Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

3 plaatsers

    Op zoek naar die vierkante teken tegels (exacte naam onbekend)

    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Op zoek naar die vierkante teken tegels (exacte naam onbekend) Empty Op zoek naar die vierkante teken tegels (exacte naam onbekend)

    Bericht van Helepolis zo maa 13, 2016 12:30 pm

    Hallo allen,

    Ik ben op zoek naar die typische vierkante teken tegels die Japanse tekenaars vaak gebruiken. Bij een lokale hobbywinkel kreeg ik het spijtig niet uitgelegd, want de exacte naam is mij ook onbekend.

    Dit is wat ik bedoel.

    Hoeft niet exact te zijn, maar vierkant + verstevigd aan de onderkant zou handig zijn.

    Weet iemand misschien meer?
    Sophie
    Sophie
    Schepper van de Zittende Dame


    Leeftijd : 106
    Speciale vermogens : 132 woorden per minuut typen

    Op zoek naar die vierkante teken tegels (exacte naam onbekend) Empty Re: Op zoek naar die vierkante teken tegels (exacte naam onbekend)

    Bericht van Sophie zo maa 13, 2016 3:19 pm

    Volgens mij heet dit een 'Shikishi'.
    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Op zoek naar die vierkante teken tegels (exacte naam onbekend) Empty Re: Op zoek naar die vierkante teken tegels (exacte naam onbekend)

    Bericht van Helepolis wo maa 16, 2016 10:06 am

    Dat schijnt inderdaad de Japanse benaming te zijn, maar kan hiermee geen winkel of leverancier vinden op het internet die in Nederland zit en levert.

    Manfred
    Manfred
    Hemelbewoner


    Speciale vermogens : Het plakken van pleisters op al mijn vingers

    Op zoek naar die vierkante teken tegels (exacte naam onbekend) Empty Re: Op zoek naar die vierkante teken tegels (exacte naam onbekend)

    Bericht van Manfred wo maa 16, 2016 10:06 pm

    Het dichtsbijzijnde dat ik op internet gevonden heb is deze franse webwinkel:
    http://www.manga-ink.fr/resultats_recherche.php?keywords=Shikishi

    Verzendkosten beginnend bij 11 Euro. Omdat het binnen de EU is, heb je geen bijkomende douanekosten.

    De ruimst in het assortiment zittende winkel in Amsterdam is "Vlieger papier & kunstenaarsbenodigdheden", misschien loont het om aan hun ook even je vraag stellen via mail: info@vliegerpapier.nl of telefoon: 020 623 58 34
    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Op zoek naar die vierkante teken tegels (exacte naam onbekend) Empty Re: Op zoek naar die vierkante teken tegels (exacte naam onbekend)

    Bericht van Helepolis do maa 17, 2016 8:48 am

    Erg veel dank voor je info. Ik zal vliegerpapier bellen en vragen. Anders wordt het helaas een internet aankoop, maar 11 euro is dan weer erg prijzig binnen de EU. Lastig lastig.

    Edit:
    Gebeld, helaas niet bekend ermee. Wordt dus toch op een manier importeren. Of via die Franse website of ergens anders wellicht. Kwam ook een Duitse tegen, maar was uitverkocht.

    Zal er even over nadenken.

    Gesponsorde inhoud


    Op zoek naar die vierkante teken tegels (exacte naam onbekend) Empty Re: Op zoek naar die vierkante teken tegels (exacte naam onbekend)

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 4:46 pm