Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

+4
wolfie559
Quwanti
Pshycho Maniac
Helepolis
8 plaatsers

    Danmakufu, wie kent het en wie doet het.

    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Danmakufu, wie kent het en wie doet het. Empty Danmakufu, wie kent het en wie doet het.

    Bericht van Helepolis ma sep 19, 2011 11:21 am

    Gezien dit geen Prismriver factor thread hoort te zijn, ben ik benieuwd wie er eigenlijk van Danmakufu heeft gehoord en wie ermee speelt/script.

    Zelf ben ik bezig met het scripten/programmeren van mijn eigen mini game met drie stages en misschien een extra stage. Echter is inspiratie altijd een groot probleem om te blijven scripten.

    Pshycho Maniac
    Pshycho Maniac
    Vaste forumganger (Phantasm)


    Leeftijd : 33
    Speciale vermogens : Niet sterk genoeg

    Danmakufu, wie kent het en wie doet het. Empty Re: Danmakufu, wie kent het en wie doet het.

    Bericht van Pshycho Maniac ma sep 19, 2011 12:48 pm

    Ik heb er van gehoord en wat filmpjes gezien.
    Maar zelf heb ik er niks mee gedaan.
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Danmakufu, wie kent het en wie doet het. Empty Re: Danmakufu, wie kent het en wie doet het.

    Bericht van Quwanti ma sep 19, 2011 3:03 pm

    Ik heb er veel van gezien en ben er best geïnteresseerd in, en ik wil er best eens naar kijken hoe het hele gebeuren in elkaar zit. Alleen denk ik dat het te moeilijk gaat worden en ik er weinig mee kan.
    wolfie559
    wolfie559
    Paradijselijke poster


    Leeftijd : 31
    Speciale vermogens : Niks snappen van eender wat blijkbaar.

    Danmakufu, wie kent het en wie doet het. Empty Re: Danmakufu, wie kent het en wie doet het.

    Bericht van wolfie559 ma sep 19, 2011 5:38 pm

    wat is danmakufu ik heb er eens van gehoord maar wat is het?
    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Danmakufu, wie kent het en wie doet het. Empty Re: Danmakufu, wie kent het en wie doet het.

    Bericht van Helepolis di sep 20, 2011 2:23 pm

    Danmakufu is een gratis fan-ontwikkelde engine om je eigen Touhou games, of touhou achtige games te maken. Dus je eigen shmup met spell cards, stages, enemies, midbosses etc.

    Het gebeurd voornamelijk met TXT bestanden (notepad) en vereist eigenlijk geen programmeerkennis (Wel altijd handig omdat je sneller leert).

    Als je youtube opzoekt naar Danmakufu kom je genoeg tegen.

    Meer info: http://en.touhouwiki.net/wiki/Danmakufu

    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Danmakufu, wie kent het en wie doet het. Empty Re: Danmakufu, wie kent het en wie doet het.

    Bericht van Tanshu do sep 22, 2011 4:24 pm

    Ik heb het een tijdje terug gedownload om er vervolgens achter te komen dat mijn computer er een enorme rotzooi van maakt. Maar ik heb vorige week een nieuwe laptop gekocht, dus daar wil ik het eventueel wel nog eens op proberen..
    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Danmakufu, wie kent het en wie doet het. Empty Re: Danmakufu, wie kent het en wie doet het.

    Bericht van Helepolis do sep 22, 2011 7:23 pm

    Je hebt echter net ietsje meer nodig dan alleen downloaden + spelen. Gezien de voorbeeld spell cards ( die erbij komen ) in het japans zijn, is er enige extra vereist om de boel niet vast te laten lopen (of crashen) ((het spel dan, je pc zal weinig last ervan ondervinden)).
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Danmakufu, wie kent het en wie doet het. Empty Re: Danmakufu, wie kent het en wie doet het.

    Bericht van Hakurei Ninja vr sep 23, 2011 7:41 pm

    Ik heb twee van je tutorial video's gezien, en het ziet er wel interessant uit. Ik ga me er misschien een keertje in verdiepen wanneer ik zin en tijd heb voor een uitdaging.

    En je spreekt Cirno correct uit! yay ・3・

    EDIT:
    Voor degenen die zich af vragen welke tutorial video's ik het over heb, hier is het lijstje, schaamteloos gekopiëerd van Maidens of the Kaleidoscope
    klik hier :):
    Tanshu
    Tanshu
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : kwarktaart

    Danmakufu, wie kent het en wie doet het. Empty Re: Danmakufu, wie kent het en wie doet het.

    Bericht van Tanshu vr sep 23, 2011 9:41 pm

    Het probleem is dat die eerdergenoemde computer van zichzelf al vreselijk sloom is... Ik bedoel, echt heel sloom. Daar kan je gewoon niks mee. :/
    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Danmakufu, wie kent het en wie doet het. Empty Re: Danmakufu, wie kent het en wie doet het.

    Bericht van Helepolis za sep 24, 2011 10:39 pm

    Hakurei Ninja schreef:
    En je spreekt Cirno correct uit! yay r:P
    :V persoonlijk vind ik het belangrijk om niet al te amerikaans te worden :V beetje elitisme zit in ons allemaal. Meeste amerikanen spreken het inderdaad uit als "Serno" of "Kerno". Best tenenkrommend. Van Marisa kan ik het begrijpen of Reimu of gelijkwaardige klanken :V maar Serno?

    Tanshu schreef:Het probleem is dat die eerdergenoemde computer van zichzelf al vreselijk sloom is... Ik bedoel, echt heel sloom. Daar kan je gewoon niks mee. :/
    Ai, dan heb je inderdaad een framerate van 10. En dat is onspeelbaar.
    Hakurei Ninja
    Hakurei Ninja
    Moderator


    Leeftijd : 32
    Speciale vermogens : Op zijn vingers van 0 tot 1023 kunnen tellen

    Danmakufu, wie kent het en wie doet het. Empty Re: Danmakufu, wie kent het en wie doet het.

    Bericht van Hakurei Ninja ma sep 26, 2011 1:02 am

    Ik heb de laatste 2 dagen wat van Helepolis's tutorials gekeken, op de wiki rondgeneusd en gerommeld in Danmakufū. Met veel trail-and-error is dit mijn eerste resultaat:

    [download danmakufū script]
    (let op dat je op de grijze "download this file" knop drukt, niet op de advertenties)

    Ik voel me nu echt een kleine ZUN, omdat ik ook zelfgemaakte afbeeldingen heb gebruikt, alle soundeffects flink heb zitten editen en tweaken, en als achtergrondmuziek een van mijn oude composities heb genomen die ik nog had liggen. :) Er zit ook een replay van een van mijn betere playthroughs in, al faal ik nog steeds tegen het einde omdat de spellcard best pittig is.

    Ik heb het trouwens over「雀返し」, de tweede spellcard die er in zit.「Experiment of Lacking Skill」is de gerepareerde versie van waar ik in de knel kwam en overnieuw begon.

    [EDIT]
    ZOMG, ik speel die spellcard even weer een paar keer, zet ik zomaar mijn beste playthrough tot nu toe neer. :o Alleen helemaal op het einde gebruik ik één bom (ik had achteraf mijn kans gewoon moeten wagen), dus ik had em bijna gecaptured.
    [download replay]


    Laatst aangepast door Hakurei Ninja op ma sep 26, 2011 1:22 am; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : ~(・ε・~))
    Jaimers
    Jaimers
    Vaste forumganger (Easy Mode)


    Leeftijd : 32

    Danmakufu, wie kent het en wie doet het. Empty Re: Danmakufu, wie kent het en wie doet het.

    Bericht van Jaimers wo nov 09, 2011 3:58 pm

    Magical Singular Day is waarschijnlijk het beste danmakufu script dat je kunt vinden. Zeer aangeraden.
    Demonstratie hoogste moeilijkheidsgraad en TLB.

    Gevolgd door Phantasmagoria Trues dat het een na beste is.
    Hoewel ik er bij moet zeggen dat hogere moeilijkheidsgraden drastisch andere gameplay hebben.
    Info
    Info
    Vaste forumganger (Lunatic Mode)


    Leeftijd : 19
    Speciale vermogens : datwiljewelwetenhe

    Danmakufu, wie kent het en wie doet het. Empty Re: Danmakufu, wie kent het en wie doet het.

    Bericht van Info wo nov 09, 2011 6:45 pm

    ik heb me er een jaartje mee bezig gehouden, daarna droogde de inspiratie op en de consequenties waren nooit meer hetzelfde.
    hier 'ne video van Jaimers van een script dat ik had gedaan


    Gesponsorde inhoud


    Danmakufu, wie kent het en wie doet het. Empty Re: Danmakufu, wie kent het en wie doet het.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu vr apr 26, 2024 11:25 pm