Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+15
Nekotaku
RemiliaxScarlet
Meira
Sophie
LightSpeedReisen
Jaimers
Hakurei Ninja
wolfie559
kyr2005
Koishi~
Quwanti
Toumyon
Helepolis
Pshycho Maniac
Urameshiya
19 plaatsers

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 3 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Urameshiya vr nov 11, 2011 5:17 pm

    LightSpeedReisen schreef:Ja maar bedenk wel dat in touhou 8, er ook twee verschillende eindbazen waren.
    Zoiets zou ik wel terug willen zien eigenlijk.
    Dat is waar, maar ik had het vooral over wat ik wilde zien. Ik vind het idee van twee verschillende laatste stages niet zo prettig, omdat het me dan niet het gevoel geeft dat ik het spel echt 'uitgespeeld' heb, op het moment dat ik 1 van de 2 versla, en niet allebei. Maar dat ben ik maar.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 3 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Toumyon vr nov 11, 2011 5:18 pm

    Maar als je voor Eirin gaat(wat ik altijd doe van wegen dat ik haar thema gewoon awesome vind)krijg je ending normal en niet good...dus niet een 100%.
    als er al 2 eind bazen zijn,moeten ze allebei good ending zijn. :3
    Jaimers
    Jaimers
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 32

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 3 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Jaimers vr nov 11, 2011 7:15 pm

    Urameshiya schreef:op het moment dat ik 1 van de 2 versla, en niet allebei. Maar dat ben ik maar.

    De oplossing is duidelijk om de bekende TLB route op te gaan en de ware eindbaas laat zich alleen zien direct na de eindbaas op een 1cc of 1lc. :P

    En eh, wat ik nog meer wil? rank! suicide bullets! hypers! Alles!
    Eigenlijk, nu ik er over nadenk, suicide bullets kunnen misschien een heel goed verbeterend effect hebben op de levels zelf.
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 3 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van wolfie559 za nov 12, 2011 9:20 am

    Jaimers schreef:
    Urameshiya schreef:op het moment dat ik 1 van de 2 versla, en niet allebei. Maar dat ben ik maar.

    De oplossing is duidelijk om de bekende TLB route op te gaan en de ware eindbaas laat zich alleen zien direct na de eindbaas op een 1cc of 1lc. :P

    En eh, wat ik nog meer wil? rank! suicide bullets! hypers! Alles!
    Eigenlijk, nu ik er over nadenk, suicide bullets kunnen misschien een heel goed verbeterend effect hebben op de levels zelf.

    suicide bullets? doen niet alle bullets suicide in de games?
    Jaimers
    Jaimers
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 32

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 3 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Jaimers za nov 12, 2011 3:51 pm

    Ik heb het meer over een meer algemene zaak in shmups waar op hoge moeilijkheidsgraden de vijanden kogels in jouw algemene richting uitschieten wanneer je ze kilt. Zoals in Ketsui Ura bijvoorbeeld. Het geeft een hele nieuwe diepte in de gameplay omdat je tijdens het spelen ook moet nadenken wanneer te schieten en welke vijand te schieten om niet ingemuurd te worden.

    Ze waren soort van in Fairy Wars maar hier waren ze bijna nutteloos omdat ze pixelprecies op je hitbox waren gericht. Ook kun je ze daar niet stoppen door recht bovenop de vijand te zitten.

    En laat me niet beginnen over hoe achterlijk ZUN hypers heeft gemaakt in de vorm van Trance.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 3 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Toumyon za nov 12, 2011 4:11 pm

    Jaimers schreef:En laat me niet beginnen over hoe achterlijk ZUN hypers heeft gemaakt in de vorm van Trance.

    Sjongen jongen...

    Jij spreekt alsof je Touhou haat,ik bedoel tuurlijk,13 is nu eenmaal easyer.
    Voor wat reden?
    om mensen die nu net niet dat extra Danmaku skills hebben zoals anderen om hen ook een kans te geven om een Touhou game uit te spelen.

    of denk ik nu eenmaal verkeerd?
    eerlijk gezegd vind ik Touhou 13 een mooie game om aan de serie te sluiten.

    Jaimers
    Jaimers
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 32

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 3 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Jaimers za nov 12, 2011 8:07 pm

    Nah, ik haat touhou niet hoewel ik moet zeggen dat TD me een beetje verkeerd ligt.

    En het is niet perse omdat het makkelijk is, ik bedoel LLS is vrij makkelijk en dat is een leuk spel. FW was ook best makkelijk door de belachelijke hoeveelheden extends maar de danmaku zelf was moeilijk als fuck en om een goede score te halen moest je sowieso zo weinig mogelijk sterven.

    Bij TD is dit precies andersom. Je wordt beloont om de nu al niet zo moeilijke patronen niet te ontwijken en zoveel mogelijk dood te gaan en bommen te gebruiken. Dit is zo achterwaarts en krom dat ik niet weet wat ik moet zeggen. Bekijk de run van het wereldrecord het is echt achterlijk.

    En wat ik bedoel met trance is dat in andere spellen een hyper activeren het spel juist moeilijker maakt. Je bent niet onschendbaar en de rank gaat omhoog maar je scoort meer punten hierin. Je wordt beloont om veel risico te nemen. Bij een trance is er letterlijk nul komma nul risico. En het is zeer saai om tien hele seconden uit je neus te eten terwijl je bovenop een baas wacht tot de tijd voorbij is en je weer kunt spelen. Trance is net een cutscene die je niet kunt overslaan.

    Als laatste vind ik het prima dat ZUN dit spel makkelijker maakt voor nieuwkomers maar doe dat dan in godsnaam voor Easy, Normal en Hard. Lunatic moet een uitdaging blijven omdat het de hoogste moeilijkheidsgraad is voor een reden. Zoals ik al eerder had gezegd, gaat het er nou om om iets daadwerkelijk moeilijks te verslaan of om alleen maar het woordje "lunatic" te verslaan? Niet te spreken dat met een zo lang lopende franchise als Touhou de mensen een nieuwe uitdaging verwachten met elk nieuw deel. ZUN heeft een hele hoop fans hiermee teleurgesteld. Het was gewoon het beste om de eerste drie moeilijkheidsgraden makkelijker te maken als win voor de wat minder geskilde spelers en lunatic gewoon net zo moeilijk te houden als win voor de wat betere spelers.

    Zoals het nu is is er echt niets uit het spel te halen voor de betere spelers.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 3 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Toumyon za nov 12, 2011 8:49 pm

    Je moet er wel nog bij denken dat ZUN nog altijd maar alleen is.
    en het is de eerste keer dat hij iets gans nieuws in Touhou brengt,hiermee spreek ik over de Trance mode.
    Verder zie ik er niet zoon problemen mee,maar jij maakt het wel heel hardcore als je het hebt al over de scoren,om de meeste scoren te halen.

    of zal ik het zo zegen...het gaat niet om score of moeilijkheid,het gaat om de fun,en ik vond sommigen Danmaku in 13 best uniek...bijvoorbeeld,die pijlen wat Futo het meest gebruikt.

    Maar goed,hier teken ik de lijn,en zeg ik:genoeg over 13,we moeten het hebben over 14.
    Jaimers
    Jaimers
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 32

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 3 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Jaimers ma nov 14, 2011 1:32 am

    Dat hij alles maar in z'n eentje doet is niet echt een goede reden. Ik bedoel Crimzon Clover was gemaakt door 1 persoon en kijk hoe dat uitkwam.

    Het verschil echter is dat hij er 5 jaar over heeft gedaan om dit spel te maken en dat kun je ook zien.
    Wat ik dan ook zou willen is dat ZUN eens zijn tijd nam om een nieuwe touhou te maken in plaats van elke jaar maar eens 1 door de deur te racen. Dat zou veel goed doen.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 3 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Urameshiya ma nov 14, 2011 5:03 am

    Jaimers schreef:Het verschil echter is dat hij er 5 jaar over heeft gedaan om dit spel te maken en dat kun je ook zien.
    Wat ik dan ook zou willen is dat ZUN eens zijn tijd nam om een nieuwe touhou te maken in plaats van elke jaar maar eens 1 door de deur te racen. Dat zou veel goed doen.
    Eerlijk gezegd zou ik veel liever hebben dat de serie doorgaat zoals het is en de komende vijf jaar Touhou 14, 15, 16, 17 en 18 uitkomen, dan dat ZUN zich stilhoudt en en pas over vijf jaar weer een vervolg uitbrengt, hoe subliem dat vervolg ook moge zijn. Niet alleen zouden we in het ene geval 5 keer zo veel nieuwe muziek en ZUN-verhalen hebben als in het andere, de instroom van nieuwe karakters en muziek is ook belangrijk om de doujin-markt eromheen in leven te houden.

    Ik denk sowieso eigenlijk niet dat als ZUN vijf keer zo lang na zou denken over een spel, het dan ook vijf keer zo goed zou worden. Hij maakt de spellen zoals hij ze zelf graag wil maken, en kijkt bij elk volgende deel wat er beter of anders zou kunnen of moeten. Als hij 5 jaar ging zitten broeden op een enkele game, zou dat proces onderbroken worden, en zijn ontwikkeling als game-ontwerper daarmee in zekere zin ook.
    Jaimers
    Jaimers
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 32

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 3 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Jaimers ma nov 14, 2011 4:54 pm

    Oh ik bedoelde niet echt dat hij er 5 jaar over zou moeten doen. Meer dat hij er iets langer over doet en niet zijn games zomaar de deur uit racet.
    Je kunt echt zien aan TD dat het gehaast was, wat met alle bugs (hoe in godsnaam mis je die bug in de extra stage?) en de anticlimactische eindbaas waarvan de helft van haar aanvallen zo ongeïnspireerd zijn dat ze lijken op iets wat iemand in zijn eerst script heeft gemaakt in Danmakufu.

    En haha nu komt de kat uit de mouw hè? Het gaat bij Touhou alleen maar om de muziek en de karakters. Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 3 Trollfaceemoticon4lno

    (Hoewel ik moet zeggen dat ik wel zeer kritisch ben tegenover ZUN gezien hoe Crimzon Clover de lat wel HEEL hoog heeft gelegt voor doujin shooters.)
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 3 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Urameshiya ma nov 14, 2011 10:54 pm

    Jaimers schreef:En haha nu komt de kat uit de mouw hè? Het gaat bij Touhou alleen maar om de muziek en de karakters.
    Ik kan me niet herinneren dat ooit gezegd te hebben. Als ik de gameplay niet leuk vond zou ik de games niet spelen. Het is alleen zo dat een groot deel van de spelers veel plezier beleeft aan de gameplay zoals die nu is, evenals de muziek en de karakters. Waarom zou je jaren aan muziek en personages opofferen alleen voor dat handjevol spelers dat de gameplay op dit moment vreselijk vindt maar ondanks dat trouw fan blijft? [/dat moest even duidelijk zijn. Trollface of niet.]
    Jaimers
    Jaimers
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 32

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 3 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Jaimers di nov 15, 2011 12:04 am

    Haha ja die uitspraak was totaal niet serieus als het niet duidelijk was. :V
    Ik wou er eerst in plaats van karakters lolis zetten maar dat ging te ver dacht ik.
    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 3 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Helepolis di nov 15, 2011 9:37 am

    Kijk eens aan, Jaimers heeft ook de weg naar dit forum gevonden. Dat betekent dus dat we nu een handjevol bekende gezichten hebben (voor mij dan).

    Deels heeft Jaimers gelijk, 10D nogal gemakkelijk. Nu heb ik Lunatic niet geprobeerd (en ook geen hard), maar in vergelijking tot bijvoorbeeld UFO had ik 10D sneller uit op normal. De demo van 10d had ik op hard ook in 2x proberen gehaald. Maarja, we weten dat ZUN de lat tussen hard en lunatic nogal hoog legt. Diverse mensen melden dit keer van niet. Dus tja, voor lunatic spelers als Jaimers is dit een teleurstelling.

    Aan de andere kant voor de fanboys en girls geeft 10D genoeg materiaal om aan de slag te gaan. De muziek en personages zijn goed geintroduceerd. Goeie relaties zijn aangebracht en genoeg "Dark Tewi" momenten.

    10D? Persoonlijk qua danmaku game onder de 'kwaliteit' (subjectief) wat ZUN levert. Qua inhoud, muziek etc blabla goed te doen.

    LightSpeedReisen
    LightSpeedReisen
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : De meeste onopvallende main-character ooit zijn.

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 3 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van LightSpeedReisen do nov 17, 2011 5:50 pm

    Ineens een random idee voor touhou 14, geinspireerd door Hisoutensoku,
    Als zeg maar het thema over de oceaan gaat, waarom geen appearance door de un-named giant catfish, hij zou opzich een interessante boss kunnen zijn, Vind ik zelf. Maar ja dan zou Meiling de midboss moeten zijn van zijn stage, vind ik.

    Gesponsorde inhoud


    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 3 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 12, 2024 7:01 pm