijn aan het origineel. Heel veel cosplayers kopen soms expres een pruik die een tint lichter of donkerder is dan het personage dat zij cosplayen.
    3. De kwaliteit van deze pruik ziet er niet erg goed uit naar mijn mening, en ik vind het teveel krullen hebben.
    4. Deze vind ik teveel krullen hebben voor Parsee. Ze heeft zeker slag, maar dit is te overdreven imo. Ook vind ik deze te blond, haar haar is eigenlijk best wel geel, hoewel het niet ideaal is om precies die kleur te kopiëren is dit te blond naar mijn mening.

    Overigens nog twee die je niet had gepost:

    http://www.ebay.com/itm/Project-RIN-Alice-Short-Warm-Blonde-Curly-Cosplay-Wig-/261260915027?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3cd45d3153

    Als ik zelf moest kiezen zou ik waarschijnlijk voor de bovenstaande wig gaan, ik vind dit model heel erg bij Parsee passen.
    Ook kwam ik deze nog tegen:

    http://www.ebay.com/itm/Young-plum-Rozen-Maiden-MEIRA-Short-Blonde-curly-cosplay-Wig-/221313219084?pt=US_CSA_MWA_Wigs_Extensions&hash=item33874bba0c

    Deze is vergelijkbaar (denk ik) met de pruiken die je eerder had gepost, en van het merk Lucaille wat bij heel veel cosplayers een erg geliefd merk is, de pruiken zijn daar voor zover ik weet altijd van hele goede kwaliteit. (Ze hebben inmiddels ook een Engelse webshop).


    Als je nog hulp nodig hebt met stijlen of knippen dan doe ik dat graag, ik ben dol op pruiken. @u@
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 3 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Nekotaku do jan 09, 2014 5:22 pm

    Vorige nacht in de chat was Homemadecupcake mee aan het zoeken naar pruiken, en ze had dezelfde aangehaald. Ik ben toen op zoek gegaan naar de Taobao shop van het watermerk van die eerste link die je postte, en blijkbaar is het een Alice pruik. Aangezien ik 'm uitstekend geschikt vond voor Parsee, heb ik deze gelijk besteld. Ik denk niet dat ik deze zou moeten bijknippen. Misschien wat met een krultang experimenteren of zo.

    Aangezien iedereen nummer 2 goed lijkt te vinden, en de shipping gratis is, denk ik dat ik die ook maar ga bestellen. Dan kijk ik wel welke me het meest bevalt. Het zou super zijn als je me wilt helpen met het stijlen, Skip! En zeker bijknippen, want daar durf ik me echt niet aan wagen. Als je ooit ook Parsee gaat cosplayen mag je de pruik houden.

    Bedankt voor het advies, iedereen. Ik dacht al wel dat ik maar beter eens wat andere meningen consulteerde.
    Kogasa54
    Kogasa54
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Ik leer het Nederlands voor maar een jaar en ik doe het heel erg goed (volgens iedereen) Ook ben ik een fabulous koto

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 3 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Kogasa54 za jan 18, 2014 6:31 pm

    Ik ben wel een Yatsuhashi cosplay voor Yuyucon aan het maken; en nu heb ik maar een ding nodig; een pruik. Gelukkig dat Yatsuhashi heeft zo een niet moeilijk haar-stijl. Ik zat op ebay om licht-bruin bob pruiken te vinden (alleen uit Engeland); en heb ik er een paar gevonden. Volgens mij; meestal zijn een beetje te donker; maar ga ik toch maar al posten.

    Ik vind die de meest leuk (ook is het nogal goedkoop)
    http://www.ebay.co.uk/itm/Short-Bob-Womens-Ladies-Fashion-Party-Fancy-Dress-Cosplay-Costume-Wig-12-Colours-/161071790520?pt=UK_Women_s_fancy_Dress&var=460226982916&hash=item2580a079b8

    Dit is ook leuk; maar een beetje duurder
    http://www.ebay.co.uk/itm/Beautiful-Heat-Resistant-Short-Bob-Light-Brown-Lady-Wig-958-/281211138923?pt=UK_Women_s_Wigs&hash=item41797d736b

    en eindelijk deze (waarschijnlijk te donker maar het ziet er leuk uit)
    http://www.ebay.co.uk/itm/ladies-dark-brown-mahogany-subtle-lights-bob-style-full-hair-fashion-wig-/171152921452?pt=UK_Women_s_Wigs&hash=item27d982536c

    Daar het is.
    Vertel me welke jullie denken de beste is alsjeblieft ^w^
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 3 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Reym zo jan 19, 2014 12:18 pm

    Ik vind dat nummer 2 het best eruit ziet.
    Nummer 3 ziet er een beetje eng uit aan de voorkant.

    maar ik weet niet zoveel van pruiken, dus misschien kan iemand anders je beter helpen?
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 3 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Nekotaku zo jan 19, 2014 1:53 pm

    Ik vind nummer 1 er het meest overtuigend uit zien.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 3 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Reym za feb 01, 2014 6:06 pm

    Over Yatsuhashi's pruik: Ik vind nummer 1 en 2 er goed uitzien, maar ik weet niet of nummer 1 zo'n "uitvallende partypruik" is. (Zo'n pruik waarvan de haren heel snel uitvallen).


    ---

    Ik heb een vraagje.
    Yatsuhashi heeft een grote paarse strik op de rug. Ik heb een aantal tutorials gezien op het internet hoe je zo'n strik maakt, dus dat moet goedkomen.

    Hoe maak ik zo'n grote strik vast?
    Heeft iemand nog tips voor het maken van zo'n grote strik?
    Kogasa54
    Kogasa54
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Ik leer het Nederlands voor maar een jaar en ik doe het heel erg goed (volgens iedereen) Ook ben ik een fabulous koto

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 3 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Kogasa54 za feb 01, 2014 7:45 pm

    Hmm ja, sinds het is nogal goedkoop, het is vast wel niet zo leuke kwaliteit heeft. En volgens mij is nummer 2 wel toch maar leuk eruit ziet, dus zal ik die wel kopen denk ik. Nummer 1 zou niet zo lang duren als je zegt.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 3 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Sophie za feb 01, 2014 8:05 pm

    100% Wig nummer 2.

    Wig 1 ziet er uit als een wig uit de feestwinkel en die zijn meestal superdun en erg shiny.
    Bij wig nummer 3 kan ik aan de pony al zien dat deze waarschijnlijk superdun is.
    Wig 2 ziet er echter een stuk kwalitatiever uit, hij is dikker en lijkt mooier.

    Imo is dit het extra beetje geld altijd waard, liever iets duurder en goede kwaliteit dan een goedkope slechte pruik (dat is eigenlijk weggegooid geld namelijk).


    Over de strik; je kunt hem vast naaien? En misschien kun je hem verstevigen (opvullen) met buigbaar plastic/foam.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 3 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Reym za feb 01, 2014 11:18 pm

    Ik denk dat dat wel een goed idee is voor die strik.
    Ik ga eerst de strik zelf maken, denk ik, en dan een beetje experimenteren met hoe hij vast moet :D
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 3 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Reym zo maa 23, 2014 2:45 pm

    Hoi hoi~
    Tom of ik willen Letty Whiterock cosplayen.
    Nou ziet Letty's haar er op de officiële art er niet zo duidelijk uit, het is een beetje lumpy. IN ieder geval is het lila en is het ongeveer schouderlengte. Letty in th7

    Wat zou een goede pruik zijn? (Ik heb wat op ebay rondgesnuffeld, maar ik ben geen pro.)
    1 deze heeft wel de juiste lengte, maar ziet er nogal dun uit imo.
    2 deze en deze zien er wel aardig uit, maar ze hebben hetzelfde plaatje, dus ik dacht: "is er eentje een nepseller?"
    3 Dit is een UN-GO wig, maar hij heeft dezelfde kleur als Letty's haar.
    4 deze vind ik een beetje te kort, en raar aan de achterkant.
    5 deze is ook lila, maar ik vind die pluk aan de voorkant een beetje raar.
    6 of deze?





    edit:
    Ik heb een leuke site gevonden: F Yeah Lolita, met heel veel links hoe je zelf kleding en accessoires in lolitastijl kan maken: bloomers, shortjes, bloesjes, jurkjes. De site~. Er staan bijvoorbeeld veel tutorials op voor verschillende bloomers, en sommige jurkjes kan je vast aanpassen om iets Touhou-achtigs te maken.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 3 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Princess Sylvysprit di apr 15, 2014 7:07 pm

    Hai hai, ik heb een beetje hulp nodig

    Zoals de meesten al weten ga ik Byakuren cosplayen bij Anime 2014, ik heb alles al behalve haar Sorcerrer's Sutra Scroll
    Nou wou ik dat ding zelf maken, alleen ik heb geen idee hoe
    Als ik hem zou maken wil ik dat het zegmaar in en uit kan rollen, een beetje als bij de lamellen van een raam of een projectorscherm, dat het zegmaar terugrolt als je er niet aanzit, als ik aan zoiets kan komen dan zou ik het papier wel met plastic en stickers kunnen maken
    Zou iemand me misschien kunnen helpen daarmee?
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 3 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Sophie di apr 15, 2014 8:01 pm

    eeveesprit schreef:Hai hai, ik heb een beetje hulp nodig

    Zoals de meesten al weten ga ik Byakuren cosplayen bij Anime 2014, ik heb alles al behalve haar Sorcerrer's Sutra Scroll
    Nou wou ik dat ding zelf maken, alleen ik heb geen idee hoe
    Als ik hem zou maken wil ik dat het zegmaar in en uit kan rollen, een beetje als bij de lamellen van een raam of een projectorscherm, dat het zegmaar terugrolt als je er niet aanzit, als ik aan zoiets kan komen dan zou ik het papier wel met plastic en stickers kunnen maken
    Zou iemand me misschien kunnen helpen daarmee?

    Ik heb geen idee, hoe werken de rollers van projectorschermen? Dat zou mijn eerste vraag zijn.

    Maar zelf zou ik het gewoon handmatig steeds oprollen. ^^; 
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 3 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Princess Sylvysprit di apr 15, 2014 8:20 pm

    Sophie schreef:
    eeveesprit schreef:Hai hai, ik heb een beetje hulp nodig

    Zoals de meesten al weten ga ik Byakuren cosplayen bij Anime 2014, ik heb alles al behalve haar Sorcerrer's Sutra Scroll
    Nou wou ik dat ding zelf maken, alleen ik heb geen idee hoe
    Als ik hem zou maken wil ik dat het zegmaar in en uit kan rollen, een beetje als bij de lamellen van een raam of een projectorscherm, dat het zegmaar terugrolt als je er niet aanzit, als ik aan zoiets kan komen dan zou ik het papier wel met plastic en stickers kunnen maken
    Zou iemand me misschien kunnen helpen daarmee?

    Ik heb geen idee, hoe werken de rollers van projectorschermen? Dat zou mijn eerste vraag zijn.

    Maar zelf zou ik het gewoon handmatig steeds oprollen. m^^; 
    Nou, als je ze niet ergens aan vastmaakt rollen ze vanzelf weer op, zoiets wil ik dan doen met die scroll, dan rek je hem zo uit, en dan gaat het weet terug als je geen kracht zet ofzo

    Gesponsorde inhoud


    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 3 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 2:43 am