Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+12
Sophie
Faolinn
T
RemiliaxScarlet
Meira
TheEternalMokou
Scarlet
Helepolis
Quwanti
wolfie559
Pshycho Maniac
Urameshiya
16 plaatsers

    Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn?

    xNewWaveBossanova
    xNewWaveBossanova
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Mind fucking like a boss

    Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn? - Pagina 2 Empty Re: Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn?

    Bericht van xNewWaveBossanova vr jul 05, 2013 5:40 pm

    Ik denk niet dat Touhou een Anime moet worden. Het gaat op de een of andere manier niet samen. Games moeten geen anime's/manga's worden. Zelf vond ik dat wel te merken aan de Final Fantasy anime. De anime series was blegh maar de OVA's vond ik bijvoorbeeld wel weer goed. Als ze Touhou in een anime vorm uit willen geven moeten ze gaan voor anime-shorts, OVA's of een spin-off series.

    Wat ik wel graag geanimeerd terug zou willen zien zijn de achtergronden vrijwel alle personages maar ik denk dat we dat op de een of andere manier nooit te weten zullen komen.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn? - Pagina 2 Empty Re: Zou een Touhou TV-anime wel of geen goed nieuws zijn?

    Bericht van Hakurei Ninja wo jul 10, 2013 2:51 pm

    xNewWaveBossanova schreef:Games moeten geen anime's/manga's worden. Zelf vond ik dat wel te merken aan de Final Fantasy anime.
    Je bedoelt de anime Final Fantasy Unlimited? Die was inderdaad niet geweldig, maar dat betekent niet dat games geen goede anime/manga kunnen worden. Ik heb maar heel weinig anime gezien die van games zijn afgeleid (visual novels uiteraard niet meegeteld), maar wat ik wel heb gezien is meer dan genoeg bewijs dat game franchises goede anime/manga kunnen voortbrengen.

    World Destruction is bijvoorbeeld van een RPG afgeleid, en die was erg cool. En hoewel ik hem nog niet heb uitgekeken, wat ik heb gezien van Devil Survivor 2 van vorig seizoen (ook origineel een RPG) was ook ruim bovengemiddeld dusver. En je hebt ook Disgaea van de gelijknamige strategische RPG. Die vond ik zelf eerlijk gezegd niet erg vermeldenswaardig, maar zeker niet slecht. Oh ja, ik heb ook het eerste deel van een manga gebaseerd op Kingdom Hearts 2 gelezen. Die was ook cool.

    Dat visual novels goed anime/manga materiaal kunnen zijn spreekt voor zich omdat ze zo verhaalgefocust zijn dat ze meer lijken op boeken of manga dan games, maar desalniettemin wil ik er nog even op wijzen dat heel veel populaire anime origineel visual novel games waren. Waaronder Steins;Gate, de Fate series (Fate/Stay Night en Fate/Zero), Clannad, Air, Kanon, Higurashi, Utawarerumono, Ef, Canaan, etc.


    Ik ben het met je eens dat Touhou niet heel geschikt anime materiaal is, maar dat dat komt puur omdat het een game is vind ik onzin. Misschien ligt het wel aan het bullet hell genre, maar er zijn zeker andere game genres die wel kunnen werken in het anime of manga medium. Er zijn genoeg RPGs die dit bewijzen.

      Het is nu di mei 07, 2024 1:59 pm