Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+15
Nekotaku
RemiliaxScarlet
Meira
Sophie
LightSpeedReisen
Jaimers
Hakurei Ninja
wolfie559
kyr2005
Koishi~
Quwanti
Toumyon
Helepolis
Pshycho Maniac
Urameshiya
19 plaatsers

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 2 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Urameshiya wo nov 02, 2011 12:04 am

    Mjah, ik weet dat ZUN zich niet laat voorspellen, maar erover speculeren is te leuk. ^^; En wie weet hebben we wel een paar kleine dingetjes goed gegokt uiteindelijk.

    Koishi~ schreef:Hmm, als het over characters gaat hoop ik Nue of Byakuren terug te zien, al vrees ik van niet. En natuurlijk hoop ik op een sprankje Flandre, als is het maar een vleugel.
    Ik vind dat Nue al best wel een sprankje Flandre heeft. :)
    Byakuren zie ik nog wel een keertje terugkomen eigenlijk. Ze is nu de vertegenwoordiger van het boeddhisme in Gensokyo, dus er zouden allerlei redenen kunnen zijn waarom ze bij latere delen betrokken raakt. ...hoop ik. XD

    wolfie559 schreef:waarom zegt iedereen dat touhou 13 oh zo gemakkelijk was ik geraak ni eens voorbij stage 3 zonder contineus en kgeraak ni voorbij stage 5 at all
    ...omdat ZUN het zelf ook zegt? De reden dat je het als moeilijk ervaart is waarschijnlijk dat er relatief weinig extra levens te verdienen zijn, zeker als je het te druk hebt met kogels ontwijken om paarse geestjes te verzamelen.

    wolfie559 schreef:trouwens pc 98 characters kunne ook nimeer gebruikt worden amusement makers hebben er een patent op gezet en zun zou ubershandalig veel moeten dokken om mima of eender wie trug te kunnen halen
    alice en yuuka heeft hij op de een of andere manier kunnen redden...kben zelf vergeten hoe.
    Sorry dat ik het zo zeg, maar dat klinkt als een vrij onwaarschijnlijk verhaal. Waar heb je dat gehoord? ^^;

    wolfie559 schreef:ik vermoed dat nog een soort van mini oorlogje uitbreekt tussen de buddhisten en de feng shuisten (of hoe je het ook noemt).
    Ja, daar zijn veel mogelijkheden voor nu. ^_^ ZUN is ook in de Ibarakasen-manga lekker met Taoisme bezig, dus het zou me niks verbazen als we daar nog meer van gaan horen, hetzij in een game of in een andere vorm.

    wolfie559 schreef:ooooof inderdaad eens EINDELIJK iets met een zee maar dan zou het bijten gensokyo moeten gebeuren.
    Of er is een youkai die de zee naar Gensokyo toehaalt. Als het een of andere vergeten zee is waarvan niemand de naam nog weet, moet dat kunnen! [/wilde fantasie]
    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 2 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Helepolis wo nov 02, 2011 2:56 pm

    @ Ura, Wolfie duidt op rumoeren over ZUN. Mensen denken dat er copyright problemen zijn, omdat hij ook voor Taito heeft gewerkt. Maar er klopt niets van, want gezien de release data niet overeenkomen.

    Hier is het interview waar ik het over had:
    ZUN interview
    Q: What’s happened to the older characters? Like Alice, Yuka-san, and Mima-sama …
    ZUN: Well, it would be a huge pain to try to bring in older characters all the time. They’d show up, and everyone would be, “Where have you been all this time!?” It’d be weird to fit them into the story. And, I’d rather make new characters. Of course, I won’t say they’ll never show up again … Hm, Genjii? Well, Reimu can fly, so she doesn’t need him anymore. *g* He’s kind of a Master Roshi character. But he’s a turtle, and turtles are long-lived. He’s probably peacefully living out his days in a pond behind the shrine.
    Bron: http://www.gensokyo.org/archives/92#more-92

    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 2 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Toumyon wo nov 02, 2011 3:06 pm

    Tja hij zegt dus dat ze nog altijd terug kunnen komen,ik denk gewoon dat we moeten wachten tot ZUN een goed plekje kan vinden om ze er weer in te kunnen zetten in het verhaal. Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 2 2078181297

    Maja de PC-98 tijd is sowieso niets voor niets genoemt:"the forgotten Gensokyo".
    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 2 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Helepolis wo nov 02, 2011 3:12 pm

    Goed plekje dachten dus heel veel mensen met 10D, helaas had ZUN iedereen weer verrast. En dat zal hij blijven doen.

    Ben wel benieuwd naar demo van Th 14.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 2 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Toumyon wo nov 02, 2011 3:17 pm

    kijk er ook naar uit.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 2 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Urameshiya wo nov 02, 2011 3:59 pm

    Ach, ik kan me best voorstellen dat ZUN liever anderhalf millenium oude Japanners op laat staan uit de dood dan amper anderhalf decennium oude karakters van zijn hand. Voelt toch spectaculairder. XD

    Helepolis schreef:@ Ura, Wolfie duidt op rumoeren over ZUN. Mensen denken dat er copyright problemen zijn, omdat hij ook voor Taito heeft gewerkt. Maar er klopt niets van, want gezien de release data niet overeenkomen.
    Oh, daar heb ik geloof ik ook wel eens een vaag verhaal over gehoord... Maar het klonk allemaal niet al te logisch.

    Dus uhm. Dat interview he:
    Announcer: “What will you do for your 20th work?”
    ZUN: “I’ll probably be dead from alcohol poisoning by then.”
    Als je de fighting games meetelt, zitten we nu aan 19. Oeps.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 2 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Pshycho Maniac wo nov 02, 2011 6:48 pm

    Man, hij is dan dood tegen de tijd dat de demo uitkomt.

    En eigenlijk wil ik ook nog wel een Double Spoiler achtig spel.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 2 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Hakurei Ninja do nov 03, 2011 11:14 pm

    Ik vond Youmu wel origineel gedaan in TH13. Tot nu toe zijn variaties in personages/wapens/whatever (bijna?) altijd binnen projectielen gebleven, dus ik vond het leuk dat ZUN aan haar zwaarden dacht bij het maken van haar systeem. Een variatie daarop zie ik dan ook graag terug, al weet ik niet of de kans daarop heel groot is.

    Maar misschien is ZUN nu geïnspireerd om iets net zo origineel te doen voor een personage in het volgende spel. :3
    Jaimers
    Jaimers
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 32

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 2 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Jaimers wo nov 09, 2011 2:08 pm

    Pshycho Maniac schreef:MIMA.

    Eerlijk gezegd als ze niet opdook in TD zal ze waarschijnlijk nooit meer opduiken. TD was de beste setting voor Mima.



    Wat ik zou willen van 14 is eigenlijk het precieze omgedraaide van 13. TD was echt helemaal niets aan, zowel voor overleving als voor score. Wat is het nut van het makkelijk maken van lunatic? Gaat het voor mensen nou om het verslaan van iets echt moeilijks of om het verslaan van het woordje lunatic? Als je iets makkelijker wilt spelen daar heb je hard, normal en easy voor. :|
    Het level design in de eerste drie levels is ook fysiek pijnlijk.
    En dan komt er het achterlijkste score systeem dat ik ooit gezien heb waar je letterlijk bijna niets ontwijkt voor hoge scores.

    En waarom haat ZUN True Last Bosses. Enkele andere coole shmup doet het.
    LightSpeedReisen
    LightSpeedReisen
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : De meeste onopvallende main-character ooit zijn.

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 2 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van LightSpeedReisen wo nov 09, 2011 2:27 pm

    Ik denk het misschien wel even kan duren voordat er weer een fighter aankomt, maar ja ik denk toch dat het met oceaan te maken heeft, en als dat zo is dan denk ik dat er toch wat characters terug zullen komen, ik denk namelijk aan:
    Murasa,ze is een ghost ship captain dus waarom niet.
    Iku, alleen maar omdat ze een oarfish is, en die leven in het water dus het zou kunnen.
    Nitori, ik vind het idee dat ze mogelijk playable zou kunnen worden ook wel interesant.
    Ik zo wel verder gaan met characters opnoemen die iets met water te maken hebben maar ja aan de andere kant, een soort 'oorlog' tussen byakuren en Miko zo ook wat moois kunnen beloven, en dat de main character het weer moet oplossen. Ik heb ook zo'n gevoel dat mami weer verschijnt, maar ik weet niet waarom.

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 2 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Urameshiya do nov 10, 2011 2:55 pm

    LightSpeedReisen schreef:Ik heb ook zo'n gevoel dat mami weer verschijnt, maar ik weet niet waarom.
    Ik denk dat je daar wel eens gelijk in zou kunnen krijgen. Nue heeft haar tenslotte niet geroepen om spelletjes te komen doen met Reimu/Marisa/Sanae/Youmu. Het zou best kunnen dat ZUN toen hij haar bedacht al rol voor haar in gedachten had in een later deel. Het zou mij in elk geval niet verbazen.

    Het probleem met speelbare karakters is, denk ik eigenlijk, dat in de hoofdserie tot nu toe alleen menselijke karakters speelbaar waren (of teams van mens + youkai natuurlijk). Sanae mag dan half goddelijk zijn en Youmu half dood, maar ze zijn allebei nog een stuk menselijker dan Nitori bijvoorbeeld...
    LightSpeedReisen
    LightSpeedReisen
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : De meeste onopvallende main-character ooit zijn.

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 2 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van LightSpeedReisen do nov 10, 2011 6:30 pm

    Ok ik kwam gisteren ineens op dit idee voor touhou 14, het zal waarschijnlijk niett gebeuren maar ja, in ieder geval. Zeg maar dat zun toch voor die mini oorlog tussen byakuren en miko gaat, dan dacht ik wat nu als byakuren en Miko beiden playable zijn, naast Reimu en Marisa zeg maar. En als je Bijvoorbeeld Byakuren kiest dat je dan bosses hebt die aan Miko's kant staan, en als je Miko kiest dat je dan Bosses krijgt die aan Byakuren's kant staan, als je dan Marisa of Reimu kies dat je een beetje een mix krijgt tussen die twee zeg maar, alleen dan zou ik niet echt weten wie de final boss zou moeten zijn, als je een van hun kiest. Maar ja dit is waar ik ineens op kwam, het is onwaarschijnlijk dat het gebeurt, maar het zou wel interessant zijn, vind ik. En het is tenslotte maar een idee.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 2 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Quwanti do nov 10, 2011 6:38 pm

    LightSpeedReisen schreef:Ok ik kwam gisteren ineens op dit idee voor touhou 14, het zal waarschijnlijk niett gebeuren maar ja, in ieder geval. Zeg maar dat zun toch voor die mini oorlog tussen byakuren en miko gaat, dan dacht ik wat nu als byakuren en Miko beiden playable zijn, naast Reimu en Marisa zeg maar. En als je Bijvoorbeeld Byakuren kiest dat je dan bosses hebt die aan Miko's kant staan, en als je Miko kiest dat je dan Bosses krijgt die aan Byakuren's kant staan, als je dan Marisa of Reimu kies dat je een beetje een mix krijgt tussen die twee zeg maar, alleen dan zou ik niet echt weten wie de final boss zou moeten zijn, als je een van hun kiest. Maar ja dit is waar ik ineens op kwam, het is onwaarschijnlijk dat het gebeurt, maar het zou wel interessant zijn, vind ik. En het is tenslotte maar een idee.
    Een touhou game waarbij voor elke story de bosses verschillen heb ik altijd interessant gevonden en helemaal niet verkeerd klinken. Though, je krijgt dan wel weer dezelfde characters terug en ik denk niet dat ZUN dat zo snel doet met zoveel characters. Ach, ZUN heeft alles waarschijnlijk allemaal al uitgestippeld op papier met wat er gaat gebeuren.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 2 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Urameshiya vr nov 11, 2011 4:15 am

    Quwanti schreef:
    LightSpeedReisen schreef:Ok ik kwam gisteren ineens op dit idee voor touhou 14, het zal waarschijnlijk niett gebeuren maar ja, in ieder geval. Zeg maar dat zun toch voor die mini oorlog tussen byakuren en miko gaat, dan dacht ik wat nu als byakuren en Miko beiden playable zijn, naast Reimu en Marisa zeg maar. En als je Bijvoorbeeld Byakuren kiest dat je dan bosses hebt die aan Miko's kant staan, en als je Miko kiest dat je dan Bosses krijgt die aan Byakuren's kant staan, als je dan Marisa of Reimu kies dat je een beetje een mix krijgt tussen die twee zeg maar, alleen dan zou ik niet echt weten wie de final boss zou moeten zijn, als je een van hun kiest. Maar ja dit is waar ik ineens op kwam, het is onwaarschijnlijk dat het gebeurt, maar het zou wel interessant zijn, vind ik. En het is tenslotte maar een idee.
    Een touhou game waarbij voor elke story de bosses verschillen heb ik altijd interessant gevonden en helemaal niet verkeerd klinken. Though, je krijgt dan wel weer dezelfde characters terug en ik denk niet dat ZUN dat zo snel doet met zoveel characters. Ach, ZUN heeft alles waarschijnlijk allemaal al uitgestippeld op papier met wat er gaat gebeuren.
    Dat vind ik dus echt een geweldig leuk idee. Ik geloof niet dat het ooit zal gebeuren, om precies de reden die Quwanti ook noemt, maar ik zit al helemaal te bedenken hoe het voor mij zou moeten zijn. ^_^ Een spel waarin alle bazen verschillend zijn per karakter heeft weinig zin, omdat het dan nog maar nauwelijks 1 spel te noemen is, maar het lijkt me leuk als bijvoorbeeld stage 3, 4 en 5 twee versies zouden hebben, waarbij je zoals LSR zegt tegen een selectie van bazen van of Miko's dojo/Byakurens tempel vecht. In mijn fantasie zou om een of andere reden Marisa trouwens dezelfde route hebben als Byakuren, en Reimu als Miko. Als ze namelijk allebei een kant zouden moeten kiezen denk ik dat dat het zou worden. Ergens in stage 3/4/5 zou dan ook Marisa/Reimu een baas kunnen zijn.

    In stage 1, 2 en 6 zou ik dan nieuwe bazen willen hebben. Twee verschillende laatste bazen zou ik niet leuk vinden, dus er moet maar een nieuw mysterieus figuur komen die alle onrust veroorzaakt blijkt te hebben. En de EX-baas is haar kleine zusje. Is dat ook meteen opgelost. XD

    Hoe dan ook, ik zie het al helemaal voor me! Ook al gebeurt het niet.
    LightSpeedReisen
    LightSpeedReisen
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : De meeste onopvallende main-character ooit zijn.

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 2 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van LightSpeedReisen vr nov 11, 2011 4:24 pm

    Ja maar bedenk wel dat in touhou 8, er ook twee verschillende eindbazen waren.
    Zoiets zou ik wel terug willen zien eigenlijk.

    Gesponsorde inhoud


    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? - Pagina 2 Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 13, 2024 4:53 pm