Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+10
Shiro
Lyari
Faolinn
Nekotaku
Deviljho
Darkenrha
Princess Sylvysprit
Pshycho Maniac
TH-chen
The Judge
14 plaatsers

    (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 13 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Olly do sep 04, 2014 4:58 pm

    Gemu schreef:
    Olly schreef:Ik stemde nu weer mee op Remilia~, omdat ik vorige dag als EERSTE op Remilia~stemde, en er nu toevallig iemand eerder postte dan ik.

    Ik bedoelde het in de zin van de dagen in het algemeen. Want wat dat betreft is daar ook sprake van een tunnelvisie.

    Dan zou ik mij niet als burgemeester kiezen als ik jullie was.
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 13 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Deviljho vr sep 05, 2014 3:27 pm

    Voordat ik het vergeet, stem ik op shiro als burgermeester. Zij is een veel betere speler dan ik.

    En ik stem denk ik dan maar op Olga voor de galg. Sorry, maar ik vind dit gedrag nog steeds vaag. Al kan ik natuurlijk van gedachte veranderen als je toch een goede verdediging post.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 13 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Olly vr sep 05, 2014 4:37 pm


    Goede verdediging:
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 13 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Nekotaku vr sep 05, 2014 4:54 pm

    Alright, hier zijn m'n kansberekeningen voor de liederen. Ik zet het in een spoiler met daaronder de tl;dr.
    Vreemd genoeg lijken m'n eigen berekeningen overeen te komen met m'n Java simulatie tot op het punt waarop de eigenlijke kansen worden uitgerekend, maar vanaf dan niet meer. Het aantal mogelijke combinaties voor een gegeven aantal wolven, gedeeld door het aantal mogelijke combinaties in totaal, lijkt niet de feitelijke kans te zijn.

    Spoiler:

    TD;DR + conclusies volgen nu.
    Indien we uitgaan van 3 resterende daders in nachten 2 en 3 zijn de kansen als volgt, zoals uit simulaties blijkt:

    Kans op 1 dader in lied 1 ~ 17%
    Kans op 2 daders lied 1 ~ 56%
    Kans op 3 daders in lied 1 ~ 27%

    Kans op 1 dader in lied 2 ~ 28%
    Kans op 2 daders lied 2 ~ 56%
    Kans op 3 daders in lied 2 ~ 16%

    Indien we uitgaan van 2 resterende daders in nachten 2 en 3 zijn de kansen als volgt:

    Kans op 1 dader in lied 1 ~ 44%
    Kans op 2 daders in lied 1 ~ 56%

    Kans op 1 dader in lied 2 ~ 56%
    Kans op 2 daders in lied 2 ~ 44%

    Wat is nu de kans dat dezelfde 2 daders in beide liederen voorkomen?
    De volgende kansen moeten daarvoor worden opgeteld voor d = 3:
    1) De kans dat er 3 daders zaten in lied 1 vermenigvuldigd met de kans dat er 2 daders zaten in lied 2.
    2) De kans dat er 2 daders zaten in lied 1 vermenigvuldigd met de kans dat er 3 daders zaten in lied 2.
    3) De kans dat er 2 daders zaten in lied 1 vermenigvuldigd met de kans dat er 2 daders zaten in lied 2, gedeeld door 3 (omdat het dezelfde moeten zijn).

    Dus voor d = 3 krijgen we:
    0,27*0,56 + 0,56*0,16 + 0,56*0.56/3
    = 0,3453
    ~ 34,5%

    Voor d = 2 is het eenvoudiger:
    0,56*0,44
    = 0,2464
    ~ 24,5%

    Zoals je kan zien zijn in beide gevallen de kansen minder groot dan je zou denken. Natuurlijk zijn er hier bepaalde aannames die mogelijk verkeerd zijn. Zo is dit berekend op basis van het idee dat de dader die zeker in een lied moet zitten willekeurig is uitgekozen (dus niet noodzakelijk hetzelfde in beide liederen) en dat de resterende spelers willekeurig zijn uitgekozen, ongeacht of daar daders tussen zitten of niet.
    Waar het op neer komt is dat de kans dat twee dezelfde daders in de twee liederen zouden voorkomen minder groot is dan dat dit niet het geval is. Dat ik en Remilia~ dus allebei twee keer voorkomen is GEEN goede reden om ervan uit te gaan dat we beiden dader zouden zijn.

    Uitrekenen wat de kans is dat Remilia~ geen dader is, gegeven dat ik dat niet zou zijn, is een pak complexer en helaas heb ik daar nu de tijd niet meer voor. M'n stem blijft nu op Remilia~ staan. Ik kan 's avonds misschien nog effe op m'n phone checken wat de stand van zaken is, mocht er iets drastisch gebeuren, maar ik kan het niet verzekeren.

    Hierbij nog het Java programma waarmee ik bovenstaande heb gesimuleerd en laten berekenen:
    Spoiler:
    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 13 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Lyari vr sep 05, 2014 7:32 pm

    Olly schreef:
    Goede verdediging:

    Dit is natuurlijk wel weer overtuigend. We weten dat de rol in het spel zit (door dat er liederen bekend zijn). Bluffen dat je de Griefier bent terwijl je dat niet bent zou dus best wel zelfvernietiging zijn...

    Maar Olly, kan je ons dan zeggen aan wie je de eerste nacht het lied hebt gebracht? Dit zou ons misschien een goede kans geven op het vinden van de tweede wolf!
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 13 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Olly vr sep 05, 2014 8:19 pm

    Voor als jullie het nog niet doorhadden. Ik had al vanaf dag één a twee door gekregen dat REMILIA~ haar lied niet netjes had ontvangen en dus niet thuis was. Ze kan nu nog bluffen dat ze de slet is, maar er is niet gehapt op mijn vraag of de slet alsjeblieft naar buiten wilde komen. Stemmen jullie nu eindelijk met mij mee?
    Lyari
    Lyari
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 27
    Speciale vermogens : Dancing on point shoes

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 13 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Lyari vr sep 05, 2014 9:34 pm

    Olly schreef:Voor als jullie het nog niet doorhadden. Ik had al vanaf dag één a twee door gekregen dat REMILIA~ haar lied niet netjes had ontvangen en dus niet thuis was. Ze kan nu nog bluffen dat ze de slet is, maar er is niet gehapt op mijn vraag of de slet alsjeblieft naar buiten wilde komen. Stemmen jullie nu eindelijk met mij mee?

    Jup.

    Ik stem op Remillia~
    De burgermeester stem vind ik iets lastiger maar ik denk dat ik op Shiro stem. Zij kan dan wel nog de medeplichtige zijn, maar die kans is klein.
    Shiro
    Shiro
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 26

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 13 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Shiro vr sep 05, 2014 9:37 pm

    Zo zo, er is veel gebeurd ineens.
    Wel, als Olga de griffier is (en het is niet alsof het nu nog te faken is) zal ik mijn stem maar naar Remilia~ veranderen.
    Voor een slet heeft ze wel erg veel risico genomen door te zeggen dat ze geen lied heeft gekregen en haar rol vervolgens niet te openbaren, zelfs nadat Olga sterk geïmpliceerd heeft dat ze de griffier was, dus ik ga er niet vanuit dat dat het geval is.
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 13 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Remilia~ vr sep 05, 2014 9:53 pm

    Waterdicht van Olly. Mij eerst proberen uit te lokken om uit te komen als slet om dan zo te kunnen bepalen of ik weerwolf of slet ben.
    "Ze kan nog bluffen"  pffffff pls.  
    Ik ben inderdaad de slet en ik heb ervoor gekozen niet naar buiten te komen, en god, na Olly d'r post lijk ik inderdaad op een wolf die nu probeert te bluffen, maar dat is Olly haar bedoeling geweest aangezien ze zo overtuigd is. Waarom ik niet ben meegegaan:  Ik weiger om met mijn rol naar voren te komen, slechts in uiterste nood.  Het liefst ga ik strijdend ten onder.  Hoewel vond ik Olly haar reden om naar buiten te komen wel een goeie, dus overwoog ik of ik met mijn rol  miiiischieeen na de de stemming, naar voren zou komen, als ik het al niet nu had moeten doen. BELIEVE IT OR NAT HAA, maar jullie raken nu wel een speciale rol kwijt die niet zomaar gedood kan worden door de wolven. Daarom zat ze dus zo achter m'n reet aan met zulke argumenten, ik had het kunnen weten. Ik weet niet of ik jullie nog kan overtuigen met mijn woorden, dus dan zal het officieel bericht dat straks wel moeten doen.Ik kom zo nog met mijn stem~

    @Edit:  Shiro, ik speelde open kaart met jullie. Ik had ook kunnen zwijgen, maar dat had ook enige verdenkingen kunnen opwekken.
    Ik wist wel waarom ik niks ontving, maar besloot als normale  burger te spelen die gewoon simpelweg nog niks had ontvangen.
    En om te zeggen dat ik het wel had ontvangen err, gaat niet echt.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 13 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Olly vr sep 05, 2014 10:04 pm

    Remilia~ schreef:Waterdicht van Olly. Mij eerst proberen uit te lokken om uit te komen als slet om dan zo te kunnen bepalen of ik weerwolf of slet ben.
    "Ze kan nog bluffen"  pffffff pls.  
    Ik ben inderdaad de slet en ik heb ervoor gekozen niet naar buiten te komen, en god, na Olly d'r post lijk ik inderdaad op een wolf die nu probeert te bluffen, maar dat is Olly haar bedoeling geweest aangezien ze zo overtuigd is. Waarom ik niet ben meegegaan:  Ik weiger om met mijn rol naar voren te komen, slechts in uiterste nood.  Het liefst ga ik strijdend ten onder.  Hoewel vond ik Olly haar reden om naar buiten te komen wel een goeie, dus overwoog ik of ik met mijn rol  miiiischieeen na de de stemming, naar voren zou komen, als ik het al niet nu had moeten doen. BELIEVE IT OR NAT HAA, maar jullie raken nu wel een speciale rol kwijt die niet zomaar gedood kan worden door de wolven. Daarom zat ze dus zo achter m'n reet aan met zulke argumenten, ik had het kunnen weten.  Ik weet niet of ik jullie nog kan overtuigen met mijn woorden, dus dan zal het officieel bericht dat straks wel moeten doen.Ik kom zo nog met mijn stem~

    @Edit:  Shiro, ik speelde open kaart met jullie. Ik had ook kunnen zwijgen, maar dat had ook enige verdenkingen kunnen opwekken.
    Ik wist wel waarom ik niks ontving, maar besloot als normale  burger te spelen die gewoon simpelweg nog niks had ontvangen.
    En om te zeggen dat ik het wel had ontvangen err, gaat niet echt.

    FLAW GEVONDEN

    Jij wist helemaal niet dat jij het target van mij lied was, tot je mijn post net las. Dat had je op geen enkele manier kunnen weten. De kans was erg klein dat jij het target van een lied was, als er al een Griffier in zat, wat je niet wist totdat Faolinn ermee kwam, dus je had dit nooit zeker kunnen weten.
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 13 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Remilia~ vr sep 05, 2014 10:08 pm

    Flaw wáárop? Ik wist wel dat ik SOWIESO niks ontving als SLET zijnde.  Ik wist niet dat ik target was, ik wist dat ik NIKS kon ontvangen.
    Dus nee, komt door je extase. Je snijdt jezelf in de vingers.
    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 13 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Pshycho Maniac vr sep 05, 2014 10:35 pm

    Man, ik snap al die "kasnberekeningen" niet.

    Ik stem als burgemeester op mijzelf, Pshycho Maniac.
    Ik verwacht niet te winnen, maar ik vertrouw Shiro gewoon niet genoeg om op haar te stemmen.

    Als verdachte is het tussen Olly en Remilia, maar sinds niemand anders de rol van Griffier heeft opgeëist gaat mijn stem naar Remilia.



    Ik voel me beroerd en ga naar bed, dus als er opeens een twist op het laatste moment komt dan kan ik mijn stemmen niet veranderen.
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 13 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Remilia~ vr sep 05, 2014 10:40 pm

    Niemand anders heeft ook de rol van slet opgeëist lol.
    En hoezo is Shiro niet betrouwbaar genoeg om op te stemmen? Stem dan op z'n minst Devil of Olly ofzo. Mijn stem blijft gewoon op Psycho staan :'D   Als jullie straks zien dat ik burger ben, gooi pls zijn mooie bil eruit.
    Van al mijn nachtelijke klanten doet Olly mij nu het hardst~ <3
    Deviljho
    Deviljho
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 25
    Speciale vermogens : h

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 13 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Deviljho vr sep 05, 2014 10:54 pm

    Oh crap, ik heb weer eens veel gemist. (Maar ik heb bewijs deze keer, heb een nieuwe PC geinstalleerd x_x)

    Ik verander mijn stem naar Remillia~ I guess. Seems like the best choice for now. Tenzij de echte griffier ineens inactief blijkt te zijn.
    Gemu
    Gemu
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Boter

     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 13 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Gemu vr sep 05, 2014 11:37 pm

    Godjandepielekes met hotsemots op een stokje zeg, krijgen we zo'n situatie weer. Het een of het andere, beide rollen geclaimed die verder niet worden opgeëist. Ik wilde eerst op Olly stemmen aan de hand van mijn vorige argumenten, maar dat de griffier niet door een ander word geclaimed op dit tijdstip en aan de hand van de liederen een bewezen rol in het spel is, weegt dat voor mij zwaarder. Ik stem dus ook op Remilia~.


    Gesponsorde inhoud


     (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt! - Pagina 13 Empty Re: (Weerwolven 23 - Spelleider Sophie): Guilty Beyond a Reasonable Doubt!

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu ma mei 20, 2024 12:42 am