Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

4 plaatsers

    The legend of Grimrock

    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    The legend of Grimrock Empty The legend of Grimrock

    Bericht van kyr2005 za apr 28, 2012 3:21 am

    Luister, en laat me jullie een verhaal vertellen. Een verhaal over schuld en
    onschuld, gevangenschap en vrijheid, en het aller belangerijkste; avontuur.

    Lang geleden was er een berg die grimrock genoemt werd. Vergeten door de samenleving
    werd deze berg alleen gebruikt om van dingen voor goed af te raken.
    Op een dag werden 4 gevangenen, die beschuldigd werden van verschillende misdaden
    verbannen naar deze berg.

    Talloze voor hun werden verslagen en verslonden door de puzzels en monsters die
    zich binnen in de berg bevonden. Samen moeten ze zien te overleven om hun
    vrijheid terug te krijgen. Zal dit ze lukken?




    Dat ligt aan jou! Ja, dat klopt! Jij daar! Dit epische verhaal is nu beschikbaar als een spel voor JOU pc!
    Nu denk je vast 'o jee, het is NOG maar eens een fps of een third person actie rpg',
    nou meneertje (en/of mevrouwtje) daar heb je het mooi mis!
    Door de wonder mooie eigenschap van geen-grote-publisher-hebben-die-je-games-als-een-koe-
    ziet-om-te-melken heeft developer Almost Human dit epische avontuur verwerkt in een "old school"
    First Person dungeon crawler!

    En als je nu denkt 'oh fijn, het ziet er nu vast uit als een 20 jaar oud spel..' Moet ik je toch teleurstellen! Kijk maar eens naar deze screenshots!
    Spoiler:
    'Oh, maar het speelt vast enorm saai en traag op een stomme turn based manier.. '
    Nee hoor! Stop eens met die negatieviteit! Wat is er mis met jou?!

    Het spel maakt gebruik van tile-based movement.
    Dit betekent dat je je voortbeweegt op grote "vierkanten".
    Alle 4 personages (die trouwens volledig aan jou voorkeur aangepast kunnen worden) staan dus op één "tile".
    Je kan de formatie van de 4 helden ook aanpassen, en dit maakt ook echt uit.

    De achterste rij kan bijvoorbeeld alleen vechten met wapens zoals speren en bogen of magie, maar de voorste rij vangt meer klappen op.
    De gevechten zijn realtime, dit betekent dus dat je dingen kan ontwijken door opzij te bewegen
    en dat je ook je gedachten er bij moet houden.

    Het spel heeft ook puzzels en veel geheimen. Zo kan je bijvoorbeeld een los stukje steen zien op een muur. Dit lijkt misschien niet zo speciaal maar zodra je dat los stukje indrukt gaat de muur achter je omhoog! Misschien vind je een schat, of misschien word je opgegeten door een reuzen slak, alles is mogelijk!

    Niet alleen dat, maar het spel heeft ook nog een heuse "old school" mode voor de echte fanatiekelingen. Hierdoor word de automap uitgeschakeld, en zal je zoals vroeger je kaart zelf mogen tekenen met pen en papier!

    En is Grimrock niet genoeg voor je? Nou, Almost Human zal binnenkort een map editor toevoegen aan het spel! Dat klopt, je kan je eigen dungeons maken maken en delen met andere mensen! Dit zorgt natuurlijk voor nog meer speel plezier!

    Als dit spel je interessant lijkt zal ik jullie niet langer uit elkaar houden:
    http://www.grimrock.net/buy/
    Het spel kan zowel op GoG als op Steam gekocht worden, of van de direkt van de devs. Bij de laatste optie krijg je zowel een gewone installer die drm vrij is als een steam-key!

    Als jullie het kopen, laat dan weten wat je er van vind!
    Bedankt voor jullie tijd.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    The legend of Grimrock Empty Re: The legend of Grimrock

    Bericht van Pshycho Maniac za apr 28, 2012 12:39 pm

    Oh, god.
    Realtime?

    No thanks.

    Het ziet er wel mooi uit, trouwens.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    The legend of Grimrock Empty Re: The legend of Grimrock

    Bericht van Urameshiya di mei 01, 2012 12:36 pm

    Haha, met zo'n introductie maak je het wel lastig om er niet in geinteresseerd te raken. Heb je het spel eigenlijk zelf, Kyr? En uitgespeeld enzo?
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    The legend of Grimrock Empty Re: The legend of Grimrock

    Bericht van kyr2005 di mei 01, 2012 4:19 pm

    Urameshiya schreef:Haha, met zo'n introductie maak je het wel lastig om er niet in geinteresseerd te raken. Heb je het spel eigenlijk zelf, Kyr? En uitgespeeld enzo?
    Ik heb m'n best gedaan. Normaal had ik het spel niet, maar door EEN ZEKER IEMAND heb ik het nu wel. Niet dat dat erg is maar goed. Ik had het gedownload, om te zien hoe het was en het was best wel awesome! En toen schreef ik dit.

    Ik heb het nog niet uitgespeeld maar ach :D Ik weet genoeg om te zeggen dat het het waard is :D
    Nickolas⑨
    Nickolas⑨
    Doodgewone heks (m/v)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : De simpelste dingen te vergeten

    The legend of Grimrock Empty Re: The legend of Grimrock

    Bericht van Nickolas⑨ wo mei 02, 2012 12:53 pm

    Ik zie dat het op steam staat
    Kan het best wel aan mijn verlanglijstje toevoegen dan

    Gesponsorde inhoud


    The legend of Grimrock Empty Re: The legend of Grimrock

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 06, 2024 3:05 pm