Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+15
Nekotaku
RemiliaxScarlet
Meira
Sophie
LightSpeedReisen
Jaimers
Hakurei Ninja
wolfie559
kyr2005
Koishi~
Quwanti
Toumyon
Helepolis
Pshycho Maniac
Urameshiya
19 plaatsers

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? Empty Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Urameshiya ma okt 31, 2011 1:29 pm

    Je ziet het goed, een topic om zonder goede redenen te speculeren over het volgende spel in de Touhou serie! Of er echt een Touhou 14 komt weten we natuurlijk nog niet eens zeker, maar het kan haast niet missen. Dus laat hier je ideeen, vermoedens, en verlangens horen! (Zowel over de gameplay als het soort bazen/verhaal. maar omdat het uitsluitend over de inhoud van een game gaat heb ik het dus maar in dit subforum gezet.)

    Ik vermoed bijvoorbeeld dat ZUN in het volgende deel de lei weer even schoonveegt qua speelbare karakters, en we weer eens alleen Reimu en Marisa kunnen kiezen. De vorige keren (voor Touhou 13) dat we uit vier verschillende karakters konden kiezen, werd daarna tenslotte ook een grote schoonmaak gehouden.
    De kans lijkt me groot dat de moeilijkheidsgraad weer flink omhooggaat, omdat TH13 een beetje aan de makkelijke kant was, en het nu weer tijd is voor wat onmogelijke spell cards. ZUN is tenslotte zelf ook een fanatieke shooter. =P

    Qua verhaal kunnen we er denk ik wel op rekenen dat het op de een of andere manier onvoorspelbare manier aansluit op het vorige deel, zoals ondertussen traditie is geworden. Het interessante is dat in TH13 niet echt een probleem opgelost is, maar alleen een hoop dode mensen uit hun graven zijn opgestaan. Dode mensen die het niet zo hebben op een aantal van de andere inwoners van Gensokyo, dus het lijkt me niet gek als daar nog iets mee gaat gebeuren in het volgende deel. Probleem is alleen dat ZUN niet zo vaak bazen hergebruikt, dus alleen een knokpartijtje tussen Miko en Byakuren zal waarschijnlijk niet genoeg aanleiding zijn voor het verhaal van een volgend deel. Wat denken jullie dat het zou kunnen worden?
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Pshycho Maniac ma okt 31, 2011 2:05 pm

    MIMA.

    Want ze moet OOIT eens weer een keer terug komen.
    Misschien was Touhou 13 gewoon de prequel voor haar triomfantelijke terugkeer.
    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Helepolis di nov 01, 2011 9:07 am

    PC98 characters zullen nooit terug komen.

    Ura, jij bent de gene die het dichts bij het vuur zit. Niets opgepikt met Reitaisai SP2? Misschien volgend jaar met Ket/Reitaisai 2012 een demo. Wie weet.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Pshycho Maniac di nov 01, 2011 9:33 am

    Helepolis schreef:PC98 characters zullen nooit terug komen.

    *gasp*
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Urameshiya di nov 01, 2011 12:18 pm

    Helepolis schreef:PC98 characters zullen nooit terug komen.
    Het spijt me voor Pshycho en alle andere Mima-isten, maar ik denk dat Helepolis daar gelijk in heeft. Een aantal delen geleden had je misschien nog een kans gehad, maar ik denk dat ondertussen alle reincarnatie-spots vergeven zijn. In principe is het hele PC-98 tijdperk tenslotte officieel uit de tijdlijn 'gewist' - enkele uitzonderingen daargelaten - dus er zou ook geen goede reden zijn om ze terug te laten komen.

    Helepolis schreef:Ura, jij bent de gene die het dichts bij het vuur zit. Niets opgepikt met Reitaisai SP2? Misschien volgend jaar met Ket/Reitaisai 2012 een demo. Wie weet.
    Nah, ZUN doet niet mee aan RTS SP, en hij heeft het er volgens mij niet eens over gehad. Ik volg wel z'n Twitter, en sinds kort z'n online radio-show, maar die gaan allebei vaker over bier dan over Touhou. Ik hoop inderdaad ook op een demo op RTS 9, maar als die er komt horen we dat (ZUN kennende) waarschijnlijk hooguit een maand van te voren. Maar ik zal m'n ogen en oren open houden. =P

    Maar uhm, heeft er dan niemand inhoudelijke vermoedens of ideeen over hoe het volgende spel zou kunnen zijn? Ik heb er echt te veel om op te noemen...

    Zoals ik net al zei is het dus waarschijnlijk dat het verhaal weer op de een of andere manier op het vorige deel aansluit. Een van de dingen die een aanknopingspunt zouden kunnen vormen, is de zee, zeggen sommige complotdenkers. ZUN heeft het al meerdere keren gehad over het feit dat er geen zee is in Gensokyo, in boeken, manga, en nu ook in een game, in de dialogen met Mamizou. Als het volgende deel iets met de/een zee van doen zou hebben, zou dat ruimte bieden voor een hele rits nieuwe youkai en legendes die met de zee van doen hebben. Daar komt bij dat de onderwaterwereld in een ver verleden ook van religieuze/spirituele betekenis was, en daar is ZUN ook niet vies van. Of het waarschijnlijk is weet ik niet (ik denk eigenlijk van niet), maar het is een aardige theorie toch?
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Pshycho Maniac di nov 01, 2011 12:25 pm

    Zee...?

    CTHULHU!

    En Ika.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Toumyon di nov 01, 2011 12:27 pm

    Ik denk dat Touhou 14 net word als 7...want ik denk dat er weer een Phantasm extra stage mode komt...lekker lekker moeilijk en sins Touhou 13 een beetje easy was,gaan we denk ik weer een eind omhoog met het moeilijkheid's scale...

    en de wereld van Gensokyo is niet uitgebreid geworden want Touhou 13 vind plaats rond Myouren temple,dus denk ik dat we nogmaals een paar oude gezichten gaan zien(Touhou 6 tot 13)...maar misschien ook niet,wie weet krijgen we wel een heleboel nieuwe characters,alleen hoop ik dat we met continues blijven zoals gedaan bij 13,want ik vond dat 10&11 daar een ramp van hadden gemaakt.(natuurlijk ben ik nu een stuk beter,maar ik zeg dit in namens van de beginners of misschien nieuwe fans)

    Playable characters:
    Reimu Hakurei
    Marisa Kirisame
    Sanae Kochiya (ze is al in 2 games playable en heeft een van de hoofdrollen in 12.3 dus ze heeft veel kans)

    Hopelijk:
    Youmu Konpaku
    Sakuya Izayoi
    Mima
    Nitori Kawashiro (persoonlijke favoriet)
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Urameshiya di nov 01, 2011 12:35 pm

    ^ Ooh, een playable Nitori lijkt me echt geweldig. En als het echt over de zee zou gaan is de kans misschien nog best groot ook. ZUN had tenslotte in TH13 Youmu ook speciaal weer tevoorschijn gehaald omdat het over geesten ging. Daarom denk ik ook eigenlijk dat de kans dat Youmu volgend deel weer van de partij is heel klein is. Al hoop ik natuurlijk dat ik daar ongelijk in heb.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Quwanti di nov 01, 2011 4:07 pm

    Eigenlijk is een hele nieuwe game gewoon niet te voorspellen. ZUN stopt of weer wat oud spul erin.

    Het enige zekere dat is misschien het puntensysteem; die word altijd vernieuwd. ^^;

    Stiekem hoop ik trouwens dat Hina nog eens voorkomt, maar dat lijkt me sterk. :P
    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Helepolis di nov 01, 2011 4:37 pm

    Over PC98 gedoe, er was een interview waarin dus de vraag was: "zien we pc98 chars terug" en ZUN antwoorde iets van: "kost teveel moeite". Hiermee bedoelde hij character ontwikkeling en verhaal. Kan echter nu even niet dat interview traceren op de wiki.

    Nah, ZUN doet niet mee aan RTS SP, en hij heeft het er volgens mij niet eens over gehad. Ik volg wel z'n Twitter, en sinds kort z'n online radio-show, maar die gaan allebei vaker over bier dan over Touhou. Ik hoop inderdaad ook op een demo op RTS 9, maar als die er komt horen we dat (ZUN kennende) waarschijnlijk hooguit een maand van te voren. Maar ik zal m'n ogen en oren open houden. =P
    Haha, ja bier is wat die man in leven houd. Ik hoop dat hij er wel volgend jaar is met Reitaisai in maart/april of wat dan ook. Dan kan ik misschien ontmoeten :V

    Als we kijken naar huidige gedoe:
    MOF -> SA -> UFO. UFO heeft geen directe reden tot 10D, maar indirect. ZUN is een gigantische mastermind. Volgens mij zal hij ons verrassen met iets compleet nieuws.
    Koishi~
    Koishi~
    Forumyōkai


    Leeftijd : 26

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Koishi~ di nov 01, 2011 6:35 pm

    En natuurlijk wel Rinnosuke als veel te sterke eindbaas, hij blijkt natuurlijk stiekem de god van de zee te zijn.

    *Rinnosuke trollface*


    Hmm, als het over characters gaat hoop ik Nue of Byakuren terug te zien, al vrees ik van niet. En natuurlijk hoop ik op een sprankje Flandre, als is het maar een vleugel. :)
    Voor een vage reden denk ik dat Aya erin voor zal komen... Hmm.
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Toumyon di nov 01, 2011 6:52 pm

    Dit idee voor de volgende Touhou Game is geweldig. :D


    https://www.youtube.com/watch?NR=1&v=9e1Xarg8Z3o
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van kyr2005 di nov 01, 2011 6:56 pm

    Ik hoop op een nieuwe fighter of een nieuwe expansion..
    Toumyon
    Toumyon
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : "The world you live in, is i."

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Toumyon di nov 01, 2011 6:57 pm

    ah een nieuwe fighter mag van mij ook wel.
    (daar ben ik tenminste erg goed in.) :D
    (niet dat ik slecht ben in de shooters.)
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van wolfie559 di nov 01, 2011 10:56 pm

    waarom zegt iedereen dat touhou 13 oh zo gemakkelijk was ik geraak ni eens voorbij stage 3 zonder contineus en kgeraak ni voorbij stage 5 at all

    trouwens pc 98 characters kunne ook nimeer gebruikt worden amusement makers hebben er een patent op gezet en zun zou ubershandalig veel moeten dokken om mima of eender wie trug te kunnen halen
    alice en yuuka heeft hij op de een of andere manier kunnen redden...kben zelf vergeten hoe.

    ik vermoed dat nog een soort van mini oorlogje uitbreekt tussen de buddhisten en de feng shuisten (of hoe je het ook noemt).

    of als het nog steeds beetje in de richting is van dooie mensen en dergelijke denk ik dat yuyuko alweer iets heeft uitgespookt (wtf was die daar aan het doen op stage 1?)

    of dat nue per ongeluk een paar ongewenste youkai per ongeluk heeft meegesmokkeld samen met mamizou...

    ooooof inderdaad eens EINDELIJK iets met een zee maar dan zou het bijten gensokyo moeten gebeuren.

    Gesponsorde inhoud


    Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt? Empty Re: Hoe verwacht je dat Touhou 14 gaat worden, en hoe zou je willen dat het wordt?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 11:40 am