Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+6
wolfie559
Nekotaku
Urameshiya
OkashiiKisei
Pshycho Maniac
Tanshu
10 plaatsers

    Anime Tenchou x Touhou Project

    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Anime Tenchou x Touhou Project Empty Anime Tenchou x Touhou Project

    Bericht van Tanshu di dec 06, 2011 9:19 pm

    Anime Tenchou x Touhou Project 27303



    Jullie zijn de volgende trailer vast wel eens tegengekomen (en anders, bij deze):


    Het gaat hier om een crossover anime tussen Touhou en de mascotte van de Animate, Meito Anizawa, en werd gemaakt door de animestudio Ufotable om het tienjarige bestaan van Animate te vieren. Het is inmiddels al meer dan een jaar geleden dat deze film uitkwam (op 20 november 2010). Echter, er is nog steeds nauwelijks tot geen beeldmateriaal van te vinden. Ik heb van een aantal kanten gehoord dat ondanks deze film in een aantal bioscopen is vertoond, hij niet uit zal komen op dvd. Om dezelfde reden heeft niemand hem nog kunnen rippen en uploaden. ZUN heeft laten weten dat hij niks te maken heeft met de film, dus de makers mogen er niet zelf geld aan verdienen.
    Ook heeft niemand video opnamen gemaakt tijdens de vertoning ervan en die vervolgens op internet gezet.
    Er is wel een boek te koop bij Animate dat vertelt over de productie van de film.

    Wat denken jullie? Zullen we dit ooit nog te zien krijgen? Of weten jullie iets hierover dat ik niet weet? Laat het vooral horen, ik zou een heuse Touhou-anime graag willen zien. Al vind ik fangemaakt werk ook lang niet slecht, hoor. ^^


    Nog wat miniscule screenshots om het af te leren:
    Anime Tenchou x Touhou Project 04-01Anime Tenchou x Touhou Project 04-02Anime Tenchou x Touhou Project Colab02Anime Tenchou x Touhou Project Colab01
    Anime Tenchou x Touhou Project 04-03Anime Tenchou x Touhou Project Colab08Anime Tenchou x Touhou Project Colab04Anime Tenchou x Touhou Project Colab06
    Anime Tenchou x Touhou Project Colab03Anime Tenchou x Touhou Project Colab09Anime Tenchou x Touhou Project Colab05
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Anime Tenchou x Touhou Project Empty Re: Anime Tenchou x Touhou Project

    Bericht van Pshycho Maniac di dec 06, 2011 9:34 pm

    Awww, man.
    Jammer dat er geen beeldmateriaal van is.
    OkashiiKisei
    OkashiiKisei
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 31

    Anime Tenchou x Touhou Project Empty Re: Anime Tenchou x Touhou Project

    Bericht van OkashiiKisei di dec 06, 2011 9:55 pm

    Ik zag hier materiaal van tijden geleden. Ik keek er ontzettend naar uit, maar tot dusver geen spoor van een release. Het is zo lang geleden dat ik het bijna was vergeten. Volgens mij hoorde ik een keer dat het vertoont werd op een of ander evenement in Japan, maar dat het verder niet is uitgebracht. Als dat zo is, dan is het diep zonde...

    Ik hoop dat het ooit nog een keer wordt ten toon gesteld. Dan kunnen andere nog de kans krijgen om het te zien.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Anime Tenchou x Touhou Project Empty Re: Anime Tenchou x Touhou Project

    Bericht van Urameshiya wo dec 07, 2011 9:30 am

    Ik waarschuw vast, hier komt een heel negatieve post aan. Begrijp me niet verkeerd, ik heb niks tegen de Tenchou of tegen Animate (meestal), en ook niets tegen dit topic of tegen jou, Tanshu. Maar ik heb wel iets tegen deze anime.


    Tanshu schreef:ik zou een heuse Touhou-anime graag willen zien. Al vind ik fangemaakt werk ook lang niet slecht, hoor. ^^
    Waarom is dit een heuse anime en het andere fangemaakte werk niet? Alleen omdat hier de naam van Ufotable bij staat? Vergis je niet hoor: ook de makers van Gensou Mangekyou ~ The Memories of Phantasm zijn zonder enige redelijke twijfel professionals. Het verschil is dat zij ze er in hun vrije tijd aan werken, onder doujin-namen en zonder de kracht van het promotienetwerk van de industrie. Waarom dat het een minder 'heuse' anime zou maken begrijp ik niet, maar dat maakt het in ieder geval wel een stuk meer Touhou.

    En laten we wel wezen, de 'film' waar we het in dit topic over hebben is niet meer dan een forse PV van een minuut of 10, met nauwelijks verhaal. Niet echt een heuse anime te noemen, als je het mij vraagt. Voor zover ik weet is het ook niet in bioscopen vertoond, maar na de eerste vertoning is het nog wel een paar keer in de winkels van Animate te zien geweest.

    Om eerlijk te zijn vind ik deze anime/PV/commercial een grove misstap van Animate. Het gaat misschien ver om te zeggen dat ze hiermee de doujin-aard van Touhou besmeurd hebben, maar het is op z'n minst onbehoorlijk om op zo opzichtige wijze de personages van een ander te gebruiken ter promotie van je eigen winkel/naam. Ze kondigden het bovendien zo buitenproportioneel groots aan dat in de dagen daarna op internet (niet in de laatste plaats door bepaalde westerse sites) van een 'officiele' anime gerept werd. Nou zullen de meeste Touhoufans vrij snel begrepen hebben dat dat onzin was, maar dat zal lang niet zo duidelijk geweest zijn voor mensen die niet op de hoogte zijn van de ongebruikelijke copyright-situatie rond Touhou.

    Ik vind dat ze misbruik hebben gemaakt van ZUNs soepele regels. En ik durf te wedden dat ZUN er ook niet helemaal gelukkig mee was. Want zoals sommigen van jullie zich misschien nog wel herinneren, postte ZUN niet lang hierna op zijn blog dat het (in het vervolg) verboden is om een Touhou anime te laten maken door een professionele studio. Als hij dat niet had gedaan, hadden ze er misschien nog best geld aan kunnen verdienen, zolang dat binnen de grenzen van het doujin-netwerk was gebeurd.

    Maar nu zit dat duidelijk anders. Het antwoord op de vraag of we dit filmpje ooit nog in z'n volledigheid te zien gaan krijgen is dus naar alle waarschijnlijkheid nee. Als ze het wagen om dit op grote schaal uit te brengen, lopen zowel Animate als Ufotable het risico zich de woede van ZUN op de hals te halen. En gezien de enorme hoeveelheid volgelingen die ZUN heeft, denk ik niet dat ze daar zin in hebben.


    Dat neem trouwens niet weg dat ik het jammer vind dat ik het nooit gezien heb. Naar het schijnt waren de danmaku erg mooi gemaakt.
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Anime Tenchou x Touhou Project Empty Re: Anime Tenchou x Touhou Project

    Bericht van Tanshu wo dec 07, 2011 12:57 pm

    Urameshiya schreef:
    Tanshu schreef:ik zou een heuse Touhou-anime graag willen zien. Al vind ik fangemaakt werk ook lang niet slecht, hoor. ^^
    En laten we wel wezen, de 'film' waar we het in dit topic over hebben is niet meer dan een forse PV van een minuut of 10, met nauwelijks verhaal. Niet echt een heuse anime te noemen, als je het mij vraagt. Voor zover ik weet is het ook niet in bioscopen vertoond, maar na de eerste vertoning is het nog wel een paar keer in de winkels van Animate te zien geweest.
    Oh, dat is dan onwetendheid aan mijn kant geweest. Ik had verwacht dat het toch iets langer dan dat zou zijn. Dat het verhaal inhoudsloos is te noemen begrijp ik, daar was ik ook al vanuit gegaan, eigenlijk.
    Begrijp me niet verkeerd, Gensou Mangekyou vond ik fantastisch, en had alles wat ik van een Touhou-anime wilde zien! En natuurlijk, de doujins zijn wat Touhou Touhou maakt. Maar dat neemt niet weg dat ik een officiële animatie hartstikke gaaf zou vinden, net zoals er naast doujinmanga ook officiële manga zijn. Maar hier stuit je uiteraard weer op het feit dat Tenchou x Touhou dus allesbehalve officiëel is, al heb ik een hele tijd geloofd dat dat wel het geval was. Het was dat ik gisteren op onderzoek uitging naar de releasedatum omdat ik er al zolang niets van had gehoord en dacht dat het gecancelled was dat ik er achterkwam dat het heel anders in elkaar stak.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Anime Tenchou x Touhou Project Empty Re: Anime Tenchou x Touhou Project

    Bericht van Urameshiya wo dec 07, 2011 1:30 pm

    Tanshu schreef:
    Urameshiya schreef:
    Tanshu schreef:ik zou een heuse Touhou-anime graag willen zien. Al vind ik fangemaakt werk ook lang niet slecht, hoor. ^^
    En laten we wel wezen, de 'film' waar we het in dit topic over hebben is niet meer dan een forse PV van een minuut of 10, met nauwelijks verhaal. Niet echt een heuse anime te noemen, als je het mij vraagt. Voor zover ik weet is het ook niet in bioscopen vertoond, maar na de eerste vertoning is het nog wel een paar keer in de winkels van Animate te zien geweest.
    Oh, dat is dan onwetendheid aan mijn kant geweest. Ik had verwacht dat het toch iets langer dan dat zou zijn. Dat het verhaal inhoudsloos is te noemen begrijp ik, daar was ik ook al vanuit gegaan, eigenlijk.
    Begrijp me niet verkeerd, Gensou Mangekyou vond ik fantastisch, en had alles wat ik van een Touhou-anime wilde zien! En natuurlijk, de doujins zijn wat Touhou Touhou maakt. Maar dat neemt niet weg dat ik een officiële animatie hartstikke gaaf zou vinden, net zoals er naast doujinmanga ook officiële manga zijn. Maar hier stuit je uiteraard weer op het feit dat Tenchou x Touhou dus allesbehalve officiëel is, al heb ik een hele tijd geloofd dat dat wel het geval was. Het was dat ik gisteren op onderzoek uitging naar de releasedatum omdat ik er al zolang niets van had gehoord en dacht dat het gecancelled was dat ik er achterkwam dat het heel anders in elkaar stak.
    Sorry, misschien ging ik iets te veel op in mijn betoog in m'n vorige post. ^^; Maar nee, ik begrijp wel wat je zegt, en dat je niet bedoelde te zeggen dat het superieur aan Gensou Mangekyou zou zijn. Ik had alleen wat frustraties over deze anime die ik even kwijt moest. Sorry. ^^; [/on-topic]

    Ik weet trouwens niet of ik een officiele anime wel leuk zou vinden. Een lange en uitgebreide anime van hoge kwaliteit zou ik natuurlijk ook heel graag zien, maar ik weet niet of ik het wel net zo leuk zou vinden als er een stempeltje 'officieel' op geplakt zou zitten.

    Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar in mijn hoofd is een heleboel van hoe Gensokyo eruit ziet en hoe het leven er daar aan toegaat, aangevuld met mijn eigen fantasie en wat ik in doujinshi enzovoorts lees. Simpelweg omdat het in de officiele games/boeken niet zo duidelijk in beeld gebracht wordt.

    Als mijn eigen Gensokyo niet klopt met wat ik in doujin-anime zie, is dat niet erg, want ik weet dat die anime gebaseerd zijn op de fantasie van fans net als ik. Maar een officiele anime zou dat allemaal overhoop kunnen gooien, omdat een heleboel dingen dan opeens wel officieel vast komen te liggen.

    Aan de andere kant, als ZUN het voor het zeggen heeft in zo'n anime, zou het ook kunnen dat het een lekker Touhou-ish vaag side-verhaal wordt met een paar nieuwe personages en nieuwe plaatsen, die voor mijn beeld van de rest van Gensokyo niet zo veel kwaad zou kunnen. In dat geval zou ik het wel leuk vinden. Maar dan heb je weer het probleem dat er een hoop mensen komen die alleen die anime kijken en vaststellen dat dat dus het Touhou is waar iedereen het over heeft. Met officiele manga heb je dat probleem denk ik minder snel.

    Ik heb er door dat symposium van afgelopen weekend weer erg over na zitten denken, maar ik vind het een lastige kwestie, een 'officiele anime'.

    Sorry, ik dwaal nu een klein beetje af van het oorspronkelijke onderwerp. ^^;
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Anime Tenchou x Touhou Project Empty Re: Anime Tenchou x Touhou Project

    Bericht van Nekotaku wo dec 07, 2011 2:05 pm

    Bedankt aan Urameshiya om zo'n sterke mening over de "anime" te geven. Zelf had ik ook alleen de trailer gezien en wat vage berichten gehoord, maar dit schept wat meer duidelijkheid. Als je het zo stelt geloof ik wel akkoord te moeten gaan, en het geeft al meteen wat meer inzicht in de redenen die ZUN mogelijk heeft om geen anime te willen, tenzij hij zelf de voornaamste inspraak heeft.

    Nu, ongeacht alle "politiek" op de achtergrond, de intenties van Animate en respect voor het bronmateriaal, moet ik zeggen dat in de trailer de personages wel prachtig in beeld zijn gebracht. De hele feeling rond de danmaku gevechten komt erg overtuigend over. Al lijkt Touhou me te uniek qua culturele inslag en diversiteit om helemaal correct in anime gevat te kunnen worden, als ik deze trailer zag zonder de achtergrondkennis was ik vast overtuigd om naar het volledige werk te kijken.
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Anime Tenchou x Touhou Project Empty Re: Anime Tenchou x Touhou Project

    Bericht van Tanshu wo dec 07, 2011 3:03 pm

    Een film lijkt me ook leuker vinden dan een hele serie, en dan inderdaad met de touwtjes in ZUN's handen. Dat mensen die een Touhou anime zouden zien de games totaal geen aandacht schenken is inderdaad lastig, dus ik snap ZUN's punt wat dat betreft volledig.
    Dit pas misschien allemaal beter hier:
    https://hakugyokuro.actieforum.com/t162-zou-een-touhou-tv-anime-wel-of-geen-goed-nieuws-zijn
    Maar ik weet ook niet wat meer over Tenchou x Touhou te zeggen. ^^;
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Anime Tenchou x Touhou Project Empty Re: Anime Tenchou x Touhou Project

    Bericht van wolfie559 wo dec 07, 2011 5:44 pm

    wel alle niet plezante feiten achterwege zou ik deze anime nog steeds willen zien want het ziet er heel erg mooi uit
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Anime Tenchou x Touhou Project Empty Re: Anime Tenchou x Touhou Project

    Bericht van Urameshiya wo dec 07, 2011 6:06 pm

    Tanshu schreef:Een film lijkt me ook leuker vinden dan een hele serie, en dan inderdaad met de touwtjes in ZUN's handen. Dat mensen die een Touhou anime zouden zien de games totaal geen aandacht schenken is inderdaad lastig, dus ik snap ZUN's punt wat dat betreft volledig.
    Dit pas misschien allemaal beter hier:
    https://hakugyokuro.actieforum.com/t162-zou-een-touhou-tv-anime-wel-of-geen-goed-nieuws-zijn
    Maar ik weet ook niet wat meer over Tenchou x Touhou te zeggen. ^^;
    Oeps, je hebt gelijk, daar was dat topic beter voor.

    Maar weer over Tenchou x Touhuo: dat Tenchou-liedje in het begin van de trailer is best grappig. Ze (Animate) draaien het ook heel vaak in de winkel, waarschijnlijk omdat ze het zelf ook een leuk liedje vinden. Oh, en de Tenchou heeft een Rage-aura, maar dat kan aan mij liggen.

    En tsja, zoals Neko en Wolfie ook zeiden: het valt niet te ontkennen dat het er allemaal mooi uit ziet.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Anime Tenchou x Touhou Project Empty Re: Anime Tenchou x Touhou Project

    Bericht van Urameshiya wo maa 14, 2012 6:45 pm

    Onverwachts nieuws!

    Volgende week wordt in Tokushima-prefectuur (niet bepaald de hoofdstad van Japan) een Ufotable bioscoop geopend, en om aandacht te trekken dat te vieren draaien ze volgende week, en alleen volgende in die ene bioscoop elke dag de Tenchou x Touhou anime. Blijkbaar is ie toch nog niet helemaal vergeten. :o

    EDIT: Interessant feitje trouwens, er wordt een toegangsprijs gevraagd (500 yen, zo'n 5 euro dus). Maakt dat dit nu dus eigenlijk een commerciele Touhou anime...? o_O Stoute Ufotable!


    Laatst aangepast door Urameshiya op do maa 15, 2012 2:57 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Anime Tenchou x Touhou Project Empty Re: Anime Tenchou x Touhou Project

    Bericht van Tanshu wo maa 14, 2012 8:52 pm

    Wauw, die zag ik niet aankomen! :o
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Anime Tenchou x Touhou Project Empty Re: Anime Tenchou x Touhou Project

    Bericht van UNOwen wo maa 14, 2012 9:20 pm

    Wacht; dus dat is dan NIET tegen de regels, geld vragen daarvoor? Imaa cofused ಠ_ಠ
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Anime Tenchou x Touhou Project Empty Re: Anime Tenchou x Touhou Project

    Bericht van wolfie559 wo maa 14, 2012 10:05 pm

    had zun die mensen niet aangeklaagd ofzoiets??
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Anime Tenchou x Touhou Project Empty Re: Anime Tenchou x Touhou Project

    Bericht van Urameshiya do maa 15, 2012 2:57 am

    wolfie schreef:had zun die mensen niet aangeklaagd ofzoiets??
    Volgens mij niet hoor. De regel dat je niet door een professionale studio een Touhou anime mocht laten maken, heeft ZUN tenslotte pas toegevoegd nadat deze al gemaakt was. ^^;

    Uno schreef:Wacht; dus dat is dan NIET tegen de regels, geld vragen daarvoor? Imaa cofused ಠ_ಠ
    Blijkbaar kan dit nog net. Ik zou me goed voor kunnen stellen dat ze hierover vooraf wel even met ZUN overlegd hebben, en dat hij zoiets had van 'als het maar op 1 plaats in het hele land is, en voor maar 1 week, dan mag het wel', net zoals hij ook die Suika-drank goedkeurde zolang het binnen 1 prefectuur bleef. [/wilde gok]

    Gesponsorde inhoud


    Anime Tenchou x Touhou Project Empty Re: Anime Tenchou x Touhou Project

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 5:15 pm