Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+7
Lyari
Yuki Kuro
RemiliaxScarlet
Faolinn
TH-chen
Deviljho
Sophie
11 plaatsers

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 12 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Reym ma nov 17, 2014 10:41 am

    Ik heb Neko dit weekend een bericht gestuurd dat ik Eevee wil interviewen. Ik denk dat Nekotaku even moest wachten door Nishicon, want we weten ook nog niet wie er vannacht is aangevallen/gedood door de wolven. Hij zal gisteravond wel doodmoe thuisgekomen zijn want hij zei dat hij in de auto zat.

    Ik stem ook alvast op /Deviljho/ (ik zal mn stem later editen naar rood als ik op een vaste computer zit.)
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 12 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Shiro ma nov 17, 2014 11:44 am

    De stem op Deviljho is er een waar ik uiteraard in mee ga, nu ik zeker weet dat hij een wolf is.
    EDIT: Wit gemaakt omdat we overdag pas mogen stemmen.

    Princess Sylvysprit schreef:
    Shiro schreef:Als je zelf een spelleider zou zijn, zou je dan een rol bedenken, en hem uit het spel laten? Een rol bedenken en zorgen dat er geen regels misbruikt kunnen worden gaat niet binnen vijf minuten. Zou je als spelleider een ronde maken met drie wolven op tien spelers, en de burgers vervolgens geen beschermende rol geven?
    Hey, best leuk als je er over nadenkt eigenlijk!
    Want als jij een youkai zou zijn zou dit inderdaad handig uitkomen, als er geen Nitori in het spel zit maar wel in de uitleg denkt iedereen natuurlijk dat jij de echte nitori bent!
    Het kan een truuk van Nekotaku zijn om het pottje spannender te maken, en als dat echt zo blijkt dan was het geen slechte keuze om paranoide te zijn!
    Maar wat ik probeer te zeggen is:
    1. Dat ik denk dat de ronde redelijk ongebalanceerd zou zijn zonder beschermende rol. Dat maakt een ronde niet spannender, dat maakt het onredelijk.
    2. Dat Neko zijn tijd verspild heeft met het bedenken van een nieuwe rol, als hij die er niet in stopt. Even googelen geeft een hele lijst met online WvW rollen, en die zouden óók nieuw zijn voor ons. Dan ga je toch geen hele nieuwe rol bedenken?
    Zouden jullie dat gedaan hebben als spelleider?

    Dat is overigens wat ik ook al duidelijk probeerde te maken aan het begin van het spel, wetende dat de rol erin zit. En toen leken mensen het er mee eens te zijn.


    Laatst aangepast door Shiro op ma nov 17, 2014 7:30 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 12 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Princess Sylvysprit ma nov 17, 2014 1:39 pm

    Shiro schreef:Maar wat ik probeer te zeggen is:
    1. Dat ik denk dat de ronde redelijk ongebalanceerd zou zijn zonder beschermende rol. Dat maakt een ronde niet spannender, dat maakt het onredelijk.
    2. Dat Neko zijn tijd verspild heeft met het bedenken van een nieuwe rol, als hij die er niet in stopt. Even googelen geeft een hele lijst met online WvW rollen, en die zouden óók nieuw zijn voor ons. Dan ga je toch geen hele nieuwe rol bedenken?
    Zouden jullie dat gedaan hebben als spelleider?

    Dat is overigens wat ik ook al duidelijk probeerde te maken aan het begin van het spel, wetende dat de rol erin zit. En toen leken mensen het er mee eens te zijn.
    Hah, maar ik ben het er niet mee eens, ik was het nooit echt eigenlijk, ik geloof namelijk dat jij net zo goed een wolf ben als Deviljho

    En JA, ik zou dat gedaan hebben als spelleider, er staat nergens in de "super officiele weerwolf regels" dat je niet een rol mag weglaten die je wel in de uitleg hebt gedaan, als ik spelleider zou zijn zou ik het geniaal vinden om toe te kijken hoe iedereen reageert

    Je bent al verdacht voor me sinds het begin, en dan ook nog eens de Nitori NET voor de executie claimen? Oh, en niet te vergeten al het gecirclejerk met TH-chen waar je nu zoveel excuus voor moet aanbieden, het front met Dev, jij en TH-chen, het is eigenlijk best obvious aan het worden wie de youkai hier is
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 12 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Shiro ma nov 17, 2014 2:36 pm

    Princess Sylvysprit schreef:En JA, ik zou dat gedaan hebben als spelleider, er staat nergens in de "super officiele weerwolf regels" dat je niet een rol mag weglaten die je wel in de uitleg hebt gedaan, als ik spelleider zou zijn zou ik het geniaal vinden om toe te kijken hoe iedereen reageert
    Ik zeg ook helemaal niet dat het niet 'mag', of dat het niet gedaan wordt. Rollen weglaten die niet in de regels staan gebeurt constant. Maar als dat gebeurt zijn het wel vaak dingen als heks óf beschermengel terwijl ze beide in de rolbeschrijving staan, en er is in ieder geval nagedacht over een goede balans. Het zijn andere situaties. 3 wolven tegen 7 burgers, en je zou niet één beschermende rol in je ronde zetten? Wil je dan een instant win voor de wolven?

    Princess Sylvysprit schreef: Je bent al verdacht voor me sinds het begin, en dan ook nog eens de Nitori NET voor de executie claimen? Oh, en niet te vergeten al het gecirclejerk met TH-chen waar je nu zoveel excuus voor moet aanbieden, het front met Dev, jij en TH-chen, het is eigenlijk best obvious aan het worden wie de youkai hier is
    Zoals ik al zei, ik was de hele dag in Eindhoven. Ik ga het weerwolventopic niet ieder halfuur bekijken als ik een date heb, sorry. Dan zou ik ook nog naar internet moeten zoeken. Zo gezellig.
    Te vroeg wilde ik het ook niet doen, want het is gewoon niet leuk als iedereen hun rol maar openbaart terwijl het nog niet nodig is.
    Ik weet niet wat je bedoelt met "gecirclejerk", wat is er gebeurd met Nederlands? De rest heb ik volgens mij al beantwoord in een eerdere post.

    Ik wil trouwens ook heel even melden dat " :^ ) " en " :))))))))) " niet echt zorgen dat ik je de volgende keer minder onderschat, Devil. En rare dingen in de TvH-chat zetten al helmaal niet. Over skype trouwens óók niet. Integendeel.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 12 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Nekotaku ma nov 17, 2014 2:39 pm

    Guys, ik wil de conversatie hier zeker niet tegenhouden, dus ga gerust verder. Maar kunnen de acties voor de dag zoals stemmen en dergelijke even wachten tot het officieel dag is? Dus nadat ik de aankondiging heb gemaakt van de nachtresultaten. Ik weet dat ik jullie doe wachten (mijn excuses), maar ik was afgelopen nacht wel wat te afgepeigerd van Nishi om nog te gaan schrijven. Het verhaaltje komt er ergens binnen het volgende half uur of zo.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 12 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Princess Sylvysprit ma nov 17, 2014 3:21 pm

    Shiro schreef:want het is gewoon niet leuk als iedereen hun rol maar openbaart terwijl het nog niet nodig is.
    Hm, eigenlijk vind ik het best wel leuk
    Shiro schreef:Zoals ik al zei, ik was de hele dag in Eindhoven
    Okay, dat is wel een okay excuus
    Shiro schreef:Wil je dan een instant win voor de wolven?
    Nee, ik wil zeker zijn dat de wolven geen enkele win KUNNEN hebben

    Met circlejerk bedoel ik trouwens dat jullie duidelijk een groepje vormde en elkaar hielpen
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 12 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Nekotaku ma nov 17, 2014 3:24 pm

    De ochtend is een pak minder actief dan gebruikelijk in het mensendorp, en niet alleen omdat er ondertussen een aantal bewoners minder zijn. Wie toch wakker is loopt rond met kleine oogjes.
    Afgelopen nacht was Deviljho na zijn onverwachte bewering er als een haas vandoor gegaan, waarna er een klopjacht op hem werd georganiseerd met onder andere Yuki Kuro in het team. Shiro was door haar implicatie in het complot, volgens Deviljho, ook meteen een hoofdverdachte. Ze werd geruime tijd ondervraagd maar bij gebrek aan concreet bewijs uiteindelijk los gelaten. Ze kreeg huisarrest en bij haar woonst werden enkele wachters opgesteld waaronder Lyari. Verder werd er in het dorp een nachtwacht ingesteld met wisselende shifts, waarbij Reym was ingedeeld. De acties werden gecoördineerd door de Gemu Princess Sylvysprit (al snel “de GPS” genoemd) en stilaan beginnen er rapporten binnen te lopen. Op het plein, bij de grote boom waaraan de shide van de shimenawa zachtjes wiegen in de wind, wachten Sylvysprit en Reimu op nieuws. Reym komt aangewandeld met de laatste groep van de nachtwacht.
    “Reym reporting for duty.” zegt ze. Het is een poging om opgewekt te klinken, maar het is duidelijk dat ze ook behoorlijk vermoeid is.
    “Nog iets verdachts gezien? Toch geen lijken gevonden, hoop ik?” vraagt de GPS.
    “Niets. Enkel nu en dan een team gezien dat Deviljho opspoorde, en de wachters bij Shiro haar huis. Voor de rest bleef iedereen binnen, zoals opgedragen.”
    “Maar ook geen Deviljho?”
    “Nee, geen spoor van hem.” antwoordt Reym. “Als er iemand buiten de teams ‘s nachts hier rondliep, zouden ze al onzichtbaar moeten zijn geweest. Met een soort van… onzichtbaarheidsmantel of zo.”
    “Wat zit jij nou te raaskallen?” vraagt Reimu slechtgezind (ze heeft niet geslapen). “Was jij tot nu toe niet de tsukkomi hier? Begint het slaapgebrek je inschattingsvermogen aan te tasten?”
    Ondertussen komt ook Yuki Kuro eraan.

    “Yuki, zeg me alsjeblieft dat je Deviljho hebt gevonden.” zegt de GPS.
    “Geen succes, vrees ik.” antwoordt Yuki Kuro. “Elke straatje is uitgekamd, er zijn controles gedaan bij huizen, maar volgens ons is hij het dorp ontvlucht. Als hij hier nog is, zou hij al onzichtbaar moeten zijn.”
    “Hoe zou dat werken?” vraagt een teamlid van Yuki.
    “Hmm, een soort van… mantel? Die als je ‘m omdoet je onzichtbaar maakt.” denkt Yuki luidop.
    “HEY!” roept Reimu. “Er is verdorie wel tien keer gezegd ‘geen hints in het verhaal’. Hou op over die verrekte onzichtbaarheidsmantel. Wie heeft die nonsens verzonnen?!”
    Terwijl dit aan de gang is komt Lyari de groep toegelopen.

    “Wachter Lyari. Hoe staat het bij Shiro.” polst de GPS.
    “Er zijn de hele nacht op elk ogenblik twee wachters bij haar huis op post geweest. Niemand gezien, behalve degenen die naar Deviljho zochten en de patrouilles van de nachtwacht.” rapporteert Lyari.
    “Dus Shiro is in haar huis gebleven?”
    “Deze ochtend deed ze meteen braaf de deur open toen we aanklopten voor controle. Als er ‘s nachts iemand is binnen of buiten gelopen, zouden ze al een mantel der onzichtbaarheid of iets dergelijks moeten hebben gedragen.”
    “THAT’S IT!” roept Reimu. “IK BEN WEG!” Ze loopt grommend van de menigte vandaan. ”Mbmrfriggin’ mantel. Stomme nonsens. Heel de nacht niet geslapen, komen ze aankakken met idiote verhaaltjes over onzichtbare…"

    Gemu Princess Sylvysprit de Eerste overpeinst een tijdje alle mededelingen.
    “Iemand die beweert yōkai te zijn en op vrije voeten is. Een mogelijke handlanger door hem aangeduid. Maar… tenminste deze nacht geen lijken gevonden!”
    “TENZIJ… !” roept Reym uit.
    “Tenzij wat?!” vraagt de rest verschrikt.
    “Niks. Ik wilde gewoon wat spanning creëren.” lacht Reym. “Het -LIJKT- erop dat we veilig zitten.” Bij dat laatste steekt ze haar wijsvingers uit naar de groep en knipoogt.
    ”DIT IS GEEN MANZAI! HOU OP MET DE BOKE UIT TE HANGEN!” roept Reimu uit de verte.



    Er is de afgelopen nacht niemand gedood. De dag is nu begonnen.
    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 12 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Lyari ma nov 17, 2014 8:14 pm

    Dus de beschermmantel zit wel in het spel. Ik zou Yuki ook graag willen horen over deze situatie
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 12 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Princess Sylvysprit ma nov 17, 2014 9:59 pm

    Lyrai schreef:Dus de beschermmantel zit wel in het spel.
    En waar baseer je die claim op?
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 12 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Nekotaku di nov 18, 2014 3:19 am

    Die ochtend staat er in de Bunbunmaru Shinbun een artikel met een grote krantenkop:
    EXCLUSIEF: GETUIGENIS INZAKE YOKAISCHANDAAL
    Onder de hoofding die 2/3de van de pagina in beslag neemt staat er een klein artikeltje. Het gaat als volgt.
    Een reporter van de Bunbunmaru Shinbun heeft een bericht ontvangen dat naar eigen zeggen afkomstig is van de Gemu van het mensendorp. Een nieuwe aanwijzing in de yōkaikwestie? Dit werd ons meegedeeld:
    "Yo ik ben Sylvysprit en Reym is de Hatate, good luck tengu"
    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 12 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Lyari di nov 18, 2014 11:32 am

    Princess Sylvysprit schreef:
    Lyrai schreef:Dus de beschermmantel zit wel in het spel.
    En waar baseer je die claim op?

    Claim? Meer een observatie.

    En ik basseer het op logisch denken. Er is vanavond niemand aangevallen terwijl er wel een wolf (sws Devil namelijk) bij is met het forum en had kunnen kiezen. Dat betekend dus dat er iemand is gerred vanavond en dat kan alleen als de beschermmantel in het spel zit want dat is de enige reddende rol.

    Of zit ik nu ineens fout met denken?
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 12 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Princess Sylvysprit di nov 18, 2014 12:05 pm

    Lyrai schreef:Of zit ik nu ineens fout met denken?
    Ja, ik heb namelijk bij iemand gesla-- geprobeerd om te laten zien hoe goed de Moriya shrine is, ik denk dat ze mij aagevallen hebben ofzo
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 12 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Reym di nov 18, 2014 12:26 pm

    Princess Sylvysprit schreef:
    Lyrai schreef:Of zit ik nu ineens fout met denken?
    Ja, ik heb namelijk bij iemand gesla-- geprobeerd om te laten zien hoe goed de Moriya shrine is, ik denk dat ze mij aagevallen hebben ofzo

    ik denk niet dat ze jou zouden kiezen als slachtoffer, Sylvy, want jij bent toch nooit thuis omdat je je zo erg "inzet" voor de shrine. En als je nou bij een wolf hebt geslapen (bijv. Deviljho) kan je de nacht overleven. Ze hebben waarschijnlijk niet de persoon aangevallen waarbij je vanavond sliep.

    Dus ik denk dat ze Nitori hebben aangevallen vannacht. (Of de wolven hebben expres Sylvy aangevallen, omdat hij bij iedereen slaapt en dus minder makkelijk dood kan gaan. Vervolgens kan een wolf zeggen "Kijk, niemand dood, dus er is een Nitori." en vervolgens kunnen ze de Nitori claimen. Dit is wel heel erg ver gezocht van mij hoor, de paranoia knop staat helemaal open. Maar het zou gebeurd kunnen zijn.)

    Ik vind het beter om te bedenken dat er wel een Nitori in het spel zit. Ik ben skeptisch over Shiro's Nitori-claim. Maar ik vraag me af wat Yuki Kuro doet 's nachts.

    In ieder geval staat het nu vast dat ik Hatate ben, door Sylvy's interview in de Bunbunmaru.
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 12 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Princess Sylvysprit di nov 18, 2014 4:28 pm

    Reym schreef:Of de wolven hebben expres Sylvy aangevallen, omdat hij bij iedereen slaapt en dus minder makkelijk dood kan gaan. Vervolgens kan een wolf zeggen "Kijk, niemand dood, dus er is een Nitori."
    Dit.
    Dit is precies wat ik denk

    En ik ben blij dat we weer een 100% zekere rol hebben
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 12 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Shiro wo nov 19, 2014 3:09 pm

    Hoe interessant. Er is niemand dood, en als ik me niet vergis zijn er drie mogelijkheden:
    A) De wolven hebben geprobeerd eevee te doden
    B) De wolven hebben niemand gedood
    C) De wolven hebben degene die in bezit van de mantel was gedood.

    C klinkt hiervan het meest aannemelijk, zelfs ondanks het feit dat ik de mantel voor mezelf gehouden heb vannacht, en dat de wolven mij dus vermoord zouden hebben. (Waarom? Ik zou toch al weggestemd worden.)

    Maar omdat ik geen bericht kreeg heb ik het eens nagevraagd, en.. Ik heb nog steeds een mantel. Sinds mantels kapotgaan als iemand succesvol beschermd is, betekent dit dat optie C niet het geval is.  

    Dus de wolven waren slim genoeg om eevee aan te vallen (lijkt me toch sterk), of ze hebben niemand aangevallen. Er is tenminste één actieve wolf, dus ze zullen het vast niet vergeten zijn, of ze hebben intentioneel niemand aangevallen (of eevee dan), maar sinds ze de Nitori toch niet kunnen claimen zie ik werkelijk niet in wat ze ermee zouden opschieten.

    Voordat ik het vergeet zet ik mijn stem overigens officieel naar Deviljho. Ik had het in de nacht al gedaan, maar omdat Neko aangaf dat liever niet te hebben heb ik het daar maar weer even wit gemaakt en bevestig ik het hier nog even.

    Gesponsorde inhoud


    De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku) - Pagina 12 Empty Re: De Yōkai van Gensōkyō (Weerwolven ronde 24 - spelleider Nekotaku)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 06, 2024 3:03 pm