Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+3
Princess Sylvysprit
Meira
Reym
7 plaatsers

    Touhou muziek horen in niet-Touhou muziek?

    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Touhou muziek horen in niet-Touhou muziek? Empty Touhou muziek horen in niet-Touhou muziek?

    Bericht van Reym ma nov 24, 2014 7:11 pm

    Hebben jullie ook wel eens dat je een liedje luistert dat niks met Touhou te maken heeft, en denkt "he, dit lijkt op dit en dat Touhou nummer!"?.

    Ik moet bij dit nummer namelijk altijd denken aan Lullaby of a Deserted Hell.
    Spoiler:
    Graan
    Graan
    Graan


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Groeien

    Touhou muziek horen in niet-Touhou muziek? Empty Re: Touhou muziek horen in niet-Touhou muziek?

    Bericht van Graan di nov 25, 2014 1:33 pm

    Scarborough Fair zie ik vaker vergeleken worden met Lullaby of Deserted Hell. Toen ik de Lullaby zelf voor het eerst hoorde (vooral bij het einde) moest ik denken aan:

    Kiss from a Rose:

    Er zijn ook een aantal stukken waar de gelijkenis zo sterk is dat mensen vermoeden dat het er door beïnvloed is. Ik weet niet of ze ooit confirmed zijn, maar er is weinig twijfel over:

    Septette for the Dead Princess:

    Casket of Star:

    3rd Eye:

    Zelf ging ik tijdens The Hobbit helemaal in fan overdrive omdat ik eventjes iets anders dacht te horen:
    History of the Moon:
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Touhou muziek horen in niet-Touhou muziek? Empty Re: Touhou muziek horen in niet-Touhou muziek?

    Bericht van Reym di nov 25, 2014 9:13 pm

    ja, die lijken er ook erg op. En ik denk dat die 3 middelste wel echt references zijn van ZUN, hij heeft bijv. Himorogi Burn in Violet ook gereferenced/gekopiëerd van een Final Fantasy track.


    Yuyuko is zwoel:
    Meira
    Meira
    Landelijk Touhou fighter-kampioen


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Uberpower in Hisoutensoku

    Touhou muziek horen in niet-Touhou muziek? Empty Re: Touhou muziek horen in niet-Touhou muziek?

    Bericht van Meira di nov 25, 2014 9:35 pm

    rond de 1 minuut hoor je pas wat ik bedoel :p
    Reincarnation klinkt als Reincarnation!:


    Himorogi Burn in Violet klinkt als FF6 Decisive battle!
    Spoiler:
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Touhou muziek horen in niet-Touhou muziek? Empty Re: Touhou muziek horen in niet-Touhou muziek?

    Bericht van Princess Sylvysprit wo nov 26, 2014 1:49 am

    Ik heb iets heel engs gevonden:

    De intro in dit:
    Spoiler:
    0:20 in dit:
    Spoiler:
    Graan
    Graan
    Graan


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Groeien

    Touhou muziek horen in niet-Touhou muziek? Empty Re: Touhou muziek horen in niet-Touhou muziek?

    Bericht van Graan wo nov 26, 2014 10:26 am

    Oh god... wat een teringherrie produceren ze ook in dit land.

    OENK OENK OENK OENK
    Rehab With Apple Juice
    Rehab With Apple Juice
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 24

    Touhou muziek horen in niet-Touhou muziek? Empty Re: Touhou muziek horen in niet-Touhou muziek?

    Bericht van Rehab With Apple Juice wo dec 03, 2014 9:47 pm

    Miscchien is het intended ofzo, maar dit klinkt wel een beetje als het piano stukje in Beloved tomboyish girl

    Spoiler:
    Manfred
    Manfred
    Hemelbewoner


    Speciale vermogens : Het plakken van pleisters op al mijn vingers

    Touhou muziek horen in niet-Touhou muziek? Empty Re: Touhou muziek horen in niet-Touhou muziek?

    Bericht van Manfred wo dec 03, 2014 10:03 pm

    Reym schreef:misschien waren Simon & Garfunkel wel zo hipster dat ze Touhou kenden voor het bestond?
    Het liedje zelf gaat nog veel verder terug, de melodie stamt uit de middeleeuwen, en de tekst is in ongeveer deze vorm in de 19e eeuw ontstaan.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Touhou muziek horen in niet-Touhou muziek? Empty Re: Touhou muziek horen in niet-Touhou muziek?

    Bericht van Princess Sylvysprit wo dec 03, 2014 10:24 pm

    Rehab With Apple Juice schreef:Miscchien is het intended ofzo, maar dit klinkt wel een beetje als het piano stukje in Beloved tomboyish girl

    Spoiler:
    Ik denk dat dit intended is, ook met die trumpet enzo, ik bedoel, het klinkt eigenlijk een beetje als een parody
    Bakuhatsu
    Bakuhatsu
    Zilveren Bloemenkijker


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik ben sterker dan Cirno

    Touhou muziek horen in niet-Touhou muziek? Empty Re: Touhou muziek horen in niet-Touhou muziek?

    Bericht van Bakuhatsu di dec 09, 2014 3:29 pm

    Dit is een originele track van Minoshima en Aki Misawa (Alstroemeria Records) maar vanaf 0:45 lijkt het heel erg op "Starry Sky of Small Desires" (Stage 6 thema uit Ten Desires). Het nummer is gemaakt lang voordat Ten Desires uit was, dus het is gewoon erg toevallig.

    Harmony:
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Touhou muziek horen in niet-Touhou muziek? Empty Re: Touhou muziek horen in niet-Touhou muziek?

    Bericht van Reym zo jan 25, 2015 11:29 am

    The Sealed Cloud Route, is that you???? dat gitaarrifje in het refrein klinkt echt als The Sealed Cloud Route

    Spoiler:

    Gesponsorde inhoud


    Touhou muziek horen in niet-Touhou muziek? Empty Re: Touhou muziek horen in niet-Touhou muziek?

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo apr 28, 2024 8:27 am