Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

5 plaatsers

    Light novels

    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Light novels Empty Light novels

    Bericht van RemiliaxScarlet vr mei 31, 2013 9:51 pm

    We hebben een anime topic, een manga topic, dus waarom geen light novel topic?
    Een light novel is ongeveer een mix tussen een boek en een manga. Meestal bestaat dit 'boek' uit niet meer dan een bepaalde hoeveelheid woorden. Deze boeken worden allemaal in series uitgegeven en bevatten (soms, licht eraan welke LN je leest) illustraties.

    Dus, mijn vraag was? Welke light novel lees je nu? :D

    Momenteel lees ik:

    -Utsuro no Hako to Zero no Maria
    Utsuro no Hako to Zero no Maria, or The Empty Box and The Zeroth Maria, tells the sinister story of Kazuki Hoshino, who is almost madly attached to his everyday life, and his antagonist Aya Otonashi, who suddenly transfers into his class for the 13,118th time. She majestically announces to break him, without paying heed to anyone else around them.
    This is but the start of a dark roller coaster ride that turns the two against themselves, the people around them and the one who may be god. Read on as their relationship slowly changes and they go against their most basic values in their struggle against the world itself.


    Deze is mijn persoonlijke favoriet. Maar ik lees ook Mushi to Medama, Mimizuku to Yoru no Ou, Sugar Dark, Madan no Ou to Vanadis, Interibirejji no Zashiki Warashi, Waltraute-san no Konkatsu Jijou, Date A Live en Boku wa Tomodachi ga Sukunai.
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Light novels Empty Re: Light novels

    Bericht van Tanshu vr mei 31, 2013 10:46 pm

    De enige light novels die ik bezit zijn van Trinity Blood. Ik ben nog steeds ontdaan dat de reeksen daarvan nooit volledig vertaald en uitgegeven zijn door het stopzetten van Tokyopop. :c
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Light novels Empty Re: Light novels

    Bericht van Hakurei Ninja zo jun 02, 2013 11:05 am

    De enige light novel waarvan ik op z'n minst meer dan een hoofdstuk heb uitgelezen is een Engelse vertaling van Ookami to Koushinryou (Spice and Wolf) volume 1. Die vertaling las heel prettig. :)

    Verder heb ik ook nog een stapeltje goedkope light novels bij tweedehands boekwinkels gescoord toen ik in Japan was, waaronder Shakugan no Shana, Ookami to Koushinryou, Suzumiya Haruhi serie, en Shinigami no Ballad. Ook wat boekjes van de Moribito serie, wat technisch gezien jeugdliteratuur is en niet light novels. Maar ik vind dat die er toch wel een beetje bij horen.

    Ik heb ze allemaal nog niet echt gelezen, alleen kleine stukjes. Ze waren toen ik ze kocht namelijk nog een beetje moeilijk lezen. Maar laatst heb ik Suzumiya Haruhi no Yuuutsu weer opengeslagen en een half hoofdstuk gelezen (die hoofdstukken zijn lang @_@) en die was best goed te doen, dus waarschijnlijk is het het waard binnenkort weer een poging te wagen.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Light novels Empty Re: Light novels

    Bericht van Urameshiya zo jun 02, 2013 8:06 pm

    Ik ben bang dat ik op de topicvraag geen antwoord kan geven aangezien ik geen light novel aan het lezen ben op het moment, maar wat ik aan light novels in m'n boekenkast heb staan is: 4 delen van Seitokai no Ichizon, Suzumiya Haruhi no Yuuutsu, Suzumiya Haruhi no Shoushitsu, Gyaruge no sekai yo youkoso 1 & 2, Seiken no Blacksmith 1, Accel World 1, Kyoukaisenjou no Horizon I上&I下, Baka to Test to Shoukanjuu 1, Ore no Imouto ga konna ni kawaii wake ga nai 1. Zoals te zien is aan dat lijstje ben ik over het algemeen niet geïnteresseerd genoeg in light novels om volledige series te lezen... ^^;
    Yukari
    Yukari
    Maker van Voedsel Dat Eruit Ziet Alsof Je Er Dood Van Gaat, Aldus UNOwen


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : (Matcha)baksels.

    Light novels Empty Re: Light novels

    Bericht van Yukari ma jun 03, 2013 12:42 pm

    Ik weet niet echt hoe ik hier aan light novels kan komen (locale stripwinkel heeft ze niet), en veel light novels zijn nooit vertaald, en mijn Japans is niet goed genoeg om ze te kunnen lezen.

    Ik heb de eerste paar hoofdstukken van Haruhi online gelezen, plus de Monogatari serie (ook online).
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Light novels Empty Re: Light novels

    Bericht van RemiliaxScarlet ma jun 03, 2013 4:01 pm

    Yukari schreef:Ik weet niet echt hoe ik hier aan light novels kan komen (locale stripwinkel heeft ze niet), en veel light novels zijn nooit vertaald, en mijn Japans is niet goed genoeg om ze te kunnen lezen.

    Ik heb de eerste paar hoofdstukken van Haruhi online gelezen, plus de Monogatari serie (ook online).

    Ik heb een paar reeksen online vertaald weten te vinden, op een bepaalde site. :3
    Ze hadden SAO zelfs naar het Nederlands vertaald!

    Gesponsorde inhoud


    Light novels Empty Re: Light novels

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 9:53 am