Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+6
Rage
wolfie559
kyr2005
Hakurei Ninja
LightSpeedReisen
Urameshiya
10 plaatsers

    Favoriete Touhougame

    Enquête

    Wat is de beste game uit de serie?

    [ 0 ]
    Favoriete Touhougame Voteba100%Favoriete Touhougame Voteba12 [0%] 
    [ 0 ]
    Favoriete Touhougame Voteba100%Favoriete Touhougame Voteba12 [0%] 
    [ 0 ]
    Favoriete Touhougame Voteba100%Favoriete Touhougame Voteba12 [0%] 
    [ 0 ]
    Favoriete Touhougame Voteba100%Favoriete Touhougame Voteba12 [0%] 
    [ 0 ]
    Favoriete Touhougame Voteba100%Favoriete Touhougame Voteba12 [0%] 
    [ 3 ]
    Favoriete Touhougame Voteba1012%Favoriete Touhougame Voteba12 [12%] 
    [ 5 ]
    Favoriete Touhougame Voteba1020%Favoriete Touhougame Voteba12 [20%] 
    [ 0 ]
    Favoriete Touhougame Voteba100%Favoriete Touhougame Voteba12 [0%] 
    [ 3 ]
    Favoriete Touhougame Voteba1012%Favoriete Touhougame Voteba12 [12%] 
    [ 1 ]
    Favoriete Touhougame Voteba104%Favoriete Touhougame Voteba12 [4%] 
    [ 0 ]
    Favoriete Touhougame Voteba100%Favoriete Touhougame Voteba12 [0%] 
    [ 2 ]
    Favoriete Touhougame Voteba108%Favoriete Touhougame Voteba12 [8%] 
    [ 1 ]
    Favoriete Touhougame Voteba104%Favoriete Touhougame Voteba12 [4%] 
    [ 2 ]
    Favoriete Touhougame Voteba108%Favoriete Touhougame Voteba12 [8%] 
    [ 4 ]
    Favoriete Touhougame Voteba1016%Favoriete Touhougame Voteba12 [16%] 
    [ 2 ]
    Favoriete Touhougame Voteba108%Favoriete Touhougame Voteba12 [8%] 
    [ 1 ]
    Favoriete Touhougame Voteba104%Favoriete Touhougame Voteba12 [4%] 
    [ 1 ]
    Favoriete Touhougame Voteba104%Favoriete Touhougame Voteba12 [4%] 
    [ 0 ]
    Favoriete Touhougame Voteba100%Favoriete Touhougame Voteba12 [0%] 
    [ 0 ]
    Favoriete Touhougame Voteba100%Favoriete Touhougame Voteba12 [0%] 
    [ 0 ]
    Favoriete Touhougame Voteba100%Favoriete Touhougame Voteba12 [0%] 

    Totaal aantal stemmen: 25
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Favoriete Touhougame Empty Favoriete Touhougame

    Bericht van Urameshiya zo sep 11, 2011 3:12 pm

    Zo'n voor de hand liggend topic dat ik het niet kon laten het te maken. Welke game is voor jou de leukste uit de serie, en waarom? (Ik ben te lui om iedereens profielen erop na te slaan, vandaar het topic.)

    De game waar ik het meeste lol aan heb gehad (en nog steeds heb), en waar dus mijn stem naar uit gaat, is TH7/PCB. Het was eigenlijk m'n eerste Touhougame, dus dat kan er ook mee te maken hebben, maar het gameplay systeem ligt me gewoon prettig, en ik vind het makkelijk te overzien. (In tegenstelling tot bijvoorbeeld de gekleurde UFO-tjes uit TH12, die ik voornamelijk irritant vindt). Ook op het gebied van muziek en vooral qua algehele sfeer vind ik het een van de beste delen in de serie.

    Ran's extra stage vond ik daarnaast ook geweldig leuk toen ik die voor het eerst deed. Het heeft er vast mee te maken dat het de eerste extra stage was die ik ooit uitspeelde, maar het proces van geleidelijk aan steeds ietsje verder komen op zo'n baas, is voor mij daarna bij geen enkele andere EX-baas meer zo leuk geweest als het bij Ran was.

    Mijn verdere favorieten zijn trouwens TH10/MoF en 11/SA, omdat ook die een lekker overzichtelijk systeem hebben, en veel leuke spell-cards (naar mijn mening dan tenminste).


    Laatst aangepast door Urameshiya op do maa 06, 2014 8:28 pm; in totaal 2 keer bewerkt
    LightSpeedReisen
    LightSpeedReisen
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : De meeste onopvallende main-character ooit zijn.

    Favoriete Touhougame Empty Re: Favoriete Touhougame

    Bericht van LightSpeedReisen zo sep 11, 2011 3:14 pm

    Touhou 8, want dat is de eerste die ooit heb uitgespeeld, mijn favouriete character zit er in, mooie muziek, enzovoort
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Favoriete Touhougame Empty Re: Favoriete Touhougame

    Bericht van Hakurei Ninja zo sep 11, 2011 3:27 pm

    De eerste Touhou game die ik ooit speelde was TH7 Youyoumu - Perfect Cherry Blossom, maar dat was nog toen ik alle continues nodig had om bij Youmu dood te gaan. De tweede game die ik speelde, en eerste waar ik echt tijd in gestoken heb, is TH11 Chireiden - Subterranean Animism. Tevens de game die ik als eerste ge-1cc'd heb. Die is dus mijn favoriet.

    Daarna heb ik ook wat tijd gestoken in TH10 Fuujinroku - Mountain of Faith, dus die vind ik ook erg leuk. En TH13 Shinreibyou - Ten Desires staat waarschijnlijk op 3.
    kyr2005
    kyr2005
    Gold Amiibo King


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Het ongelofelijke vermogen om slecht te zijn in touhou!

    Favoriete Touhougame Empty Re: Favoriete Touhougame

    Bericht van kyr2005 zo sep 11, 2011 10:46 pm

    12.3, omdat ik daar heel veel plezier aan beleef met wolfie~
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Favoriete Touhougame Empty Re: Favoriete Touhougame

    Bericht van wolfie559 ma sep 12, 2011 11:56 am

    12.3 indeed

    en tot nu toe blijf ik zwaar aangetrokken worden door touhou 6 en 11 en 13 wil ik een rematch tegen die taoisten ///
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Favoriete Touhougame Empty Re: Favoriete Touhougame

    Bericht van Urameshiya vr sep 16, 2011 2:00 am

    Na de vorige twee posts vraag ik me toch af hoe het kan dat 12.3 maar 1 stem heeft...
    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    Favoriete Touhougame Empty Re: Favoriete Touhougame

    Bericht van Rage vr sep 16, 2011 8:07 am

    Hisoutensoku, want Meiling heeft eindelijk haar eigen storymode ondanks dat het trippy was. Wel jammer dat de makers zwakke excuses hadden om geen Kaguya en Mokou te plaatsen. "They are overpowered" Pffff.... Yukari zit er in en die kan eigenlijk iedereen verslaan of ongedaan maken in een gedachte.

    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Favoriete Touhougame Empty Re: Favoriete Touhougame

    Bericht van Hakurei Ninja vr sep 16, 2011 12:51 pm

    Rage schreef:Wel jammer dat de makers zwakke excuses hadden om geen Kaguya en Mokou te plaatsen. "They are overpowered" Pffff.... Yukari zit er in en die kan eigenlijk iedereen verslaan of ongedaan maken in een gedachte.
    Als ik het me goed herinner was het een kwestie spelbalans, niet van hoe realistisch het is dat Cirno ze kan verslaan ofzo.
    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    Favoriete Touhougame Empty Re: Favoriete Touhougame

    Bericht van Rage vr sep 16, 2011 12:59 pm

    Tja ik zie nog steeds het probleem niet, bedoel ze zouden ook nog andere toevoegen maar dat is ook niet gebeurt.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Favoriete Touhougame Empty Re: Favoriete Touhougame

    Bericht van Hakurei Ninja vr sep 16, 2011 1:18 pm

    Waarschijnlijk is het probleem dat het in toernooien bijna geen zin meer heeft om iets anders dan Kaguya of Mokou te kiezen, omdat je anders waarschijnlijk toch wel verliest. (er van uitgaand dat je tegenstander er wat van kan) Misschien zetten ze makers de lat hoog wat spelbalans betreft, en willen ze uit principe koste wat het kost vermijden dat er personages zijn die duidelijk sterker zijn dan de rest.
    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    Favoriete Touhougame Empty Re: Favoriete Touhougame

    Bericht van Rage vr sep 16, 2011 1:33 pm

    Dat is het juist, de makers kunnen bepalen hoe sterk iemand is, had zelf een keer met MUGEN zitten kloten en je kan sterkte, range, hit points enz instellen. Dus dat je als maker van een spel zelf niet kan instellen hoe sterk iemand is, is gewoon onzin.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Favoriete Touhougame Empty Re: Favoriete Touhougame

    Bericht van Urameshiya vr sep 16, 2011 1:39 pm

    Hakurei Ninja schreef:Waarschijnlijk is het probleem dat het in toernooien bijna geen zin meer heeft om iets anders dan Kaguya of Mokou te kiezen, omdat je anders waarschijnlijk toch wel verliest. (er van uitgaand dat je tegenstander er wat van kan) Misschien zetten ze makers de lat hoog wat spelbalans betreft, en willen ze uit principe koste wat het kost vermijden dat er personages zijn die duidelijk sterker zijn dan de rest.
    Of ze qua spelbalans overpowered zouden zijn, is iets dat de ontwikkelaars helemaal zelf in de hand hebben. Het is dus, precies zoals Rage zegt, een vreselijk zwak excuus om ze niet toe te voegen.

    EDIT: Rage was me voor. XD

    Maar het is vast nog niet te laat, het zou natuurlijk best kunnen dat er op een dag nog een opvolger van Hisouten/soku komt, lijkt me. En die zou het waarschijnlijk ook goed doen in deze poll... Nouja, niet bij mij, ben ik bang, want ik blijf waarschijnlijk eeuwig slecht in dat soort games. ^^;
    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    Favoriete Touhougame Empty Re: Favoriete Touhougame

    Bericht van Rage vr sep 16, 2011 2:10 pm

    Ik hoop dat ze ieder geval Yuugi bijvoegen, toen ik haar voor het eerst zag dacht ik dat ze ook een vechter was.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Favoriete Touhougame Empty Re: Favoriete Touhougame

    Bericht van Hakurei Ninja vr sep 16, 2011 4:37 pm

    Urameshiya schreef:Of ze qua spelbalans overpowered zouden zijn, is iets dat de ontwikkelaars helemaal zelf in de hand hebben.
    Jah, maar er gaat vast meer tijd en moeite in zitten dan je denkt om het goed uit te balanceren en te testen enzo. Waarschijnlijk hadden ze het niet meer gered voor de deadline ofzo.

    Heheh, nu lijkt het alsof ik die mensen koste wat kost probeer te verdedigen, maar wat ik bedoel te zeggen is dat ze vast goede redenen hadden om enkele personages er uit te gooien, en het vast niet zo makkelijk is als het klinkt om een kwaliteit spel te produceren met een goede balans tussen de personages.
    Rage
    Rage
    Über-Senpai


    Leeftijd : 37
    Speciale vermogens : Diplomatic Immunity

    Favoriete Touhougame Empty Re: Favoriete Touhougame

    Bericht van Rage vr sep 16, 2011 5:36 pm

    Ok ze kunnen dan wel paar characters eruit laten voor Comiket release, maar de updates kunnen die nog toevoegen, net als Meiling bij Immaterial and Missing Power.

    Gesponsorde inhoud


    Favoriete Touhougame Empty Re: Favoriete Touhougame

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu wo mei 08, 2024 8:21 pm