Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+11
Hakurei Ninja
Mitch
Olly
Sophie
XavC
Faolinn
Graan
wolfie559
RemiliaxScarlet
kyr2005
Urameshiya
15 plaatsers

    Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 3 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van kyr2005 do maa 28, 2013 5:35 pm

    Urameshiya schreef:Bij gebrek aan toegang tot de Europese Nintendo eShop kan ik het niet controleren, maar als het goed is zou de demo intussen te downloaden zijn! Ik raad iedereen met een 3DS aan dat te doeeen! :D

    Oh, en ik zag net dat Nintendo de webpagina van FE:A zelfs naar het Nederlands vertaald heeft... Wauw!
    Juist! ik was het zelf al weer vergeten. Ik download de demo nu!
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 3 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Sophie vr maa 29, 2013 12:50 am

    De demo was tof! Vond alleen dat meisje een beetje irritant maar daar kan ik mee leven. Denk dat ik het spel ga halen als ie uit is. :D
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 3 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Faolinn vr maa 29, 2013 4:21 pm

    Ik heb de demo net bij Olga gespeeld, we hebben samen de hele FE:A site doorgwerkt en damnit ik ga van mijn verjaardagsgeld de Fire Emblem 3DS XL pre-orderen. Ik ben overgehaald... denk ik
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 3 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van kyr2005 vr maa 29, 2013 6:00 pm

    Faolinn schreef:Ik heb de demo net bij Olga gespeeld, we hebben samen de hele FE:A site doorgwerkt en damnit ik ga van mijn verjaardagsgeld de Fire Emblem 3DS XL pre-orderen. Ik ben overgehaald... denk ik
    Ik weet niet hoe het met fire emblem zit maar bij het monster hunter pack zit je spel dus op je sd kaart en heb je niet een echte game card, als dat een probleem is. Ook zat er bij mij geen oplader bij, maar zolang je een dsi of nieuwer hebt kan je gewoon die oplader gebruiken.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 3 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya vr maa 29, 2013 7:46 pm

    Skip schreef:De demo was tof! Vond alleen dat meisje een beetje irritant maar daar kan ik mee leven. Denk dat ik het spel ga halen als ie uit is. :D
    Faolinn schreef:Ik heb de demo net bij Olga gespeeld, we hebben samen de hele FE:A site doorgwerkt en damnit ik ga van mijn verjaardagsgeld de Fire Emblem 3DS XL pre-orderen. Ik ben overgehaald... denk ik
    Woohoo! En muhahaha, ik krijg opeens een leuk idee: wie weet kunnen we straks elkaars avatars recruiten en ieder een TvH-team maken om daarmee het spel te spelen! :D ...al is het dan misschien handiger als ik voor die gelegenheid voor de verandering een avatar maak met een enigzins leesbare naam.
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 3 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van wolfie559 za maa 30, 2013 12:50 am


    edit

    vergeet dat ik iets zei.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 3 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Olly za maa 30, 2013 5:54 pm

    Urameshiya schreef:Woohoo! En muhahaha, ik krijg opeens een leuk idee: wie weet kunnen we straks elkaars avatars recruiten en ieder een TvH-team maken om daarmee het spel te spelen! :D ...al is het dan misschien handiger als ik voor die gelegenheid voor de verandering een avatar maak met een enigzins leesbare naam.


    Jaaaaa dit wil ik doen! <3
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 3 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya za maa 30, 2013 9:56 pm

    Olly schreef:
    Urameshiya schreef:Woohoo! En muhahaha, ik krijg opeens een leuk idee: wie weet kunnen we straks elkaars avatars recruiten en ieder een TvH-team maken om daarmee het spel te spelen! :D ...al is het dan misschien handiger als ik voor die gelegenheid voor de verandering een avatar maak met een enigzins leesbare naam.


    Jaaaaa dit wil ik doen! <3
    :D

    Ik krijg bijna zin om maar meteen alvast een nieuwe avatar daarvoor te maken, maar ik heb nog 3 andere FE playthroughs lopen die ik eerst af moet maken. xD

    Maar... het is vast geen probleem als 'Ura' een meisje wordt, he? Ze moet namelijk wel een Pegasus Knight kunnen worden! k=w=
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 3 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Olly za maa 30, 2013 10:34 pm

    Urameshiya schreef:
    Olly schreef:
    Urameshiya schreef:Woohoo! En muhahaha, ik krijg opeens een leuk idee: wie weet kunnen we straks elkaars avatars recruiten en ieder een TvH-team maken om daarmee het spel te spelen! :D ...al is het dan misschien handiger als ik voor die gelegenheid voor de verandering een avatar maak met een enigzins leesbare naam.


    Jaaaaa dit wil ik doen! <3
    :D

    Ik krijg bijna zin om maar meteen alvast een nieuwe avatar daarvoor te maken, maar ik heb nog 3 andere FE playthroughs lopen die ik eerst af moet maken. xD

    Maar... het is vast geen probleem als 'Ura' een meisje wordt, he? Ze moet namelijk wel een Pegasus Knight kunnen worden! k=w=

    Geef haar paars haar en noem haar Rikka, dan is alles prima~
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 3 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya za maa 30, 2013 10:47 pm

    Olly schreef:
    Urameshiya schreef:
    Olly schreef:
    Urameshiya schreef:Woohoo! En muhahaha, ik krijg opeens een leuk idee: wie weet kunnen we straks elkaars avatars recruiten en ieder een TvH-team maken om daarmee het spel te spelen! :D ...al is het dan misschien handiger als ik voor die gelegenheid voor de verandering een avatar maak met een enigzins leesbare naam.


    Jaaaaa dit wil ik doen! <3
    :D

    Ik krijg bijna zin om maar meteen alvast een nieuwe avatar daarvoor te maken, maar ik heb nog 3 andere FE playthroughs lopen die ik eerst af moet maken. xD

    Maar... het is vast geen probleem als 'Ura' een meisje wordt, he? Ze moet namelijk wel een Pegasus Knight kunnen worden! k=w=

    Geef haar paars haar en noem haar Rikka, dan is alles prima~
    Maar dan is het geen TvH-lid meer! Kan ik haar niet gewoon Ura noemen en alsnog een ooglapje en paars haar geven? En wapens met absurde namen aan haar meegeven in m'n streetpass-team?
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 3 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Olly za maa 30, 2013 10:53 pm

    close enough :p
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 3 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya ma apr 01, 2013 1:43 am

    Geinspireerd door Fao's dreamteamtraining, heb ik een... transcontinentaal Pegasus Knight-only team samengesteld in Awakening. Met vertegenwoordigers uit 9 van de 13 FE games!

    Samenstelling:

    Als ik ze een beetje verder getraind heb, zal ik een Streetpass Team van ze maken dat geen gelijke kent als het gaat om kwetsbaarheid voor boogschutters en wind-magie!

    Voor nu kan ik gewoon vijanden treiteren door boven een afgrond te hangen zodat ze me zonder vliegende units niet kunnen bereiken:
    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 3 Aeezaa10
    Nog nooit zoveel Pegasus Knights tegelijk gehad! k=w=
    (Omdat Nintendo niet zo lief is geweest om een screenshotfunctie in te bouwen moet het maar zo...)
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 3 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van wolfie559 ma apr 01, 2013 8:35 pm

    heb de demo gespeeld bij kyr.... i am SO gonna buy dis game maaaang
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 3 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Faolinn di apr 02, 2013 10:07 am

    Pre order is geplaatst. Ik kwijl al bij de gedachte aan het hebben van die extra large blauwe traktatie met stylish embleem.

    Omdat het trainen van mijn dreamteam in The Sacred Stones een beetje is vastgelopen bij de arena in chapter twaalf (Landing at Taizel) wegens ééntonigheid, heb ik Olly's DSLite maar gejat nadat we er een gepatchte versie van Fire Emblem: Shin Monshō no Nazo ~Hikari to Kage no Eiyū~ (FE12) op hebben gezet.

    Ik vind hem tot nu toe, als ik hem vergelijk met FE8 en de demo van Awakening (FE13), vies tegen vallen. Het verhaal is minnetjes, klinkt echt als een 'prop er maar in' verhaaltje om de originele storyline uit te melken. De vijandsamenstellingen in de maps vind ik slecht geconfigureerd. Ik vind het raar dat een gezonde cavalier door een baas in twee klappen kan worden gedood als er nog geen mogelijkheid tot grinden wordt gegeven. Op hard of zeker op lunatic zou ik het ergens nog wel kunnen accepteren maar in easy mode vind ik het gewoon slecht doordacht. Worst of all: No marriage system?? BLASPHEMY!!! WHERE'S THE ROMANCE ;A;

    Echter, het is verfrissend om eens iets anders dan FE8 op een handheld te kunnen spelen en het support systeem ondersteunt iets beter snelle playthroughs. Support krijg je namelijk erbij puur door samen een map door te spelen, niet door 20 beurten pal naast elkaar te staan. Het bouwen van een vast en gebalanceerd team waarmee je alle maps kan winnen wordt je op die manier dus makkelijker aangereikt.

    Kortom: Leuk spelletje voor een snelle playthrough, maar hij haalt het niet vergeleken met FE8 (en wellicht, te oordelen aan de fantastische demo, bij FE13). Geen wonder dus dat hij nooit officiëel zal worden geport naar Amerika en Europa
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 3 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Urameshiya di apr 02, 2013 2:51 pm

    Faolinn schreef:Pre order is geplaatst. Ik kwijl al bij de gedachte aan het hebben van die extra large blauwe traktatie met stylish embleem.

    Omdat het trainen van mijn dreamteam in The Sacred Stones een beetje is vastgelopen bij de arena in chapter twaalf (Landing at Taizel) wegens ééntonigheid, heb ik Olly's DSLite maar gejat nadat we er een gepatchte versie van Fire Emblem: Shin Monshō no Nazo ~Hikari to Kage no Eiyū~ (FE12) op hebben gezet.

    Ik vind hem tot nu toe, als ik hem vergelijk met FE8 en de demo van Awakening (FE13), vies tegen vallen. Het verhaal is minnetjes, klinkt echt als een 'prop er maar in' verhaaltje om de originele storyline uit te melken. De vijandsamenstellingen in de maps vind ik slecht geconfigureerd. Ik vind het raar dat een gezonde cavalier door een baas in twee klappen kan worden gedood als er nog geen mogelijkheid tot grinden wordt gegeven. Op hard of zeker op lunatic zou ik het ergens nog wel kunnen accepteren maar in easy mode vind ik het gewoon slecht doordacht. Worst of all: No marriage system?? BLASPHEMY!!! WHERE'S THE ROMANCE ;A;

    Echter, het is verfrissend om eens iets anders dan FE8 op een handheld te kunnen spelen en het support systeem ondersteunt iets beter snelle playthroughs. Support krijg je namelijk erbij puur door samen een map door te spelen, niet door 20 beurten pal naast elkaar te staan. Het bouwen van een vast en gebalanceerd team waarmee je alle maps kan winnen wordt je op die manier dus makkelijker aangereikt.

    Kortom: Leuk spelletje voor een snelle playthrough, maar hij haalt het niet vergeleken met FE8 (en wellicht, te oordelen aan de fantastische demo, bij FE13). Geen wonder dus dat hij nooit officiëel zal worden geport naar Amerika en Europa
    Ik vind je mening over FE12 erg interessant, aangezien ik het op het moment ook aan het spelen ben. Toen het uitkwam had ik geen DS, en las ik bovendien nog niet genoeg kanji om het te gebrijpen, maar omdat m'n FE-liefde de laatste tijd weer ernstig boven is komen drijven heb ik er een tijdje terug een exemplaar van geimporteerd. Ik ben het met je eens dat het verhaal een beetje mager is vergeleken met sommige andere delen. Dat wil zeggen, de plotlijn zelf vind ik niet per se slechter dan die van de rest van de serie, maar de manier waarop het allemaal verteld wordt wel. Dat komt denk ik vooral omdat ze veel tekst hebben behouden uit het het SNES-origineel, en twee decennia geleden presenteerden games hun verhalen nou eenmaal niet zo mooi als nu... En als je de oorspronkelijke tekst wilt houden, dan voelt alles wat je er vervolgens als aanvulling nog eens bijschrijft inderdaad er een beetje 'ingepropt'. Dat punt van je kritiek deel ik dus, al vul ik zelf de gebreken in de prestentatie van het verhaal in m'n hoofd gewoon aan. XD

    Maar wat gameplay betreft ben ik het niet met je eens. Ik vind het juist een briljant spel. Misschien komt het omdat ik zo'n idioot* ben die niet op normal mode begint, maar hard mode overslaat en z'n eerste playthrough op maniac mode doet, maar ik vind de maps geweldig ontworpen. De manier waarop de vijanden opgesteld zijn is juist uitermate doordacht: je kunt op allerlei punten zien dat de ontwikkelaars goed nagedacht hebben wat de speler geneigd zou zijn te doen. De uitdaging voelt heel 'echt', het is niet gewoon hopen dat de random number-godin mee wil helpen (iets dat in FE13 lunatic of lunatic+ bijvoorbeeld vaak wel erg belangrijk is...) maar het is echt je strategie die een verschil maakt.
    Bij FE8 en Awakening is het vooral de tactische inzet van je eenheden (in een min of meer vooraf bepaalde confrontatie) die je moet helpen om te winnen. In FE12 is dat ook belangrijk, maar moet je minstens zo goed nadenken over je aanpak van de map op een hoger, meer strategische plan. Omdat er vaak behoorlijk wat open ruimte op de maps is tussen jou en de vijanden en tussen verschillende groepen vijanden, kun je spelen met de plaats en tijd waarop je bepaalde groepen vijanden confronteert. Daardoor zou je maps op wezenlijk verschillende manieren aan kunnen pakken. Afleidingsmanouvres om tijd te winnen, vijanden in hinderlagen lokken op voor hen ongunstig terrein, gemene hit-and-run (of hit-and-rescue) tactieken, het is in elke FE mogelijk, maar FE12 slaagt erin om het ook echt de moeite waard te maken het allemaal vooraf te overwegen en verder dan 1 beurt vooruit te denken.

    *Ik wil dus niet zeggen dat ik een briljant tacticus of iets dergelijks ben, want dat ben ik bepaald niet. Ik verlies juist op zo goed als elke map meerdere keren voor ik uiteindelijk met moeite een manier vind om iedereen in leven te houden. Ik denk alleen wel dat dat betekent dat wij dezelfde maps op een heel verschillende manier ervaren zouden kunnen hebben.

    Nou weet ik natuurlijk niet of normal mode (het heet trouwens geen easy, en dat is het dus vast ook niet bedoeld om te zijn) overtuned is, zoals je suggereert. Misschien is het dat wel, maar als je gezonde cavalier in twee beurten gedood kan worden door een baas die waarschijnlijk gewoon stil staat te staan op z'n kasteelpoort, lijkt me dat geen onoverkomelijke hindernis. Dat gebeurt bij bazen in FE8 toch ook wel eens?

    Ik weet dat wij allebei een eigen manier hebben om FE spellen te spelen (bij mij kunnen de meeste van m'n units in 2 aanvallen uitgeschakeld worden door elke willekeurige vijandelijke soldaat, en ik geniet ervan), dus ik kan best begrijpen dat jij FE12 wat minder vindt. Toch vind ik niet dat je het zomaar als een soort 'tweederangs' FE weg kunt zetten! Dit soort delen moeten mogen er wat mij betreft ook in de serie zijn. :)

    Als FE12 nu de graphics van FE13 had... zou ik het waarschijnlijk nooit meer neer kunnen leggen.

    Aaanyway, het is heel cool dat zoveel mensen Awakening willen gaan aanschaffen! Het TvH-team zal ijzersterk worden!

    P.S. Sorry dat ik praktisch op alles wat je zeg commentaar lever, Fao, maar zie het als een aanknopingspunt voor een leuke discussie! k;P


    Laatst aangepast door Urameshiya op do apr 11, 2013 5:20 pm; in totaal 1 keer bewerkt

    Gesponsorde inhoud


    Fire Emblem-topic (Herrezen!) - Pagina 3 Empty Re: Fire Emblem-topic (Herrezen!)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu za apr 27, 2024 9:02 am