Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+12
RemiliaxScarlet
Nekotaku
Hakurei Ninja
wolfie559
Pshycho Maniac
Rage
badkiara
Princess Sylvysprit
Ekster
Jesse
Quwanti
Urameshiya
16 plaatsers

    Over ZUNs tekeningen in de games

    Enquête

    Wat vind je van ZUNs tekenkwaliteiten?

    [ 4 ]
    Over ZUNs tekeningen in de games Voteba1015%Over ZUNs tekeningen in de games Voteba12 [15%] 
    [ 17 ]
    Over ZUNs tekeningen in de games Voteba1063%Over ZUNs tekeningen in de games Voteba12 [63%] 
    [ 3 ]
    Over ZUNs tekeningen in de games Voteba1011%Over ZUNs tekeningen in de games Voteba12 [11%] 
    [ 3 ]
    Over ZUNs tekeningen in de games Voteba1011%Over ZUNs tekeningen in de games Voteba12 [11%] 
    [ 0 ]
    Over ZUNs tekeningen in de games Voteba100%Over ZUNs tekeningen in de games Voteba12 [0%] 

    Totaal aantal stemmen: 27
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Over ZUNs tekeningen in de games Empty Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Urameshiya do sep 01, 2011 3:45 am

    Een van de aspecten van de Touhougames waarover de meningen eeuwig verdeeld lijken te zijn, zijn de afbeeldingen van de personages die je in de games te zien krijgt. De een vindt ze prachtig, de ander vindt het afschuwelijk en weer een ander beweert dat iedere tekening van ZUN eigenlijk hetzelfde is.

    Ik moet eerlijk bekennen dat ik zelf oorspronkelijk niet zoveel aandacht besteedde aan ZUNs tekeningen in de games. Mijn beeld van de personages werd (en wordt nog steeds trouwens) voor het grootste deel bepaald door fanart. Toch merkte ik vorig jaar bij 12.8, toen ZUN de tekeningen overliet aan de tekenaar van Touhou Sangetsusei manga, dat ik ZUNs stijl eigenlijk wel een beetje miste. Ik ben eigenlijk zo gewend geraakt aan z'n tekenstijl dat ik niet anders meer zou willen. Nouja, in m'n Touhougames in elk geval. =P

    Wat vinden jullie van ZUNs tekeningen van de personages in de games?
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Over ZUNs tekeningen in de games Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Quwanti do sep 01, 2011 1:35 pm

    Ik vind het een best unieke stijl die ik zelf nergens anders zie (tenzij ik het spel niet ken). Zelf is het niet het beste wat je kan krijgen met een spel, en zoals met Embodiment of Scarlet Devil zou er eigenlijk nog best veel aan geprutst moeten worden om het redelijk te laten lijken (want ik vind daar de tekeningen er eigenlijk niet uitzien, haha). In de jaren zijn de tekeningen wel beter geworden en ik vind die van Undefined Fantastic Object toch wel het beste.
    Jesse
    Jesse
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Goed meetrommelen op muziek

    Over ZUNs tekeningen in de games Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Jesse do sep 01, 2011 4:27 pm

    Ik vond z'n tekeningen altijd beter worden, tot Ten Desires, De tekeningen van de Mid/Stage Bosses zijn goed getekend. Maar ik vind de tekeningen van de speelbare Characters dit keer echt het slechts, en ook ik vind de UFO artstyle het mooist (Die wel bij de Mid/Stage bosses van Ten Desires zijn toegepast).
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Over ZUNs tekeningen in de games Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Urameshiya do sep 01, 2011 8:05 pm

    Ik vond z'n tekeningen altijd beter worden, tot Ten Desires
    Ja, het viel mij ook op dat ie een beetje nieuwe richting in lijkt te zijn geslagen. Maar om eerlijk te zijn vind ik in het nieuwe spel juist de speelbare characters wel leuk getekend, vooral Reimu en Youmu. De art van de bazen in de tweede helft van het spel vind ik een klein beetje eentonig, maar dat ligt er misschien ook wel gewoon aan dat ze allemaal dooie Japanners (+ 1 Chinees) van een millenium of anderhalf geleden voor moeten stellen.
    Ekster
    Ekster
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Tekenen, Design

    Over ZUNs tekeningen in de games Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Ekster za sep 03, 2011 6:54 pm

    Ik vond ZUNs tekeningen altijd uniek. Natuurlijk heeft hij zijn zwakke kanten, maar dat maakt hem ook speciaal. Zijn tekeningen zijn niet 'typisch' anime dat je steeds terug ziet in anime en manga, het heeft persoonlijkheid. De laaste jaren richt hij zich meer of cel shading, maar persoonlijk vind ik dat zijn oude 'verf' stijl mij meer aanspreekt. Zijn tekeningen zijn niet perfect, maar je kan niet zonder zijn tekeningen in een officieel touhou game. (Daarom hield ik niet van 12.8, de stijl van de bazen en cirno was te verschillend in vergelijking met de layout en grafisch design.)
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Over ZUNs tekeningen in de games Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Princess Sylvysprit zo sep 04, 2011 12:32 am

    ik moet zeggen dat ik ZUN's tekeningen nooit mooi heb gevonden, ze pasten in mijn ogen nooit echt bij de games.
    maar de art style in touhou 12.8 great fairy wars was echt geweldig, daarom heb ik liever dat de artiest van die tekeningen de art doet voor de main series van touhou.
    badkiara
    badkiara
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 28

    Over ZUNs tekeningen in de games Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van badkiara zo sep 04, 2011 2:49 pm

    Ik let eigenlijk niet zoveel op de art-style van ZUN, het is gewoon niet zo erg goed. Tenminste, dat vind ik. Net zoals andere, kijk ik liever naar de fan-art. Maar ook al is de art-style niet het beste, hij kan in ieder geval nog goeie spellen maken, en muziek :p.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Over ZUNs tekeningen in de games Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Urameshiya zo sep 04, 2011 3:06 pm

    eeveesprit schreef:maar de art style in touhou 12.8 great fairy wars was echt geweldig, daarom heb ik liever dat de artiest van die tekeningen de art doet voor de main series van touhou.
    Om eerlijk te zijn vind ik ook dat die tekenaar (Makoto Hirasaka) een betere (in de zin van betere skills) tekenaar is dan ZUN, en ik geniet altijd van hoe hij de Touhou-karakters in z'n manga tekent, maar zodra z'n tekeningen in een game komen gaan me allerlei dingen opvallen die ZUN nooit zo zou doen. Rare details als Cirno's wenkbrauwen in 12.8 bijvoorbeeld. Bij mij blijft het het gevoel geven dat er iets niet klopt als het niet ZUN is die het tekent. =P
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Over ZUNs tekeningen in de games Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Princess Sylvysprit zo sep 04, 2011 3:47 pm

    Urameshiya schreef:
    eeveesprit schreef:maar de art style in touhou 12.8 great fairy wars was echt geweldig, daarom heb ik liever dat de artiest van die tekeningen de art doet voor de main series van touhou.
    Om eerlijk te zijn vind ik ook dat die tekenaar (Makoto Hirasaka) een betere (in de zin van betere skills) tekenaar is dan ZUN, en ik geniet altijd van hoe hij de Touhou-karakters in z'n manga tekent, maar zodra z'n tekeningen in een game komen gaan me allerlei dingen opvallen die ZUN nooit zo zou doen. Rare details als Cirno's wenkbrauwen in 12.8 bijvoorbeeld. Bij mij blijft het het gevoel geven dat er iets niet klopt als het niet ZUN is die het tekent. =P

    noem me maar gek ofzow, maar ik vind dikkere wenkbrauwen raar genoeg perfect bij cirno passen, het geeft een idiotisch tomboi-ish gevoel in mijn ogen, en dat is cirno tog wel een beetje.
    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    Over ZUNs tekeningen in de games Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Rage ma sep 05, 2011 11:50 am

    Ik zie liever Tasofro's tekeningen, meer detail en je ziet een groter verschil in hun leeftijden en wat makkelijker.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Over ZUNs tekeningen in de games Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Pshycho Maniac ma sep 05, 2011 7:39 pm

    Zijn tekenstijl is verschrikkelijk.
    Maar dat maakt het juist zo leuk.
    Als hij een goede tekenaar zou zijn, dan zouden we veel minder touhou Fanart hebben.
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Over ZUNs tekeningen in de games Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van wolfie559 zo sep 11, 2011 12:05 am

    wel ik heb ni echt iets tegen die tekenstijl van hem zolang hij het houdt in de official touhougames ergens anders wil ik ze toch ni zien.
    1 van de redenen dat ik meer characters in de fightning games zou willen is omdat die characters pics daarin zo geweldig zijn.
    en daarom hebben we fanart
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Over ZUNs tekeningen in de games Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Urameshiya zo sep 11, 2011 12:24 pm

    wolfie559 schreef:wel ik heb ni echt iets tegen die tekenstijl van hem zolang hij het houdt in de official touhougames ergens anders wil ik ze toch ni zien.
    1 van de redenen dat ik meer characters in de fightning games zou willen is omdat die characters pics daarin zo geweldig zijn.
    Ik zou eigenlijk het omgekeerde ook wel eens willen zien: hoe zouden Suika, Tenshi en Iku er uitgezien hebben als ze eerst in een spel met ZUN-art hadden gezeten? Oh, en hetzelfde geldt eigenlijk voor Sunny, Luna en Star... hoe zouden die er in 12.8 uitgezien hebben als ZUN ze getekend had? :o
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Over ZUNs tekeningen in de games Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Hakurei Ninja zo sep 11, 2011 1:07 pm

    Dat brengt me bij de vraag, zijn de designs van die personages gebaseerd op ZUN's schetsen, of heeft hij de andere tekenaars de vrijheid gegeven om zelf wat te bedenken?
    Ekster
    Ekster
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Tekenen, Design

    Over ZUNs tekeningen in de games Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Ekster di sep 13, 2011 2:25 pm

    Er zijn schetsen van Suika en Iku door ZUN, ik denk wel dat ZUN de baas is over zijn eigen creaties.

    Gesponsorde inhoud


    Over ZUNs tekeningen in de games Empty Re: Over ZUNs tekeningen in de games

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 06, 2024 8:30 pm