Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+12
RemiliaxScarlet
Nekotaku
Hakurei Ninja
wolfie559
Pshycho Maniac
Rage
badkiara
Princess Sylvysprit
Ekster
Jesse
Quwanti
Urameshiya
16 plaatsers

    Over ZUNs tekeningen in de games

    Enquête

    Wat vind je van ZUNs tekenkwaliteiten?

    [ 4 ]
    Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Voteba1015%Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Voteba12 [15%] 
    [ 17 ]
    Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Voteba1063%Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Voteba12 [63%] 
    [ 3 ]
    Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Voteba1011%Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Voteba12 [11%] 
    [ 3 ]
    Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Voteba1011%Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Voteba12 [11%] 
    [ 0 ]
    Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Voteba100%Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Voteba12 [0%] 

    Totaal aantal stemmen: 27
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Urameshiya di sep 13, 2011 2:28 pm

    Ekster schreef:Er zijn schetsen van Suika en Iku door ZUN, ik denk wel dat ZUN de baas is over zijn eigen creaties.
    Daar zul je wel gelijk in hebben. Zijn die schetsen ook ergens op het web te vinden trouwens? Ik ben wel nieuwsgierig.
    Ekster
    Ekster
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Tekenen, Design

    Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Ekster di sep 13, 2011 3:04 pm

    Site NSFW
    Spoiler:

    De Iku schets zag ik ergens in een video interview, kan het nu niet vinden.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Urameshiya di sep 13, 2011 3:38 pm

    Oeh, erg interessant. :) Bedankt!
    Ekster
    Ekster
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Tekenen, Design

    Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Ekster di sep 13, 2011 3:45 pm

    (o lol ik wist niet dat die pagina nsfw was, ik gebruik namelijk ad block)

    Maar ja ik denk dat ZUN heel veel tekeningen maakt die hij niet uitgeeft op het internet. Is wel jammer want ik wil meer dingen zien van hem die niet uit de games komen.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Hakurei Ninja di sep 13, 2011 4:53 pm

    Ekster schreef:Er zijn schetsen van Suika en Iku door ZUN, ik denk wel dat ZUN de baas is over zijn eigen creaties.
    Maar het zou best kunnen dat hij soms in samenwerking met anderen alleen het concept achter het personage bedenkt, en dan met eventueel een paar simpele schetsen het uiterlijk laat uitwerken door iemand anders. Of andersom dat iemand waarmee hij samenwerkt komt met het idee voor een bepaald personage, en dat ZUN die uitwerkt. Het zou wel interessant zijn om te weten hoe het precies in zijn werk gaat met verhaal en personages in spinn-off games en gedrukte werken enzo.

    En die schetsen zijn inderdaad interessant. Die zouden op de wiki moeten staan.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Nekotaku zo jun 17, 2012 2:33 am

    A wild necropost appears!
    Nou ja, ik had dit topic precies nog niet eerder gezien, dus...

    Zelf ben ik eigenlijk erg gehecht geraakt aan ZUN's artwork. Het heeft wel degelijk iets amateuristisch, maar één ding is me beginnen op te vallen: je herkent het ogenblikkelijk. Ik denk dat ik die recentste image van ZUN voor de Akihabara beer fair zag voordat ik wist dat het van hem was, maar ik herkende meteen z'n hand erin. Contrasteer dat met het werk van een beginneling, die nog geen eigen stijl heeft gevonden, of een (semi-)professional die dezelfde anime stijl hanteert als duizenden anderen.

    Laatst liep ik rond in en museum en viel een bepaald schilderij me op... Ik had het nog niet eerder gezien, maar wist wel te raden wie de schilder was aan de hand van de stijl. Desondanks ben ik verre van een kunstkenner. Naar mijn mening is er een zeker talent nodig om zo'n "vingerafdruk" te creëren. En ZUN heeft dit.

    Er zijn garage kits gemaakt waarbij men de figurine er bijna exact als het oorspronkelijke artwork doet uitzien. Als ik deze bekijk herinnert het me eraan hoeveel charme er eigenlijk in die tekeningen zit. Zelfs al zijn figurines zoals die van Griffon prachtig, stiekem zou ik eigenlijk nog veel liever één van die garage kits hebben.
    Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Wolfwood1300488878.th Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Wolfwood1300489179.th Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Wolfwood1300574805.th Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Wolfwood1300574847.th
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Quwanti ma jun 18, 2012 1:58 pm

    Om even over dat "originele idee van een aantal personages" te kunnen beantwoorden, in dit interview praat hij over verschillende dingen, en onder andere over de ideeën:
    Z>Suika's original (design) was too difficult so it was simplified (by Alphes)

    The original design for Tenshi hasn't been publicized, hasn't it.
    It was originally a line sketch.
    Yeah.
    Z>I feel that it's been simplified somewhat. (The Alphes Tenshi)
    Z>I hadn't decided anything, so it ended up as a line sketch

    En hier dan ook de sketches van de personages:
    Spoiler:

    En daarnaast zou de catfish van Hisoutensoku in eerste instantie de eindbaas worden van Scarlet Weather Rhapsody.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Pshycho Maniac ma jun 18, 2012 6:14 pm

    Zijn schetsen zien er best vet uit.
    RemiliaxScarlet
    RemiliaxScarlet
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : Thwomps.

    Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van RemiliaxScarlet ma jun 18, 2012 7:44 pm

    Het is niet fantastisch, maar het hoort erbij.
    ZUN heeft er een speciale stempel aan gecreeerd. Ik vind het bijzonder, want hieraan kun je merken dat het echt Touhou is. Niet zo'n 'normale' manga-illustratie zoals je ze ziet in Visual Novels.

    En ik ben het met Nekotaku eens, ik zou ook veel liever zo'n figurine willen hebben.

    ZUN tekent trouwens ook OC's, kijk maar:

    Spoiler:
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Quwanti ma jun 18, 2012 7:59 pm

    RemiliaxScarlet schreef:Het is niet fantastisch, maar het hoort erbij.
    ZUN heeft er een speciale stempel aan gecreeerd. Ik vind het bijzonder, want hieraan kun je merken dat het echt Touhou is. Niet zo'n 'normale' manga-illustratie zoals je ze ziet in Visual Novels.

    En ik ben het met Nekotaku eens, ik zou ook veel liever zo'n figurine willen hebben.

    ZUN tekent trouwens ook OC's, kijk maar:

    Spoiler:
    Ah, hier staan ze allemaal.
    T
    T
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Matcha matcha matcha matcha

    Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van T ma jun 18, 2012 9:12 pm

    Zijn tekenstijl is vanuit neutraal perspectief misschien niet heel geweldig, maar het is heel herkenbaar; bovendien zou ik ze in de games niet willen missen. Daarom vind ik ook niet dat ZUN de in-game art aan iemand anders over zou moeten laten, dat zou juist afdoen aan de charme van de Touhougames.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Hakurei Ninja za jun 23, 2012 2:39 pm

    RemiliaxScarlet schreef:ZUN tekent trouwens ook OC's
    Technisch gezien zijn (bijna) alle Touhou personages ZUN's "original characters". :3
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Faolinn za sep 01, 2012 1:31 am

    Het is kunst, en dat heeft altijd een eigen charme. Er zijn mensen die het om die reden lelijk noemen, maar ik schaar mezelf liever bij diegenen die het dan 'apart' noemen. Ik denk dat ZUN's tekeningen het geheel een zeer bijzondere bijsmaak hebben gegeven die mij op een bijzondere manier aanspreekt.

    Tevens denk ik dat het simplistische van de tekeningen fans aan heeft gezet tot het maken van fanart met een eigen swing/interpretatie eraan. Resultaat: wellicht de grootste creatieve fanbase aller tijden!
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Urameshiya za sep 01, 2012 1:45 am

    Faolinn schreef:Tevens denk ik dat het simplistische van de tekeningen fans aan heeft gezet tot het maken van fanart met een eigen swing/interpretatie eraan. Resultaat: wellicht de grootste creatieve fanbase aller tijden!
    Ik denk dat je daar de spijker op z'n kop slaat. Juist omdat ZUNs tekeningen niet helemaal voldoen aan de verwachtingen van het grootste deel van het gamende publiek, en omdat z'n tekeningen soms gewoon niet kloppen, krijgen anderen misschien wel de neiging om de details zelf in te vullen, en oplossingen te vinden voor de gebreken, als ik die zo mag noemen.

    Nu ik dit zo schrijf vraag ik me eigenlijk af, hoe het Touhou vergaan zou zijn als ZUN z'n personages in een heel standaard anime-stijl getekend had...
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Olly za sep 01, 2012 1:49 am

    Urameshiya schreef:
    Faolinn schreef:Tevens denk ik dat het simplistische van de tekeningen fans aan heeft gezet tot het maken van fanart met een eigen swing/interpretatie eraan. Resultaat: wellicht de grootste creatieve fanbase aller tijden!
    Ik denk dat je daar de spijker op z'n kop slaat. Juist omdat ZUNs tekeningen niet helemaal voldoen aan de verwachtingen van het grootste deel van het gamende publiek, en omdat z'n tekeningen soms gewoon niet kloppen, krijgen anderen misschien wel de neiging om de details zelf in te vullen, en oplossingen te vinden voor de gebreken, als ik die zo mag noemen.

    Nu ik dit zo schrijf vraag ik me eigenlijk af, hoe het Touhou vergaan zou zijn als ZUN z'n personages in een heel standaard anime-stijl getekend had...

    Dan zou de fanbase denk ik aangevuld worden met een stuk minder ruimdekende fans, die zomaar alles slikken wat onder "populair" en "kawaii" valt. Het zou sowieso zonde zijn als de focus van touhou op artwork kwam te liggen, alle muziek is zo mooi. Ik denk dat er een soort balans bestaat, die heel anders geweest zou zijn met standaard-anime art.

    Gesponsorde inhoud


    Over ZUNs tekeningen in de games - Pagina 2 Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 06, 2024 6:08 pm