Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+9
Tanshu
kyr2005
TheEternalMokou
Quwanti
Toumyon
Urameshiya
Scarlet
MR.Kriesebo
Nekotaku
13 plaatsers

    Artist spotlight

    Scarlet
    Scarlet
    The Scarlet Devil


    Speciale vermogens : Stickers plakken op alles en iedereen

    Artist spotlight - Pagina 2 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van Scarlet wo mei 15, 2013 9:23 pm


    Artist spotlight - Pagina 2 Neko-works-fccopyArtist spotlight - Pagina 2 Neko-worki-fccopy
    Ik ga het hebben over het fantastische duo, Sayori & Ideolo, ofterwel beter bekent als “Neko Works”.
    Dit duo heeft een groot aanbot aan fanart waaronder ook Touhou!



    Artist spotlight - Pagina 2 Neko-works-fccopy
    Laten we beginnen met Sayori’s art even onder de loep te nemen.
    Sayori’s art is zeer opmerkelijk als we gaan kijken naar kleurgebruik en naar details.
    Sayori houd alles zuiver en werk tot in de puntjes alles precies af!
    Zelf haar achtergronden hebben nog diepgang!

    Sayori leent haar art voor verschillende doel eindes, waaronder de covers voor TAMUSIC CD’s (en diverse adult product verpakkingen).

    Als voorbeeld neem ik de volgende tekening:
    Spoiler:
    Als we gaan kijken naar het personage (in dit geval Kogasa) is ze duidelijk aanwezig in de voor grond.
    Tot in de puntjes is hier gedacht aan details! Zie bijv. haat Gata's, deze hebben een textuur en een prachtige schaduw afwerking.
    Ook de manier van kleuren vind ik prachtig! De kleuren gaan prachtig in elkaar op zonder dat het een zooi wordt.
    Als we ons naar de achtergrond gaan begeven zien we dat ook daar is gelet op de details!
    Bomen hebben mergen, druppels hebben lichtflinsters en de lucht is om in weg te vliegen!

    Voor wie Sayori nou meteen gaat google...wil ik wel even zeggen dat Sayori haar eigen draai aan de character designs geeft, en dat deze niet altijd even onschuldig zijn. (ecchi/yuri is niet uitgesloten dus!)
    Bij deze ga ik jullie laten zien wat ik bedoel met haar eigen draai. (Rustig maar ik hou het netjes hierbij)
    Spoiler:
    Sayori maakt alles naar haar zin.
    Zo valt tezien in boven staande afbeeldingen dat Meiling's jurk totaal anders is dan heet officeel art concept en meer elegantie heeft.
    En dat Sakuya opeens meer badass uitziet en haar onschuldige maid rol aflaat weten hier.
    Haar Chen is opeens heel anders! Weg met de lange blouse, Sayori vind een loli met een topje mooier.

    En omdat Kari ook zoveel van Sayori houd en me dood gooit met haar Aya. Deel ik dit ff met jullie.
    Spoiler:

    Voor meer van Sayori's kant kun je terecht bij haar Pixiv account (Sayori) of zoeken op "Nekoworks Sayori".
    Wel wil ik dat je weet dat haar art soms ecchi tot 18+ kan gaan bevatten.




    Artist spotlight - Pagina 2 Neko-worki-fccopy
    Klaar ben ik nog lang niet! Want het is geen duo zonder onze Ideolo!
    Ideolo heeft tegen over Sayori's detailwork een verassende stijl.
    Ook zij geeft haar draai aan onze prachtige touhou characters.
    Ideolo houd van werken met veel afwisselende kleurcombo's.
    Zo is haar lineart soms dik en springen de kleuren er aan alle kante uit.
    Haar basis kleuren zijn dan ook Zwart en wit, en de achtergrond houd ze strak een aansluitend zonder teveel details.
    Bij deze ga ik meteen een voorbeeld pakken.
    Spoiler:
    Als we gaan kijken naar deze tekening van Sowako valt ze meteen op!
    De kleuren knallen eruit door de witte achtergrond en zwarte markering.
    Je zou kunnen zeggen dat het een mix is van cartoon en manga...
    Ik vind haar art wel iets speciaals hebben. Het is fris en orgineel.
    Zo maakt Ideolo zich ook minder druk om details, wat ik opzicht wel bij haar werk vind passen.
    Een van haar detail stukken is deze opmerkelijke Flandre die ik ga vergelijken met een minder detail stukje werk van Ran.
    Spoiler:
    Als we kijken naar Flandre is totaal haar design anders, en de vleugels zijn een hel van details die langzaam de witte achtergrond op vullen.
    Ook vind ik de kleuren hier minder schreeuwent eruit komen, in tegen stelling tot Ran.
    Wat opvalt aan deze Ran......HOOFDKLEUREN! Als ik veraf sta zie ik meteen: GEEL, BLAUW, ZWART en WIT! Het schreeuwt eruit.
    Maar komen we dichter bij valt het op dat er nog wel meer is dan alleen deze 4 kleuren.
    Wel zijn de schaduwen vaak bestaan uit zwart inplaats van een donkere tint blauw bijv.

    In tegen stelling tot Sayori, maakt Ideolo minder ecchi/adult bestemt art.
    Eerlijk gezegt....maar Ideolo zelden iets ecchi's.
    Voor meer van Ideolo's kant kun je terecht bij haar Pixiv account (Ideolo) of zoeken op "Nekoworks Ideolo".



    En als afsluiter wil ik toch even zegt hebben dat deze twee gewoon geweldig apart werk afleveren, en samen sterk staan als NEKOWORKS.
    Bij deze nog even een artcolleb van dit duo om hun verschillendheid te laten samen komen tot een!
    Spoiler:

    Artist spotlight - Pagina 2 Neko-works-fccopyArtist spotlight - Pagina 2 Neko-worki-fccopy


    Laatst aangepast door Kely Scarlet op do sep 10, 2015 5:08 pm; in totaal 3 keer bewerkt
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Artist spotlight - Pagina 2 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van Nekotaku wo mei 15, 2013 9:28 pm

    Wow, die art van Ideolo spreekt me heel sterk aan. Het doet me ergens aan denken, of komt me enigzins bekend voor, maar ik kan hoegenaamd de vinger er niet opleggen wat het is... Misschien schiet het me nog wel te binnen.
    Toegevoegd aan m'n Pixiv favorieten! Zoals je eerder al kon zien hou ik wel van een cleane, enigzins cartoon-achtige stijl.

    EDIT: Ura wist me net er aan te herinneren dat Tanshu ooit een Ideolo Flandre avatar had. Dat is waarschijnlijk waar ik me de stijl van herinner!
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Artist spotlight - Pagina 2 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van Quwanti wo mei 15, 2013 9:58 pm

    Ideolo stond ook op mijn lijstje om in de spotlight te zetten. k=w= Hij is een van de populairste touhou artist op pixiv. Hij heeft in het verleden ook aardig wat alphes-style afbeeldingen gemaakt.

    Spoiler:

    Spoiler:

    Spoiler:
    Ik denk dat deze jullie wel bekend zijn.

    Zijn artbooks (Black Album) zijn, boeken die ik eigenlijk wel graag zou willen hebben.


    Laatst aangepast door Quwanti op wo mei 15, 2013 10:12 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Artist spotlight - Pagina 2 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van Tanshu wo mei 15, 2013 10:01 pm

    Aargh, ik wilde ook al een post over Ideolo maken! Oh well, scheelt mij weer werk.

    Nekotaku schreef:EDIT: Ura wist me net er aan te herinneren dat Tanshu ooit een Ideolo Flandre avatar had. Dat is waarschijnlijk waar ik me de stijl van herinner!
    Klopt, ik heb meerdere avatars van Ideolo's werk gehad!
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Artist spotlight - Pagina 2 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van RemiliaxScarlet do mei 16, 2013 1:40 pm

    Ik vind Ideolo ook een hele goeie artiest.

    Maar dan moet ik het ook hebben over Banpai Akira, ook wel bekend van de artworks van 'Koumajou Densetsu'. Zijn tekenstijl vind ik ook heel erg mooi gedaan. Gedetailleerd en mysterieus. k=w=

    Hier een aantal foto's:
    Spoiler:

    De welbekende Flan en Remilia illustratie:
    Spoiler:

    En een Original:
    Spoiler:

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Artist spotlight - Pagina 2 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van Nekotaku do mei 16, 2013 2:55 pm

    Zo, dat is dus de illustrator van Koumajou Densetsu? Ik vind het heel indrukwekkend hoe hij/zij invloeden uit de stijl van Ayami Kojima (bekend van Symphony of the Night en andere Castlevania spellen) heeft weten te hanteren.

    Nu ik er beter op lette viel me op dat ik deze stijl al eens eerder had gezien, en inderdaad... Enkele albums van ALiCE'S EMOTiON hebben een ontwerp van deze illustrator:
    http://en.touhouwiki.net/wiki/SCARLET_EYES
    http://en.touhouwiki.net/wiki/RED

    Ik heb ook nog de Pixiv, Twitter en blog van de artist gevonden:
    http://www.pixiv.net/member.php?id=27452
    https://twitter.com/vampirekiller
    http://yatsukame.blog.fc2.com/

    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Artist spotlight - Pagina 2 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van Quwanti do mei 16, 2013 3:48 pm

    Die artist vind ik ook geweldig. Ik ben dol op hoe hij voor die spellen de design van de characters naar eigen hand heeft aangepast.

    Spoiler:
    Erg smaakvol.
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Artist spotlight - Pagina 2 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van Tanshu zo mei 26, 2013 10:37 pm

    Oginogino
    site
    deviantart
    tumblr

    Soms kleurig, soms meer elegant, maar altijd krachtig en charmant. Ik wil jullie graag wat werk van Oginogino laten zien.

    Spoiler:
    Spoiler:
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Artist spotlight - Pagina 2 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van Nekotaku zo mei 26, 2013 10:47 pm

    Super mooi, Tanshu! Wat een fijn kleurenpalet.
    Jammer genoeg lijkt zijn/haar Pixiv account weg te zijn...
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Artist spotlight - Pagina 2 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van Hakurei Ninja do mei 30, 2013 7:33 pm

    Oh, gaaf idee Neko! Ik had er al eerder over nagedacht misschien in m'n eentje om de zoveel tijd een Pixiv artist spotlight te doen, maar dit is veel leuker zo met zijn allen. :)

    Maar goed, hier dus mijn spotlight van deze week!
    _______________________
    Ik heb een grote verzameling wallpapers met letterlijk honderden coole en inspirerende kunstwerken die ik laat rouleren op mijn bureaublad (voornamelijk van Pixiv en dA, maar ook wat concept art enzo). Laatst heb ik een middag besteed aan het uitbreiden van die collectie, toen ik alcd vond. Nouja, hervond eigenlijk, want ik had al een van zijn werken in mijn collectie. Ik hou geen lijst bij ofzo, maar ik durf te wedden dat van die honderden ongeveer de helft van mijn top 10 wallpapers van alcd zijn. Ik vind ze echt heel cool. Dus bij deze een artist spotlight over hem! :D

    Alcd komt uit IJsland, maar heeft desondanks een erg Aziatische stijl. Hij doet voornamelijk aan digitaal schilderen, en hij heeft een prachtig gevoel voor licht en compositie. Een prachtformule voor mooie wallpapers dus! Tegenwoordig doet hij niet meer zo veel aan Touhou als voorheen, maar wees gerust, want ook zijn oudere werken zijn van topkwaliteit.

    Al zijn Touhou werken:
    Spoiler:
    Een selectie van zijn andere werk:
    Spoiler:
    Alle afbeeldingen © alcd.

    Kijk op alcd's Pixiv pagina of je favoriete 'booru voor volledige resolutie.
    [alcd's Pixiv pagina] - [safebooru] - [danbooru (nsfw)]

    Ik heb trouwensgoed gezocht, en ik kan hem op geen andere site dan Pixiv vinden.
    _______________________
    Zo. Dat was mijn spotlight. Hopelijk waren het niet te veel afbeeldingen? ^^; Sorry, ik kon moeilijk kiezen, ze zijn allemaal zo cool! XD


    Laatst aangepast door Hakurei Ninja op do mei 30, 2013 8:37 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Artist spotlight - Pagina 2 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van Nekotaku do mei 30, 2013 7:51 pm

    De afbeeldingen laden niet. Danbooru houdt hotlinking tegen. Misschien even op een aparte image host zetten.
    Ziet er in elk geval heel goed uit!
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Artist spotlight - Pagina 2 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van Hakurei Ninja do mei 30, 2013 8:38 pm

    Oh ja? *checkt in andere browser* Verdorie, je hebt gelijk. Ik wist van Danbooru dat het een probleem was, maar ik wist zeker dat het bij Safebooru wel werkte. Blijkbaar niet meer, dan. :( Maar afijn, zal wel even de afbeeldingen op Imgur dumpen ofzo.

    ...

    Klaar! Geniet ervan iedereen!
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 38
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Artist spotlight - Pagina 2 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van Nekotaku vr mei 31, 2013 12:42 am

    Echt te mooi voor woorden. Ik ga deze gelijk bij m'n Pixiv bookmarks zetten!
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Artist spotlight - Pagina 2 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van Urameshiya vr jun 14, 2013 6:17 pm

    Tijd om dit mooie topic weer eens een mooie bump te geven. :D

    De artist die ik wel eens in de spotlight wil zetten is één van mijn favoriete Touhou-tekenaars, ryosios. Sommige mensen kennen zijn art wellicht al, maar hij lijkt me een introductie in dit topic toch meer dan waard!

    Laat ik als inleiding dan maar beginnen met zijn meest recente tekening. Geheel toevallig (?) is dit een afbeelding van Kogasa:
    Kogasa:
    Deze tekening laat meteen een goed zien wat ik zo mooi aan zijn art vind: een enorme rijkheid aan contrasten in kleur en licht, waarbij de achtergronden en objecten de personages die hij tekent perfect aanvullen. Hij lijkt zijn kleuren niet te kiezen op basis van wat realistisch is, maar gaat in plaats daarvan voor kleuren die een mooie sfeer neerzetten.

    In de afbeelding hierboven houdt hij zich op dat vlak eigenlijk nog redelijk in. Kijk ter vergelijking ook maar eens naar zijn kleurkeuzes bij de Rin hieronder:
    Orin:
    Zijn tekeningen van de personages zijn op zich al kwalitatief goed, maar de manier waarop hij elke centimeter van z'n virtuele tekenpapier weet in te zetten om dat personage optimaal tot haar recht te laten komen is wat zijn werk (imo) echt meesterlijk maakt. Laat ik tot slot ook nog even deze Koishi posten om dat nog eens te illustreren:
    Koishi:
    Ik zou nog veel meer van zijn magische plaatjes willen posten hier, maar waarschijnlijk is het makkelijker als ik jullie doorverwijs naar de hele collectie van ryosios' tekeningen op Nico Seiga, Pixiv, of voor wie op geen van die twee een account heeft, Safebooru.

    Ik hoop dat ik iemand voor zijn art heb kunnen interesseren!
    xNewWaveBossanova
    xNewWaveBossanova
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Mind fucking like a boss

    Artist spotlight - Pagina 2 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van xNewWaveBossanova vr jul 05, 2013 8:26 pm

    Ok, ik kwam een paar plaatjes van deze artist tegen op Tumblr en ik moet zeggen dat ik het enorme aantal details en lichtval erg indrukwekkend vind. Yukisame (ゆきさめ, dames en heren. Hij heeft nog maar 8 entries op Pixiv maar ik verwacht nog veel meer in de toekomst!

    Als eerste heb ik hier een exemplaar van Izayoi Sakuya. Het aantal details in deze tekening is opmerkelijk. Dit vind ik persoonlijk niet Yuki's beste werk maar het is een begin van deze supah spotlight.

    Oh, wat een schoonheid. Wat me als eerste opvalt. Die koele gefocuste rode ogen zeggen genoeg. Er is gesproken over een bepaald soort boezemvulling beginnend met een P.
    Sakuya:

    Next up, Marisa Kirisame in een werkelijk betoverende setting (Hehe, de woordgrap :}). Vooral in dit plaatje vind ik het kleurenpalet mooi waar hij voor gekozen heeft. Alle kleuren in deze tekening bevatten een geel dat afkomstig is van de lichtbron: de sterren. Ook de pose en uitdrukking zijn mooi uitgewerkt en nog steeds verschrikkelijk gedetaileerd.
    Marisa:

    Nu zijn meest recente werk. Yasaka Kanako. Ik ben hier wat minder weg van maar toch is het pretty en worth mentioning. Dit is de eerste Touhou 'Full-body' tekening.
    Kanako:

    En als laatste gaan we een kijkje nemen naar mijn persoonlijke favoriet. Yukisame's FUJIWARA NO MOKOU! Deze vind ik gewoon zonder reden mooi. Zoek het dus maar uit xD
    Mokou:

    Als laatste nog de reference pages:

    Twitter  ~  Pixiv  ~  Danbooru

    ENJOY!

    Gesponsorde inhoud


    Artist spotlight - Pagina 2 Empty Re: Artist spotlight

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 19, 2024 12:20 pm