Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+3
Quwanti
Nekotaku
Pyonta-kun
7 plaatsers

    Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13)

    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

     Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13) Empty Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13)

    Bericht van Pyonta-kun di sep 18, 2012 3:14 am

    De challenge is veranderd naar hard!

    Ter vervolg van het, naar mijn mening, succesvolle Verjaarsuitdaging A, ben ik de aangewezen persoon om een nieuwe uitdaging te verzinnen. Dat is mij gelukt, met een klein beetje hulp van Ura.

    We stappen over op Hard en een andere touhou, namelijk Touhou 13. Het betreft de laatste spellcard van Toyosatomimi no Miko, "Newborn Divine Spirit".

    Dat is deze:

    Natuurlijk zou dat veel te makkelijk zijn voor zulke pro's als wij, dus volgen hier de eisen :
    1: De kaart MOET timouten!
    Dit betekend dus dat de kaart gecleared moet worden zonder dat Miko dood gaat. Uit mijn hoofd is dat zo'n 2 minuten.

    2: Je mag alleen verticaal bewegen!
    Ja, dat lees je goed. Na een paar tests kwam ik erachter dat deze kaart te timeouten is zonder enige horizontale beweging.

    3: Bij het volledig timeouten van de spellcard bepaald de graze score wie er het beste is.

    4: Ik weet niet of er een verschil qua hitbox is per character, maar voor het gemak gebruiken we dezelfde namelijk onze goede oude vriendin: Reimu!

    Niet alleen is de muziek belachelijk goed, het clearen van deze challenge eist totale concentratie gedurende de hele spellcard. Nadat ik het een tijdje zelf heb geprobeerd vond ik het super leuk om dit te doen. Ik hoop dat jullie mijn mening delen.

    Tevens wil ik zeggen dat als niemand erin slaagt om de kaart te timeouten (wat ik eerlijk gezegt betwijfel) dan zal de gene winnen met de minste seconden over.

    supergeheime tip van Yukari!:

    Wat als ik deze spellcard nog niet heb unlocked op hard?:

    overige regels:

    (Voor het uploaden van replays kun je gebruik maken van deze site)

    Succes!



    Topscores
    (alleen de Hard lijst doet mee aan de wedstrijd)

    De beste drie scores zijn onveranderd gebleven sinds: 24 september, 4:07 pm

    _______________________

    Scores in groen zijn getimeout en laten de graze score zien
    Scores in rood zijn niet getimeout en laten de overgebleven tijd zien

    Hard


    1. Nekotaku 8.63
    2. Urameshiya 10.60



    Lunatic


    1. Mitch 12.63
    2. Nekotaku 16.26







    Laatst aangepast door Pyonta-kun op wo sep 26, 2012 1:02 am; in totaal 12 keer bewerkt
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

     Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13) Empty Re: Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13)

    Bericht van Nekotaku di sep 18, 2012 4:45 am

    http://replays.gensokyo.org/download.php?id=23946

    Haha, ietsje boven 16 seconden over! Kwam al aardig in de buurt. Binnenkort zou de timeout moeten lukken, maar dan komt de graze jacht.

    Ik vind het wel sneu dat ik deze niet eerst zelf heb vrijgespeeld... Het voelt een beetje cheaty. Maar dat zou me wat teveel tijd kosten. Misschien met continues, maar die gebruik ik nooit uit principe.

    EDIT: Botst voor de tiende keer tegen Mimi aan.
    Na een tijdje vergeet je dat ze daar staat. ^^;
    En ja, ik noem ze Mimi.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

     Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13) Empty Re: Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13)

    Bericht van Quwanti di sep 18, 2012 8:00 am

    Blugh, moet ik eerst weer opnieuw een run doen door Ten Desires Lunatic om hem te unlocken. IK zie wel of ik daar zin in hen. ^^;
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

     Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13) Empty Re: Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13)

    Bericht van Urameshiya di sep 18, 2012 12:15 pm

    Quwanti schreef:Blugh, moet ik eerst weer opnieuw een run doen door Ten Desires Lunatic om hem te unlocken. IK zie wel of ik daar zin in hen. ^^;

    Pyonta schreef:
    Wat als ik deze spellcard nog niet heb unlocked op lunatic?:
    De oplossing is soms dichterbij dan je denkt!

    Ik ga het vanavond ook eens proberen!

    EDIT: Morgenavond dan. >_>


    Laatst aangepast door Urameshiya op wo sep 19, 2012 7:08 am; in totaal 1 keer bewerkt
    TheEternalMokou
    TheEternalMokou
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Professioneel lurker

     Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13) Empty Re: Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13)

    Bericht van TheEternalMokou di sep 18, 2012 6:16 pm

    Pyonta-kun schreef:[*]Replays met een slow-down van meer dan 3.5% zijn ongeldig.
    Ah, shoot. Dan is het al onmogelijk voor mij, mijn laptop kan de volle snelheid van ten desires niet aan. Jammer, had graag meegedaan.
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

     Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13) Empty Re: Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13)

    Bericht van Pyonta-kun di sep 18, 2012 6:50 pm

    Het spijt me daar ik daar geen rekening mee heb gehouden, maar anders is het oneerlijk tegenover de rest. Dit is wel iets waar in de toekomst rekening mee gehouden kan worden.

    Wat mij betreft mag je het alsnog proberen. Dan zet ik hem in mijn post maar niet bij de high scores.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

     Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13) Empty Re: Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13)

    Bericht van Quwanti wo sep 19, 2012 2:01 am

    Ik zit nog binnen de 24 uur. Ik stil iig voor om of hard ook mee te laten gelden, en anders de verplichting geen verticale bewegingen weg te doen. Dit lijkt meer op een challange voor de elite spelers, want we moeten de langste kaart, op het moeilijkste niveau timeouten. En dat ook nog eens zonder horizontaal. Dat lijkt me persoonlijk toch iets teveel.
    TheEternalMokou
    TheEternalMokou
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Professioneel lurker

     Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13) Empty Re: Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13)

    Bericht van TheEternalMokou wo sep 19, 2012 2:36 am

    Quwanti schreef:Ik zit nog binnen de 24 uur. Ik stil iig voor om of hard ook mee te laten gelden, en anders de verplichting geen verticale bewegingen weg te doen. Dit lijkt meer op een challange voor de elite spelers, want we moeten de langste kaart, op het moeilijkste niveau timeouten. En dat ook nog eens zonder horizontaal. Dat lijkt me persoonlijk toch iets teveel.
    Ik heb persoonlijk geen moeite met deze kaart (scratch what i said before, deze kaart is fullspeed). Maar ik denk dat ik dan enkel voor mezelf en enkele anderen spreek? Naja, ik vind het zo prima.


    Laatst aangepast door TheEternalMokou op wo sep 19, 2012 2:36 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : ik kan nog steeds niet typen)
    Mitch
    Mitch
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : To disappear in plain sight

     Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13) Empty Re: Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13)

    Bericht van Mitch wo sep 19, 2012 7:14 am

    Ik wou het gisteren ook posten, ik vind deze card niet erg om te doen, maar ik ga hem niet no-horizontal kunnen doen en time outen. Ik kom niet eens voorbij 70 seconden, en dan schiet ik haar niet eens.
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

     Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13) Empty Re: Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13)

    Bericht van Pyonta-kun wo sep 19, 2012 10:14 am

    Het spijt me als ik de lat wat hoger heb gelegd. Ik heb geen idee van wat het gemiddelde niveau is.

    Het is natuurlijk wel de bedoeling dat zo veel mogelijk mensen plezier hiervan hebben, dus ben ik best bereid om te zeggen dat ik het niveau lager zet, misschien zelfs op easy.

    Maar de lol van deze spellcard is de non-horizontal movement en het timeouten ervan. Misschien als ik het niveau op easy zet, kan Mokou ook meedoen omdat er minder bullets zijn?

    Als het helpt, kan ik jullie vertellen dat ik hem ook nog niet heb getimeout, maar ik heb het maar 10 keer geprobeerd ofzo.

    Natuurlijk betekend dit dat die 24 uur regel even niet meer geld om wat meer ruimte te geven voor discussie. Wat vinden jullie? Als jullie de verticale movement echt niet leuk vinden, wil ik zelfs dat nog wel droppen.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

     Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13) Empty Re: Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13)

    Bericht van Sophie wo sep 19, 2012 12:18 pm

    Ik ga het proberen!

    Lunatic is misschien wel lastig, maar easy modo is sowieso té easy, dat weet ik nu al.

    Verder vind ik het verticale juist een leuk idee.
    TheEternalMokou
    TheEternalMokou
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : Professioneel lurker

     Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13) Empty Re: Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13)

    Bericht van TheEternalMokou wo sep 19, 2012 1:40 pm

    Het alleen verticale is juist leuk :3
    Van mij mag het ook op hard hoor, normal ook als hard voor sommigen toch echt te moeilijk is. Easy gaat te makkelijk worden denk ik.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

     Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13) Empty Re: Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13)

    Bericht van Nekotaku wo sep 19, 2012 2:27 pm

    Ik speel nooit op lunatic. Zelfs niet op hard. Maar ondanks het feit dat dit de laatste spellcard is op de hoogste moeilijkheidsgraad, met een no-horizontal requirement en timeout, vind ik het doenbaar. En ik geloof dat zowat iedereen in deze thread een betere Touhou speler is dan mij.

    Je moet er wat tijd in investeren. Gewoon een paar pogingen doen en dan de beste posten is niet echt competitie, nietwaar? Bijna elke spellcard wordt een uitdaging als je het onderste uit de kan wil halen. Ooit geprobeerd bij Rumia op 'r laatste zoveel mogelijk graze te halen? Dat is niet zonder risico, hoor.
    Mitch
    Mitch
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : To disappear in plain sight

     Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13) Empty Re: Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13)

    Bericht van Mitch wo sep 19, 2012 2:34 pm

    Ik ben geen verschrikkelijke Touhou speler, sure, zeg ik ook niet, maar ik vind het voor mij zeker te hoog gegrepen. Als je weet dat ik die Card alleen vrij heb gespeeld omdat TD gelijk 2000 continue's geeft en het level niet reset, zoals SA dat wel doet. Verder heb ik er tijd in geinvesteerd, niet zo veel tijd als jij bij uitdaging A deed, maar dat ben ik ook niet van plan - momenteel sta ik op 100+ attempts en nog niet eens lager dan 70 seconden gekomen, dus dan geef ik het gewoon op.

    Hard is makkelijker tot het moment dat de Blauwe Ballen of DEATH naar beneden komen, daarbij heb ik het na een paar attempts (5 oid) al tot 17 seconden gehaald. Easy is te makkelijk, die kwam tot 13 seconden over ofzoiets terwijl ze al Blauwe Ballen shoot voordat de timer 75 raakte en ik zat nog iets te eten ook :V

    Als je per se een challenge wilt waar je tig uren in gaat investeren, ga je gang en doe Lunatic, maar ik ben niet van plan om tijd te verspillen als ik aan school moet werken of iets dergelijks, sorry. No-Horizontal moet wel blijven vind ik, het is een leuke touch.
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

     Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13) Empty Re: Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13)

    Bericht van Pyonta-kun wo sep 19, 2012 5:16 pm

    Kunnen jullie ermee leven als ik er dan hard van maak?

    Gesponsorde inhoud


     Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13) Empty Re: Verjaarsuitdaging B! (Spell card 106, TH13)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do mei 02, 2024 1:49 pm