Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+10
Olly
Hakurei Ninja
Remilia~
Toumyon
UNOwen
Gemu
Ranfox
Sophie
Urameshiya
Faolinn
14 plaatsers

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Hakurei Ninja ma maa 12, 2012 6:21 pm

    We moeten ook bedenken dat als Ura of Remi teruggebracht wordt ze een aantrekkelijk doelwit zullen zijn voor weerwolf aanvallen. Aangezien we bewijs hebben dat ze allebei burgers zijn zal niemand, burger of wolf, het in hun hoofd halen op ze te stemmen voor de galg. Ze zouden dus een hele stabiele factor zijn onder de burgers, en voor de weerwolven is het interessanter als er meer potentieel voor conflict tussen de burgers is. Dit is dus sowieso een grote zwakke plek van het levenselixer van de heks, zoals we de regels nu hebben.

    Hoewel het inderdaad wel interessant wordt als het gaat om speciale rollen. Vooral Ura's rol, welk hem de mogelijkheid geeft om weerwolfaanvallen te ontwijken, als hij zijn bedden goed kiest. Ik denk dat als Ura uit de dood gewekt zou worden we er meer aan zullen hebben later in het spel dan nu. Maar ook hoe langer de heks uitstelt, hoe groter de kans dat hij/zij voortijdig sterft en het drankje überhaubt niet kan gebruiken, wat erg zonde zou zijn.

    Als er een heks in ons midden zit, ik hoop dat dit je helpt een beter doordachte keuze te maken met het gebruik van je drankjes.
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van UNOwen ma maa 12, 2012 6:35 pm

    ^ Dit. Geen overhaast gebruik. Als er een heks is tenminste. Wie zal het zeggen. De situatie is ernstig.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Olly ma maa 12, 2012 7:51 pm

    Jasper, nogmaals mijn complimenten voor je verhaal.

    Sneu, oprecht sneu van Ura en Remi. Mocht er een heks in het spel zitten dan wil ik hem/haar vooral aanmoedigen actie te ondernemen als de heks alweer half vergeten is, dan hebben we de verrassing aan onze kant. En wat Hakurei Ninja al zegt, Ura terughalen is zeker een interessantere keuze vanwege zijn rol.
    Verder werd er op de pagina hiervoor gespeculeerd over 4 of 5 wolven. 5 Lijkt me een beetje te veel eerlijk gezegd, dat zou ongebalanceerd zijn.
    Pyonta-kun
    Pyonta-kun
    Moderator


    Leeftijd : 34
    Speciale vermogens : 4 uur Flandre proberen te verslaan en niet ragequitten

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Pyonta-kun ma maa 12, 2012 8:55 pm

    Dat Remilia getarget is is geen toeval. We hebben hier te maken met tenminste een ervaren wolf. Eentje die graag de leiding neemt en weet dat Remilia een gevaarlijke speelster kan zijn.

    Dat Ura dood is, dat is dan wel weer een beetje jammer. De wolven zullen wel blij zijn, 2 sterke spelers in 1 keer. Ach, we zullen zien wat er gaat gebeuren.
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van wolfie559 ma maa 12, 2012 9:02 pm

    euhm.... ja eerste keer denk ik dat ik mee doe (JA IK DOE MEE).

    oke facts.

    1. 2 mensen dood vanaf de eerste nacht.
    2. de slet is dood.
    3. de heks (als we die hebben) heeft nog niks gebruikt.

    wat we NIET weten (afgezien ofdat we een heks hebben of niet.)

    1. we zijn eroplos aan het gokken hoeveel weerwvolen er zijn (4,5,6 100?).
    2. euhm.... geen benul wat nu te zeggen ik probeer gewoon nuttig te zijn.

    ik ben redelijk nieuw maar ik zie niet echt in waarom de heks remi of ura niet tot leven zou wekken ik bedoel. zo ontneemt de heks de weerwolven een dode (en in ura,s geval) zou de slet een sterk toevoegsel zijn juist??? (natuurlijk aangenomen dat er een heks is...)

    trouwens hoe zorgen jullie ervoor dat jullie weten wie we als eerste moeten ophangen?
    avatar
    BaksteenComrade
    Opperbevelhebber op de Oceaan van Hakugyokuro


    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van BaksteenComrade ma maa 12, 2012 9:12 pm

    Je bent niet de enige :3

    wel iri dat we ze niet meer hebben nu ==

    IK kan het over het hoofd hebben gelezen maar hoe werkt dat met het resurecten van de heks? komen ze dan beide trug of eentje bij het normale spel was het volgens mij maar eentje.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Sophie ma maa 12, 2012 9:54 pm

    Ik ben het met Olly eens, het moeten vier wolven zijn.
    Het vorige potje twijfelde ik al of dat overkill is, je moet met de wolven ook rekening houden dat de eerste nacht gratis is, dus je moet sowieso een speler minder rekenen.
    De wolven kunnen overdag ook samenzweren dus met vijf zou het echt te makkelijk zijn.

    Ik sluit me aan bij Ninja, als je iemand terug wilt halen zou de slet de beste optie zijn, omdat die niet meteen weer door de wolven vermoord wordt. Je zou kunnen zeggen dat de heks het nu moet doen omdat ze anders kans loopt zelf te sterven, maar die kans is vrij klein, aangezien we net begonnen zijn en alles nog erg onduidelijk is.
    Gemu
    Gemu
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Boter

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Gemu ma maa 12, 2012 11:41 pm

    4 Wolven lijkt mij ook het logischst.


    En toch goed denkwerk wolfie! Ik zie niet vaak mensen die al zo meedenken op hun eerste keer!

    Omekiki:
    De heks mag in het hele spel één dode in een nacht tot leven wekken. Als ze besluit haarzelf te redden kan ze verder dus niemand meer tot leven wekken.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Olly di maa 13, 2012 12:08 am

    Pyonta-kun schreef:Dat Remilia getarget is is geen toeval. We hebben hier te maken met tenminste een ervaren wolf. Eentje die graag de leiding neemt en weet dat Remilia een gevaarlijke speelster kan zijn.

    Dat Ura dood is, dat is dan wel weer een beetje jammer. De wolven zullen wel blij zijn, 2 sterke spelers in 1 keer. Ach, we zullen zien wat er gaat gebeuren.

    Ik denk dat de strategie van de wolven nu is om de goede spelers eerst uit te schakelen. Wat hebben we hieraan voor de stemming? Totaal niets!
    Waarom meld ik dit dan? Het schoot me te binnen en ik heb besloten het te delen zodat de wolven weten dat hun strategie doorzien wordt (als dit hun strategie is) zo hoop ik wat chaos te zaaien aan de kant van de wolven wat ons burgers een voordeel gunt.

    Ik heb ook nog even nagedacht over de heks, en ik denk dat de heks het effectiefst is als ze een goede jager terughaalt, want dat is een free kill.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Sophie di maa 13, 2012 8:22 am

    Een jager? Serieus Olly?
    Een jager is zijn kracht al verloren als hij dood gaat, en die krijgt hij niet terug als hij ineens weer leeft, krachten worden niet gereset. Dus is hij een jager zonder krachten, ook wel burger genoemd, en word hij meteen opgegeten door de wolven.
    Beetje een verdacht idee voor zo'n fanatieke speler dus leg uit alsjeblieft~!
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Faolinn di maa 13, 2012 11:44 am

    Skip, het kan zijn dat bij het overplaatsen van dit topic die post met de uitleg erin verloren is gegaan maar vriendelijk zou ik je willen verzoeken om mijn regels nog een keer door te nemen. Dit zou namelijk tot prettig gevolg hebben dat jullie over gebeurtenissen gaan discussiëren ipv de spelregels...
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Urameshiya di maa 13, 2012 12:16 pm

    ^Sorry, ik heb niet alle kleinere posts over de regels overgezet naar dit nieuwe topic, omdat dat zo'n lange verzameling zou worden voor aan het begin van dit topic. Als je wilt kan ik dat nu alsnog doen. Er zijn in elk geval geen posts verloren gegaan. Ze staan of in dit topic of in het vorige.

    Trouwens, als wat Skip zegt niet klopt, dan heb ik jouw regels ook verkeerd begrepen. Je zei dat counters niet gereset worden. Mij lijkt de kogel van de jager ook een 'counter', maar als dat niet zo is, lijkt het me wel degelijk zinnig als je dat nog een keer verduidelijkt.


    Laatst aangepast door Urameshiya op di maa 13, 2012 2:15 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Sophie di maa 13, 2012 12:31 pm

    Sorry Jasper, maar ik probeer juist veel te discussieren en dit is gewoon onduidelijk. Net zoals Ura zegt lijkt mij dit een counter, dus ik vind het vreemd dat Olly van het tegenovergestelde uit gaat.
    Ik herinner me ook nog dat Remilia(?) Had gezegd dat de priester bijvoorbeeld zijn water niet opnieuw mag gooien en daardoor is het voor mij een logische aanname.

    Ik heb je regels uitgebreid bestuurd, twee weken terug.
    Ik heb net vijf paginas terug gelezen maar kon ik je regels nergens meer vinden.
    Je kan mij het moelijk kwalijk nemen dat ik het niet heb onthouden.

    Aangezien het als Spelleider jouw taak is om duidelijkheid te creeeren stel ik voor dat je gewoon zegt hoe het zit in jouw spel, en eventueel de regels opnieuw schrijft om verwarring te voorkomen.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Olly di maa 13, 2012 5:33 pm

    Ik had het geloof ik aan Jasper gevraagd een poosje terug en herinnerde me dat de jager zijn kracht terug kreeg. Als dat niet zo is dan heb ik me vergist, sorry.
    Mocht de jager geen nieuwe kogel krijgen, dan snappen we allemaal wel dat het niet slim is hem/haar terug te halen.

    Bij deze mijn uitleg, sorry dat ik je zo liet schrikken Skip-chan

    EDIT: My bad, ik lees net op pagina 28 van het vorige topic dat counters niet gereset worden. Dus vergeet maar wat ik zei over jagers en dingen.
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Faolinn di maa 13, 2012 10:13 pm

    Ik moet jullie allemaal, en Skip in het bijzonder, mijn nederige excuses aanbieden, ik was wat grumpy toen ik dat schreef. Ik tel de sterfmoord van de jager niet als counter, omdat het altijd maar de vraag is, ALS er een jager is, of een jager een burger of wolf met zich mee de dood in neemt, en de jager zelf ook dood is daarna. Sorry voor de verwarring, ik zet het morgen wel even in de beschrijving, ben nu echt te moe...

    Gesponsorde inhoud


    Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn) - Pagina 2 Empty Re: Weerwolven van Hakuro (Ronde 7 -- Spelleider: Faolinn)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 06, 2024 3:38 pm