Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+3
kyr2005
wolfie559
Toumyon
7 plaatsers

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) Empty (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van Toumyon zo dec 04, 2011 1:42 am

    Hier kun je al je vragen stellen over de game.

    ik of anderen mensen die alles van de game weten kunnen je hier helpen/beantwoorden.

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) GametopiciconClick hier voor de game topic.

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) SuggestiesCenterIconClick hier voor de Suggesties center



    Laatst aangepast door Toumyon op za jun 09, 2012 9:18 am; in totaal 2 keer bewerkt
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van wolfie559 zo dec 04, 2011 2:40 am

    oke eerste vraag voor op deze topic vanwaar kennen jullie dit spel en dergelijke (ik denk niet dat toumyon het hele spel op zichzelf heeft bedacht)
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van Toumyon zo dec 04, 2011 8:51 am

    wolfie559 schreef:oke eerste vraag voor op deze topic vanwaar kennen jullie dit spel en dergelijke (ik denk niet dat toumyon het hele spel op zichzelf heeft bedacht)

    Nou wolfie, eigenlijk heb ik dat dus wel. ^^;

    Het enigen wat natuurlijk niet van mij is en ik er gewoon heb in gestopt is Touhou en de monsters, alhoewel ik wel een paar eigen dingen heb aangepast of zelf heb verzonnen zoals een paar spellcards/spells en de monsters namen en stats, want die waren er helemaal niet.
    de rest van de ideeën, types, het doel van het spel, enzovoorts, allemaal zelf in mekaar bedacht door mezelf.
    zelfs de titel.

    Volgende vraag! :D
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van wolfie559 zo dec 04, 2011 9:38 am

    holy @#^#&#@ wauw
    ......

    RESPECT level rising x500
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van kyr2005 zo dec 04, 2011 12:11 pm

    wolfie559 schreef:holy @#^#&#@ wauw
    ......

    RESPECT level rising x500

    Hij is niet voor niets 'the rpg dude' ・3・
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van Urameshiya di dec 06, 2011 3:48 pm

    *steekt zijn hand op om een vraag te stellen*

    Ik wil een character aanmaken, maar gaat dat uitsluitend via PM? In andere woorden, blijft het feit dat ik een character gemaakt heb van een bepaald type en met bepaalde stats, geheim voor de andere spelers, of krijgen we dat van elkaar te zien?
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van Toumyon di dec 06, 2011 3:58 pm

    Urameshiya schreef:*steekt zijn hand op om een vraag te stellen*

    Ik wil een character aanmaken, maar gaat dat uitsluitend via PM? In andere woorden, blijft het feit dat ik een character gemaakt heb van een bepaald type en met bepaalde stats, geheim voor de andere spelers, of krijgen we dat van elkaar te zien?

    Ze zullen je stats niet te zien krijgen nee, wel je type omdat als je in battle gaat je spells kan/moet gebruiken.
    je mag het natuurlijk ook gewoon posten in de topic maar dat is niet zo handig voor als iemand je wilt killen.
    dan kan iemand makkelijk zijn/haar stats opstellen zodat ze jou makkelijk dood hebben enzovoorts.
    Je mag je stats nog altijd veranderen als we nog niet begonnen zijn.


    Volgende vraag! :D
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van Pyonta-kun ma dec 26, 2011 6:01 pm

    Hoe werkt het casten van skills? Als een skill attack based is, wordt je attack er dan bij opgeteld en anders je magic attack? En kost het casten van een skill nog een extra beurt?
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van Toumyon ma dec 26, 2011 6:06 pm

    het casten van spells/spellcards kost geen extra beurt, het word meteen gebruikt.

    als een spell/spellcard er achter heeft staan -attack based. telt het aantal aanvals punten met je stats erbij.

    voorbeeld:
    attack=500
    en ik gebruik
    Demolition sign "Meteor crash":Kost 70MP en heeft aanvals punten van 40.-De spell/spellcard is Attack based.
    dat betekent een totaal van 540 attack punten.
    minus de targets defense.
    =200
    neemt de target 340HP schade.

    en als een spell geen attack based heeft achter staan telt dat natuurlijk voor Magic attack en Defense.

    Volgende vraag! :D
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van Pshycho Maniac ma dec 26, 2011 7:23 pm

    Zijn er items waarmee je zelf geaoutrevived kan worden?
    En zijn er items waarmee je iemand anders kan reviven?
    En kunnen ze gekocht worden of alleen gevonden?
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van Toumyon ma dec 26, 2011 7:35 pm

    zulke items zijn er niet, helaas...als er veel mensen zijn die deze soort items in game willen hebben laat het me graag weten via PM of in de chatbox als je me daar ziet.

    Volgende vraag! :D
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van Pyonta-kun di dec 27, 2011 1:49 pm

    Is er op dit moment geen enkele manier voor Pshycho en Tanshu om terug te komen in het spel? Als dat het geval is, vind ik het prima als je een uitzondering wilt maken. Zij het dat Ura zijn experience behoud en ze terug komen in het dorp of automatisch ook even level 3 worden ofzo. Ik weet niet hoe lang deze ronde nog zal duren maar ik vind het jammer voor hun dat ze niet meer mee kunnen doen. Ook om toekomstige game balancing te onderzoeken lijkt het me een goed idee

    Ik zag al dat je een nieuwe regel hebt gemaakt waarin je verbied om players die lager zijn dan level 5 aan te vallen. Leuk om te zien dat dit spel beter en beter wordt naarmate het wordt gespeeld.

    Over de huidige situatie wat betreft Ura en ik:

    Ten eerste, als ik naar Ura loop die niet in een stad sta kan ik hem dan ook niet bevechten en gewoon een party met hem starten of moet dat in een stad gebeuren?

    Ten tweede, Ura is dus gezocht en ik wordt ook gezocht als ik in een party met hem ga. Aan de hand van je game tip begrijp ik dat als ik uiteindelijk weer zijn party (tijdelijk) verlaat, dat ik dan simpelweg niet meer gezocht ben?
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van Toumyon di dec 27, 2011 2:05 pm

    Pyonta-kun schreef:Is er op dit moment geen enkele manier voor Pshycho en Tanshu om terug te komen in het spel? Als dat het geval is, vind ik het prima als je een uitzondering wilt maken. Zij het dat Ura zijn experience behoud en ze terug komen in het dorp of automatisch ook even level 3 worden ofzo. Ik weet niet hoe lang deze ronde nog zal duren maar ik vind het jammer voor hun dat ze niet meer mee kunnen doen. Ook om toekomstige game balancing te onderzoeken lijkt het me een goed idee

    Ik zag al dat je een nieuwe regel hebt gemaakt waarin je verbied om players die lager zijn dan level 5 aan te vallen. Leuk om te zien dat dit spel beter en beter wordt naarmate het wordt gespeeld.

    Over de huidige situatie wat betreft Ura en ik:

    Ten eerste, als ik naar Ura loop die niet in een stad sta kan ik hem dan ook niet bevechten en gewoon een party met hem starten of moet dat in een stad gebeuren?

    Ten tweede, Ura is dus gezocht en ik wordt ook gezocht als ik in een party met hem ga. Aan de hand van je game tip begrijp ik dat als ik uiteindelijk weer zijn party (tijdelijk) verlaat, dat ik dan simpelweg niet meer gezocht ben?

    Bedankt voor je positieve opmerkingen, dit geeft me ook inspiratie om hier mee door te gaan.
    Het spel kan alleen maar beter worden door het te spelen zodat ik flaws kan vinden enzovoorts.

    Nu over je vraag:

    Je moet je in Ura's omgeving bevinden hij is 1 hexagon in het oosten jij een in het Noorden, jullie moeten gewoon op de zelfde hexagon landen en dan is in party gaan mogelijk.

    en ja als je uit party gaat met iemand of mensen die gezocht zijn, word je niet meer gezocht nee, ura kan dus gewoon simpel buiten het dorp wachten...maar hij moet dan wel oppassen voor mensen die naar zijn locatie kunnen gaan en hem killen.


    en over Tanshu en Pshycho's dood... helaas als ik nu opeens de regels verander zou dat niet eerlijk zijn voor Ura.
    Dood is dood.
    ik heroverweeg al een soort riveving potion ofzo...misschien wel een regel.
    maar dat zien we dan wel als ronde 2 begint.


    Volgende vraag! :D
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van wolfie559 di dec 27, 2011 4:05 pm

    het is niet dat ik hier wil beginnen huilen gelijk een klein kind ofzo maar de altijd vrolijkheid regel in verband met closed third eye characters kan voor nogal oneerlijke situaties zorgen.
    bijvoorbeel ura is third eye type en het enige wat hij moet doen is AL zijn skill points vanaf het begin in zijn attack steken (en ik vermoed dat hij iets in die aard heeft gedaan) en dan kan hij niet verliezen want hij doet dan FTK

    (dit is niet als negatieve commentaar bedoelt richting URA of toumyon maar altijd-vrolijk regel kan de balans nogal omgooien)

    (zo denk ik erover)

    (ik weet dat ik die strategie zou doen)
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van Urameshiya di dec 27, 2011 4:35 pm

    wolfie559 schreef:het is niet dat ik hier wil beginnen huilen gelijk een klein kind ofzo maar de altijd vrolijkheid regel in verband met closed third eye characters kan voor nogal oneerlijke situaties zorgen.
    bijvoorbeel ura is third eye type en het enige wat hij moet doen is AL zijn skill points vanaf het begin in zijn attack steken (en ik vermoed dat hij iets in die aard heeft gedaan) en dan kan hij niet verliezen want hij doet dan FTK

    (dit is niet als negatieve commentaar bedoelt richting URA of toumyon maar altijd-vrolijk regel kan de balans nogal omgooien)

    (zo denk ik erover)

    (ik weet dat ik die strategie zou doen)
    Je moet je wel bedenken dat als je al je punten in attack stopt je meteen verliest als je meerdere vijanden tegelijk tegenover je hebt, of als er een vijand is met genoeg verdedigingspunten om niet in een keer dood te zijn. Dus zo ver kan zelfs ik als CTE niet gaan.

    Maar ja, ik zal niet ontkennen dat mijn karakter vrij sterk is. Oneerlijk is het niet, want ik heb uit precies dezelfde mogelijkheden kunnen kiezen als jullie. Maar ik geloof dat Myon al van plan was het CTE-type voor het volgende potje te gaan nerfen, toch? XD

    Misschien zou het aardig zijn om alle 'in de eerste beurt gebeurt x' regels van de verschillende types om te zetten naar bijvoorbeeld 'in de eerste beurt heb je een kans van 2 op 3 dat x gebeurt'. Dan heb je nog steeds meestal profijt van je eigen type-eigenschap, maar kun je er niet meer van uit gaan dat het altijd gebeurt. (En zou een CTE-type gedwongen zijn om ook goed in verdediging te investeren.)

    Gesponsorde inhoud


    (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk) Empty Re: (Help desk) Touhou FRPG: Shadows of Haku (Help desk)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 5:29 am