Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+7
Quwanti
Reym
Princess Sylvysprit
annika11112
Nekotaku
Ranfox
TH-chen
11 plaatsers

    Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014

    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014  Empty Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014

    Bericht van TH-chen do apr 03, 2014 12:25 pm

    Lente staat inmiddels echt voor de deur en ik werd me toch een partijtje jaloers op onze Japanse student (Annick/IAozora) over haar mooie kersenbloesem foto's. Toen kwam ik plots hierop!

    Kersenbloesem Festival 2014 in onze eigen landje.
    http://www.sportas-amsterdam.nl/agenda-item/cherry-blossom-festival/

    400 Sakura bomen waarvan 200 een japanse naam hebben en de andere 200 een nederlandse xD.

    Het is op zaterdag 12 april rond 10.00 en ik ben super veel zin om te gaan. Lekker de Lente geur ruiken en onder de sakura te picknicken.

    Helaas valt de datum in overeenkomst met Tomocon maar ik ga daar niet naar toe dus

    Heeft er iemand eventueel zin om gezellig mee te gaan picknicken onder de genoegen van de (nederlandse) kersenbloesems?
    Dan mogen jullie een hapje van mijn Sandwich :D
    Ranfox
    Ranfox
    Plaatselijke yama


    Leeftijd : 35
    Speciale vermogens : Power of Fluffyness =3=

    Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014  Empty Re: Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014

    Bericht van Ranfox do apr 03, 2014 1:43 pm

    Ik heb wel zin, alleen ik ben dan niet echt in de buurt. Ik zit dat weekend verstopt in Drente bij een toffe gestoorde attractie.
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014  Empty Re: Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014

    Bericht van Nekotaku do apr 03, 2014 3:15 pm

    Argh, ik wilde dit vorig jaar ook al doen, maar het is er toen niet van gekomen. En dit jaar zit ik net zoals Dirk in Drenthe.
    En dit weekend was ik van plan om de kerselaars in Bonn te gaan bekijken ^^;

    Ik kan je wel aanraden om even te informeren over hoe lang ze al in bloei staan in Amstelveen. De bloeiperiode is namelijk vrij kort, en als je te lang wacht is er kans dat de meeste bloesems al gevallen zijn. Als ze nog maar een week geleden zijn beginnen te bloeien kan je waarschijnlijk wel wachten tot 12 april. Maar als ze al langer bezig zijn is dat mogelijk te laat.
    Mensen uit de regio op Reddit (zoek een subreddit voor Amsterdam of Amstelveen) kunnen je misschien wel informeren over hoe het met de bloesems staat. Ik heb op die manier ook te horen gekregen dat die in Bonn deze week pas zijn beginnen bloeien.
    annika11112
    annika11112
    Forumyōkai


    Leeftijd : 27

    Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014  Empty Re: Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014

    Bericht van annika11112 do apr 03, 2014 3:23 pm

    OMG DAT WIL IK HEEL GRAAG!!

    ik ga het straks even aan me ouders vragen~
    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014  Empty Re: Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014

    Bericht van TH-chen do apr 03, 2014 4:20 pm

    @Neko
    Thx voor de informatie Neko, Ik ga er meteen achteraan vanavond!

    @Annika
    Gezellig :D. Hoop dat je mag van je ouders.
    Als ik meer weet laat ik het hier weten!
    Princess Sylvysprit
    Princess Sylvysprit
    Eeuwige Forumbewaker


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Reverse Sakura Trickology

    Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014  Empty Re: Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014

    Bericht van Princess Sylvysprit do apr 03, 2014 4:32 pm

    Oh wow, dat zijn die roze boompjes die ik zo mooi vind!
    En picknicken lijkt me zeer leuk om eens in mijn leven te doen, ik kan er s'ochtends en s'middags wel bij zijn, maar daarna moet ik naar de verjaardag van mijn vader
    Nekotaku
    Nekotaku
    Moderator


    Leeftijd : 39
    Speciale vermogens : Kan in het binair tellen tot 10

    Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014  Empty Re: Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014

    Bericht van Nekotaku do apr 03, 2014 4:35 pm

    Ik denk dat de kerselaars in Amstelveen witte bloesems hebben. Maar ik kan me vergissen, ik ben er nog niet geweest.
    Ranfox
    Ranfox
    Plaatselijke yama


    Leeftijd : 35
    Speciale vermogens : Power of Fluffyness =3=

    Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014  Empty Re: Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014

    Bericht van Ranfox do apr 03, 2014 4:47 pm

    Nekotaku schreef:Ik denk dat de kerselaars in Amstelveen witte bloesems hebben. Maar ik kan me vergissen, ik ben er nog niet geweest.
    De boompjes in het Amsterdams bos hebben in iedergeval witte bloesem. Nog steeds erg mooi :3
    TH-chen
    TH-chen
    Vaste forumganger (Hard Mode)


    Leeftijd : 30
    Speciale vermogens : Slapen op de meest vreemde plekken

    Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014  Empty Re: Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014

    Bericht van TH-chen do apr 03, 2014 4:53 pm

    Hm wit of niet. Een gezellige dagje uit kan ik wel gebruiken en dan gaan we gwn lekker Yolo naar Amsterdam omdat het kan.

    Plus picknicken is nog steeds chill onder witte bloesem of niet. Het gaat om de beleving
    Reym
    Reym
    Kind aan huis in huize Tsukumo


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Fabuleus poseren

    Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014  Empty Re: Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014

    Bericht van Reym do apr 03, 2014 5:25 pm

    Ik zou wel meewillen maar ja, OV-kosten in het weekend :c

    Voor het Museum van Volkenkunde in Leiden staan ook Japanse kersenbloesembomen (hue niet zoveel als in Amsterdam though), en die staan sinds vorige week in bloei. (Het ligt op de route van het treinstation naar de uni, dus ik loop er elke dag even langs :3)
    annika11112
    annika11112
    Forumyōkai


    Leeftijd : 27

    Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014  Empty Re: Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014

    Bericht van annika11112 do apr 03, 2014 5:56 pm

    IK MAG!!!! <3
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014  Empty Re: Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014

    Bericht van Quwanti do apr 03, 2014 6:13 pm

    Oeh, klinkt leuk!
    211nafsimreK
    211nafsimreK
    Onsterfelijk


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Crazy lego builder.

    Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014  Empty Re: Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014

    Bericht van 211nafsimreK do apr 03, 2014 6:47 pm

    Klinkt leuk, maar heel toevallig zit ik óók in Drenthe dat weekend, net als Ranfox en Nekotaku... ・3・
    Cannibal
    Cannibal
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het vermogen om beter te zijn in de Touhou shmups als ik de nacht ervoor niet heb geslapen (All-nightermodo)

    Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014  Empty Re: Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014

    Bericht van Cannibal vr apr 04, 2014 12:24 pm

    Hmm, interessant, ik heb nog een Dagkaart voor de trein liggen, so I might come.
    Gonna think about it.
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014  Empty Re: Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014

    Bericht van Sophie vr apr 04, 2014 7:43 pm

    Ik was er vorige week vrijdag 28 maart (zie ook mijn fb fotos), toen stond alles vol in bloei.

    Dus ik zou ff checken of het de 12e nog bloeit. ^-^;

    Gesponsorde inhoud


    Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014  Empty Re: Kersenbloesem (Sakura) Festival 2014

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu di mei 07, 2024 4:11 am