Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+24
Tanshu
TH-chen
TanukiTyfoon
Decidetto
Reym
Urameshiya
Ranfox
Quwanti
Baron Sengir
Gemu
Ness Sova
Higan
Yonowaaru
Zigzagwolf
Princess Sylvysprit
Chrono
Slaz
LightSpeedReisen
Graan
Maribel Hearn
Snakke
Sophie
Hakurei Ninja
Bakuhatsu
28 plaatsers

    Touhou 15!!

    Maribel Hearn
    Maribel Hearn
    Red Spider Lily


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : 3,475,825,090 in TD

    Touhou 15!! - Pagina 2 Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Maribel Hearn zo mei 10, 2015 12:23 pm

    Ik had al snel een idee over hoe het plot van LoLK ofwel Touhou 15 eruit zou zien, gegeven de naam van de game en playable Reisen (hetzelfde idee hadden vele anderen ook), en informatie daarover in onderstaande spoiler.

    Spoiler:
    Higan
    Higan
    Verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : overleven op thee

    Touhou 15!! - Pagina 2 Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Higan zo mei 10, 2015 1:01 pm

    Zodra het kon meteen een playthrough van de demo opgezocht. Ik ben zo benieuwd naar het complete verhaal, wow. Vooral hopend op SSiB dingen. En zoals altijd met nieuwe games en personages lees ik overal behoorlijk gemengde reacties, maar ik vind het er allemaal wel goed uitzien!
    En de muziek, yay /// Stage 2 theme is voorlopig m'n favoriet denk ik.

    Kan niet wachten om zelf te proberen. Vooral stage 3 zag er gaaf uit. Het gaf me een beetje Makai/PC-98-vibes, met die achtergrond haha.
    En de spellcards zagen er echt leuk uit om te doen. (人'∀')HYPE indeed.
    Maribel Hearn
    Maribel Hearn
    Red Spider Lily


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : 3,475,825,090 in TD

    Touhou 15!! - Pagina 2 Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Maribel Hearn zo mei 10, 2015 1:14 pm

    Higan schreef:En de muziek, yay /// Stage 2 theme is voorlopig m'n favoriet denk ik.
    ^^^^^^^

    De themes zijn sowieso ook echt weer supergoed! Zoals verwacht doet ZUN het weer geweldig. XD Dat had ik ook nog moeten zeggen in mijn post, eigenlijk. :P Kan niet wachten op de volledige game (maar helaas gaat dat augustus worden ;-;) en zeker ook niet op de volledige OST! Ik verwacht dat ik er flink naar zal zitten luisteren :)
    Bakuhatsu
    Bakuhatsu
    Zilveren Bloemenkijker


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik ben sterker dan Cirno

    Touhou 15!! - Pagina 2 Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Bakuhatsu zo mei 10, 2015 2:04 pm

    Hier een filmpje van de demo~

    Spoiler:

    Damn, die danmaku zien we moeilijk uit :D
    En jaa! Die thema's zijn zo goed! En I like the ZUN hat too^^
    En ik kan niet goed zien wat de 3rd stage boss is, maar de eerste twee zijn echt maankonijntjes <3 Ik ben echt zo benieuwd naar de rest!
    Graan
    Graan
    Graan


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Groeien

    Touhou 15!! - Pagina 2 Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Graan zo mei 10, 2015 2:49 pm

    Ik call alvast dat iemand een Doremy's Weed video gaat maken van de derde boss.
    Ness Sova
    Ness Sova
    Forumyōkai


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : hoogsensitief & Tarot lezer in training

    Touhou 15!! - Pagina 2 Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Ness Sova zo mei 10, 2015 9:07 pm

    Eerste indruk:
    Spoiler:
    Zigzagwolf
    Zigzagwolf
    Gouden Soku-grootmeester


    Leeftijd : 26
    Speciale vermogens : Hij die zijt geprezen met de krachten der Danmaku

    Touhou 15!! - Pagina 2 Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Zigzagwolf ma mei 11, 2015 1:50 am

    de demo is echt lastig.

    normal zit al tussen normal/hard mode in de andere games, hard mode voelt aan al lunatic mode en dan begin ik nog geen eens over lunatic mode.. lunatic mode is insane!

    Moet wel zeggen dat ik echt merk hoeveel beter ZUN is geworden sinds DDC en ISC, de bullet-patterns zijn echt glorieus en de themes zijn zoals gewoonlijk weer geweldig! c:

    De stage 2 theme is echt eargasm worthy xD

    Het is me trouwens al gelukt om een demo hard mode 1cc te behalen met Sanae, ik ga later voor lunatic wat best wel lastig zou kunnen worden V:

    WATATSUKIS VOOR TLBS EN EEN GRANDIOZE LUNAR WAR!



    Laatst aangepast door Zigzagwolf op ma mei 11, 2015 1:50 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : De Lunar War!)
    Bakuhatsu
    Bakuhatsu
    Zilveren Bloemenkijker


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik ben sterker dan Cirno

    Touhou 15!! - Pagina 2 Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Bakuhatsu ma mei 11, 2015 11:07 am

    Ik zit nu op 2cc op hard, met Reisen en Sanae. De stage 2 boss, Ringo, draint echt al m'n resources >.<
    Het is insane, maar zoooo epic! Als de laatste stages net zo epic worden kan dit wel eens een van m'n favoriete games worden! Na UFO en GFW dan maar toch :D Ik heb het idee dat ZUN z'n flair een beetje aan het verliezen was vanaf th13. Ten Desires en Double Dealing Character vond ik wel goed, bulletwise, maar lang niet zo goed als de eerdere games.
    Slaz
    Slaz
    Volleerd Touhouloog


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Danmaku grazen, om m'n vingers bij af te likken!

    Touhou 15!! - Pagina 2 Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Slaz ma mei 11, 2015 3:48 pm

    Ik heb de demo inmiddels ook 1 keer gespeeld op Normal.

    Tot dusver zijn de Spellcards en nonspells verbazingwekkend goed! Na ZUN's uitspraken op zijn blog had ik nog wat twijfels of het shmup principe niet te drastisch zou worden aangepakt, maar qua gameplay voelt het (vooralsnog) erg soepel en shmup-achtig aan!

    Er zijn weinig tot geen gimmicks aanwezig dit keer. Elk groepje vijanden, Spellcards, en nonspells is opgedeeld als een 'Chapter' dat stukjes van een stage verbind. Na elk van die chapters krijg je vooral bonuspunten voor het % van verslagen vijanden en grazing. Je hoeft dus niet meer per se elke keer naar de bovenkant van het scherm om je resources aan te vullen zoals bij TD en DDC, want het is beter om alle vijanden te verslaan met zoveel mogelijk grazepoints om zo je spulletjes te krijgen!

    De karakters vind ik OK tot nu toe. Touhou 8 is ook mijn oude favoriet en het is leuk dat het maanvolk flink is uitgebreid. Mijn Japans is (nog) heel slecht dus het dialoog van de 3 bosses begreep ik amper. De muziek kan ik nog weinig over zeggen omdat ik het vaak een paar keer moet horen wil het aanslaan of niet.

    Al met al dus een game om in de gaten te houden! Oh wacht, dit is een Touhou forum dus dat doen we toch allemaal al. ^^;
    Gemu
    Gemu
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Boter

    Touhou 15!! - Pagina 2 Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Gemu di mei 12, 2015 1:21 pm

    Doremy is supercool omg hell yeah
    Ness Sova
    Ness Sova
    Forumyōkai


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : hoogsensitief & Tarot lezer in training

    Touhou 15!! - Pagina 2 Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Ness Sova do mei 14, 2015 1:29 am

    Zo. Heb eindelijk de demo uitgespeeld op normal. Ik heb beetje een naar onderbuik van dit spel.
    (disclaimer, dit is puur mijn mening so don't hate me ;W;)

    Touhou 15 heeft voor mijn gevoel een zeer depressive fibe.

    • moeten ze weer terug naar de maan (?)
    • Maybe willen ze Gensokyo uitroeien (?)
    • Zit ZUN in een midlife crisis (?)


    Anyways, Het depressieve gevoel haal ik uit het muziek. Zeker van Ringo's Theme en stage 3. Om een of andere reden heb ik het gevoel dat dit het einde is. Zou het misschien kunnen dat de stage 6 boss somehow met een twist wint,dat Gensokyo destroyed word en dat misschien Touhou 15 het allerlaaste deel van de serie is????

    COMPLOT THEORIES.

    Ik kan niet wachten tot het volle spel uit is en op de english patch. Waarschijnlijk zit ik gewoon uit m'n nek te lullen nu. Ik zou graag weten hoe jullie hier over denken.
    Dit klinkt veels te vaag voor woorden, ik pas het morgen wel aan met meer stuff.


    Laatst aangepast door Ness Sova op do mei 14, 2015 2:35 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Maribel Hearn
    Maribel Hearn
    Red Spider Lily


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : 3,475,825,090 in TD

    Touhou 15!! - Pagina 2 Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Maribel Hearn do mei 14, 2015 2:26 am

    Ness Sova schreef:dat misschien Touhou 15 het allerlaaste deel van de serie is????

    Al denk ik zelf dat het nog niet voorbij is, vind ik dit geen rare gedachte. Het zou op deze manier logisch zijn: we weten allemaal hoe OP de Lunarians zijn, zeker de twee Watatsuki's (en vandaar vast ook dat de game zo moeilijk is). De sterkste karakters zitten logischerwijs aan het eind, toch? :P Maar goed, ik blijf hopen dat het niet het einde van de serie is! :) *optimisme*

    De hype blijft hier groot. Ik kan ook echt niet wachten op de volledige versie! XD
    Ness Sova
    Ness Sova
    Forumyōkai


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : hoogsensitief & Tarot lezer in training

    Touhou 15!! - Pagina 2 Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Ness Sova do mei 14, 2015 2:34 am

    Maribel Hearn schreef:De hype blijft hier groot. Ik kan ook echt niet wachten op de volledige versie! XD

    Ik ben zelf nog nooit zo gehyped geweest over een full 2hu release sinds touhou 11.
    Baron Sengir
    Baron Sengir
    Hooggewaardeerde verdwaalde ⑨


    Leeftijd : 40

    Touhou 15!! - Pagina 2 Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Baron Sengir do mei 14, 2015 1:06 pm

    Ness Sova schreef:
    Anyways, Het depressieve gevoel haal ik uit het muziek. Zeker van Ringo's Theme en stage 3. Om een of andere reden heb ik het gevoel dat dit het einde is. Zou het misschien kunnen dat de stage 6 boss somehow met een twist wint,dat Gensokyo destroyed word en dat misschien Touhou 15 het allerlaaste deel van de serie is????

    COMPLOT THEORIES.
    Over complot theorieën gesproken. CoLA chapter 1:

    With the 12 volumes I have on hand and the three volumes there, that's a total of 15 volumes combined. I have no doubt that this is a set of 15 volumes. The shikigami of the outside world are the same as the ones in Gensokyo after all. With computers, F represents 15 and F represents a state of maximum capacity. It is written that when everything becomes F, the highest value is held.
    I think that it's natural for 15 to have power. Even in ancient times, 15 meant perfection in this country. The same reason the full moon is also known as the fifteenth night. Computers must be familiars that have resulted from the ideas of the East and the beauty of the moon.
    Through Marisa's nonchalant actions, I realized something else. When lined up, the numbers on the books, "13", "14", and "15", make 131415. If the 1 in front is removed... it then depicts the number that represents a perfect circle, 3.1415. This also means a full moon, and thus affirms my theory that the familiars of the outside world use its power.
    Ness Sova
    Ness Sova
    Forumyōkai


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : hoogsensitief & Tarot lezer in training

    Touhou 15!! - Pagina 2 Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Ness Sova do mei 14, 2015 5:11 pm

    Wow, dat gaat wel heel diep. We zien het van zelf wel.

    Gesponsorde inhoud


    Touhou 15!! - Pagina 2 Empty Re: Touhou 15!!

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 12:33 pm