Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+11
Faolinn
UNOwen
RemiliaxScarlet
Shiro
Urameshiya
Zigzagwolf
Theedoekje
Olly
T
Toumyon
Mitch
15 plaatsers

    Mensen van Hakuro ~ Ronde 14

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Mensen van Hakuro ~ Ronde 14 - Pagina 21 Empty Re: Mensen van Hakuro ~ Ronde 14

    Bericht van Urameshiya ma dec 10, 2012 10:47 pm

    Juist omdat je niet kunt weten wie van ons beiden de waarheid spreekt, is op Olga stemmen een goede oplossing.

    Goed, ik zou nu heel flauw kunnen zijn en aan het eind van de week Mokou vragen om samen met mij op Uno te stemmen (aangezien Mokou al weet dat ze niet aan mij gekoppeld is en Olga dus liegt), zodat alsnog Uno degene is die aan de galg terecht komt, maar dat ga ik niet doen. (En het eindresultaat zal toch wel hetzelfde blijven. Olga gaat dood, Uno gaat dood, en ik ga dood.)

    Ik stem dus hierbij ook op Olga. Het is ironisch om nu in de laatste week op een burger te moeten stemmen terwijl ik me juist afgelopen nacht van de identiteit van de laatste wolf verzekerd heb, maar het moet maar!
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Mensen van Hakuro ~ Ronde 14 - Pagina 21 Empty Re: Mensen van Hakuro ~ Ronde 14

    Bericht van Olly do dec 13, 2012 7:00 pm

    Jongens ik heb een dramatische realisatie!
    Maar eerst: Shiro, ben jij gekoppeld?
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Mensen van Hakuro ~ Ronde 14 - Pagina 21 Empty Re: Mensen van Hakuro ~ Ronde 14

    Bericht van Urameshiya do dec 13, 2012 7:05 pm

    Olly schreef:Jongens ik heb een dramatische realisatie!
    ...alwéér één? Kan niet wachten om te horen wat het dit keer is. Mensen van Hakuro ~ Ronde 14 - Pagina 21 4260254955
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    Mensen van Hakuro ~ Ronde 14 - Pagina 21 Empty Re: Mensen van Hakuro ~ Ronde 14

    Bericht van Shiro do dec 13, 2012 9:29 pm

    Nee, ik ben niet gekoppeld.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Mensen van Hakuro ~ Ronde 14 - Pagina 21 Empty Re: Mensen van Hakuro ~ Ronde 14

    Bericht van Olly do dec 13, 2012 9:39 pm

    Mooi. Jij bent niet gekoppeld en ik ook niet. Dit betekent dat óf UNO óf Ura deel uitmaken van het koppel, of zelfs beide. Maar ik weet haast zeker dat het Ura en Kari zijn.

    Nu waren jullie zo kritisch op mijn vertrouwen voor UNO dat ik dat een beetje overgenomen heb. Wat nou als UNO de slet helemaal niet is? Wat nou Als UNO ook een wolf is...
    Shiro, wat als wij de laatste twee good guys zijn? Die leugenachtige wolf van een Ura is gekoppeld aan heks Kari, ze hebben hoe dan ook twee stemmen. Aan het andere front hebben we de laatste oprechte wolf UNO, die zijn metgezellen heeft zien vallen...
    Als dit waar is hebben we een enorm probleem als we niet op Ura stemmen.

    We stemmen op UNO, die blijkt een wolf en sterft. De volgende nacht ga jij dood, omdat je je als beschermengel niet kunt verdedigen. Dan word ik uit het spel gestemd door Ura en Kari, ik vuur mijn schot en iedereen is dood...

    Of we stemmen op Ura, met hem gaat Kari ten onder. 'S nachts word jij nogsteeds opgegeten, maar overdag maak ik alles goed in een gelijkspel, waarin ik als jager de overhand heb.

    Wil je echt nog doen wat Ura zegt en de jager ophangen? We hebben mijn kogel ten minste nodig om het op het einde gelijk te maken, verspil die nu niet!
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Mensen van Hakuro ~ Ronde 14 - Pagina 21 Empty Re: Mensen van Hakuro ~ Ronde 14

    Bericht van Urameshiya do dec 13, 2012 10:21 pm

    Haha, onverbeterlijk, Olga. Dat je hier nog de motivatie voor hebt.

    En ik moet zeggen, het is een leuk verhaal. Maar ehm....

    Als UNO en ik allebei wolven zijn, en ik bovendien aan Kari gekoppeld ben... wie gaat er dan nog meer op mij stemmen behalve jij en Shiro? Het lijkt me vrij duidelijk dat zelfs als je verhaal waar zou zijn, jij en Shiro toch al niet meer zouden kunnen winnen.

    Het heeft voor Shiro dus niet eens zin om je verhaal serieus te nemen, want als ze je verhaal gelooft vergooit ze daarmee haar kansen op de overwinning. Het is absoluut zinloos om rekening te houden met scenario's waarin je op dit moment al verloren hebt.

    Dat weet jij eigenlijk ook best, en de enige reden dat je dit scenario toch verzonnen hebt, is omdat jij en UNO in werkelijkheid het koppel zijn, en je weet dat hij WEL mee zou stemmen op mij als jij het voor elkaar kreeg Shiro te overtuigen op mij te stemmen.

    (Voor alle duidelijkheid, voordat je gaat zeggen dat ik nergens je scenario durf te ontkennen: je verhaal is in werkelijkheid natuurlijk gewoon niet waar.)

    Oh, en om dan toch nog even 'serieus' op je scenario te reageren: als UNO en ik samen wolven waren, dan hadden we gewonnen als we afgelopen nacht Shiro vermoord hadden. Waarom hebben we dat ook al weer niet gedaan, volgens jou? Ben ik behalve een leugenachtige wolf soms ook nog eens een oerdomme wolf?


    Laatst aangepast door Urameshiya op do dec 13, 2012 10:28 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Mensen van Hakuro ~ Ronde 14 - Pagina 21 Empty Re: Mensen van Hakuro ~ Ronde 14

    Bericht van Olly do dec 13, 2012 10:28 pm

    Ura, je bent gekoppeld aan een heks, dit betekent dat je niet met je medewolven kunt winnen omdat je een onmogelijke liefde. Daarom heb je de afgelopen nacht Shiro niet vermoord. Waarschijnlijk heb je afgesproken dat Kari haar zou redden.

    En over die we. Je bent ook een vijand van teamgenoot UNO, die nu weet dat jij al die tijd al je eigen agenda had. Waarom zou UNO niet op jou stemmen?
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Mensen van Hakuro ~ Ronde 14 - Pagina 21 Empty Re: Mensen van Hakuro ~ Ronde 14

    Bericht van Urameshiya do dec 13, 2012 10:38 pm

    Haha, je hebt dit verhaal beter verzonnen dan ik dacht. Geen wonder dat het je drie dagen kostte om dit in elkaar te puzzelen.

    Wil je dat ik je nog meer moeilijke vragen ga stellen zodat je je scenario nog bizarder moet maken om het enigzins plausibel(?) te houden, of zullen we eerst even afwachten wat Shiro zegt? Het zou tenslotte zonde zijn als ik per ongeluk je verhaal lek zou prikken voordat het bij degene aangekomen is voor wie het bestemd was.

    Intussen mag je me dan nog een keer uitleggen waarom je het nodig vindt om een scenario aan te houden dat almaar onwaarschijnlijker wordt, terwijl je niet eens probeert te overwegen wat het meest voor de hand ligt: UNO is de laatste wolf, en ik ben de ziener. Als je nu echt de onschuldige en ongekoppelde burger was die je beweert te zijn, dan zou je dat scenario op z'n minst moeten overwegen, niet waar?

    Of zou het heel misschien zo kunnen zijn dat het voor jou een beetje ongunstig is als wolf UNO sterft?

    Als je nu echt de onschuldige en ongekoppelde burger was die je beweert te zijn, dan zou je nu op z'n minst moeten twijfelen. Als je nu echt de onschuldige en ongekoppelde burger bent die je beweert te zijn, dan heb je namelijk dezelfde informatie tot je beschikking als Shiro, en die twijfelt duidelijk wel.

    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    Mensen van Hakuro ~ Ronde 14 - Pagina 21 Empty Re: Mensen van Hakuro ~ Ronde 14

    Bericht van Shiro do dec 13, 2012 11:03 pm

    Urameshiya schreef:of zullen we eerst even afwachten wat Shiro zegt?
    Nee dat zullen we niet.
    Ik ben de discussie al een tijdje aan het meelezen, ik heb alleen geen idee wat ik erop moet zeggen.

    Hier een samenvatting.

    Ik kan op Uno stemmen:
    Ura-scenario: Olly gaat ook dood en schiet Ura neer, burgers hebben gewonnen.
    Olly-scenario: Ura vermoordt me, en daarna stemmen hij en Mokou Olly weg: Spel is over.

    Ik kan op Olly stemmen:
    Ura-scenario: Uno gaat dood, en Olly schiet Ura neer. Burgers hebben gewonnen.
    Olly-scenario: Olly is dood. Olly kan Ura neerschieten, waarmee Mokou ook sterft. Burgers hebben gewonnen,
    OF Wolvenoverwinning: Nacht valt en ik wordt vermoord.

    Ik kan op Ura stemmen:
    Ura-scenario: 's nachts wordt ik of Mokou afgeslacht, overdag stemmen Olly en Uno samen de ander eruit: Spel is over.
    Olly-scenario: Ura en Mokou gaan dood, Spel is gewonnen door burgers
    OF Uno is ook een wolf, een van ons sterft 's nachts en het is gelijkspel.


    Of ik mis iets, of het is niet heel slim om nu nog op Ura te stemmen.


    Laatst aangepast door Shiro op do dec 13, 2012 11:23 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Mensen van Hakuro ~ Ronde 14 - Pagina 21 Empty Re: Mensen van Hakuro ~ Ronde 14

    Bericht van Olly do dec 13, 2012 11:11 pm

    Tuurlijk is dat geen wonder. Ik heb deze week al vijf schoolexamens gehad en ik heb er morgen nog twee. Volgende week ook twee en nog een mondeling en een praktische opdracht. Verder kwam Jasper deze week langs, die ik al negen hele dagen niet gezien had *dramadrama*. Weerwolven schoot er gewoon wat bij in, of nou ja, ik had gewoon echt geen tijd, hoe graag ik ook zou willen in dit eindspel.

    Voor mij heb je je niet bewezen Ura, echt niet. Kari en Mokou hebben zich bewezen. Ik heb mij bewezen. Alleen jij en UNO niet. Ik geef UNO in deze situatie het voordeel, omdat hij ook nog geen misstappen heeft gemaakt. Bovendien heeft hij vorige week niet eens gestemd, als hij echt de laatste wolf zou zijn, zou hij dat ten minste doen. Anders had hij het spel echt flink voor ons verpest, door de rol van tegenstander weg te laten vallen door nalatigheid. Nee, UNO is deze ronde te normaal.

    Urameshiya schreef:
    Wil je dat ik je nog meer moeilijke vragen ga stellen zodat je je scenario nog bizarder moet maken om het enigzins plausibel(?) te houden, of zullen we eerst even afwachten wat Shiro zegt? Het zou tenslotte zonde zijn als ik per ongeluk je verhaal lek zou prikken voordat het bij degene aangekomen is voor wie het bestemd was.
    Ik wil hier eigenlijk niet op reageren, maar mijn puberale drang zegt nu "Ja, ja, Olga wees lekker kinderachtig!" Nou vooruit... Alsof dit is wat er aan de hand is. Het is andersom, ik ben diegene met de vragen en het enige wat jij doet is van het gemakkelijkste uitgaan en je daarop branden en vervolgens daar naartoe praten zodat mijn verhaal op de achtergrond komt. Ja, zo komt het inderdaad niet aan nee.

    Nou, ik heb al een leidende rol gespeeld bij het ophangen van twee wolven, ik wil daar graag drie van maken.


    EDIT: Ja Shiro, je mist wat. In alle drie de scenario's van Ura sterft Ura zelf ook. Daarna hebben de burgers gewonnen....daarna
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    Mensen van Hakuro ~ Ronde 14 - Pagina 21 Empty Re: Mensen van Hakuro ~ Ronde 14

    Bericht van Shiro do dec 13, 2012 11:28 pm

    Olly schreef:
    Voor mij heb je je niet bewezen Ura, echt niet. Kari en Mokou hebben zich bewezen. Ik heb mij bewezen. Alleen jij en UNO niet.
    *kuch*
    Olly schreef:
    EDIT: Ja Shiro, je mist wat. In alle drie de scenario's van Ura sterft Ura zelf ook. Daarna hebben de burgers gewonnen....daarna
    Maar heeft het nut om jezelf op te offeren als dat betekent dat de andere partij wint?
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Mensen van Hakuro ~ Ronde 14 - Pagina 21 Empty Re: Mensen van Hakuro ~ Ronde 14

    Bericht van Urameshiya vr dec 14, 2012 12:34 am

    Shiro schreef:Of ik mis iets, of het is niet heel slim om nu nog op Ura te stemmen.
    Nee, je mist niets, dat heb je juist geconstateerd. Zelfs vanuit jouw positie waarin je niets zeker kunt weten, lijkt het me niet moeilijk om vast te stellen dat wat ik zeg in ieder geval een heel stuk waarschijnlijker is dan wat Olga zegt. Hierover zometeen meer. Als je geen zin hebt om m'n hele post te lezen, begin dan onder de spoiler tags. Daar staat het belangrijkste punt.

    Olly schreef:Ik geef UNO in deze situatie het voordeel, omdat hij ook nog geen misstappen heeft gemaakt. Bovendien heeft hij vorige week niet eens gestemd, als hij echt de laatste wolf zou zijn, zou hij dat ten minste doen.
    De wolven (wolf) hebben ook een week niemand vermoord. Zou dat niet juist moeten leiden tot de aanname dat Uno, die het op dit moment razend druk heeft met examens, de laatste wolf is, en hij niet alleen zijn stem voor de galg, maar ook die voor de nachtelijke moord vergeten is?

    Op z'n minst kunnen we denk ik wel stellen dat dat een logischere aanname is dan de aannames die we moeten maken om jouw verhaal te accepteren.

    Omdat ik het een beetje jammer voor je vind dat je partner geen kans op overwinning meer ziet en je daardoor volledig in de steek laat, heb ik een serieuze reactie op je scenario opgesteld, zodat je het in elk geval niet voor niets verzonnen hebt.

    Hier komen ze dan. Dit zijn de aannames die achter jouw verhaal zitten:

    Spoiler:
    Geloof je dat echt allemaal, Olga? En wil je echt dat Shiro gelooft dat dat allemaal waar is, en dat ze gelooft dat jij zo'n rare hersenkronkel hebt dat jij ook gelooft dat dit allemaal waar is, en dat de mogelijkheid dat UNO de laatste wolf is er voor jou niet toe doet?

    Ik denk dat vooral de dikgedrukte punten wel duidelijk maken dat het onzin is. Mocht je het zo nog niet genoeg vinden, en nog de neiging krijgen om op al mijn punten een antwoord te gaan bedenken (je bent welkom hoor), dan zal ik het grootste gat in je scenario hieronder even wat verder toelichten.

    Shiro, mocht het zo zijn dat je geen zin hebt om dit hele stuk in de spoiler tags te lezen, dan zal ik je nu bij wijze van tl;dr 1 overtuigend punt geven waar Olga bij het verzinnen van haar scenario geen rekening mee heeft gehouden.

    Olga zegt dat Yuki Kuro vorige week ervan overtuigd was dat Mokou en ik de waarheid spraken, en hij ons daarom besloot te beschermen door geheim te houden dat wij het koppel waren. Als Yuki Kuro mij vertrouwde, dan moet hij ook overtuigd zijn geweest dat jij en Olga betrouwbaar waren, omdat ik dat zei.

    Kortom: in Olga's scenario zijn Mokou en ik het koppel, Yuki Kuro weet dat, en hij is er logischerwijs van overtuigd dat UNO de enige overgebleven wolf is. Wij overleggen op dat moment met z'n allen of we UNO op zullen hangen of Yuki Kuro, en Yuki Kuro weet dus ook dat als hij ons ervan kan overtuigen om niet hem op te hangen, Uno opgehangen wordt en de burgers het spel zullen hebben gewonnen. In Olga's scenario is dit natuurlijk niet zo, maar in Yuki Kuro's hoofd MOET dit zo zijn geweest, ook in Olga's scenario, anders klopt haar verhaal over de reden dat hij zou hebben gelogen niet.

    WAAROM zou hij het dan niet eerlijk zeggen als hij Mokou en mij gekoppeld had?
    Als hij dat zou doen, zouden in zijn beeld van de werkelijkheid Mokou en ik onmiddelijk moeten inzien dat hij de waarheid sprak, waardoor er genoeg stemmen zouden zijn om Uno op te hangen, zodat de burgers zouden winnen.

    Hier is geen logische verklaring voor mogelijk, tenzij je aanneemt dat Yuki Kuro heel erg dom of slecht in dit spel is. En zijn andere posts geven mij niet bepaald de indruk dat hij dom is of slecht in dit spel.

    Olga's scenario bevat dus een grove tegenstrijdigheid, en er is geen enkele reden om aan te nemen dat Yuki Kuro gelogen heeft.

    Conclusie: hij heeft niet gelogen, Olga en UNO zijn het koppel. En als je de posts van de afgelopen week terugleest zal het duidelijk zijn dat de enige reden dat Olga zo wanhopig om de mogelijkheid heen blijft draaien dat UNO de enige overgebleven wolf is (terwijl ze hier geen goeie argumenten voor heeft, zoals je in haar post hierboven ziet) en met steeds gekkere scenario's op de proppen komt om dat te vermijden, is dat zij ook doodgaat als UNO sterft.

    Shiro schreef:Maar heeft het nut om jezelf op te offeren als dat betekent dat de andere partij wint?
    Oh, dit is ook een mooie tegenstrijdigheid! Hoe zit dat, Olga? Zei je niet net nog dat UNO en ik vijanden waren? Bied ik dan na al die moeite die ik blijkbaar gedaan heb (zie de spoiler tags k=w=) opeens aan om mezelf op te offeren zodat UNO kan winnen? Ik sta keer op keer versteld van de rare hersenkronkels die ik heb in jouw voorstelling van de werkelijkheid.


    Laatst aangepast door Urameshiya op vr dec 14, 2012 1:14 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    Mensen van Hakuro ~ Ronde 14 - Pagina 21 Empty Re: Mensen van Hakuro ~ Ronde 14

    Bericht van Shiro vr dec 14, 2012 1:10 am

    ^Ik heb altijd zin om deze posts te lezen.
    Die laatste post was erg overtuigend, en ik geloof je.
    Volgens mij betekent dat dat ik mijn stem vooralsnog niet hoef aan te passen?

    Urameshiya schreef:De wolven (wolf) hebben ook een week niemand vermoord.
    En ik maar denken dat ik eindelijk iemand beschermd had. ==
    Mitch
    Mitch
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : To disappear in plain sight

    Mensen van Hakuro ~ Ronde 14 - Pagina 21 Empty Re: Mensen van Hakuro ~ Ronde 14

    Bericht van Mitch vr dec 14, 2012 7:49 am

    Shiro schreef:^Ik heb altijd zin om deze posts te lezen.
    Die laatste post was erg overtuigend, en ik geloof je.
    Volgens mij betekent dat dat ik mijn stem vooralsnog niet hoef aan te passen?

    Momenteel stem je op UNOwen, aangezien jouw vorige stem(?)-post 'dan stem ik maar op Olga?' was en ik die nogal vaag vind.. ^^;
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    Mensen van Hakuro ~ Ronde 14 - Pagina 21 Empty Re: Mensen van Hakuro ~ Ronde 14

    Bericht van Shiro vr dec 14, 2012 9:31 am

    Ja, ik zal mijn post herschrijven als de argumenten op zijn, of de tijd op is.

    Gesponsorde inhoud


    Mensen van Hakuro ~ Ronde 14 - Pagina 21 Empty Re: Mensen van Hakuro ~ Ronde 14

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 6:34 am