Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+10
Bakuhatsu
Slaz
Scarlet
Decidetto
Hakurei Ninja
Quwanti
211nafsimreK
LightSpeedReisen
Urameshiya
Nekotaku
14 plaatsers

    Neko's shopping en import service

    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Neko's shopping en import service - Pagina 4 Empty Re: Neko's shopping en import service

    Bericht van Quwanti wo sep 18, 2013 11:52 pm

    Ik zou graag twee albums willen bestellen:
    - http://global.rakuten.com/en/store/auc-terraformer/item/200000005060/
    - http://global.rakuten.com/en/store/auc-terraformer/item/200000005337/

    k=w=
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Neko's shopping en import service - Pagina 4 Empty Re: Neko's shopping en import service

    Bericht van Nekotaku do sep 19, 2013 12:03 am

    Bakuhatsu, als je die Color of Life nog wil van AUC-Terraformer, kan dat bij de bestelling van Quwanti worden gevoegd. Zij shippen wel met SAL, dus dat kost amper extra voor één album (iets van een 100 yen extra, minder dan een euro).
    Zelfs met de items van Quwanti en die samen is er nog veel ruimte waar ik zelf wat kan bijvoegen, of weer wat gratis doujin voor forumleden reserveren.
    Bakuhatsu
    Bakuhatsu
    Zilveren Bloemenkijker


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik ben sterker dan Cirno

    Neko's shopping en import service - Pagina 4 Empty Re: Neko's shopping en import service

    Bericht van Bakuhatsu do sep 19, 2013 3:42 pm

    Ok, dan kan Color of life mee met Quwanti's albums?

    Dan hebben we dus een bestelling van tot nu toe 3 albums via auc-terraformer, 4 (5?) albums via Surugaya en DDC + Claudia van D-Stage?

    De shippingkosten hebben als ik het goed begrijp geen invloed op de douanekosten?
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Neko's shopping en import service - Pagina 4 Empty Re: Neko's shopping en import service

    Bericht van Nekotaku do sep 19, 2013 6:51 pm

    Shipping kosten hebben invloed op douanekosten, maar enkel als de waarde van het pakket aan de ondergrens voor die kosten komt. Tot €22 betaal je niets. Daarboven betaal je ten eerste een vaste administratief bedrag (een schandalige €12), en vervolgens BTW die berekend is als percentage (in België 21% voor de meeste goederen) van de waarde van het pakket + shipping kost + hun eigen €12.

    Geen van de twee Rakuten pakketjes zou echter aan die grens komen, dus zitten we safe.
    Ik heb dus om even samen te vatten:
    * 5 albums van Surugaya-a-too, die verzonden worden via EMS. Alle 5 voor Bakuhatsu (4 XL Project + 1 Alstroemeria Records)
    * 4 albums van AUC-Terraformer, die verzonden worden via SAL. 1 voor Bakuhatsu (1 XL Project), 2 voor Quwanti (2 Buta-Otome) en 1 voor mij (rythmique).
    * 2 doujin van AUC-Terraformer voor order padding. Aangezien dit order niet enkel voor mezelf is en ik wil vermijden dat een item uitverkocht is voor ik kan bestellen, deze keer geen vrije doujin keuze. Ik stel voor dat we deze uitdelen bij 2 wedstrijdjes op Yuyucon waar nog geen prijs voor is.

    Bij het order van Terraformer zal ik achteraf op basis van het gewicht bepalen hoeveel de shipping per persoon is.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Neko's shopping en import service - Pagina 4 Empty Re: Neko's shopping en import service

    Bericht van Nekotaku do sep 19, 2013 7:00 pm

    En is besteld. Nu moet ik nog even terug weten te achterhalen wie er nog allemaal DDC wilde hebben.
    Bakuhatsu
    Bakuhatsu
    Zilveren Bloemenkijker


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik ben sterker dan Cirno

    Neko's shopping en import service - Pagina 4 Empty Re: Neko's shopping en import service

    Bericht van Bakuhatsu do sep 19, 2013 7:26 pm

    Ontzettend bedankt! Ik kan niet wachten!!

    Wil je dat ik je contant terugbetaal bij Yuyucon of een andere gelegenheid of zal ik het overmaken?
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Neko's shopping en import service - Pagina 4 Empty Re: Neko's shopping en import service

    Bericht van Nekotaku do sep 19, 2013 9:56 pm

    Wat voor jou het makkelijkst uitkomt. Voor het exacte bedrag zal ik effe moeten wachten op de shipping quota. Mocht ik me misrekend hebben en er douane bij komt, dan vang ik die op.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Neko's shopping en import service - Pagina 4 Empty Re: Neko's shopping en import service

    Bericht van Nekotaku vr okt 04, 2013 12:58 pm

    Ziezo, alles is vandaag ineens binnen gekomen! Juist op de dag dat ik verlof neem en vlak voor Yuyucon. De timing kan niet beter.

    Ik bereken even jullie aandeel hier.

    Bakuhatsu's bestelling van Surugaya-a-too
    4 XL Project albums, 1 Alstroemeria Records
    Albums: 2830 yen
    Shipping: 1800 yen
    Totaal: 4630 yen
    Gefactureerd op credit card: €35,09

    Bestelling van Terraformer
    Waarde: 2830 yen (magic number, blijkbaar)
    Shipping: 1590 yen
    Totaal: 4420 yen
    Gefactureerd op credit card: €33,42
    Waarde in euro: €21,40
    Shipping in euro: €12,02

    Bestelling bestond uit 2 albums voor Quwanti, 1 voor Bakuhatsu, 1 voor mij en 3 doujin.
    Totaal gewicht inhoud: 643 gram

    Bakuhatsu's aandeel
    Waarde: 380 yen
    Waarde in euro: 380 yen * (€33,42 / 4420 yen) = €2,87
    Gewicht: 86 gram
    Shipping: 1590 yen * (86 gram / 643 gram) = 212,66 yen
    Shipping in euro: 212,66 yen * (€33,42 / 4420 yen) = €1,61

    Quwanti's aandeel
    Waarde: 1800 yen
    Waarde in euro: 1800 yen * (€33,42 / 4420 yen) = €13,61
    Gewicht: 182 gram
    Shipping: 1590 yen * (182 gram / 643 gram) = 450,05 yen
    Shipping in euro: 450,05 yen * (€33,42 / 4420 yen) = €3,40

    Totaal
    Bakuhatsu: €39,57
    Quwanti: €17,01

    Graag effe checken of m'n sommen correct zijn.
    Terugbetaling mag zoals je wenst... Cash op een komende ontmoeten, of via overschrijving. Ik stel daar ook geen termijn op, dus neem je tijd. Die decimale gedeeltes mag je laten vallen. Dus, afronden naar beneden tot op een hele euro. Zeker als het cash is; kleingeld is niet handig. Als je zo betaald, is gepast wel zeer gewenst want ik kan niet altijd teruggeven.
    Bakuhatsu
    Bakuhatsu
    Zilveren Bloemenkijker


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik ben sterker dan Cirno

    Neko's shopping en import service - Pagina 4 Empty Re: Neko's shopping en import service

    Bericht van Bakuhatsu ma jan 20, 2014 9:37 am

    Hi Nekotaku, kan ik binnenkort misschien weer wat bij je bestellen? Ik zit nu op D-stage rond te kijken (Ik kon niet navigeren door Akibaoo en White canvas kon ik niet vinden...) en ze hebbn een boel albums waar ik geïnteresseert in ben Het gaat onder andere om Claudia van XL-project (XLPS-0034) en albums van Shibayan en ALR. Deze kan ik zelf op weinig andere plekken vinden...
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Neko's shopping en import service - Pagina 4 Empty Re: Neko's shopping en import service

    Bericht van Nekotaku ma jan 20, 2014 10:30 am

    Klinkt prima. Wel twee dingetjes om rekening mee te houden:
    1) Als je dingen van D-Stage wilt, moet het via een proxy service, want ze shippen niet internationaal. Ik gebruik http://www.goody-japan.com/. Hun commissie is niet al te duur, en ze kunnen met SAL shippen, wat goedkoper is dan EMS. Maar het is wel een extra kost om rekening mee te houden.
    2) Als het boven de €22 uitkomt, wat nogal makkelijk gebeurt met nieuwe albums, kan er douane bij komen. Ik heb nog maar één keer geen douane moeten betalen wanneer dit wel had gekund, terwijl in Nederland pakjes vaker onder de radar lijken te gaan. Mogelijk is het dus beter om in Nederland te laten leveren. Sowieso moet je echter rekening houden met mogelijke douane.

    Ik heb ook nog wat dingen op D-Stage die ik al een tijdje wil bestellen, dus we kunnen ons voordeel doen door de vaste kosten te splitten. De rest kan ik berekenen op basis van ieders aandeel in het pakket.

    By the way, ik zocht gisteren nog Shibayan albums op, en op Mandarake zijn er wel een paar:
    http://ekizo.mandarake.co.jp/shop/en/search.do?searchStrategy=keyword&action=keyword&doujin=all&keyword=shibayan
    Bijna allemaal bij de Nakano store. Er is geen garantie dat ze in stock zijn, maar je kan een order laten cancellen als iets uitverkocht, zodat je alles of niets hebt. Daarmee kom je te weten wat ze nog wel hebben als het niet doorgaat.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Neko's shopping en import service - Pagina 4 Empty Re: Neko's shopping en import service

    Bericht van Nekotaku do feb 13, 2014 3:50 pm

    Ik moet m'n bestelling op D-Stage nog plaatsen, dus als iemand nog wat op het oog had is het nu het moment. Ik geloof dat er nog een aantal personen interesse hadden in een order voor DDC.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Neko's shopping en import service - Pagina 4 Empty Re: Neko's shopping en import service

    Bericht van Nekotaku vr feb 21, 2014 1:19 pm

    Ik ga deze bestelling vandaag plaatsen. Voor zover ik weet heeft niemand iets gevraagd van D-Stage buiten Bakuhatsu. Als ik me vergis of je toch nog iets van plan was, laat het weten vóór vanavond. Let wel dat ik dit niet meer tegen Yuyucon ga binnen hebben.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Neko's shopping en import service - Pagina 4 Empty Re: Neko's shopping en import service

    Bericht van Quwanti vr feb 21, 2014 3:35 pm

    Oh, ja dat was ik dus vergeten!

    http://d-stage.com/shop/detail.php?seq=30420
    http://d-stage.com/shop/detail.php?seq=47389

    Hopelijk kan het nog, en is het niet te veel!
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Neko's shopping en import service - Pagina 4 Empty Re: Neko's shopping en import service

    Bericht van Reym di maa 25, 2014 11:26 pm

    Ehm, ik heb een vraagje.
    Het is geen Touhou, maar ik zou heel graag deze doujin van JoJo's Bizarre Adventure willen hebben link op toranoana
    preview op pixiv

    Weet iemand misschien hoe ik hieraan kan komen, of zou iemand me willen helpen om hem te bestellen? (ik heb nogal paranoïde ouders, daarom kan ik zelf niks kopen van internet >_>) Ik weet ook niet echt hoe dat zit met eventuele buyservice, want Toranoana shipt niet naar het buitenland enzo.

    Ik heb gezien dat ze hem verkochten op Toranoana, en ook op deze site.



    (Ik had hem ook op ebay en een of andere otaku-site gezien, waar ze hem 2ehands verkopen voor 30 dollah, dus dat is nogal een ripoff vergeleken met de prijs van Toranoana.)
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Neko's shopping en import service - Pagina 4 Empty Re: Neko's shopping en import service

    Bericht van Nekotaku di maa 25, 2014 11:45 pm

    Hmm, CQ-web is een nieuwe voor me. Ik betwijfel dat ze internationaal shippen.
    Wat betreft proxy services, ik gebruik zelf Goody-Japan. Voor goederen onder de 5000 yen is hun commissie een vaste 750 yen. Ze kunnen shippen via SAL, wat het meest voordelig is, maar wel alleen geregistreerd. Dan zijn er ook nog de shipping kosten binnen Japan en een bank transfer fee... Al bij al maakt dat het nogal prijzig voor een doujin.
    Denk je dat deze snel uitverkocht zal zijn? Zoniet, dan kan het misschien wel eens bij een toekomstig order worden gevoegd. Doujin duiken ook vaak op op Rakuten en Mandarake. Die kunnen erg goedkoop zijn, en shippen internationaal.

    Gesponsorde inhoud


    Neko's shopping en import service - Pagina 4 Empty Re: Neko's shopping en import service

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 11:54 am