Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+9
Tanshu
kyr2005
TheEternalMokou
Quwanti
Toumyon
Urameshiya
Scarlet
MR.Kriesebo
Nekotaku
13 plaatsers

    Artist spotlight

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Artist spotlight - Pagina 3 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van Nekotaku do jul 11, 2013 9:47 pm

    Bedankt voor de plaatjes en het uitbreiden van het topic, xNewWaveBossanova! Ik ga ook nog maar eens iemand in de spotlight zetten. Deze wilde ik al lang eens een plaatsje geven...

    Handle: Setz
    Pixiv: http://www.pixiv.net/member.php?id=835590
    Twitter: https://twitter.com/Setzeri

    Dames en heren, Setz. Een tekenaar van Touhou 4-koma en illustraties, maar niet zoals je gewend bent. Daar waar de meeste artists er een mangastijl op na houden, inclusief veel van de westerse tekenaars, heeft Setz een geheel eigen stijl ontwikkeld. En niet enkel inzake de illustraties zelf, maar ook de humor in de strips. Setz is namelijk Fins, en gebruikt graag z'n nationale achtergrond in de grappen. Of het nu gaat om woordgrapjes (de 4-koma zijn geheel in het Fins geschreven en lezen van links naar rechts), nationale memes of zaken die daar bekend zijn geworden op televisie, deze komen vaak terug in zijn werken. Dit maakt het soms wat moeilijker om de grap te vatten, maar gelukkig zijn de commentaren op Danbooru* (waar je ook vertalingen kan vinden) vaak verhelderend.

    *Let er op dat Danbooru een NSFW site is met 18+ materiaal en advertenties. Er zijn Danbooru links verder in deze post.

    Setz begon z'n reis op Apokalauta, een Fins imageboard. Daar plaatste hij z'n 4-koma, echter zonder de bedoeling te hebben dat deze ooit buiten het board zouden komen. Dat verklaart dan ook waarom hij het in het Fins hield en van locatie-specifieke grapjes gebruik maakte. Z'n werken vonden desondanks hun weg naar Danbooru, waar mensen ze begonnen te vertalen en een schare fans vonden. Het is pas een poos later dat Setz hier zelf achter kwam. Gelukkig reageerde hij er goed op en liet toe dat de werken daar ook bleven. Aangemoedigd door het succes en z'n eigen vooruitgang in stijl, maakte hij zelfs een Pixiv account aan om nieuwe werken te plaatsen.

    Als je naar z'n vroegere werken kijkt, merk je dat hij gewoonweg als gedreven amateur begon, met een ruwe stijl die weinig meer leek te beogen dan zich te amuseren met het maken van deze stripjes.
    Spoiler:
    Naarmate hij dit langer deed, begon z'n artwork beter te worden...
    Spoiler:
    en beter...
    Spoiler:
    Totdat hij uiteindelijk een zeer persoonlijke en herkenbare stijl ontwikkelde, die hem ook toeliet om mooie illustraties te maken, naast de strips.
    Spoiler:
    Hier is een voorbeeld van hoe hij Finse uitdrukkingen gebruikt in z'n werk.
    Spoiler:
    En tenslotte nog eentje die ik jullie echt niet wil onthouden, en waarschijnlijk bekend zal voorkomen bij een aantal personen hier op het forum (vooral degenen die erbij waren op de kermis meet in Geleen en bij Animecon).
    Spoiler:
    De vertaling (al maakt deze het er niet minder bizar op): http://danbooru.donmai.us/posts/1081896?tags=setz
    Als je je afvraagt waar dat in hemelsnaam op moet slaan, kijk niet verder dan deze bizarre sketch die in Finland bekend is (enigzins NSFW, maar niet echt, maar eigenlijk wel op onbeschrijfelijke wijze):


    Ik daag je uit de strip te lezen in sync met de audio en niet te lachen.

    Hopelijk raken jullie net zo verslingerd aan de strips van Setz als ik.
    Tot de volgende keer, wanneer ik weer eens iemand uit m'n Pixiv lijst licht om in de spotlight te zetten.
    RuRanMo
    RuRanMo
    Doodgewone heks (m/v)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : De meest nutteloze dingen onthouden

    Artist spotlight - Pagina 3 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van RuRanMo di aug 27, 2013 5:52 pm

    Ik heb geen idee of het mag om 2 artiesten tegelijk in de spotlight te zetten maar...
    Laat ik dan maar beginnen met mijn persoonlijke favoriet die gaat onder de naam: Ichiyan.
    Pixiv: http://www.pixiv.net/member_illust.php?id=3096443
    Dabooru: http://danbooru.donmai.us/posts?tags=ichiyan&page=

    Maarja dus Ichiyan, weet niet geweldig veel van haar af, maar wel dat ondanks ze huisvrouw is en nogal jong, een geweldig artiest is. Die niet alleen maar Touhou werk maakt, maar onlangs wel een cover heeft gemaakt.

    Spoiler:

    Dit was wel een van haar wat nieuwere werken, een meestal is het wel een beetje revealing.
    En jammer genoeg is ook wel wat art van haar toch NFSW... :c

    Maar alsnog, weet ze mijn favoriete artiest te zijn met haar amazing works.
    (Dus ja, incoming art. =w=~ )

    Spoiler:

    Spoiler:

    Spoiler:

    Spoiler:

    En het allereeste plaatje dat ik ooit van haar zag en nu nog steeds mijn favoriet~
    Spoiler:
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Artist spotlight - Pagina 3 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van Nekotaku di aug 27, 2013 5:55 pm

    Prachtige plaatjes! Daar komen dus je avatar en sig vandaan. Een album cover maken is trouwens best wel een hele eer, zeker als het gaat om een naam als Amateras Records. Niet de eerste de beste.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Artist spotlight - Pagina 3 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van Urameshiya di aug 27, 2013 6:21 pm

    Erg gave artist, zeg! (Een waardige post om dit topic mee wakker te schoppen!)
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Artist spotlight - Pagina 3 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van Nekotaku zo sep 01, 2013 12:32 am

    Ik wil even melden dat vandaag, omwille van de verjaardag van het forum, de limiet voor één artist per dag is opgeheven. Wel nog liefst één artist per persoon vandaag. Hou nog wat over voor later k=w=
    RuRanMo
    RuRanMo
    Doodgewone heks (m/v)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : De meest nutteloze dingen onthouden

    Artist spotlight - Pagina 3 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van RuRanMo di sep 10, 2013 7:25 pm

    Ik hoop dat niemand het erg vind dat ik nu alweer een artiest erin gooi... =w=;
    Maarja, anyway hier is

    Ninomae
    Danbooru: http://danbooru.donmai.us/posts?tags=ninomae&page=

    (Of SeNMU, als je pixiv gebruikt.)
    Pixiv: http://www.pixiv.net/member.php?id=65308

    Wel een waarschuwing, enorm veel en felle kleuren gebruikt.

    Spoiler:

    Zoals ik hem (of haar) ken is het de meest bizarre en unieke artiest die ik ken.
    De insane art, samen met de enorme gebruik van kleuren en iedere keer andere soort karakters.
    Ik zou zeggen simpelweg gewoon geweldig.
    Hij maakt niet superveel Touhou, vooral de laaste tijd niet meer, maar alsnog is datgene wat ie maakt wel echt een kijkje waard vindt ik.
    En zelfs na al die tijd volgen van Ninomae's art, ken ik nog steeds niet veel info vinden van hem/haar.
    Dus jammer genoeg kan ik daar niks over zeggen.

    Marisa:

    Reimu:

    Mokou:

    Dit waren een paar van z'n Touhou werkjes, er zijn er nog meer maar ik vindt dit een paar van de beste, hieronder geef ik nog een paar andere.

    Spoiler:

    Spoiler:

    Gewoon vanwege die pure unieke voel van z'n art, blijf ik Ninomae altijd weer geweldig vinden. Ik hoop dat jullie dat ook vinden. :3
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Artist spotlight - Pagina 3 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van RemiliaxScarlet wo sep 11, 2013 4:12 pm

    Die laatste twee personages zijn Celestia Ludenberg (onder) en Aoki Reika (boven). :3
    Ik ken die artiest ook! Ik vind de kleuren die hij/zij gebruikt erg mooi! Ook een bepaalde stijl, en dat vind ik ook wel gaaf! :3

    Ook één van de goede artiesten vind ik Ume (Illegal Bible).
    Zijn/haar art vind ik altijd wel een beetje donker en spooky. Maar daar hou ik juist van, sommige van zijn/haar plaatjes zijn ook wel een klein beetje horror-achtig. Dus als je daar niet van houd, ik waarschuw je (maar ze zijn nog niet heel bloederig).

    http://www.pixiv.net/member.php?id=131232

    Touhou artwork:

    Spoiler:
    Spoiler:
    Spoiler:


    Deze is een beetje Yuri.
    Spoiler:

    Andere artworks:

    Spoiler:
    Spoiler:
    Spoiler:
    Scarlet
    Scarlet
    The Scarlet Devil


    Speciale vermogens : Stickers plakken op alles en iedereen

    Artist spotlight - Pagina 3 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van Scarlet di feb 18, 2014 9:27 pm

    Het is al weer een tijdje terug dat ik hier voor het laatst een artist in de spotlichten heb gezet.
    Vandaag is het de beurt aan de Japanse Deaviantart/pixiv artist Takeuchi Tomoki of beter bekent bij de username Tafuto001 of タフト.

    Takeuchi is een zeer getalenteerd man uit Japan.
    Zijn werk bestaat namelijk alleen maar uit olieschilderijen.
    Aangezien olieschilderen niet een van de makkelijkste dingen is (uit eigenervaring) vind ik het zo geweldig wat deze man allemaal kan.
    Voor hij begint met schilderen maakt hij digitaal een schets van zijn idee, vervolgens haat hij beginnen met basis kleuren e achtergrond kleuren.
    Na maten verder in het prosses komen er steeds meer details bij.
    Dit maakt ook zijn werk zo speciaal voor mij, de details.
    Wat ik niet eens kan met een potlood op pc, kan hij simpel weg even met een kwast!

    Nu gaat het natuurlijk om zijn werk wat ik wil laten zien!
    Takeuchi is een grote fan van Touhou en Rozenmaiden, hiervan vind je de meeste stukken terug op zijn page.
    Laat ik maar beginnen~!

    Van digitaal tot oilpainting op doek::

    Spoiler:

    Verdere interesse in Takeuchi's art?
    Bezoek dan eens zijn Deviantart, Pixiv of kijk opzijn website.
    Ook kun je video's bekijken van hoe zijn werk gemaakt wordt op zijn youtube.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Artist spotlight - Pagina 3 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van Urameshiya di feb 18, 2014 10:04 pm

    Ooh, dat is heel fraaie art! Die video's zien er ook interessant uit. Ik moet maar eens rustig de tijd nemen om er meer van te gaan bekijken!
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Artist spotlight - Pagina 3 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van Toumyon zo feb 23, 2014 6:16 pm

    Ontmoet falketto.
    Een artist die niet alleen Touhou en Dragonball art tekent, maar ook fusie ervan.
    Maar we gaan het vooral hebben over zijn Touhou fusies.

    Dus, ik zat vandaag wat te browsen op Danbooru, en ik kwam een fusie van Remilia Scarlet en Utsuho Reiuji tegen.
    Ik vond het best wel badass.
    Dus ik zocht meer art van de artist en ik kwam allemaal interessante fusie art tegen van karakters.
    Zoals Chen + Ran, Kaguya + Mokou, en zelfs Tewi + Nazrin, apart he?

    Er zijn er nog zo veel meer fusies van karakters samen, dus als jij van dit soort idee houd zoals ik, dan check it out!

    Links.

    Danbooru tag page (NSFW): http://danbooru.donmai.us/posts?&page=1&tags=fal_%28falketto%29

    Blog: http://falketto.blog102.fc2.com/

    Pixiv: http://www.pixiv.net/member.php?id=980787
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Artist spotlight - Pagina 3 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van Quwanti zo feb 23, 2014 6:38 pm

    Oh jeetje, hij. Die touhou fusie video's zijn een van de eerste touhou video's die ik heb gezien. k^^;
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Artist spotlight - Pagina 3 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van Nekotaku wo jun 11, 2014 2:57 pm

    Nu en dan kom je een illustratie tegen en denk je, "deze stijl heb ik volgens mij al eens eerder gezien". Wanneer het om Touhou doujin artists gaat hoeft dat niet te verbazen. Ofschoon er erg veel artists zijn, is het slechts een deel hiervan die de eer hebben om hun werk in art books en op de covers van albums te zien. Maar het is altijd fijn om hun werk in een andere context terug te vinden en je te realizeren dat onze interesses ons vaak op dezelfde paden leiden.

    Het is op die manier dat ik via twee wegen het werk van Shinonoko tegenkwam.
    Handle: シノノコ (Shinonoko)
    Site: http://fjco50.moo.jp/
    Pixiv: http://www.pixiv.net/member.php?id=290991
    Twitter: https://twitter.com/fjco50

    Shinonoko maakt illustraties in Adobe Illustrator, een programma voor het maken van vectorafbeeldingen. Zijn/haar werken kenmerken zich door een gebrek aan line-art en zijn in plaats daarvan geheel opgetrokken uit kleurvlakken. Gradiënten worden bijna volledig vermeden en details zoals glans of schaduw krijgen hun eigen vectorpad. Het resultaat zijn haarscherpe prentjes waarin de details zich manifesteren door het meesterlijke gebruik van vormen en de inhoudelijke rijkheid die zelfs bij de meer minimalistische scenes aanwezig is.

    De eerste afbeelding van deze artiest die ik zag was de achtergrond van een video met een Cave Story arrangement.
    Spoiler:

    Shinonoko's werk is dan ook officieel gebruikt voor de release van Cave Story 3D, de port van het spel op de Nintendo 3DS. Hier nog een Cave Story afbeelding.
    Spoiler:

    Deze twee werken maken meteen ook een zeer kenmerkend punt duidelijk over Shinonoko's stijl. Ondanks het gebruik van vectoren en de resulterende scherp afgerande kleurvlakken, en de fijne details, voelen de prentjes niet overladen. Shinonoko gebruikt subtiele, meestal redelijk gedesatureerde kleuren die samen een harmonieus palet vormen. Het resultaat is aangenaam voor de ogen en leidt niet af van de perfectie in compositie en vorm.
    In sommige gevallen volstaan een vijftal kleuren om je naar een andere wereld te transporteren...
    Spoiler:

    De keuze van het kleurenpalet zet op verbazingwekkende manier een stemming neer. Een stemming die bij Shinonoko meestal één van rust is.
    Spoiler:

    Natuurlijk kon je verwachten dat er hier ook Touhou aan te pas zou komen. Dit is de tweede weg waarlangs ik Shinonoko's werk tegenkwam, maar ik linkte het pas aan de Cave Story illustratie toen ik de resultaten samen in een Danbooru search vond.
    Shinonoko heeft covers gemaakt voor de Cafe de Touhou albums, een serie verrukkelijke jazz albums van DDBY.
    Spoiler:

    Shinonoko is één van de enige illustratoren waarvan het werk me zo'n plezier geeft om naar te kijken, dat ik er graag doujin van zou verzamelen.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Artist spotlight - Pagina 3 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van Quwanti zo feb 01, 2015 11:38 pm

    Quwanti schreef:Hallo, mag ik jullie voorstellen aan tokoroten (心太). Wat ik weet van deze persoon persoonlijk? Niet zoveel. Wat ik wel weet is dat hij een bepaalde serie aan het illustreren is. Op danbooru (nsfw) staat het gegroepeerd onder Kyoto Sealing Landscapes. Wat mij dan ook vooral aanspreekt is deze serie. Het gaat over Maribel Hearn en Renko Usami die verschillende plekken in Kyoto bezoeken, volledig geïllustreerd, op een smaakvolle en kleurrijke manier. Hoewel deze ietwat schetsachtig zijn (locaties ver weg zijn wat minder gedetailleerd), maakt dit de afbeeldingen er niet minder op. Op de manier hoe deze persoon ze tekent is de locatie meteen duidelijk, en vooral aantrekkelijk, voor de kijker. Er wordt op een prachtige manier sfeer gecreeërd in de afbeelding. De personages binnenin zijn ook niet meteen het middelpunt. Er zijn vele verschillende interessante plekken om naar te kijken.

    Geen directe afbeeldingen in spoilers, omdat ze erg groot zijn zelfs voor in een spoiler tag. Daarentegen zal ik wat van mijn favorieten direct linken:

    http://i2.pixiv.net/img24/img/hmmukp/34883756.jpg

    http://www.pixiv.net/member_illust.php?mode=medium&illust_id=26774768

    http://www.pixiv.net/member_illust.php?mode=big&illust_id=12592839
    De manier hoe schaduw wordt geplaatst vind ik bij deze artiest ook geweldig.
    Om onbekende redenen heeft deze persoon all zijn profielen verwijderd (twitter, pixiv, etc.). Ik weet helaas niet meer waar ik naartoe linkte, maar blader anders door de danbooru page om ze nog in diens volle glorie te zien!
    Scarlet
    Scarlet
    The Scarlet Devil


    Speciale vermogens : Stickers plakken op alles en iedereen

    Artist spotlight - Pagina 3 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van Scarlet do sep 10, 2015 6:08 pm

    Ik ga maar weer eens een oud topics bumpen met een mooistaaltje tekenwerk!
    In tegen stelling tot veel artisten in dit topics, ga ik deze keer het niet hebben over personages van touhou, maar over iets veel sfeer gevenders.. Namelijk achtergronden~! Want deze artist is meer dan alleen een schapenwolkje en een laag groengras. Namelijk niemand minder dan....



    青葉 HAL / a.k.a. Aoha (twintail)
    Deze japanse artist legt meer hard en viel in het tekenen van achtergronden dan wat dan ook!
    Dit is dan ook het enige wat hij doet, het tekenen van vooral de landschappen uit de touhou spellen.
    Ik kwam hem ooit tegen online tijdens het zoeken naar een rustige touhou achtergrond en zijn tekeningen waren voor een landschap zo geweldig dat ik het een redelijke tijd gebruikt heb als achtergrond. In plaats van uren te vertellen, kan ik het beter laten zien.

    De Lucht::
    Aoha is (zover terug te vinden op pixiv) begonnen met het tekenen van de lucht.
    Hier heeft hij dan ook echt een aantal van getekend. Van een afstandje kan het lijken op een foto, maar hoe dichterbij je komt, zie je al snel dat het uit verschillende kleuren vlekjes bestaat.

    Bomen:
    Ik weet niet wat precies zijn obsessie met bomen is (hij gebruikt het in iedergeval als profielfoto overal), maar dit tekent hij ook maar al te graag. Ik ben dan ook erg verliefd geraakt op zijn bloesem bomen en oude bomen met mos. Hij weet een bepaalde sfeer te pakken die ik niet overal in artwork zie.

    Touhou stage's:
    Dan eindelijk het touhou gedeelte~! Dat is immers wel wat ik eigenlijk wilde laten zien. Ik vind persoonlijk dat Aoha de landschappen uit touhou echt geweldig heeft getekend! Ik zie ze er al echt helemaal rondlopen! Ook als je de spellen niet gespeeld hebt (zoals ik) kan je je er goed bij inleven.
    Mijn persoonlijke favorieten van de gehele serie zijn wel de Moriya shrine en natuurlijk Hakugyokuro. De grote macht uitstralende shrine boven op de  Yokai Mountain en de eeuwige rust van de grinttuinen en wonderschone bloesem boven aan de trappen.

    Ben je nu nieuwsgierig geworden naar Aoha zijn art? Bezoek hem dan op Pixiv waar al zijn mooie landschappen in geweldige kwaliteit opstaan. Voor de japans lezende onder ons, hij heeft ook een twitter waar je hem op kan volgen.
    Scarlet
    Scarlet
    The Scarlet Devil


    Speciale vermogens : Stickers plakken op alles en iedereen

    Artist spotlight - Pagina 3 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van Scarlet di sep 22, 2015 7:32 pm

    Ik weet een dubbel post. Maar ik vind het dood zonden dat dit topics bijna nooit gebruikt wordt.
    Ik wil iedereen aanmoedigen vanaf morgen ook een artist eens in het zonnetje te zetten! Want ze verdienen het.
    Deze week zet ik in het zonnetje....



    Namie-kun / Namie
    Namie is een jonge dame uit Australië die met haar tekenstijl mijn hart veroverd heeft.
    Zo tekent ze veel fanart gerelateerde dingen zoals Touhou, Vocaloid en Pokemon.
    Ik heb Namie haar art leren kennen via Deviantart door haar Touhou artbook.

    Touhou (halve body shots):
    Bij Namie haar halve body shots legt ze zowel in het personage als vaak in de achtergrond veel details.
    Zo vind ik haar tekening van de Utau Cirno-chan figure erg leuk en gedetaileerd.

    Touhou (Full body & groepen):
    Zelfs in complete tekeningen zit veel detail. Soms geven haar tekeningen me een aquarell gevoel door het vlekkerige effect. Wat het juist ook heel mooi maakt. Ook een ken merk is haar manier van ogen tekenen. ZO herken je meteen dat het van Namie komt.

    Andere art:
    Naast Touhou is er natuurlijk veel meer. Dit laat ze ook zien in Pokemon en vocaloid fanart. Het leuke ervan vind ik dat ze veel dingen verzamelt en combineerd in een tekening :3. Zo zullen de vocaloid kenners misschien in deze tekening wel een hoop muziek nummers herkennen.

    Ben je nu net zoals ik weg van Namie haar art? Watch haar dan op Deviantart, volg haar op Pixiv, Tweet mee op dr Twitter en volg haar doodles op Tumblr.

    Gesponsorde inhoud


    Artist spotlight - Pagina 3 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 12:29 am