Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+9
Pshycho Maniac
Mitch
UNOwen
Toumyon
Sophie
Gemu
Urameshiya
Faolinn
Suuschuu
13 plaatsers

    Weerwolven van Orukah

    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Weerwolven van Orukah - Pagina 6 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Olly di mei 08, 2012 8:33 am

    Wauw, Suus! Een gedicht!
    Dat en het feit dat er niemand dood is maken mij extra blij.
    Is er iets met die fietsen? Hoe dan ook zijn stuntfietsen tof.

    Ik vind het ook jammer dat je stopt Skip, jij en je rol zijn tof. Ookal blijf ik het een ietwat enge rol vinden.
    Nu moet ik naar school, maar ik zal Ura's lijstje in mijn achterhoofd houden en vanmiddag iets zinnigs posten
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Weerwolven van Orukah - Pagina 6 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Faolinn di mei 08, 2012 9:32 am

    Als Ura gelijk heeft en het zandmannetje heeft al in de eerste nacht de wolven ontdekt dan hebben we zeker weten geen voorsprong meer. Het is lastiger deze keer omdat Suus ons een hoop nieuwe rollen heeft gegeven een veel vertrouwde eruit heeft gehaald.

    Maar omdat ik alle zaken graag positief bekijk, wil ik een bepaalde quote aanhalen waarvan ik niet zeker ben uit welke game/film die komt: 'Relax, the bigger they are, the easier they are to hit, right?'
    Hiermee wil ik zeggen dat we deze week een verhoogde kans hebben op het doden van een wolf, omdat ze dan in aantal toe zijn genomen.

    Dan wil ik graag afsluiten met een vraag: Suus, zou je ons het spelerslijstje kunnen geven?
    Suuschuu
    Suuschuu
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ik hou ontzettend veel van kokos!

    Weerwolven van Orukah - Pagina 6 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Suuschuu di mei 08, 2012 2:51 pm

    Ik snap wel dat het idd wat lastiger is maar aan de andere kant leek het mij ook juist leuker om nieuwe rollen uit te proberen dan dat je alleen maar gaat verwachten van de oude bekende wat er dan is gebeurd. Het leek mij juist interessanter =3=

    Anyway, hier is het lijstje al kon je die ook vanaf pagina 1 vinden xD

    Faolinn
    Ura
    Gemu
    Myon
    UNOwen
    Mitch.
    Maniac
    Pyonta
    Remilia
    Olly
    UNOwen
    UNOwen
    Maestro


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Ik ben een Zubat in het eerste stadium van zijn leven.

    Weerwolven van Orukah - Pagina 6 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van UNOwen di mei 08, 2012 3:49 pm

    Ik vind dit erg vreemd... en ik denk dat Ura's 2e en 3e verklaring de meest plausibele zijn. De wolven zullen zeker niet vergeten een slachtoffer door te geven, en ik denk niet dat Suus liegt als ze zegt geen rollen die niet in de lijst staan. Ik kan niets verder toevoegen nu dan wat ik van de situatie vind ^^;
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Weerwolven van Orukah - Pagina 6 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Olly di mei 08, 2012 4:01 pm

    Urameshiya schreef:Haha, ik zie dat ik geacht wordt te speechen. Goed dan, een heel korte speech van mij.

    Allereerst jammer dat je ermee stopt, Skip.

    Maar als we het feit dat we meteen een burger kwijt zijn niet meerekenen, kunnen we misschien inderdaad voorzichtig van een goede start spreken. Alhoewel, ik hoop maar dat dit een goeie start was, want het levert bij mij wel enige vraagtekens op. ^^;

    Er zitten geen heksen of beschermengels in, maar de wolven hebben toch geen slachtoffer gemaakt. Ik kan daar eigenlijk maar 4 verklaringen voor bedenken:

    1. Suus is van gedachten veranderd en gebruikt wel rollen van buiten de lijst
    2. Skip was het slachtoffer van de wolven, maar kon niet vermoord worden omdat ze zelf het spel al uitstapte.
    3. Het bedoelde slachtoffer van de wolven was een zandmannetje, en is toevallig net deze nacht al in een wolf veranderd.
    4. De wolven zijn vergeten om een slachtoffer door te geven.

    Ze klinken allevier niet bijzonder aannemelijk, dus ik ben benieuwd naar jullie mening. Zie ik misschien iets over het hoofd?

    1. Dit lijkt me onwaarschijnlijk, Suus heeft met nadruk gezegd dat ze alleen deze rollen zou gebruiken. Als deze dodenloze nacht iets met Suus te maken heeft, dan denk ik dat ze zo lief is geweest een dood kwijt te schelden omdat we onze huidenwisselaar verloren zijn. Waarschijnlijker lijkt mij toch dat Suus zich hier buiten heeft gehouden.
    2.a) Skip besloot deze nacht niet te wisselen en werd getarget. Er is geen dode omdat Skip het spel uitstapte.
    b)Skip heeft deze nacht wel gewisseld en de wolven hadden het niet op haar gemunt, maar op iemand anders, echter door haar huidenwisselkrachten ging Skip toch al dood.
    3. Werkt dat zo dan? Ik dacht dat het pech was voor de wolven als ze het zandmannetje opaten, of lees ik nu iets over het hoofd?
    4.We hebben het vorige potje gezien dat niet elke wolf even actief is, maar met de 11 man met wie we dit potje begonnen lijkt het me onwaarschijnlijk dat we alleen inactieve/vergeetachtige wolven hebben. Dat zou het spel bovendien minder leuk maken.

    Ik ga dus uit van situatie 2. Ik hoop ontzettend dat het 2a is, want dan is er hier niemand aanwezig die al dood zou moeten zijn. Is het wel 2b, dan zal een van ons de volgende nacht meer vrezen dan de anderen. Het ergste is nog dat die persoon niet eens wist dat de wolven eigenlijk hem of haar wilde hebben. Wauw, wat word ik hier paranoide van, misschien moesten ze mij wel hebben?

    Wat denken jullie dat er vannacht gebeurd is? Hebben jullie nog andere leads -wat ik betwijfel, het is dag 1
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Weerwolven van Orukah - Pagina 6 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Faolinn di mei 08, 2012 4:10 pm

    Ik heb nog niet de kans gehad om mijn posts wat meer body te geven omdat post #1 geschreven was op een tijdstip dat ik al in bed had moeten liggen en #2 was van vanochtend toen ik me verslapen had voor m'n proefexamen Natuurkunde.

    Ik had nog iets geniaals bedacht wat Ura betreft.. wat was dat ook alweer... Naja, in de stress van vanochtend weer vergeten, als ik het me herinner gooi ik het erop, het pleitte in ieder geval vóór Ura dit keer, niet tegen hem :P.

    Verder weet ik uit ervaring dat het vrij simpel is voor het zandmannetje om een wolf te vinden, mij is het ook wel eens in een eerste keer gelukt. Het feit dat het zandmannetje dan alsnog target is, echter, vind ik onlogisch. Weerwolven is een beurtenspel, dus afhankelijk van wie er prioriteit heeft zou het zandmannetje ofwel gestorven moeten zijn voordat hij zijn rol mocht spelen ofwel aan de wolven in de groep bekend gemaakt zijn voordat ze hun slachtoffer bekend mochten maken aan de spelleidster.. nee ik denk dat hier wat anders aan de hand is dan de 3e theorie van Ura.

    In feite geldt hetzelfde voor Skip, Suus had de nacht kunnen verlengen om een nieuw target te vragen aan de wolven. Wat wel zou kunnen is:
    1. Niet Skip maar degene met wie ze van huid heeft gewisseld is target geweest, daarmee werd zij target, maar toen dat gebeurde was Skip al uit het spel gestapt en was het teveel werk/verwarring om de boel ongedaan te maken (wellicht doelde je hier al op, Ura)
    2... DAMNIT weer iets vergeten. Zal wel door de mentale inspanning zijn van vandaag. Het spijt me jongens, ik denk dat ik dit potje slechts bij vlagen interessante theorieën aan zal kunnen dragen, gezien ik morgen nog een proefexamen heb en vanaf maandag de echte CSE's beginnen...

    EDIT:
    Olly schreef:Is het wel 2b, dan zal een van ons de volgende nacht meer vrezen dan de anderen. Het ergste is nog dat die persoon niet eens wist dat de wolven eigenlijk hem of haar wilde hebben. Wauw, wat word ik hier paranoide van, misschien moesten ze mij wel hebben?
    Er van uitgaande dat de wolven per se die ene persoon nogmaals willen targetten. Bovendien weet het target nergens van en zal diegene de nacht dus niet extra vrezen dan een ander.
    Ik heb het ongetwijfeld hartstikke fout hoor, maar hier krijg ik geen lekker gevoel bij:
    Olly schreef:Wauw, wat word ik hier paranoide van, misschien moesten ze mij wel hebben?


    Laatst aangepast door Faolinn op di mei 08, 2012 4:15 pm; in totaal 1 keer bewerkt
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Weerwolven van Orukah - Pagina 6 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Urameshiya di mei 08, 2012 4:12 pm

    UNOwen schreef:Ik vind dit erg vreemd... en ik denk dat Ura's 2e en 3e verklaring de meest plausibele zijn. De wolven zullen zeker niet vergeten een slachtoffer door te geven, en ik denk niet dat Suus liegt als ze zegt geen rollen die niet in de lijst staan. Ik kan niets verder toevoegen nu dan wat ik van de situatie vind ^^;
    Ik ben het er mee eens dat optie 2 en 3 het minst onwaarschijnlijk lijken. Wat Olly zegt over de zandmannetjes-optie - dat de wolven gewoon pech hebben als ze het zandmannetje opeten - klinkt niet onredelijk, dus misschien kunnen we voorzichtig hopen dat Skip dood zou zijn geweest als ze niet gestopt was.

    Olly schreef:Ik ga dus uit van situatie 2. Ik hoop ontzettend dat het 2a is, want dan is er hier niemand aanwezig die al dood zou moeten zijn. Is het wel 2b, dan zal een van ons de volgende nacht meer vrezen dan de anderen. Het ergste is nog dat die persoon niet eens wist dat de wolven eigenlijk hem of haar wilde hebben. Wauw, wat word ik hier paranoide van, misschien moesten ze mij wel hebben?
    Ik snap niet helemaal wat dat achteraf gezien nog uit zou maken. Als er iemand is die meer te vrezen heeft voor de komende nacht en dat niet weet, dan is er dus eigenlijk niets aan de hand. Tenzij de wolven specifieke informatie hebben over een bepaalde speciale rol die ze uit het spel willen hebben, is het op zich geen probleem voor ons als ze dezelfde persoon nog een keer als doelwit kiezen. Of wel?

    EDIT: Wat Faolinn zegt zit ook wel wat in. Het is inderdaad een beurtenspel, maar aangezien Skip echt heel kort voor het einde van de nacht postte dat ze eruit stapte, zou ik me heel goed voor kunnen stellen dat Suus zou besluiten dat eruitstappen even te negeren als Skip toevallig toch al dood zou gaan. Op die manier beschadigt het de spelbalans ook minder als Skip weggaat.
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Weerwolven van Orukah - Pagina 6 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Olly di mei 08, 2012 4:15 pm

    Urameshiya schreef:
    Olly schreef:Ik ga dus uit van situatie 2. Ik hoop ontzettend dat het 2a is, want dan is er hier niemand aanwezig die al dood zou moeten zijn. Is het wel 2b, dan zal een van ons de volgende nacht meer vrezen dan de anderen. Het ergste is nog dat die persoon niet eens wist dat de wolven eigenlijk hem of haar wilde hebben. Wauw, wat word ik hier paranoide van, misschien moesten ze mij wel hebben?
    Ik snap niet helemaal wat dat achteraf gezien nog uit zou maken. Als er iemand is die meer te vrezen heeft voor de komende nacht en dat niet weet, dan is er dus eigenlijk niets aan de hand. Tenzij de wolven specifieke informatie hebben over een bepaalde speciale rol die ze uit het spel willen hebben, is het op zich geen probleem voor ons als ze dezelfde persoon nog een keer als doelwit kiezen. Of wel?

    Als de wolven iets weten is het helemaal naar, maar ik vind het ook al een eng gevoel dat de kans erg groot is dat een van ons al dood had moeten zijn, dat maakt me bang.
    Maar ja, theoretisch gezien hebben we niet veel te vrezen zolang de wolven geen informatie hebben over rollen (Hoe zouden ze daar nu al aan kunnen komen?).
    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Weerwolven van Orukah - Pagina 6 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Faolinn di mei 08, 2012 4:17 pm

    Urameshiya schreef:EDIT: Wat Faolinn zegt zit ook wel wat in. Het is inderdaad een beurtenspel, maar aangezien Skip echt heel kort voor het einde van de nacht postte dat ze eruit stapte, zou ik me heel goed voor kunnen stellen dat Suus zou besluiten dat eruitstappen even te negeren als Skip toevallig toch al dood zou gaan. Op die manier beschadigt het de spelbalans ook minder als Skip weggaat.
    Dit zijn de posts die maken dat ik wou dat er een 'arrr' button op dit forum aanwezig was. Ik vind dit een geweldige theorie, maar ik heb niets zelf hierover toe te voegen, dus moet ik een vrij nutteloze post schrijven waarin ik je meld:
    'ARRR! This be pleasin' to me eye!'
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Weerwolven van Orukah - Pagina 6 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Olly di mei 08, 2012 4:30 pm

    Ik heb een nieuwe theorie!
    Op het moment van schrijven is de openingspost als laatste aangepast op aangepast door Suuschuu op di mei 08, 2012 2:54 pm; in totaal 11 keer bewerkt

    En er viel mij iets op:
    Grafdelver:

    Een grafdelver kan tijdens de eerste nacht een slachtoffer van de weerwolven in een lijk veranderen dus zal het slachtoffer niet dood gaan. Voor de spelers zal het lijken alsof er niks is gebeurd. Het lijk rol speelt solo maar wanneer lijk als enige overblijft dan deelt hij de overwinning samen met de grafdelver.

    Lijk:

    Het lijk is een rol die word aangemaakt nadat de grafdelver het lijk terug tot leven haalt, het lijk verliest wel al zijn krachten die hij of zij had voor dat hij of zij werd vermoord door de wolven. Het lijk speelt solo en dus tegen zowel de goede rollen als tegen de slechte. Het lijk kan alleen sterven door de krachten van goede spelers of door lynch, weerwolven krachten hebben dus totaal geen effect. Wanneer er geen weerwolven meer over zijn, dan zal het lijk beginnen met moorden.

    [/quote]
    Er stond opeens eerste nacht, terwijl ik zou zweren dat dit eerst nacht twee was. Ik keek net even terug naar Ura's kopie van de rollenlijst in zijn spoiler (pagina 5) en daar stond nog de oude versie. Er stond inderdaad nacht twee.
    Suus schreef:
    rollenlijst:
    Jongens, ik denk dat er waarschijnlijk iets veel naarders aan de hand is. Er is hier al iemand dood. We hebben behalve de wolven nog een extra vijand, het lijk.
    Urameshiya
    Urameshiya
    Beheerder


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Ik kan matcha detecteren op ongeveer 863 meter afstand.

    Weerwolven van Orukah - Pagina 6 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Urameshiya di mei 08, 2012 4:44 pm

    ... :o

    ...scherp! Vlijmscherp!

    Goed, dat maakt het een stuk makkelijker om een iets waarschijnlijkere verklaring te geven:

    Suus heeft per ongeluk de grafdelver in de eerste nacht al een lijk laten maken, en zojuist de regels aangepast toen het haar opviel dat wij geen van allen de grafdelver als mogelijke oorzaak van het ontbreken van een dode noemden omdat er 'tweede nacht' stond... Ik begrijp dat Suus als spelleider dit nu niet kan bevestigen of ontkennen, maar het lijkt me de enige logische verklaring voor deze wijziging in de spelregels.

    Faolinn
    Faolinn
    Mad scientist


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Ability to understand and alter the workings of the human body.

    Weerwolven van Orukah - Pagina 6 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Faolinn di mei 08, 2012 4:47 pm

    Ik zat met het idee te spelen de theorie te posten dat Suus een fout zou hebben gemaakt in de rolbeschrijving van de grafdelver, maar dat durfde ik niet zo goed, de regelgeving aan het begin van het potje is immers wet. Het heeft geen nut de waarheid te verdraaien alleen maar omdat dat een prettigere theorie op zou leveren. Jouw scherpheid maakt het echter niet meer nodig te twijfelen, dit is bewijs genoeg. Scherp van je Olly, wellicht... TE scherp.
    Want wie neemt nog de moeite om terug te lezen als de informatie al in een quote op dezelfde pagina staat waar we bezig zijn te discussiëren? Juist, de persoon die aan de spelleidster vroeg om het aan te passen. Volgens mij ben jij ofwel lijk, ofwel grafdelver, Olga.

    Je bent teruggegaan naar de eerste pagina om te controleren of het aangepast was, en vervolgens heb je de informatie naar buiten gebracht om jezelf er meteen van te kunnen distantiëren. In ieder geval doe je het om mogelijke aandacht in de toekomst alvast van je af te leiden, daar ben ik zeker van.
    Mitch
    Mitch
    Hemelbewoner


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : To disappear in plain sight

    Weerwolven van Orukah - Pagina 6 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Mitch di mei 08, 2012 5:06 pm

    Misschien omdat mensen in een quote nog steeds dingen kunnen aanpassen, en hetgene in de eerste post it wet. Dat zeg jij immers ook in jouw bericht.

    Ik heb niet echt iets handigs te melden. De eerste dag/nacht is meestal in het duister tasten..
    Olly
    Olly
    Moeder aller Yuyukamp


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Queen of clumsiness

    Weerwolven van Orukah - Pagina 6 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Olly di mei 08, 2012 5:30 pm

    Faolinn schreef:Ik zat met het idee te spelen de theorie te posten dat Suus een fout zou hebben gemaakt in de rolbeschrijving van de grafdelver, maar dat durfde ik niet zo goed, de regelgeving aan het begin van het potje is immers wet. Het heeft geen nut de waarheid te verdraaien alleen maar omdat dat een prettigere theorie op zou leveren. Jouw scherpheid maakt het echter niet meer nodig te twijfelen, dit is bewijs genoeg. Scherp van je Olly, wellicht... TE scherp.
    Want wie neemt nog de moeite om terug te lezen als de informatie al in een quote op dezelfde pagina staat waar we bezig zijn te discussiëren? Juist, de persoon die aan de spelleidster vroeg om het aan te passen. Volgens mij ben jij ofwel lijk, ofwel grafdelver, Olga.

    Je bent teruggegaan naar de eerste pagina om te controleren of het aangepast was, en vervolgens heb je de informatie naar buiten gebracht om jezelf er meteen van te kunnen distantiëren. In ieder geval doe je het om mogelijke aandacht in de toekomst alvast van je af te leiden, daar ben ik zeker van.

    Wat trek je weer heerlijk gauw conclusies. Ik vraag me sowieso af hoe ik té scherp kan zijn, okay, okay -shot-
    Maar stel je voor dat ik ofwel het lijk ben, ofwel van zijn/haar overwinning afhankelijk ben, zou het dan voordelig zijn de aandacht op een lijk te vestigen? Nee.
    Nu denk jij vast "Jamaar, omgekeerde psychologie..." Eerlijkgezegd ben ik daar geen fan van, maar dat wil je vast niet horen. Bedenk je eens goed, het nadeel wat het vermoedelijke grafdelver/lijk duo nu heeft, door die spotlight die ik net even gemaakt heb, is zo veel groter dan het voordeel van omgekeerde psychologie.
    Dus om je weer even netjes op de rechte been te zetten:
    Ik ben niet het lijk en ook niet de grafdelver
    Remilia~
    Remilia~
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 28
    Speciale vermogens : Het creeëren en besturen van machtige lepels!

    Weerwolven van Orukah - Pagina 6 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Remilia~ di mei 08, 2012 5:32 pm

    Oh awesome! Heel goed gezien, Olly!
    Gelukkig maakt het nu de dingen wel wat duidelijker.
    Maar wat was de reden dat je terugging naar pagina 1, als Ura al een keer de post had overgenomen?
    Desalniettemin, goed gezien!


    Gesponsorde inhoud


    Weerwolven van Orukah - Pagina 6 Empty Re: Weerwolven van Orukah

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu zo mei 19, 2024 5:52 pm