Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+18
Neko21
Yukari
Banana
fzeromaster
Kogasa54
Nekotaku
Bakuhatsu
Princess Sylvysprit
Scarlet
draakedan
Sophie
Reym
211nafsimreK
XavC
RemiliaxScarlet
Urameshiya
rockpad
homemadecupcake
22 plaatsers

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    draakedan
    draakedan
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : het fourm spammen met Kanako en iets met internet connecties...

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 2 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van draakedan di nov 19, 2013 3:14 pm

    @reym: bedankt voor de tip, maar ik ga de shineawa maar laten zitten voor de con, omdat hij niet aan de regels gaat voldoen als het aan mijn plannen ligt (al zegt dat niks dat ik het niet ga proberen)
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 2 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Reym do nov 21, 2013 10:53 pm

    Wat is een goede plaats om een pruik te kopen? (op internet of IRL) Je hoort op internet best veel verhalen over 'onbetrouwbare verkopers' enzo, of van die rip-off site dingen.

    Voor Benben zoek ik een soort van lange rechte lila pruik, en misschien voor Yatsuhashi (Tom) ook nog eentje (bruine bob).
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 2 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Princess Sylvysprit zo dec 08, 2013 12:15 pm

    Okay, ik heb hulp nodig

    Ik zit nu naar mijn prachtige wig te kijken, en er schiet me iets te binnen, hij is veel te donker
    Dus nu mijn vraag, hoe maak ik mijn wig lichter voor mijn Cirno cosplay?
    draakedan
    draakedan
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : het fourm spammen met Kanako en iets met internet connecties...

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 2 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van draakedan zo dec 08, 2013 1:15 pm

    @eeveespirt: is verven een optie?
    Bakuhatsu
    Bakuhatsu
    Zilveren Bloemenkijker


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik ben sterker dan Cirno

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 2 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Bakuhatsu zo dec 08, 2013 2:07 pm

    Hi, ik heb een site gevonden, een soort startpagina.nl, voor cosplay. Deze linkt naar internetpagina's, filmpjes en fora met info over uiteenlopende onderwerpen over cosplay:
    http://cosplaytutorial.com/list.php
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 2 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Princess Sylvysprit zo dec 08, 2013 4:14 pm

    draakedan schreef:@eeveespirt: is verven een optie?
    Misschien, zou niet weten hoe though
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 2 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Urameshiya zo dec 08, 2013 8:37 pm

    eeveesprit schreef:Okay, ik heb hulp nodig

    Ik zit nu naar mijn prachtige wig te kijken, en er schiet me iets te binnen, hij is veel te donker
    Dus nu mijn vraag, hoe maak ik mijn wig lichter voor mijn Cirno cosplay?
    Volgens mij is het bijzonder lastig een pruik netjes te verven, zeker als je van een donkerdere kleur naar een lichtere kleur toe wilt. Het is denk ik veel makkelijker om gewoon een lichtere pruik te kopen...
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 2 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Sophie zo dec 08, 2013 8:47 pm

    Urameshiya schreef:
    eeveesprit schreef:Okay, ik heb hulp nodig

    Ik zit nu naar mijn prachtige wig te kijken, en er schiet me iets te binnen, hij is veel te donker
    Dus nu mijn vraag, hoe maak ik mijn wig lichter voor mijn Cirno cosplay?
    Volgens mij is het bijzonder lastig een pruik netjes te verven, zeker als je van een donkerdere kleur naar een lichtere kleur toe wilt. Het is denk ik veel makkelijker om gewoon een lichtere pruik te kopen...
    Waarschijnlijk is dit inderdaad goedkoper.
    Ik weet ook niet of je een pruik lichter kan verven.

    Als je het per se wilt proberen zou ik even googlen naar "sharpie dye wig tutorial", misschien dat dat werkt.
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 2 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Reym wo jan 08, 2014 2:54 pm

    Ik zat op ebay te zoeken naar een lila straight pruik die ik kan gebruiken voor Benben.
    Benben heeft nogal raar haar (een soort bob met twee grote plukken aan de achterkant), dus ik zal waarschijnlijk de pruik moeten kappen. (met een tutorial van internet ofzo), of de lokken aan de voorkant knippen en dan twee staartjes maken aan de achterkant.

    Op ebay heb ik wat pruiken opgezocht die er op het plaatje lila uitzien en waar de positieve feedback hoog is. Ik ben geen Bill Gates, dus ik heb niet zoveel centjes om elke pruik te kopen die ik wil. Het liefst zou ik hem op Tsunacon willen dragen (met de Benben cosplay.), of op Yuyucon :333


    Wat zou hiervan de beste keuze zijn?
    no1
    no2
    no 3
    no 4
    no 5

    Ik vind persoonlijk 4 en 5 er het beste uitzien, maar ik heb niet zoveel ervaring met pruiken. Heeft iemand advies?
    homemadecupcake
    homemadecupcake
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : PUDDING~<3

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 2 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van homemadecupcake wo jan 08, 2014 4:24 pm

    ik zou voor 5 gaan, voor zo ver ik weet heeft Benben namelijk geen rechte pony en als je toch hem gaat laten knippen.... let er dan wel op dat de pony niet alsnog recht of te kort wordt geknipt.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 2 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Nekotaku wo jan 08, 2014 7:07 pm

    5 lijkt me het meest geschikt om te "Benbennen". Met 4 op de tweede plaats. Als het inderaad ook meer die matte look heeft, is dat een pluspunt. Overdreven glanzend haar zoals bij veel pruiken lijkt dan misschien wel een anime-achtig resultaat te geven, maar eigenlijk komt het te artificiëel over.

    Toevallig was ik bezig met zelf pruiken te bekijken op eBay. Welke denken jullie dat de beste Parsee zou opleveren? Ik ga me minder focusen op zo goed mogelijk de officiële art te benaderen, en meer op wat er gewoon goed uit zou zien. Meer als in fanart.
    #1
    #2
    #3
    #4
    Ik vind die eerste eigenlijk wel heel geschikt.


    Laatst aangepast door Nekotaku op wo jan 08, 2014 7:08 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    homemadecupcake
    homemadecupcake
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : PUDDING~<3

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 2 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van homemadecupcake wo jan 08, 2014 7:08 pm

    3 en 4 vind ik niks, mijn voorkeur gaat naar 2 xD
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 2 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Urameshiya wo jan 08, 2014 7:11 pm

    @Neko:
    Ik ben geen expert, maar ik ben het met Cupcake eens. Nummer 2 zou denk ik zowel goed staan als een goeie Parsee opleveren.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 2 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Nekotaku wo jan 08, 2014 8:18 pm

    Nummer 1 heeft een stijl die ik heel goed vind passen en ook de meest realistische kleur. Maar natuurlijk is het mogelijk dat ik 'm zelf toch niet zo goed gestyled krijg en de kleur er in het echt redelijk anders uit ziet.
    Nummer 2 heeft een kleur die beter bij Parsee past, maar voelt dan weer een beetje aan de lange kant.
    En nummer 3 heeft een goeie lengte, een stijl die op veel van de fanart lijkt, maar is dan misschien weer wat te glanzend...
    4 lijkt me inderdaad wat "te".

    2 en 3 hebben wel gratis shipping, dus misschien bestel ik ze gewoon beide en kijk ik wat goed werkt. De resterende kan een geïnteresseerde overkopen voor een prijsje.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 2 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Sophie wo jan 08, 2014 9:54 pm

    Nummer 2, by far.

    Gesponsorde inhoud


    Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic - Pagina 2 Empty Re: Het Grote Cosplay Tutorial en Tips Topic

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr maa 29, 2024 7:14 am