Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

3 plaatsers

    Touhou Niji Sousaku Doujin Anime: Musou Kakyou

    Scarlet
    Scarlet
    The Scarlet Devil


    Speciale vermogens : Stickers plakken op alles en iedereen

    Touhou Niji Sousaku Doujin Anime: Musou Kakyou Empty Touhou Niji Sousaku Doujin Anime: Musou Kakyou

    Bericht van Scarlet ma aug 13, 2012 11:07 pm

    Juist ja, de titel zegt het zich al, een Doujin Anime.
    "Masou Kakyou" of ook wel "A Summer Day's Dream" genoemt is een Doujin Anime door MAIKAZE productie.
    Het eerste deel van deze serie verscheen op 29 december 2008, op Comiket 75.
    Er gaat een heel gedoe over de Doujin Anime enzo, maar daar gaat het even niet om.
    Mij gaat het even om het verhaal.

    Deel 1 nog niet gezien? Kijk hem eerst voor het verder lezen.
    Niet dat ik veel verklap ;)


    Spoiler:


    Helaas eindigde deel 1 met een open einde. -oooo~!- Juist ja.
    Maar er is hoop!!
    Na lang wachten verscheen dan in 2012 op Comiket 82 deel 2!

    Zelf interesseerde mij het verhaal best wel, maar had nooit gedacht dat er nog aan gewerkt werd.
    Want het is toch even 4 á 5 (?) jaar dat er tussen zit.
    Maar dat zal vast wel het wachten waard zijn, of niet soms?

    Naar vergelijken van ep. 1 & ep. 2, is mijn mening:
    De stijl van tekenen & van de animatie is er op veruit gegaan.
    Ook vind ik dat er meer detail in zit qua gevecht en achtergrond.

    Zullen Reimu en haar vrienden dan nu in ep. 2 de spullen vinden? En de dader tepakken krijgen?
    Bekijk het zelf ;) In A Summer Day's Dream ep. 2~!



    Meer informatie over deze Doujin Anime?
    Officeele site van ep. 1Officeele site van ep. 2
    My Anime List
    http://en.touhouwiki.net/wiki/Musou_Kakyou:_A_Summer_Day%27s_Dream


    Hopelijk vonden jullie het een leuk stukje (ja ik doe mijn best).
    Als ik dit nogeens moet doen met een andere Touhou Doujin, laat het even weten.
    Want het was er geluk tedoen.


    Laatst aangepast door Kely Scarlet op di aug 14, 2012 12:24 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Touhou Niji Sousaku Doujin Anime: Musou Kakyou Empty Re: Touhou Niji Sousaku Doujin Anime: Musou Kakyou

    Bericht van Nekotaku di aug 14, 2012 1:20 am

    Bedankt voor de info, Kely! Het is me eigenlijk niet helemaal duidelijk wat er allemaal te vinden is inzake Touhou doujin animatie en wat van welke circle komt. Nu weet ik tenminste toch al dat dit eindelijk meer is dan een PV en de aflevering helemaal klaar is.

    Weet er iemand toevallig ook of er een release komt die de vorige aflevering met deze bundelt? Of een release met de soundtrack CD erbij? Op de site zie ik iets van een boek... Ik zou best graag de DVD van de eerste aflevering hebben. Liefst van al de boxset met CD. Maar mocht dat gecombineerd worden met deze release, dan wacht ik wel effe.

    Nog een kleine opmerking: zou je het erg vinden om je post te editen naar deze wiki link? http://en.touhouwiki.net/wiki/Musou_Kakyou:_A_Summer_Day%27s_Dream
    De Wikia site wordt nogal als, em, "kwaadaardig" beschouwd. Het is een beetje een lange uitleg, maar het komt erop neer dat de meeste Touhou fans enkel nog Touhouwiki.net onderhouden.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Touhou Niji Sousaku Doujin Anime: Musou Kakyou Empty Re: Touhou Niji Sousaku Doujin Anime: Musou Kakyou

    Bericht van Urameshiya di aug 14, 2012 2:27 am

    Nekotaku schreef:Weet er iemand toevallig ook of er een release komt die de vorige aflevering met deze bundelt?
    Da's best een goeie vraag eigenlijk... ik weet het ook niet, maar ik ben bang dat als er een bundel komt, je dan zal moeten wachten tot ook de derde aflevering af is. Dat wil zeggen, er van uit gaand dat het na aflevering 3 afgelopen is. Anders zou het wel eens heel lang wachten kunnen worden, met het huidige tempo. XD

    (Over een boek heb ik trouwens niets specifieks gezien, maar het zou natuurlijk best kunnen dat ze in de nabije toekomst een bundel met achtergrondinfo/productie-afbeeldingen van ep2 uitgeven.)

    Maar nu even over het verhaal: ik vind het niet heel boeiend. Om eerlijk te zijn kan het me ook bijzonder weinig schelen hoe het afloopt. Wat ik vooral leuk vind om te zien aan deze anime is dat ze de personages op een geloofwaardige manier (en geanimeerd) met elkaar om laten gaan, en dat door pro-seiyuu laten spelen. En het feit dat ze het gewoon op hun eigen tempo uitbrengen toont voor mij des te meer wat een fan-liefde voor Touhou Maikaze heeft. :D

    Verder ben ik het met Kely eens dat de kwaliteit van de tekeningen in aflevering twee vooruit is gegaan ten opzichte van de eerste!
    Scarlet
    Scarlet
    The Scarlet Devil


    Speciale vermogens : Stickers plakken op alles en iedereen

    Touhou Niji Sousaku Doujin Anime: Musou Kakyou Empty Re: Touhou Niji Sousaku Doujin Anime: Musou Kakyou

    Bericht van Scarlet di aug 14, 2012 12:23 pm

    Nekotaku schreef:

    Nog een kleine opmerking: zou je het erg vinden om je post te editen naar deze wiki link? http://en.touhouwiki.net/wiki/Musou_Kakyou:_A_Summer_Day%27s_Dream
    De Wikia site wordt nogal als, em, "kwaadaardig" beschouwd. Het is een beetje een lange uitleg, maar het komt erop neer dat de meeste Touhou fans enkel nog Touhouwiki.net onderhouden.

    Tuurlijk doe ik gelijk.
    En dankje :3

    Gesponsorde inhoud


    Touhou Niji Sousaku Doujin Anime: Musou Kakyou Empty Re: Touhou Niji Sousaku Doujin Anime: Musou Kakyou

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 06, 2024 7:07 pm