Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

5 plaatsers

    (Indie) game/software/muziek bundles

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    (Indie) game/software/muziek bundles Empty (Indie) game/software/muziek bundles

    Bericht van Nekotaku di aug 27, 2013 3:14 pm

    Jullie kennen ze ondertussen vast wel... Die bundles die om de zoveel tijd uitkomen voor een beperkte tijd, met een aantal spellen (vaak indie titels) of muziekalbums en die in vele gevallen je toelaten om zelf je prijs te kiezen. De eerste die ik leerde kennen (en mogelijk de eerste die hier mee begon) was de Humble Indie Bundle. Deze wordt altijd trouw aangekondigd door Hakurei Ninja. Maar ondertussen zijn er nog een aantal gelijkaardige initiatieven verschenen, die niet altijd beperkt zijn tot games.

    Om het overzicht te bewaren is hiet misschien nuttig om deze thread voor twee zaken te gebruiken. 
    Ten eerste, een opsomming van deze initiatieven met links en uitleg over wat je er kan vinden.
    Ten tweede, aankondigingen van dergelijke bundles. Je kan je inschrijven voor mails wanneer een nieuwe bundle gelanceerd wordt, maar sommigen verkiezen misschien dit niet te doen. Dan kan een kleine post hier wel nut hebben. Zeker als de poster zelf enkele van de spellen kent.




    De lijst


    The Humble Bundle

    URL: https://www.humblebundle.com/

    Dit begon als The Humble Indie Bundle, maar tegenwoordig worden er ook wel eens niet indie-titels aangeboden. The Humble Bundle biedt om de zoveel tijd een collectie games aan voor een prijs die je zelf kiest. Deze kan zo hoog of laag zijn als je wilt. Als je een prijs betaalt boven het op dat moment gemiddelde dat geboden wordt, krijg je meestal ook een set extraatjes. Bovendien kan je meestal kiezen uit een selectie aan zaken waaronder je geld mag verdeeld worden, waaronder de developers van de spellen, goede doelen en de Humble Bundle organisatie zelf. De acties lopen vrij regelmatig en meestal is er een behoorlijke tijdslimiet. Daarnaast hebben ze ook een weekly sale.

    Vaak zijn vele van de spellen cross-platform (Windows, Mac OSX, Linux, Android...). Na aankoop bieden ze direct links aan, maar ook torrent links en vaak Steam keys voor de spellen die op Steam beschikbaar zijn. Daar houdt het niet bij op... Meestal is voor een aantal spellen ook de soundtrack downloadbaar in een formaat van hoge kwaliteit (MP3 met hoge bitrate en soms ook FLAC of OGG).

    Dit is het iniatief dat deze vorm van distributie populair heeft gemaakt en een gevestigde waarde binnen die wereld. Extra interessant voor gebruikers van Steam, maar normaal gezien is elk spel (tenminste bij de indie titels) DRM vrij verkrijgbaar.

    Naast games hebben ze ook al Humble Music Bundles en Humble eBook Bundles aangeboden.


    Indie Royale

    URL: http://www.indieroyale.com/

    Dit is erg vergelijkbaar met Humble Bundle, maar de focus van Indie Royale blijft sterk liggen op indie games. Nu en dan zit er ook eens wat doujin tussen, wat deze bundels extra interessant maakt voor de japanofielen onder ons.
    Een verschil met Humble Bundle is dat er een minimum prijs is. Deze stijgt wanneer mensen kopen aan het minimum, maar daalt wanneer mensen kopen aan een hoger bedrag. Gulle kopers doen de rest dus een voordeel. De bundels worden met een redelijk grote regelmaat aangeboden. Ook hier is er meestal weer een bonus voor wie meer dan een bepaald bedrag betaalt. Bijvoorbeeld muziekalbums.

    Het merendeel van de spellen is voor Windows. Wel interessant is dat Indie Royale een samenwerking is tussen Desura en IndieGames.com. Desura is een games platform vergelijkbaar met Steam. De focus ligt echter sterker op indie games, waarvan het een erg aantrekkelijke selectie heeft. Het gevolg is dat je voor spellen naast een download ook zo goed als altijd een Desura key krijgt. Als het spel op Steam beschikbaar is, krijg je ook daar meestal een key voor. Je hebt dus veel keuze.


    Indie Gala

    URL: http://www.indiegala.com/

    In tegenstelling tot de bovenstaande bundels biedt deze meestal geen DRM-vrije downloads, maar enkel Steam keys. Naast games tref je meestal ook wat muziekalbums in de bundels aan. Ook hier kan je kiezen welke partijen hoeveel van je betaalde bedrag krijgen.

    Ik heb zelf nog niets gekocht op Indie Gala, dus m'n informatie is nogal beperkt. Als iemand me er meer over kan vertellen voeg ik het hier graag toe.


    Groupees

    URL: http://groupees.com/

    Groupees biedt zowel spellen als muziek. Opnieuw kan je hier zelf je prijs kiezen (vanaf $1) met bonussen die meestal unlocked worden van zodra ze een bepaald aantal verkopen bereiken. Naast direct downloads kan je ook downloaden via torrents, en afhankelijk van het spel zijn er keys voor Desura, Steam en Good Old Games (gog.com).

    Zelf heb ik nog geen games gekocht op Groupees, maar wel twee uitstekende packs met chiptune albums. De site is erg gebruiksvriendelijk en hun muziek komt zowel in hoge kwaliteit MP3 als lossless FLAC.


    Aggregatie sites

    Hier zijn een aantal links waar overzichten worden gegeven van bundels en wat er momenteel zoal beschikbaar is.
    http://www.indiegamebundles.com/
    http://www.indiekings.com/p/bundle-tracker.html
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    (Indie) game/software/muziek bundles Empty Re: (Indie) game/software/muziek bundles

    Bericht van Pshycho Maniac do aug 29, 2013 6:43 pm

    Bedankt!

    Ik wist nog niet van de groupees website.

    De humblebundle, indiegala en indieroyale websites hebben ook zo dat ze je emailen als ze een nieuwe bundle hebben.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    (Indie) game/software/muziek bundles Empty Re: (Indie) game/software/muziek bundles

    Bericht van Hakurei Ninja vr aug 30, 2013 1:50 am

    Mooie lijst! Indie Royale ken ik inderdaad al een tijdje, maar het is maar zelden dat er games tussen zitten die ik ken of zelf graag wil hebben, dus post ik er niet zo vaak over. Niet dat er geen goede kwaliteit games tussen zitten, maar het focussen op minder bekende indie titels zorgt er wel voor dat er minder bij zit dat ik volmondig aan kan raden.

    Een andere site die ik laatst vond is BundleStars.com. Ze hebben wel een vaste prijs, maar hun bundles zijn heel lang in de aanbieding waardoor er altijd meerdere bundles te pakken vallen.

    Overigens heeft Humble nu een pracht van een weekly sale met o.a. Magicka, Dungeonland (om wat van de populairste te noemen), en verrassend veel strategy games. Check 'em hier! Ik maak er morgen nog wel een topic voor denk ik. Voor nu alleen de video:

    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    (Indie) game/software/muziek bundles Empty Re: (Indie) game/software/muziek bundles

    Bericht van Nekotaku do okt 17, 2013 8:34 am

    Er is een nieuwe Indie Royale bundle: The Birthday Bundle.
    Cities in Motion 2, Duke Nukem: Manhattan Project, Impire, XenoMiner, Perfection en een voorlopig nog onbekende bonus.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    (Indie) game/software/muziek bundles Empty Re: (Indie) game/software/muziek bundles

    Bericht van Nekotaku do jan 23, 2014 1:23 pm

    Groupees is er met een nieuwe game compilatie, de Retro 2 bundle. En hij ziet er heel goed uit!

    Het eerste dat al heel interessant lijkt is de Irem Arcade Hits entry. Dit is op zich al een verzameling spellen! Irem is een legendarische developer van arcade games die vooral bekend is van de klassieker R-Type. Iets wat deze collectie bijzonder interessant maakt is dat R-Type Leo er in zit. Dit spel is nooit in arcades buiten Japan uitgekomen, en bij mijn weten ook nog nooit geport geweest naar consoles. Een goede opportuniteit, dus! Het spel speelt redelijk anders dan de meeste uit de reeks, aangezien het zonder de force orb werkt, vergevingsgezinder is en ook een 2-player mode heeft. Echter nog altijd een klassieker!

    Vervolgens, Raiden Legacy, The Return. Raiden is een gekende naam in het shooter genre en deze hulde aan de klassieke reeks is niet te missen voor fans. Het omvat de spellen Raiden, Raiden Fighters, Raiden Fighters 2 en Raiden Fighters Jet.

    Ook interessant in het spel met de vreemde naam //N.P.P.D. RUSH//: The Milk of Ultra Violet. Dit is een open-world, bullet hell shooter action RPG met retro-stijl graphics. Yup, een hele mond vol. Ik weet niet hoe het speelt, maar het concept klinkt geweldig.

    Verder zijn er nog andere games en bonussen die vrijgegeven worden naarmate de verkoopcijfers stijgen. De bonus games krijg je sowieso bij je aankoop, ook degene die daarna nog vrijkomen.

    Een heel mooie bundle voor shooter fans, dus!
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    (Indie) game/software/muziek bundles Empty Re: (Indie) game/software/muziek bundles

    Bericht van kyr2005 za apr 19, 2014 7:23 pm

    Er is momenteel een heel goede pay what you want music bundle op http://www.gamemusicbundle.com/ met een aantal goede game soundtracks, waaronder broken age, tribes ascend en the banner saga.

    Om alle soundtracks te krijgen moet je een minimum van 10$ betalen maar voor minder krijg je ook al een aantal hele goede soundtracks.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    (Indie) game/software/muziek bundles Empty Re: (Indie) game/software/muziek bundles

    Bericht van Nekotaku ma nov 10, 2014 2:33 am

    Even een heads-up: er is een heel, HEEL mooie bundle op Groupees. Nog maar een dagje beschikbaar, dus wees snel als je deze wilt!
    Ranfox
    Ranfox
    Plaatselijke yama


    Leeftijd : 35
    Speciale vermogens : Power of Fluffyness =3=

    (Indie) game/software/muziek bundles Empty Re: (Indie) game/software/muziek bundles

    Bericht van Ranfox ma nov 10, 2014 1:51 pm

    Thanks ervoor Geert! Mooie bundel voor een mooie prijs. Meteen binnengehaald. :)

    Gesponsorde inhoud


    (Indie) game/software/muziek bundles Empty Re: (Indie) game/software/muziek bundles

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 09, 2024 12:10 am