Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+5
wolfie559
Olly
T
Urameshiya
kyr2005
9 plaatsers

    FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro

    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro Empty FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro

    Bericht van kyr2005 ma okt 01, 2012 11:51 pm

    In het jaar 2046 werden de jaren van vrede verstoord door de opkomst van de Satori rebellie. Aan het hoofd van deze verraders, zelf gekroonde opperkijzer van het universum een man alleen maar bekend als 'T'.
    De rebellen staan aan de winnende macht, en er vallen elke dag meer doden. Maar er is nog een enkele kans. Deze kans, is de ISS Hakugyokuro.
    Spoiler:
    Dit schip onder leiding van Kapitein Urameshiya moet met een kleine bemanning levens noodzakelijke informatie brengen naar de hoofd vloot van de Kogasa alliantie.
    Het schip is uitgerust met een artemis raket lanceerder een een MKII Burst laser en heeft een standaard schild. Heel speciaal is het niet, maar het is het beste dat mogelijk is.

    Dit is het verhaal van de dappere helden Kapitein Urameshiya, Wapen expert Nekotaku en Tanshu, de meesterlijke schild operator. En het begint hier, in Civ. Sector 1.
    Spoiler:

    Na hun eerste Licht sprong komen ze direct al een Verschrikkelijke beeld tegen. Een automatische Rebellen verkenner valt een klein gas platform aan.
    Spoiler:

    "Dit is verschrikkelijk.. Ik weet dat we snel moeten zijn.. maar dit kunnen we toch niet zo laten.." Dacht ura luidop in zijn cockpit. "We moeten hier iets aan doen. NEKO! schakel de wapens in! Tanshu! Schilden op volle kracht!"
    Ayeaye kapitein! Schreeuwde de twee bijna in koor.
    Spoiler:

    Snel stuurde Kapitein Ura het schip binnen vuur bereik van het Robot schip en hier begon hun eerste uitdaging, maar het zou zeker niet de laatste zijn.
    Na een snelle scan van het schip werd duidelijk dat het een zowel een schild had als meerdere wapens.
    "Neko, zodra de wapens geladen zijn richt de laser op hun wapen systemen, en schiet er ook een schild penetrerende raket erop voor het geval niet al hun wapens offline zijn!"

    "No problemo" zij neko, die vliegensvlug begon te te typen op de wapens console met vingervaardigheden gekweekt door teveel touhou en stepmania te spelen.
    Voor de wapens nog maar geladen waren schoot het robot schip een dubbel salvo van krachtige lasers op het schip, die door het schild gingen alsof het papier was.

    "Verdomme!" vloekte ura. "Tanshu, status!?"
    "De Zuurstof generator is geraakt, er is een brand ontstaan!" schreeuwde tanshu
    "De wapens zijn ook geraakt kapitein!" schreeuwde neko die al bezig was met ze te repareren.
    Spoiler:

    "Oke... Neko, Tanshu, ik ga proberen het vuur te laten stikken door de luchtsluis open te zetten, zodra het vuur uit is moeten jullie allebei er naar toe gaan en het zo snel mogelijk repareren voor jullie stikken!"
    Spoiler:

    Nog een salvo van het schip, nog een keer op de zuurstof generators. Het werd er vooral niet beter op. Gelukkig kon Urameshiya een schot ontwijken.
    Neko kon tijdens het repareren nog een laser salvo op het schip schieten en een van de lasers offline brengen.
    Niet lang hier na waren de wapen systemen van de ISS Hakugyokuro weer op volle kracht, en het vuur in de zuurstof generator gedoofd.
    Spoiler:

    "Oke, de lucht sluizen zijn dicht, ga zo snel mogelijk de generator maken voor we allemaal stikken!"
    Na de lasers te locken op de wapen systemen van het vijandelijk schip en de raketten te locken op de schild systemen, renden Neko en Tanshu zo snel mogelijk naar de zuurstof generator. Omdat er geen lucht meer was moesten ze het repareren in een race tegen de tijd.
    Het vijandelijk schip bleef vuren, de schilde waren weer weg, gelukkig kwamen ze terug voor het volgende schot hun raakte.
    De Hakugyokuro schoot een laser salvo, de eerste laser bracht het vijandelijke schild naar beneden, de twee volgende raakten de wapen systemen direct, waardoor alle wapens offline waren.
    Spoiler:
    "Eindelijk een beetje geluk.." dacht ura

    de boord communicator bloepte.
    "Kapitein, de generator is gemaakt!" zij neko happend naar lucht.
    Spoiler:
    "Goedzo! Ren snel naar de medbay om te herstellen!"
    "Aye, kapitein" zeiden tanshu en neko, terwijl ze elkaar ondersteunend naar de medbay strompelde.

    De Hakugyokuro vuurden een raket recht op het vijandelijke schip z'n schild systemen, die nu volledig verbijzelt waren.
    Spoiler:
    Ura mikte de bijna volledig geladen lasers op de motoren van het het schip.
    Het salvo vuurden. Alle drie schoten recht op hun doel. Met een schitterende explosie werd het schip aan flarden gescheurd.
    Er konden nog 2 raketten 1 bruikbaar drone deel en 8 stukken bruikbaar ijzer gered worden uit het wrak.
    Het station was hun imens dankbaar en gaf hen nog eens 2 raketten 1 drone deel en 13 bruikbaar ijzer.
    Nadat iedereen herstelt was en terug op hun post, maakte ze zich klaar voor de volgende Lichtsprong. Wat ze zouden vinden wisten ze niet. Maar ze wisten dat ze nog een lange rijs hadden... en niet of ze het zouden overleven.
    Spoiler:


    Wil je weten hoe dit verhaal afloopt? Wil je het zelf beleven? Dat kan! FTL: Faster Than Light is een ruimteschip-managment rogue-like. Je bestuurd de crew van op je schip, en moet proberen naar het einde van elke sector te geraken. Ondertussen word je achterna gezeten door de rebellen vloot waar je geen schijn van kans tegen maakt. Alles is random, dus je weet nooit wat er gebeurd als je een lichtsprong maakt of wat voor items je zult vinden. Je kan je schip upgraden zoals jij dat wilt, verschillende systemen instaleren en allemaal verschillende schip types vrijspelen! Omdat het een rogue-like is betekent dat dat dood=dood. Opnieuw beginnen is deel van het spel.

    Zoals je kan zien heeft het spel een pixel mooi afgewerkte pixel stijl, en het heeft een mooie chiptune soundtrack die er perfect bij past.

    Verkrijgbaar op steam voor 9,99€, op GOG voor 9,99$ en op de site van de devs voor 10$. Dus steam is het duurste. Wat een verrassing.


    Laatst aangepast door kyr2005 op di okt 02, 2012 12:02 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro Empty Re: FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro

    Bericht van Urameshiya ma okt 01, 2012 11:59 pm

    Woohoo, ik ben dol op games waarin ik de hoofdrol speel! Denk ik. k=w=

    Je hebt dit slim aangepakt Kyr, nu kan ik niet meer anders dan geïnteresseerd zijn in dit spel... *klikt door naar devs website*
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro Empty Re: FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro

    Bericht van T di okt 02, 2012 7:36 am

    Dit is tot nu toe wel het beste advertentietopic voor een spel wat ik ooit gezien heb! FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro 2854575566
    (Zeker als ik de bad guy mag zijn, SPACE BELONGS TO SATORI.)
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro Empty Re: FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro

    Bericht van Olly di okt 02, 2012 12:39 pm

    Hahaha Kyr, je bent geweldig. Ik heb hier zo van genoten!
    Nu is het wel erg verleidelijk dit te gaan spelen.
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro Empty Re: FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro

    Bericht van wolfie559 di okt 02, 2012 6:26 pm

    Lol kyr je had me dit spel laten zien bij u thuis en ik vond het wel goed maar ik genoot hier echt wel van dat was geweldig (het idee van die namen was geweldig)

    EDIT je zou dit verhaaltje moeten laten verdergaan weet je. zulk een lets play achtige ervaring.
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro Empty Re: FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro

    Bericht van kyr2005 di okt 02, 2012 6:56 pm

    wolfie559 schreef:Lol kyr je had me dit spel laten zien bij u thuis en ik vond het wel goed maar ik genoot hier echt wel van dat was geweldig (het idee van die namen was geweldig)

    EDIT je zou dit verhaaltje moeten laten verdergaan weet je. zulk een lets play achtige ervaring.
    Ik was origineel van plan te spelen tot ik dood ging, maar ik zag al snel dat de post dan veel te lang zou worden. En het zou enorm repetitief worden denk ik ・3・
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro Empty Re: FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro

    Bericht van Tanshu di okt 02, 2012 7:32 pm

    Meesterwerk! :D
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro Empty Re: FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro

    Bericht van Nekotaku di okt 02, 2012 8:39 pm

    Je bent echt wel gewonnen voor dit spel, he Kyr?
    Het lijkt me best aardig, alleen heb ik echt een veel te grote hoop ongespeelde spellen.
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro Empty Re: FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro

    Bericht van kyr2005 di okt 02, 2012 10:18 pm

    Nekotaku schreef:Je bent echt wel gewonnen voor dit spel, he Kyr?
    Het lijkt me best aardig, alleen heb ik echt een veel te grote hoop ongespeelde spellen.
    Mwauh, het is gewoon leuk. Het is heel gemakkelijk om het tussen andere dingen door te spelen ・3・
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro Empty Re: FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro

    Bericht van Pshycho Maniac wo okt 03, 2012 12:53 pm

    kyr2005 schreef:
    wolfie559 schreef:Lol kyr je had me dit spel laten zien bij u thuis en ik vond het wel goed maar ik genoot hier echt wel van dat was geweldig (het idee van die namen was geweldig)

    EDIT je zou dit verhaaltje moeten laten verdergaan weet je. zulk een lets play achtige ervaring.
    Ik was origineel van plan te spelen tot ik dood ging, maar ik zag al snel dat de post dan veel te lang zou worden. En het zou enorm repetitief worden denk ik m:P
    DOE HET.

    En ik denk niet dat dit spel iets voor me is.
    Ik heb wat letsplays gezien en het 'klikt' gewoon niet.
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro Empty Re: FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro

    Bericht van kyr2005 wo okt 03, 2012 2:27 pm

    Pshycho Maniac schreef:
    kyr2005 schreef:
    wolfie559 schreef:Lol kyr je had me dit spel laten zien bij u thuis en ik vond het wel goed maar ik genoot hier echt wel van dat was geweldig (het idee van die namen was geweldig)

    EDIT je zou dit verhaaltje moeten laten verdergaan weet je. zulk een lets play achtige ervaring.
    Ik was origineel van plan te spelen tot ik dood ging, maar ik zag al snel dat de post dan veel te lang zou worden. En het zou enorm repetitief worden denk ik ・3・
    DOE HET.

    En ik denk niet dat dit spel iets voor me is.
    Ik heb wat letsplays gezien en het 'klikt' gewoon niet.
    Een letsplay kijken is nooit hetzelfde als het spel spelen en is geen goede manier om te zien of je een spel leuk vind imho. Maar ik begrijp wat je bedoelt.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro Empty Re: FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro

    Bericht van Pshycho Maniac wo okt 03, 2012 6:45 pm

    kyr2005 schreef:
    Pshycho Maniac schreef:
    kyr2005 schreef:
    wolfie559 schreef:Lol kyr je had me dit spel laten zien bij u thuis en ik vond het wel goed maar ik genoot hier echt wel van dat was geweldig (het idee van die namen was geweldig)

    EDIT je zou dit verhaaltje moeten laten verdergaan weet je. zulk een lets play achtige ervaring.
    Ik was origineel van plan te spelen tot ik dood ging, maar ik zag al snel dat de post dan veel te lang zou worden. En het zou enorm repetitief worden denk ik m:P
    DOE HET.

    En ik denk niet dat dit spel iets voor me is.
    Ik heb wat letsplays gezien en het 'klikt' gewoon niet.
    Een letsplay kijken is nooit hetzelfde als het spel spelen en is geen goede manier om te zien of je een spel leuk vind imho. Maar ik begrijp wat je bedoelt.
    Misschien als ie ooit in de uitverkoop gaat ofzo.
    Of in een bundle.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro Empty Re: FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro

    Bericht van Toumyon wo okt 03, 2012 10:57 pm

    Hahaha wat leuk gedaan, maar ik weet nog niet zeker wanneer ik deze game ga kopen.
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro Empty Re: FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro

    Bericht van kyr2005 do dec 06, 2012 7:16 pm

    FTL is momenteel 40% minder op steam! dit brengt het naar 5,99. Ik kan dit spel nog steeds aanraden en zeker voor deze prijs, als wil je misschien wachten tot de kerst sales :)

    Gesponsorde inhoud


    FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro Empty Re: FTL: Faster Than Light: The legend of the ISS Hakugyokuro

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 06, 2024 4:12 pm