Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+5
Reym
Princess Sylvysprit
Cannibal
Nekotaku
Olly
9 plaatsers

    Touhou 14 digitale download via playism

    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Touhou 14 digitale download via playism Empty Touhou 14 digitale download via playism

    Bericht van Olly ma aug 11, 2014 10:13 pm

    Playism, een platform voor indie games uit Japan, heeft vandaag aangekondigd Touhou 14 beschikbaar te maken via digitale download vanaf 13 augustus. De kosten zullen bij de digitale release 1512 JPY zijn en kunnen voor de Japanstalige release worden betaald met PayPal, BitCash en Webmoney. De Engelstalige release kan alleen worden betaald met PayPal, maar er is nog geen zekerheid of die nu ook al wordt aangeboden.
    Deze informatie heb ik gevonden via een topic op Shrine Maiden, dus ik weet niet of alle feitjes kloppen. Maar diegene onder ons die Japans kunnen lezen kunnen daar vast meer over zeggen.
    Dit is het Shrine Maiden Topic: https://www.shrinemaiden.org/forum/index.php/topic,17234.0.html

    De website kun je hier bezoeken: http://www.playism.jp/games/th14/

    Zun twittert ook over de release. Als ik het goed heb, impliceert hij dat Touhou 14 slechts de eerste digitale release wordt. https://twitter.com/korindo

    Als laatste dan nog de trailer van Playism


    Wat vinden jullie hiervan? Van welke games hopen jullie op een digitale release? Gaan jullie de games kopen als ze digitaal beschikbaar zijn?
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Touhou 14 digitale download via playism Empty Re: Touhou 14 digitale download via playism

    Bericht van Nekotaku ma aug 11, 2014 11:00 pm

    Hier werd al een tijd lang naar gehint. Interessant om te zien welke vorm dit nu uiteindelijk gaat aannemen.
    Hoe toegankelijk is Playism eigenlijk voor niet-Japanse gebruikers? En voor de Engelstalige release, wie doet de vertalingen?

    Of ik ze zerlf zou kopen weet ik niet. Ik importeer doorgaans namelijk gewoon de CD releases, en gebruik dan een download + patch (want uiteraard moeten de precious spellen in hun plastiekje blijven). Dus legaal heb ik ze toch al.

    Voor Touhou is dit schitterend nieuws, maar wat me hier nog meer aan bevalt is dat ZUN hiermee wel eens een goede trend zou kunnen zetten. Makers van Japanse media, zowel uit de industrie als de doujin wereld, zijn erg op hun nationale markt gericht. Vaak weten ze weinig over de populariteit van hun werken buiten Japan en nemen niet echt stappen om een internationaal pubiek aan te spreken. Dus moet het via (dure) import en translation patches. Waar het de meer commerciële producenten betreft; zoals bij anime, zien ze buitenlanders als niet meer dan piraten die hun output illegaal downloaden en subben, nemen vervolgens stappen maar bieden geen waardig alternatief.
    Er zijn een paar stappen in de goede richting gemaakt, zoals releases van Platine Dispositif die via Rockin' Android de westerse wereld hebben gevonden, doujin spellen uit verschillende genres die door Nyu Media gelocaliseerd zijn... Touhou is nog steeds het grootste doujin fenomeen en geniet respect in die wereld. Als deze franchise digitaal gedistribueerd wordt EN officieel vertaald, en dit blijkt succesvol te zijn (wat volgens mij gaat gebeuren als ze dit met de nodige zin voor kwaliteit aanpakken) dan volgen andere doujin developers hier misschien wel in.

    Ik ga met veel interesse observeren wat de fallout hiervan wordt.
    Cannibal
    Cannibal
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het vermogen om beter te zijn in de Touhou shmups als ik de nacht ervoor niet heb geslapen (All-nightermodo)

    Touhou 14 digitale download via playism Empty Re: Touhou 14 digitale download via playism

    Bericht van Cannibal di aug 12, 2014 2:40 am

    Joyeous occasion!

    I'll probably buy it, if only to support the cause/show the interest.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Touhou 14 digitale download via playism Empty Re: Touhou 14 digitale download via playism

    Bericht van Princess Sylvysprit di aug 12, 2014 3:06 pm

    Yay! Nu kunnen we makelijker ons geld naar ZUN gooien!
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Touhou 14 digitale download via playism Empty Re: Touhou 14 digitale download via playism

    Bericht van Reym di aug 12, 2014 7:23 pm

    Goede stap van ZUN, het makkelijker maken voor buitenlanders om games legaal te kopen, joepie. Ik denk dat hij nu zelf ook wat meer zal gaan verdienen. Meer geld voor alcohol = meer coole ZUN-games?

    Ik vind het altijd stom dat Japanse bedrijven zoveel drempels hebben voor buitenlandse kopers. (ik heb er ook een werkstuk over gemaakt voor de studie).

    Nu moet ik wel Paypal gaan ontdekken. (Zucht, ik en computers en paranoïde ouders.)

    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Touhou 14 digitale download via playism Empty Re: Touhou 14 digitale download via playism

    Bericht van Hakurei Ninja wo sep 24, 2014 10:14 am

    Voor de enkelen van jullie die geen Japans kunnen (・3・), ik heb hier een simpele gids gemaakt die tot het Paypal betaal scherm gaat. Ik heb hem (nog?) niet zelf gekocht, dus verder dan dit kan ik niet helpen. Maak maar een screenshot als je ergens vast zit, dan kan ik of Ura of iemand anders vast en zeker helpen.

    Op dit moment kost het spel met de Paypal wisselkoers precies €11,27. De prijs zal uiteraard fluctueren, maar voor de nabije toekomst kan je ervan uitgaan dat het min of meer hetzelfde blijft.

    Reym schreef:Nu moet ik wel Paypal gaan ontdekken. (Zucht, ik en computers en paranoïde ouders.)
    Voor Nederlanders zou ik Money2.nl aanraden. (Sorry Belgen, ik weet niet wat jullie opties zijn) Zolang je met iDeal kan betalen is het heel makkelijk je Paypal account op te waarderen via deze site, en het geld komt meteen op je account te staan (in tegenstelling tot bankoverschrift). Het bedrag dat je overschrijft moet wel minimaal €25 zijn, als ik het me goed herinner.

    Afhankelijk van je bank is het ook mogelijk je account zo in te stellen dat je bij betaling direct van je bank af kan schrijven in plaats van je Paypal saldo te gebruiken, maar sinds ik erachter kwam dat er met mijn dan bank administratiekosten bovenop komen heb ik altijd mijn Paypal saldo gebruikt. Als ik geld tekort kom gebruik ik Money2 om €25 op mijn account te zetten. Als je wilt kan je ook na betaling je overige Paypal saldo terug op je bankrekening storten, maar omdat ik Paypal regelmatig gebruik heb ik dat nooit gedaan.
    Kokonoe Yamaxanadu
    Kokonoe Yamaxanadu
    Zilveren Soku Kleinmeester


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Judge of The Afterlife

    Touhou 14 digitale download via playism Empty Re: Touhou 14 digitale download via playism

    Bericht van Kokonoe Yamaxanadu vr nov 07, 2014 5:16 pm

    isn't the game like...free?
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Touhou 14 digitale download via playism Empty Re: Touhou 14 digitale download via playism

    Bericht van Quwanti vr nov 07, 2014 5:54 pm

    Kokonoe Yamaxanadu schreef:isn't the game like...free?
    Nope. Je betaalt er normaliter voor.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Touhou 14 digitale download via playism Empty Re: Touhou 14 digitale download via playism

    Bericht van Quwanti di apr 07, 2015 10:09 pm

    Vandaag heeft de Engelse Playism aangekondigd dat Touhou Kishinjou ~ Double Dealing Character binnenkort verkrijgbaar zal zijn op hun website!

    http://playism-games.com/article/touhou-finally-coming-to-the-west
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Touhou 14 digitale download via playism Empty Re: Touhou 14 digitale download via playism

    Bericht van Princess Sylvysprit di apr 07, 2015 11:21 pm

    Dit is geweldig nieuws!
    Nu kunnen wij gajins ZUN direct supporten!
    Snakke
    Snakke
    Shmupping and Skiing


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Discipel zijn van de grote god Marsupilcoatl

    Touhou 14 digitale download via playism Empty Re: Touhou 14 digitale download via playism

    Bericht van Snakke do mei 07, 2015 9:52 pm

    Voor degene die al de commotie gemist hebben, vandaag is de officiële release van DDC hier voor ons westerse mensbeesten!
    Je kan de game hier via playism downloaden voor maar 14,99$.
    De game is wel blijkbaar alleen beschikbaar in het Japans, dus geen officiële vertaling, wat spijtig is. Ik denk wel dat de patches van voordien er gewoon op zouden moeten werken, maar don't quote me on that. Ook is er blijkbaar een bug waarbij het bij sommige mensen crasht als je de game niet een Engelse naam geeft.
    Kortom de ideale opwarming voor touhou 15 of ULiL! waar je toch waarschijnlijk niet voor gaat betalen

      Het is nu vr apr 26, 2024 10:37 am