Trappen van Hakugyokurō

Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

3 plaatsers

    Touhou Danmakufu - maak je eigen shmup.

    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Touhou Danmakufu - maak je eigen shmup. Empty Touhou Danmakufu - maak je eigen shmup.

    Bericht van Helepolis vr okt 04, 2013 11:37 pm

    Touhou fans, ik zal hier geen reclame stunt van maken. Simpelweg kan in principe iedereen, die een beetje moeite er in steekt, een eigen shmup maken met behulp van Danmakufu. Wellicht hebben jullie er eerder mij zien posten erover, maar toen was TvH nog niet zo druk bezocht. Kortom: Je kan je eigen spell cards battles maken, of boss battles.
    De grote barrière die voor veel mensen ontstaat is het zogenaamde "nerderige programmeren" gedeelte. ZUN doet het allemaal zelf, dus ik vind dit persoonlijk onterecht. Het is creatief bezig zijn, alleen dan in plaats van met Photoshop / Sai, doe je het door middel van code tikken en dat vormt dan hopelijk jouw creatie. Ik ben zelf eigenlijk via deze weg ingerold met Touhou voornamelijk.
    Let op: Ik ben géén programmeur en ik heb ook bewust niet voor zo'n beroep gekozen toen ik jong was. Dat uren per dag code tikken voor een één of ander softwareprogramma is voor mij niets. Danmakufu in tegendeel is dus een hobby en zo beschouw ik het ook met mijn interesse in Touhou. Ik heb ook met vallen en opstaan het geleerd en snap sommige dingen helaas nog steeds niet :V

    Overgaan op de feiten, ik wil kijken in hoeverre ik de NL en BE mensen kan koppelen met deze hobby. Wellicht is het helemaal niets voor je. Geen probleem, maar de personen die het wel eens stiekem dromen, gewoon proberen. Ik heb al 4 jaar bijna ervaring met die engine en kan mensen aardig op weg helpen. Q&A, richtlijnen tonen en hulp bieden etc.

    Danmakufu resources, wat heb je nodig:
    - Het programma via officiële site (Uitpakken ergens en je kan ermee werken)
    - Notepad++
    - Wiki in het Engels

    Dit is alles wat je nodig hebt om een start te maken. Natuurlijk zal je voor je eigen grafische zaken Gimp/Photoshop/Sai pro moeten gebruiken en voor je muziek eventuele instrumenten. Maar dan gaan we richting ZUN-style. Je kan prima met bronnen via Internet of officiële Touhou games aan de gang.

    Wat kan ik bieden?
    - Kennis delen en basis creëren. Op MotK begon het met 4 mensen die wat rommelden. Kennis delen == draagvlak.
    - Helpen met directe Q&A / Help mij zaken.
    - Resources zorgen die conform de forum rules zijn (bespreek ik nog met Ura voor de zekerheid)

    Zodra een aantal bekend ermee zijn kunnen zij weer hun kennis delen met nieuwe mensen en zo ontstaat er wellicht een mini-Danmakufu groep op TvH. Zo niet, dan heb ik mijn best gedaan en proberen we het later nogmaals.

    Op mijn website kan je mijn huidige project bewonderen. Hier wat screenshots (hmm BBcode laat mij in de steek):
    Screenshot 1 - Screenshot 2 - Screenshot 3

    --Helepolis


    Laatst aangepast door Helepolis op za okt 05, 2013 12:23 am; in totaal 1 keer bewerkt
    Quwanti
    Quwanti
    Moderator


    Leeftijd : 29
    Speciale vermogens : Vermogen om pixel art te maken

    Touhou Danmakufu - maak je eigen shmup. Empty Re: Touhou Danmakufu - maak je eigen shmup.

    Bericht van Quwanti za okt 05, 2013 12:22 am

    Ik zou toch graag een keer danmakufu willen proberen, maar dat zeg ik met zoveel dingen en bij weinig komt het uit tot een daadwerkelijk resultaat. k-_-

    Vooralsnog lijkt me het nogal complex.
    MR.Kriesebo
    MR.Kriesebo
    Forumyōkai


    Leeftijd : 24
    Speciale vermogens : logisch redeneren

    Touhou Danmakufu - maak je eigen shmup. Empty Re: Touhou Danmakufu - maak je eigen shmup.

    Bericht van MR.Kriesebo za okt 05, 2013 11:54 am

    Ik heb een vraag.

    Welke programmeertaal word in de codering gebruikt? Ik ken namelijk alleen een beetje c++, maar ik wil wel graag andere code leren.
    Helepolis
    Helepolis
    Vaste forumganger (Normal Mode)


    Touhou Danmakufu - maak je eigen shmup. Empty Re: Touhou Danmakufu - maak je eigen shmup.

    Bericht van Helepolis za okt 05, 2013 10:13 pm

    Danmakufu is voornamelijk gericht op C/C# gok ik. (Ben geen echte programmeur, dus kan het niet beoordelen). Het is voornamelijk ook meer 'scripting' dan eigenlijk programmeren. Het zware werk is voor je gedaan. als jij C++ kent, dan zal je geen moeite hebben met Danmakufu.

    Gesponsorde inhoud


    Touhou Danmakufu - maak je eigen shmup. Empty Re: Touhou Danmakufu - maak je eigen shmup.

    Bericht van Gesponsorde inhoud


      Het is nu do maa 28, 2024 10:08 pm