Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+27
Shiro
TheEternalMokou
Frozen Frog
Zumochi
Mitch
Nickolas⑨
George.
Kip
Info
RakeStriver
UNOwen
Meira
Sophie
Nekotaku
Michiresu
LightSpeedReisen
happy30
kyr2005
AseliaNL
badkiara
FlandreScarlet
Pshycho Maniac
Patchouli
Quwanti
Urameshiya
GMavak
Hakurei Ninja
31 plaatsers

    Je huidige doel in Touhougames

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Je huidige doel in Touhougames - Pagina 4 Empty Re: Je huidige doel in Touhougames

    Bericht van Nekotaku vr dec 16, 2011 10:27 pm

    Awesome, Quwanti! Je merkt wel dat je de spellen niet verleert, en door de herhaling onthoud je de patterns goed... Maar toch indrukwekkend om het na een poos van de eerste keer terug te 1CC'en.

    Na vandaag kan ik ook Perfect Cherry Blossom op m'n easy 1CC lijstje zetten, met Reimu B. Had al bijna m'n controller neergelegd als Yuyuko ineens die laatste aanval inzette... Wel verrast daardoor. Het was ook de eerste keer dat ik tot stage 6 geraakte.

    EoSD gaat me ook goed af vandaag. Voor het eerst ben ik op normal tot in stage 6 geraakt. Nu kan ik eindelijk Sakuya's aanvallen beginnen te oefenen! Als je nooit continues gebruikt is het des te fijner om aan een nieuwe stage te raken.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Je huidige doel in Touhougames - Pagina 4 Empty Re: Je huidige doel in Touhougames

    Bericht van Nekotaku di jan 03, 2012 7:06 pm

    WOOHOOOOO!

    Okay, double post, maar de vorige is al een tijdje geleden. En ik ben gewoon te blij om het te laten!

    Eindelijk EoSD kunnen 1CCen na 5, jawel VIJF maanden spelen. Het is uiteindelijk gelukt met MarisaA, hoewel ik het meeste heb geoefend met ReimuB. Voor de verandering ging het eens goed tegen Patchy en Sakuya, dus kwam ik in stage 6 met 5 levens.
    Ik ben er alsnog in geslaagd die 5 levens te verliezen tegen Remilia en met 2 bombs als enige rantsoen ze te verslaan. Komt omdat ik stage 6 enkel op full runs speelde wegens weigering continues te gebruiken. En Remi's laatste spellcard had ik nooit eerder gezien.

    Hierbij de replay: http://replays.gensokyo.org/download.php?id=17848

    Next challenge: PCB 1CCen op normal! Tot over een half jaar, dan!
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Je huidige doel in Touhougames - Pagina 4 Empty Re: Je huidige doel in Touhougames

    Bericht van Sophie di jan 03, 2012 11:25 pm

    Nekotaku schreef:WOOHOOOOO!

    Okay, double post, maar de vorige is al een tijdje geleden. En ik ben gewoon te blij om het te laten!

    Eindelijk EoSD kunnen 1CCen na 5, jawel VIJF maanden spelen. Het is uiteindelijk gelukt met MarisaA, hoewel ik het meeste heb geoefend met ReimuB. Voor de verandering ging het eens goed tegen Patchy en Sakuya, dus kwam ik in stage 6 met 5 levens.
    Ik ben er alsnog in geslaagd die 5 levens te verliezen tegen Remilia en met 2 bombs als enige rantsoen ze te verslaan. Komt omdat ik stage 6 enkel op full runs speelde wegens weigering continues te gebruiken. En Remi's laatste spellcard had ik nooit eerder gezien.

    Hierbij de replay: http://replays.gensokyo.org/download.php?id=17848

    Next challenge: PCB 1CCen op normal! Tot over een half jaar, dan!

    Jaaaa! Gefeliciteerd!!! Ik ben trots op je!
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Je huidige doel in Touhougames - Pagina 4 Empty Re: Je huidige doel in Touhougames

    Bericht van Urameshiya wo jan 04, 2012 5:18 am

    Nekotaku schreef:WOOHOOOOO!

    Okay, double post, maar de vorige is al een tijdje geleden. En ik ben gewoon te blij om het te laten!

    Eindelijk EoSD kunnen 1CCen na 5, jawel VIJF maanden spelen. Het is uiteindelijk gelukt met MarisaA, hoewel ik het meeste heb geoefend met ReimuB. Voor de verandering ging het eens goed tegen Patchy en Sakuya, dus kwam ik in stage 6 met 5 levens.
    Ik ben er alsnog in geslaagd die 5 levens te verliezen tegen Remilia en met 2 bombs als enige rantsoen ze te verslaan. Komt omdat ik stage 6 enkel op full runs speelde wegens weigering continues te gebruiken. En Remi's laatste spellcard had ik nooit eerder gezien.

    Hierbij de replay: http://replays.gensokyo.org/download.php?id=17848

    Next challenge: PCB 1CCen op normal! Tot over een half jaar, dan!
    Hoera! Mooi gedaan, gefeliciteerd!

    En maak je geen zorgen, als je eenmaal een 1CC gehad hebt, gaat de rest een stuk sneller! Die PCB 1CC ga je voor het eind van de maand halen - mark my words!

    Misschien zouden we eigenlijk trouwens beter aparte topics kunnen hebben voor het stellen van doelen en het vieren dat je ze gehaald hebt, denken jullie niet?
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Je huidige doel in Touhougames - Pagina 4 Empty Re: Je huidige doel in Touhougames

    Bericht van Nekotaku wo jan 04, 2012 3:28 pm

    Urameshiya schreef:Hoera! Mooi gedaan, gefeliciteerd!

    En maak je geen zorgen, als je eenmaal een 1CC gehad hebt, gaat de rest een stuk sneller! Die PCB 1CC ga je voor het eind van de maand halen - mark my words!

    Misschien zouden we eigenlijk trouwens beter aparte topics kunnen hebben voor het stellen van doelen en het vieren dat je ze gehaald hebt, denken jullie niet?

    Na die eerste 1CC ken je inderdaad veel basistechnieken die altijd opnieuw nodig zijn. Heb trouwens dezelfde dag m'n easy rijtje kunnen voltooien voor de Windows spellen in de main reeks, door PoFV met 3 personages uit te spelen en eindelijk UFO op easy te clearen.

    Wat betreft een apart topic, eentje voor replays lijkt me ook nog heel nuttig. Ik denk niet dat we die hebben. En ik heb nog niemand van jullie aan het werk gezien in Touhou.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Je huidige doel in Touhougames - Pagina 4 Empty Re: Je huidige doel in Touhougames

    Bericht van Nekotaku za feb 18, 2012 10:59 pm

    Whooo! Eerste 1CC normal op PCB!

    Sorry voor nog eens een dubbele post, maar ik ben te blij om het me aan te trekken. Na een run waarbij ik een fout maakte tegen Chen en opnieuw startte ging het heel goed. Ik heb eindelijk geleerd niet te veel waarde te hechten aan de border bonus en deze te cancellen om mezelf te redden. Sakuya's 4 bombs maken het ook wel een pak gemakkelijker...

    Al bij al is de overwinning niet zo zoet als deze van EoSD, aangezien ik in PCB niet even veel tijd heb gestoken en er nog een aantal spellcards zijn die ik niet zo goed kan aanpakken. Ik had dan ook niet verwacht dat het al ging lukken, dus het was wel een leuke verrassing.

    Ondertussen ook met alle personages 1CC normal op EoSD gehaald, dus het begint goed te gaan!

    Replay: http://replays.gensokyo.org/download.php?id=18914
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Je huidige doel in Touhougames - Pagina 4 Empty Re: Je huidige doel in Touhougames

    Bericht van Urameshiya zo feb 19, 2012 6:12 am

    Ooh, mooi werk! Ik zei toch dat je aan deze niet zoveel tijd kwijt zou zijn als je eerste normal 1CC?

    En let op, de volgende gaat nog weer sneller. :D
    GMavak
    GMavak
    Doodgewone heks (m/v)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : The Power to rule the world.. nee JK idk XD

    Je huidige doel in Touhougames - Pagina 4 Empty Re: Je huidige doel in Touhougames

    Bericht van GMavak zo feb 19, 2012 7:37 pm

    Uhm touhou 13 uitspelen op easy.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Je huidige doel in Touhougames - Pagina 4 Empty Re: Je huidige doel in Touhougames

    Bericht van Nekotaku zo feb 19, 2012 8:09 pm

    GMavak schreef:Uhm touhou 13 uitspelen op easy.
    Dat zou niet al te moeilijk moeten zijn. Bij mij lukte het vanaf de eerste poging. Gebruik de stage practice en leer de patronen. Speel op normal om te oefenen, dan zal easy des te gemakkelijker zijn achteraf. Blijf oefenen op de stage die het moeilijkst lijkt totdat je deze van buiten kent. Na een paar weken scheur je er doorheen.
    Good luck!
    Meira
    Meira
    Landelijk Touhou fighter-kampioen


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Uberpower in Hisoutensoku

    Je huidige doel in Touhougames - Pagina 4 Empty Re: Je huidige doel in Touhougames

    Bericht van Meira za feb 25, 2012 8:37 pm

    EoSD normal 1cc: was al bij Eternal Meek gekomen maar door een paar stomme acties van mezelf (zoals Cirno's begin aanval dood gaan door teveel op graze focussen >.>) en dan nog meer kleine foutjes in de latere levels... ik was zoooo dichtbij :c

    Voor de rest ook met dat fan gemaakte spel: Mystical Chain op Lunatic halen, op hard was het me al gelukt, nu Lunatic nog :D
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Je huidige doel in Touhougames - Pagina 4 Empty Re: Je huidige doel in Touhougames

    Bericht van UNOwen wo feb 29, 2012 10:17 pm

    EoSD 1cc'en. Heb recent een boel spellcards van Patchy, Sakuya en Remilia kunnen capturen die ik nog nooit eerder heb kunnen capturen. Ik kan al bij Remilia komen met nog 1 leven en wat bombs over, maar het is nog niet genoeg, of ik moet gewoon Remilia feilloos kunnen verslaan. Ik ben zo dichtbij! Ik kan bijna naar de Extra Stage gaan!
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Je huidige doel in Touhougames - Pagina 4 Empty Re: Je huidige doel in Touhougames

    Bericht van Nekotaku do maa 01, 2012 8:23 pm

    Uno, als het kan helpen, dit was mijn battle plan waar ik me op focuste om tot het einde te geraken met voldoende levens.

    Begin: 2 levens, 2 bombs
    Timing tegen Rumia goed krijgen om veel punten binnen te halen van bullet bonus.

    Level 2: 3 levens, 2 bombs
    Als je voldoende scoort in level 1 kan je hier je eerste extra leven krijgen. Daiyousei zorgt voor een bomb.
    Na Daiyousei: 3 levens, 3 bombs

    Level 3: 4 levens, 3 bombs
    Als je timing tegen spellcards goed is en je wat weet te grazen, kan je in level 3 aan 4 levens geraken met de 20.000.000 punten mark.
    Mid-boss Meiling: 4 levens, 3 bombs
    Normaal gezien zou je dit zonder bombs moeten kunnen oplossen. Meiling levert je een extra leven op.
    Boss Meiling: 5 levens, 3 bombs
    Meiling's laatste twee spellcards op normal bomb ik omdat ze te riskant zijn naar mijn gevoel.
    Na Meiling: 5 levens, 1 bomb

    Level 4: 6 levens, 1 bomb
    In level 4 zou je de 40.000.000 punten mark moeten kunnen halen, wat een extra leven binnen brengt.
    De boekjes juist voor Koakuma wil je misschien bomben voor de veiligheid, maar met wat oefening zijn ze goed te doen. Als je ze niet bombt is het misschien nodig Koakuma te bomben. In elk geval hield ik rekening met minstens 1 bomb hier.
    Voor of tijdens Koakuma: 6 levens, 0 bombs
    Koa brengt een bom op...
    Na Koakuma: 6 levens, 1 bomb
    Patchouli: Deze is gevaarlijk, dus hou ik er rekening mee dat ik de resterende bomb ga gebruiken, waarschijnlijk een leven verlies en nog een paar keer moet bomben.
    Na Patchy: 5 levens, 0 bombs

    Level 5: 6 levens, 0 bombs
    Ergens in deze level zou de 60.000.000 punten mark haalbaar moeten zijn.
    Mid-boss Sakuya: 5 levens, 1 bomb
    Haar eerste aanval is gemakkelijk te verknoeien, dus hou rekening met een mogelijke misser en 1 bomb om geen tweede leven te verliezen. De tweede aanval is eenvoudig eenmaal je 'm doorhebt. Ze levert bovendien een extra leven op.
    Na mid-boss Sakuya: 6 levens, 1 bomb
    Hierna is het op je tanden bijten en het level goed kennen. Het is niet zo erg moeilijk, maar mogelijk moet je bomben.
    Boss Sakuya: 6 levens, 1 of 0 bombs
    Sakuya is één van de moeilijkste bosses omdat er enige willekeur zit in sommige van haar spellcards. Daarom is bomben hier echt essentieel als je geen compleet vertrouwen hebt in je dodging.
    Na Sakuya: probeer 4 levens over te hebben en bij voorkeur 1 bomb. Met 3 levens en 2 bombs kan het ook nog best lukken maar wordt het moeilijker.

    Level 6: ???
    De stage zelf is gemakkelijk, maar Sakuya is lastig. Haar eerste aanval is niet al te moeilijk maar je kan pech hebben. Eternal Meek kan best gewoon gebombd worden, te gevaarlijk.
    Als je met 4 of 3 levens tot bij Remi geraakt heb je een reële kans. Misschien niet de eerste keer dat je het gevecht doet, maar daarna zeker wel.

    Succes!

    Meira
    Meira
    Landelijk Touhou fighter-kampioen


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Uberpower in Hisoutensoku

    Je huidige doel in Touhougames - Pagina 4 Empty Re: Je huidige doel in Touhougames

    Bericht van Meira vr maa 02, 2012 12:13 pm

    Nekotaku schreef: Level 6: ???
    De stage zelf is gemakkelijk, maar Sakuya is lastig. Haar eerste aanval is niet al te moeilijk maar je kan pech hebben. Eternal Meek kan best gewoon gebombd worden, te gevaarlijk.
    Als je met 4 of 3 levens tot bij Remi geraakt heb je een reële kans. Misschien niet de eerste keer dat je het gevecht doet, maar daarna zeker wel.

    Voor Eternal Meek zit een trucje aan, probeer ongeveer net een stukje voor jezelf te kijken en ga op je reflex af, hou wel rekening dat er ook bullets naast je kunnen zitten. En voor Remillia hier is een hele walkthrough: http://sites.google.com/site/touhoueosd/ :D



    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Je huidige doel in Touhougames - Pagina 4 Empty Re: Je huidige doel in Touhougames

    Bericht van UNOwen vr maa 02, 2012 7:23 pm

    Ik heb de startlevens op 5 gezet >->
    En ik kan nu nog maar NET aan Remilia komen, dus ik ga echt niet met 2 levens beginnen xD Ik weet dat je veel minder score krijgt maar de 60.000.000 mark haal ik meestal toch wel voor of tijdens Remilia, en ik speel sowieso niet voor scores. Ik wil die damn good ending zodat ik de EX kan doen! :D
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Je huidige doel in Touhougames - Pagina 4 Empty Re: Je huidige doel in Touhougames

    Bericht van Nekotaku vr maa 02, 2012 9:45 pm

    UNOwen schreef:Ik heb de startlevens op 5 gezet >->
    En ik kan nu nog maar NET aan Remilia komen, dus ik ga echt niet met 2 levens beginnen xD Ik weet dat je veel minder score krijgt maar de 60.000.000 mark haal ik meestal toch wel voor of tijdens Remilia, en ik speel sowieso niet voor scores. Ik wil die damn good ending zodat ik de EX kan doen! :D
    De setting van je levens wordt niet toegepast op de extra stage, denk ik. Als je beginnend met 2 levens EoSD niet kan 1CC'en op normal, kan je amper verwachten tot bij Flan te geraken in extra. Je wordt enkel beter in Touhou door jezelf constant te blijven uitdagen.

    Gesponsorde inhoud


    Je huidige doel in Touhougames - Pagina 4 Empty Re: Je huidige doel in Touhougames

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 2:11 am