Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

5 plaatsers

    (Suggestie center) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Suggesties center)

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    (Suggestie center) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Suggesties center) - Pagina 2 Empty Re: (Suggestie center) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Suggesties center)

    Bericht van Urameshiya za jan 07, 2012 1:20 pm

    Ik heb twee suggesties!

    1.
    Het zou misschien handig zijn om de plaatsen op de map een naam/nummer te geven. Dan kan iedereen zijn verplaatsingen absoluut aangeven: "Urameshiya loopt van N2 naar N3" in plaats van "Urameshiya loopt nog een vakje verder naar het noorden." Vergissingen zoals die met Pyonta's positie kunnen dan niet meer voorkomen. Het maakt het ook makkelijker voor de deelnemers om elkaars posities bij te houden. Als ik nu wil weten waar de rest is, moet ik terugbladeren naar het begin van het spel en hun bewegingen van daaraf doortellen - best wel onhandig dus.

    2.
    Ik vind het partysysteem een beetje gebrekkig. Er zouden voor mijn gevoel nadelen aan horen te zitten, zoals dat ook in bijvoorbeeld MMORPG's altijd het geval is. Een denkbaar nadeel zou kunnen zijn dat je minder (bijvoorbeeld 70%) experience en goud ontvangt per verslagen monster. (Het is natuurlijk sowieso niet logisch dat een monster dat 10 goud geeft als je het in je eentje vermoordt, opeens tweemaal 10 goud bij zich blijkt te hebben als je het met z'n tweeen vermoordt, maar dat terzijde.)

    De reden dat een partysysteem nadelen moet hebben (anders dan "misschien verraadt de rest je wel") is ten eerste dat op dit moment verreweg de efficientste manier om dit spel te spelen zou zijn om met z'n allen samen te werken, want je kunt gewoon als party winnen. Er is geen enkele reden waarom je elkaar zou willen verraden, want een party biedt vrijwel alleen maar voordelen ten opzichte van in je eentje spelen.

    Een ander nadeel aan het huidige systeem is dat ik, als ik dat zou willen, een willekeurig forumlid dat zelf eigenlijk niet van plan is mee te doen aan het begin van de ronde kan vragen om een karakter aan te maken en vervolgens met mij een party te vormen, waarna ik dat karakter gewoon als 'pet' overal naartoe mee kan slepen om het spel voor mij gemakkelijker te maken.


    Laatst aangepast door Urameshiya op za jan 07, 2012 1:27 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    (Suggestie center) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Suggesties center) - Pagina 2 Empty Re: (Suggestie center) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Suggesties center)

    Bericht van Pshycho Maniac za jan 07, 2012 1:26 pm

    Ik ben het eens met de Gold kwestie.
    Die zouden we gewoon moeten delen in plaats dat het verdubbeld.

    Maar 70 % exp vind ik wel een beetje overdreven.
    Ik denk dat 87 % laag genoeg is.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    (Suggestie center) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Suggesties center) - Pagina 2 Empty Re: (Suggestie center) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Suggesties center)

    Bericht van Toumyon za jan 07, 2012 2:01 pm

    Bedankt voor jullie suggesties, hier is een lijstje met suggesties waar ik aan ga werken.
    Rood=nog niet aan gewerkt
    geel=ik werk er aan
    Groen=finished


    <Suggesties aangenomen>
    Map nummeren.
    Party EXP 80%.
    Gold altijd de helft van het normalen aantal voor elke party member.



    Laatst aangepast door Toumyon op za jan 07, 2012 8:54 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    (Suggestie center) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Suggesties center) - Pagina 2 Empty Re: (Suggestie center) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Suggesties center)

    Bericht van Urameshiya za jan 07, 2012 3:15 pm

    Ooh, dat gaat snel! Bedankt Myon!

    Gesponsorde inhoud


    (Suggestie center) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Suggesties center) - Pagina 2 Empty Re: (Suggestie center) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Suggesties center)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 5:03 am