Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+10
Bakuhatsu
Slaz
Scarlet
Decidetto
Hakurei Ninja
Quwanti
211nafsimreK
LightSpeedReisen
Urameshiya
Nekotaku
14 plaatsers

Neko's shopping en import service

Decidetto
    Decidetto
    Eeuwige Forumbewaker

Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Vertalen, misschien binnenkort zelfs vanuit het Japans

Neko's shopping en import service - Pagina 3 Empty Re: Neko's shopping en import service

Bericht van Decidetto ma aug 12, 2013 7:07 am

Oké, gaaf! Ontzettend bedankt, Neko!
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator

Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

Neko's shopping en import service - Pagina 3 Empty Re: Neko's shopping en import service

Bericht van Nekotaku wo aug 14, 2013 12:20 pm

Het pakket is kortgeleden als verzonden gemarkeerd. Vermoedelijk zal het ergens volgende week aankomen, maar het moet nog wel door de douane, en waarschijnlijk ben ik niet thuis als het geleverd wordt dus moet ik het gaan ophalen op het postpunt. Dus ik betwijfel sterk of ik het ga hebben vóór Abunai. Maar uiteraard volgen er daarna nog veel kansen om het te overhandigen.

Neko's shopping en import service - Pagina 3 Parseesignature
    Slaz
    Slaz
    Volleerd Touhouloog

Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Danmaku grazen, om m'n vingers bij af te likken!

Bericht van Slaz zo aug 18, 2013 8:41 pm

Ah nice! PM of mail me maar als je klaar bent om te verzenden. Dan geef ik je m'n adres en kan ik je het bedrag overmaken. :D 
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku do aug 22, 2013 9:13 am

Goed nieuws! Het pakketje is juist aangekomen. En de douanekosten leken zelfs minder dan verwacht... Ik moet het precieze bedrag nog even uitrekenen. Ik kan deze dus meenemen naar Abunai!
    Er is ook weer een stapeltje doujinshi in een ander pakket binnengekomen, dus de freebies kan ik ook meenemen.

Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder

Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

Bericht van Urameshiya do aug 22, 2013 12:06 pm

Ooh, toch nog op tijd voor Abunai dus! Mooi!

Namens het Dagelijks Bestuur van de Trappen van Hakugyokuro,

Urameshiya
    CHIEF EXECUTIVE ADMINISTRATOR
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku do aug 22, 2013 1:07 pm

De rekensom...

5 x DDC + 1 x HM OST = 8200 yen
    Shipping = 2600 yen
    Totaal zonder douane = 10800 yen
    Gefactureerd = €83,30
    Omzettingsfactor = 129,65 yen/€

Basisprijs 1 exemplaar DDC = 1400 yen = €10,80

Shipping:
    Tot 300 gram is de basisprijs van EMS 1500 yen. 500 gram is 1800 yen.
    Vanaf 500 gram tot 900 gram komt er per 100 gram 200 yen bij. (http://www.post.japanpost.jp/english/fee/intel/ems.html)
    Het pakket woog in z'n geheel tussen 800 en 900 gram. Vandaar 2600 yen shipping.
    Aangezien de OST enkel voor mij is en een dubbel-CD, haal ik 400 yen af van de shipping (ongeveer 200 gram).
    Resterend = 2200 yen
    /5 = 440 yen = €3,40

Douane:
    Vaste administratiekost = €12
    De vaste administratiekost deel ik door 5, dus €2,4 per persoon.
    BTW = (administratie + waarde + shipping) * 0,21
    Deze zou dus €20,013 in totaal moeten bedragen. Ik moest echter maar €27,19 betalen (inclusief administratie), dus...
    BTW = €15,19??? Weird...
    Aangezien dit het onmogelijk maakt om een exacte berekening te doen, ga ik het zo aanpakken... Ik bereken wat ieders aandeel geweest zou moeten zijn, en verdeel dan de onverwachte meevaller van €4,823 over ons 5.
    Verwachte BTW met enkel ieders aandeel in rekening (dus niet de OST die voor mij bedoeld is):
    (€2,4 + €10,80 + €3,40) * 0,21 = €3,49
    - €4,823/5
    = €2,53

---
    Totaal per exemplaar =
    Basisprijs + aandeel shipping + aandeel administratie douane + BTW douane
    = €10,80 + €3,40 + €2,40 + €2,53
    = €19,13

Afronden naar €19,00 aangezien ik in bovenstaande berekeningen naar boven heb afgerond.

Dit lijkt misschien overdreven accuraat berekend, maar ik sta erop dat iedereen weet waar het bedrag vandaan komt en niemand opdraait voor de kost die mijn toevoeging van de HM OST bedraagt. Mocht ik ergens fouten hebben gemaakt, geef een seintje.

Slaz
    Slaz
    Volleerd Touhouloog

Bericht van Slaz do aug 22, 2013 1:18 pm

€19,00 vindt ik een nette prijs voor DDC!

Ik ga niet naar Abunai, dus zou je m'n losse exemplaartje DDC op de post kunnen doen? Ik betaal de verzendkosten wel.

Als dit kan, stuur me dan ff een PM met het definitieve bedrag en je PayPal of rekening, dan geef ik je m'n adres waar het heen kan.

Erg cool dit Neko, alvast bedankt! :D
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku do aug 22, 2013 1:24 pm

Hoi Slaz.
    Daar kan ik voor zorgen. Maar kom je toevallig niet naar onze volgende Yuyucon forum meeting, of naar Nishicon? Want dan kan ik het daar ook overhandigen. Of via-via, als je iemand hier kent die ik wel eens tegenkom.
    Indien niet, laat effe je adres weten via PM, dan zoek ik op wat de verzendkosten zouden zijn en welke opties er zijn (prior, aangetekend en dergelijke)...

Ik raad overschrijving aan, aangezien Paypal extra kosten aanrekent bij overdracht tussen particulieren.

Slaz
    Slaz
    Volleerd Touhouloog

Bericht van Slaz do aug 22, 2013 10:44 pm

Ahh nice. Ik heb je vast een PMetje gestuurd met o.a. mijn adres! :D
    Bakuhatsu
    Bakuhatsu
    Zilveren Bloemenkijker

Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Ik ben sterker dan Cirno

Bericht van Bakuhatsu zo sep 15, 2013 1:32 pm

Ik heb besloten om een deel van de doujinmuziek waar ik naar luister te gaan kopen, omdat het toch netter is om ervoor te betalen. Ik luister er gewoon heel graag naar en het is bijzonder om de cd zelf te hebben. Maar tot nu toe heb ik nog geen geluk gehad met het online bestellen van muziek van circle XL Project.

Omdat jij hier meer ervaring mee hebt, en je dit misschien kan zien als een uitdaging :3, kan ik je vragen om te proberen aan een aantal albums van XL Project te komen? Misschien dat het te veel voor één ronde is, maar als er de mogelijkheid is om ze te krijgen, ben ik bereid lang te wachten.

Het gaat om deze albums:
    XLPS-0034 - Claudia
    XLPS-0032 - Color of Life
    XLPS-0027 - the last hope
    XLPS-0026 - the end of the world
    XLPS-0021 - Blue Album
    XLPS-0018 - Cosmic Travelers
    XLPS-0017 - Red Album
    XLPS-0011 - East Side Lounge

Site: http://www.xlproject.cc/
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku di sep 17, 2013 8:57 am

Oeps, had dit nog niet gezien.

Ik heb de volgende albums kunnen vinden.

Rakuten

Deze zijn tweedehands, maar ik heb nooit te klagen gehad over de kwaliteit. Als je pech hebt kunnen CD doosjes beschadigd geraken in de post, maar die zijn dan ook erg gemakkelijk te vervangen als het standaard jewel cases zijn. De CD's en boekjes zelf zijn tot nu toe altijd al in perfecte staat geweest bij mij, en ik heb er al zeker bijna 100 van de onderstaande twee Rakuten shops laten komen.

Op webshop Surugaya-a-too:
    East Side Lounge: http://global.rakuten.com/en/store/surugaya-a-too/item/729562-1/
    Cosmic Travelers: http://global.rakuten.com/en/store/surugaya-a-too/item/1054453-1/
    the end of the world: http://global.rakuten.com/en/store/surugaya-a-too/item/1216906-1/
    the last hope: http://global.rakuten.com/en/store/surugaya-a-too/item/1216907-1/

Het totaal zou ongeveer €16,48 zijn, ver onder de limiet waarbij je douanekosten moet betalen. Enige nadeel is Surugaya enkel met EMS shipt, wat een beetje aan de dure kant is. Ik schat voor 4 CD's dat je aan zo'n 1800 à 2000 yen zit, wat ongeveer €15 is.
    Mocht je deze bij Surugaya willen bestellen, dan kan ik wel er een paar goedkope albums voor mezelf (of anderen) bij doen. Het basisbedrag van EMS wordt dan door 2 gedeeld, en van het resterende bedrag (gewichtsafhankelijk) bepalen we ieders aandeel. Het totaal wordt daardoor voor beiden goedkoper.

Op webshop Auc-terraformer:
    Color of Life: http://global.rakuten.com/en/store/auc-terraformer/item/200000001886/

Voor ongeveer €2,87.

Terraformer kan ook sturen via SAL in plaats van EMS, wat een stukje goedkoper is en nog altijd tracking en verzekering toelaat. Alleen is het nogal verspilling om dit voor één album te doen. Opnieuw ben ik echter wel geïnteresseerd om het order zelf te padden. En anderen misschien ook. Best nog wel mooie koopjes te doen bij Terraformer.

Mandarake

De storefront items op Mandarake staan op de site, maar zijn mogelijk niet langer beschikbaar aangezien ze in de winkel zelf verkocht kunnen zijn. Daarom werken deze shops met een systeem waarbij je bestelt, en je daarna te horen krijgt of ze beschikbaar zijn of niet. Je kan kiezen of je beschikbare items alsnog wilt krijgen, of het hele order cancellen.

Deze shops zijn meestal redelijk consistent in prijzen, waardoor ze soms duurder en soms goedkoper kunnen zijn dan Surugaya en Terraformer op Rakuten. Ook kunnen ze via SAL verzenden, naast EMS. Soms maak ik eerst een order op Mandarake met de optie om alles te cancellen als er iets ontbreekt, zodat ik kan testen wat wel en niet op voorraad is.

Opnieuw tweedehands, maar ook hier altijd in prima staat, en in mijn ervaring ook steviger verpakt dan de spullen van Surugaya. Ook altijd met een beschermend plastiekje rond het album.

Op webshop Grandchaos:
    East Side Lounge: http://ekizo.mandarake.co.jp/shop/en/item_s-477042.html
    Cosmic Travelers: http://ekizo.mandarake.co.jp/shop/en/item_s-477041.html

Samen 1200 yen (ongeveer €9).
    Grandchaos heeft in mijn ervaring meestal de items op de site in voorraad.

Op webshop Umeda:
    Cosmic Travelers: http://ekizo.mandarake.co.jp/shop/en/item_s-365964.html

600 yen (ongeveer €4,5).
    Umeda heeft vaker spullen niet op voorraad die op de site staan dan anderen, heb ik de indruk.

Claudia, Blue Album en Red Album heb ik niet kunnen vinden op Rakuten of Mandarake.
    Claudia is nog wel te vinden op D-Stage, White Canvas en Akibaoo. Deze zijn nieuw, dus ook aan de nieuwprijs (1500 yen, ongeveer €11,5). Ik denk niet dat ze internationaal shippen (White Canvas mogelijk?) dus het zou via een shopping service moeten gaan.
    Ik geloof dat er nog wat kandidaten waren voor het kopen van Double Dealing Character, en zelf wil ik ook nog wat van D-Stage, dus misschien dat er wel wat geregeld kan worden. Er zou dan wel douane bij komen, maar dat is betaalbaar met voldoende personen.

Bakuhatsu
    Bakuhatsu
    Zilveren Bloemenkijker

Bericht van Bakuhatsu di sep 17, 2013 10:02 pm

Wauw, bedankt voor de uitgebreide informatie! Met Surugaya-a-too hebben we dus de meeste albums. Mocht er nog 'ruimte' over zijn voor we douanekosten moeten betalen, kan ik het resterende wel opvullen met andere albums die ik later uiteindelijk toch zou kopen.

Jammer dat Claudia moeilijk te vinden is. Dat is het enige album waar ik nog meer dan de helft van mis, omdat het niet op Youtube geüpload is. Als het uiteindelijk lukt om dit album te krijgen, zou ik echt heel blij zijn. :)

Ik zal er zijn op Yuyucon en Nishicon, en anders op Animecon en/of later nog Abunai om het te ontvangen en af te rekenen.

Heel erg bedankt dat je hier moeite in hebt gestoken!
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku di sep 17, 2013 10:50 pm

Als je die van Surugaya graag wilt, laat maar weten. Mocht je nog andere albums vinden van dezelfde shop die je wenst te kopen, link ze effe en dan voeg ik ze toe. Zolang je onder €22 waarde blijft zijn er geen douanekosten. Meestal laat ik minstens €0,50 ruimte voor schommelingen in de valuta.

Ik zou zelf best wat van D-Stage willen orderen, en vermoedelijk gaat dat snel boven €22 uitkomen, dus komt er douane bij. Mocht je daar graag Claudia bij hebben, laat het even weten. Ik verdeel de vaste kosten onder het aantal deelnemers, en de rest naargelang hun aandeel in het order (shipping op basis van gewicht, BTW op basis van prijs).

Bakuhatsu
    Bakuhatsu
    Zilveren Bloemenkijker

Bericht van Bakuhatsu wo sep 18, 2013 12:05 am

Graag! Ik heb er nog een album aan toegevoegd, zo komen we net onder de 22 euro uit: 21,42.

ARCD0030 - Plastik World
    http://global.rakuten.com/en/store/surugaya-a-too/item/1276971-1/

En ik zou ook graag Claudia erbij hebben. :) Is het trouwens handig om er meer albums bij te doen deze bestellingsronde, of kan ik wachten tot een latere ronde? In verband met verdeling van uitgaven... Niet dat ik blut ben hoor. :)
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator

Bericht van Nekotaku wo sep 18, 2013 2:50 pm

Effe inschatten wat de shipping met EMS zou kosten. CD's in doosje wegen ongeveer 90 gram, maar ik rond af naar 100 gram voor de veiligheid. Da's dus ongeveer 500 gram, met verpakkingsmateriaal bij wordt dat ergens rond de 700. Dit komt neer op zo'n 2200 tot 2400 yen, ofwel €16,6 tot €18,2 voor shipping.

Ik kan wel niet garanderen dat dat accuraat is. Surugaya heeft jammer genoeg geen SAL shipping, enkel EMS. Voor deze hoeveelheid is een shopping service die via SAL stuurt geen voordeel, aangezien de lagere shipping kosten zouden worden ingehaald door de commisie en transactiekosten.

Gesponsorde inhoud

Bericht van Gesponsorde inhoud

Het is nu do aug 18, 2022 12:14 pm